![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Voor één keer wil hij iets goed doen. Wel spijtig dat zijn viriele uitspraken gewoonlijk zonder effect blijken, en dat het deze keer precies een bliksemafleider is om de problemen van zijn Minister van Budget te doen vergeten...
Maar dit zou een precedent kunnen worden in Europa :zo Frankrijk er mee begint Nieuwe Fransen hun nationaliteit terug af te nemen, zo zij de beest uithangen, kan dat in België mischien ook gedaan worden, waarom niet ? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Staatssecretaris
|
t zou nogal eens tijd worden, met die varkens.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik zou dat bij alle criminelen doen : allemaal gelijk voor de wet. Eveneens de definitie van crimineel uitbreiden : overdreven snelheid, door een rood licht rijden, zonder licht op je fiets rijden enz...
Na het afpazkken van de nationaliteit binnen de 6 maanden een "inburgeringscursus" met succes afsluiten : voorlopige verblijfsvergunning zonder uitkeringsrechten daarna : uitwijzing naar "het buitenland" (de eurostar naar engeland is aanbevolen bestemming).
|
|
|
#4 |
|
Gouverneur
|
welke nationaliteit krijgen ze dan?
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In Frankrijk wordt de soep nooit zo heet gegeten als opgediend. Zeker niet de soep van Sarkozy.
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar de zaken blijven dan uiteindelijk hoe ze zijn, en dikwijls, verergeren nog. Vooral nu dat hij de op pensioen gaande flikken niet meer vervangt, crisis oblige... Het idee blijft echter goed, en zo dit in een wet kan gegoten worden zou het een precedent zijn in Europa ! Wij hebben dit hard nodig. Laatst gewijzigd door den dinges : 31 juli 2010 om 23:34. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Who cares? "Belgen" zijn ze alvast niet omdat ze een papiertje in hun handen werden gestopt! In de meeste gevallen is dat trouwens wel duidelijk uit welke "streek" ze komen, dat ze het daar maar gaan uitleggen...
Daarbovenop zou men er moeten voor zorgen dat ze niet doodgewoon in het land ernaast gaan hokken en daar dezelfde streken uithalen! Laatst gewijzigd door andev : 31 juli 2010 om 23:38. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Ik moet het nog zien gebeuren. Er zijn er gewoon te veel. Een verdwaalde kogel en een slachtoffer en de halve banlieue staat in de hens.
Als ze dit werkelijk gaan toepassen dan mogen ze de manschappen van de CRS wel verdubbelen. Ik geloof er daarom niet in. Sarko is een praatjesmaker. Geen doener.
|
|
|
#12 |
|
Minister
|
Volgens mij kun je de identiteit afpakken van mensen die dus niet in Frankrijk werden
geboren én opgevoed en die een ander paspoort bij de hand hebben. Maar de identiteit afpakken van mensen die op jouw grond werden geboren en opgevoed... Dat lijkt me een beetje moeilijk. Want voor die opvoeding is Frankrijk ergens verantwoordelijk. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ik vind de nationaliteit van criminelen afpakken niet de goeie manier, ik vind het zelf een beetje belachelijk. Ipv nationaliteit afnemen zou het beter zijn om de voorwaarden tot naturalisatie strenger te maken + eventueel een proefperiode van bvb 5 jaar waarin geen zware strafrechtelijke feiten mogen gepleegd worden. Maar eens iemand de nationaliteit volwaardig gekregen heeft, moet die persoon behandeld worden als alle andere burgers en dus geen gezever meer over afpakken van nationaliteit. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Europees Commissaris
|
Er moet helemaal niemand teruggestuurd of tegengehouden worden.
Mensen horen niet verschillend behandeld te worden omdat ze de pech of het geluk gehad hebben om op een bepaalde plaats geboren te zijn. Wie zich in Frankrijk onveilig voelt, kan verhuizen. Wie het eigen land te vol vindt, kan verhuizen. Een land van herkomst heeft niets meer te maken met zijn emigranten, ook niet wanneer die emigranten elders criminele feiten plegen. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Minister
|
Citaat:
verloren bij het verwerven van een nieuwe nationaliteit. Heel wat immigranten in Frankrijk hebben twée paspoorten... |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als jij dat detail, de nationaliteit, zo belangrijk vindt, dan kan je misschien een wet stemmen die bepaalt dat mensen hun vorige identiteit(en) verliezen als ze een Franse (of Belgische, Nederlandse, ...) identiteit aannemen. Er bestaat geen enkel argument dat het behandelen van de ene misdadiger als vuil en de andere als hotelgast goedpraat indien zij dezelfde criminele feiten gepleegd hebben. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Iemand die een andere nationaliteit aanneemt verliest in de regel zijn oorspronkelijke. De meeste landen hebben dit zo geregeld. Daar kun je er geen twee paspoorten meer op nahouden.
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie het eigen land te vol vind, kan verhuizen...?! Dit is wel het onderste uit de stinkende beerput. Laatst gewijzigd door den dinges : 1 augustus 2010 om 17:33. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Minister
|
Ik denk dat alle misdadigers die feiten hebben gepleegd die aanleiding kunnen geven
tot het verlies van nationaliteit (was verstrooid, identiteit moet nationaliteit zijn in mijn vorige post) als vuil worden behandeld. En niet onverdiend. Je moet je namelijk schuldig hebben gemaakt aan moord en doodslag op politie-agenten o.a. voordat je voor die maatregel in aanmerking komt �* la Sarko. Dus eigenlijk is het gewoon demagogie, wat Sarko daar voorstelt. Ik bedoel maar: het verandert niets serieus. Ja zeg, het zal iemand die voor dertig jaar achter de tralies wordt gestopt wat uitmaken of hij nu wel of niet Frans mag blijven. En ik vrees dat het hem ook niet van moorden zal weerhouden. Het is dus gewoon symbolisch. Overigens bestaan er hier geen voor niet Fransen gereserveerde gevangenissen, hoor. Verder: je kunt een nationaliteit niet zo maar kwijt omdat je er een andere aanneemt. Een Belg die vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt is niet langer Belg. Maar een Fransman die dat doet blijft wél Fransman. Voor Marokkanen geldt hetzelfde. Ik wilde maar dat Sarko eindelijk eens wat dat niet symbolisch is uit de mouw schudde. Zoals: stakingsverbod voor ambtenaren en vooral, bovenal voor onderwijzend personeel. Plus: onderwijzend personeel in staatsscholen dat constant ziekteverlof neemt moet naar een andere baan uitkijken. Plus: geen stages voor gediplomeerd onderwijzend personeel van staatsscholen tijdens het schooljaar. Wedden dat de jeugdcriminaliteit dan met zeker vijftig procent zou dalen? |
|
|
|