![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Geboeid, afgevoerd, uitgescholden en ondervraagd wegens 'raar doen'
Patrick is 'pedo' omdat hij hersenletsel heeft vrijdag 19 november 2010 Ninove BinnenlandNINOVE - Een gehandicapte man uit Ninove is voor zijn voordeur geboeid door vier agenten en onder druk gezet om te bekennen dat hij een pedofiel was. Een tipgever vond dat de man 'raar deed' vlakbij een school. 'Betreurenswaardig', vindt de burgemeester. WimRedant De gepensioneerde Patrick D'Haese (66) liep enkele jaren geleden een hersenletsel op na een drievoudige hersentrombose. Hij is deels verlamd en kan heel moeilijk praten. Dokters oordelen dat de man afasie heeft. Vorige week vrijdag stond Patrick D'Haese voor de deur van het appartementsgebouw waar hij woont. Hij wachtte er zijn logopediste op, voor wie hij een parkeerplaats vrijhield. Toevallig woont D'Haese recht tegenover het Heilige Harten Instituut, een middelbare school. Afgesnauwd Vier agenten stormden plots het parkeerterrein op. De gehandicapte, weerloze man werd geboeid afgevoerd naar het commissariaat, voor de ogen van zijn huilende echtgenote. 'Ze vertelden niet waarom hij werd opgepakt', zegt zijn zoon Christophe. 'Vader heeft altijd een briefje bij zich waarop staat dat hij niet kan praten, maar dat werd genegeerd. Toen de logopediste arriveerde, waarschuwde ze de agenten dat vader een hartlijder is. Ze werd afgesnauwd en ze mocht hem niet bijstaan op het commissariaat.' 'Op het bureau werd mijn vader uitgescholden. Hij moest en zou bekennen dat hij een pedofiel is. Toen ze in zijn portefeuille foto's van een klein meisje vonden - zijn kleindochter - was het hek helemaal van de dam. Dit tart alle verbeelding.' De gehandicapte man is sinds het voorval gebroken. 'Hij kan niet leven met die publieke vernedering. Hij heeft sindsdien last van angstaanvallen. De afgelopen dagen moest hij al twee keer naar de dokter met hartritmestoornissen. Tien jaar geleden stierf mijn broer Frederik bij een verkeersongeval, een klap die hij moeilijk te boven kwam. We vrezen dat dit wel eens de druppel te veel zou zijn. Ik ben zelf agent bij de Brusselse politie. Toen ik dit hoorde, was ik beschaamd over mijn beroep.' Geen excuses Toen het misverstand duidelijk werd, mocht D'Haese naar huis. Volgens zonechef Catherine De Bolle hebben haar agenten geen fouten gemaakt. 'We werden gewaarschuwd voor een kinderlokker', aldus de politiebaas. 'De betrokken man weigerde om vrijwillig mee te gaan. Gezien de ernst van de mogelijk strafbare feiten is hij geboeid afgevoerd. Je kan niet op iemands gezicht zien dat hij deels verlamd is. We hebben de geijkte politiemethodes gebruikt.' Excuses zijn niet aan de orde. Samen met zijn familie diende D'Haese een klacht in tegen de agenten, bij de politie van Gooik en bij het Comité P. 'Ik betreur dit voorval', reageert burgemeester Michel Casteur (Open VLD). Hij heeft een gedetailleerd verslag gevraagd aan de politie. http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G5K32EQ58 ![]() En het is niet de eerste keer dat dergelijke verhalen naar buiten komen, zelfs onlangs nog gehoord in mijn vast frietkot, waar uitbater zei dat de Nederlandse politie veel vriendelijker is. Heb het zelfs ook ervaren tijdens hulp bij ongeval. Na een half kwamen ze aanzetten en ik zei wat ik gedaan had. En gemormel als antwoordt en "bedankt voor de moeite" kon er nauwelijks af. Zelfde situatie in NL en politie zal uitgebreid vragen, belangstelling tonen enz. Tijd de flikken eens heropgevoed worden en op zijn vloms gezegd -schone manieren- leren. Of is dat de franse methode van omgaan met mensen? En eerst nadenken voor ze wat doen.. ![]()
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 19 november 2010 om 06:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() In België heerst een algemene malaise en depressie. Moet echt dringend opgedoekt worden en plaats maken voor een nieuw en positief project. Geen vals opgefokt virtueel optimisme maar een echte gemeenschappelijke identiteit, solidariteit, werkethiek, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is simpel.
Hij is blank en te oud om nog belastingen op te brengen. Hij mag van geluk spreken dat ze hem niet neerkogelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zielig.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Weer een voorbeeld hoe onze stomme reptielen tewerk gaan.
![]() Debielen zijn het! Normaal zou er achter de ruit van een politiecombi een gehandicaptenkaart moeten zitten. Hier 2 instructiefilmpjes van de politieschool: http://www.youtube.com/watch?v=qlUVG...eature=channel http://www.youtube.com/watch?v=YceTb...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
Mijnen bassist is inspecteur verkeer en heeft nog NOOIT een boete uitgeschreven. 'Je kan mensen beter op een vriendelijke manier vertellen dat, wat ze aan het doen zijn, gevaarlijk is", is zijn filosofie. De reactie van de aangesprokenen is dan meestal ook verwondering. Maar het gros heeft op de politieschool de lessen beleefdheid over geslagen, volgens hem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Ze kunnen mijn p.v. niet eens noteren zoals ik dat wens + vol dt-fouten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ze zijn altijd met 2.
De één kan niet lezen, de andere kan niet schrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je moet daarmee oppassen: voor je het weet zit je zoals Els Clottemans in de beklaagdenbank en komen de agenten in kwestie getuigen dat je een psychopaat bent omdat je daarover moeilijk doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Hou foto's van huisdieren ook maar uit uw portemonnee. Als ze met foto's van je eigen kleinkinderen u al gaan betichten van pedofilie. En dan nog bij een gehandicapte man. Sjonge jonge jonge.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Walgelijk wat die flikken daar uitvoerden. Ik hoop dat er iemand dan kan opstaan en zeggen: "Wij slepen ze voor de rechtbank en vervolgen hen". Hopelijk worden die flikken dan ook eruit gebonjoerd. Men moet eens echt die rotte appels eruit halen, want die zijn er.
Zou Vermassen hier het lef en de rechtvaardige fierheid hebben om deze mens eens te verdedigen? Wat denk je??? Hurricane, prachtig dat jij tenminste nog een "politieagent" kent die een knappe persoonlijkheid heeft en "politiemanwaardig" is. Hou hem goed bij want er zijn er niet veel vanover gebleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En verder in het dagelijkse leven is dat ook alzo; constant commentaar op een ander maar zelf met niets in orde... Zolang dát leeft (het individualisme en de hebzucht) zal dat niet snel anders worden of beteren. Wat het topic betreft; in dit geval zijn er zware beroepsfouten gemaakt en wordt het hand boven die "idioten" gehouden in een even idiote poging van een uniforme houding aan te meten van geen schuld. Beetje het verhaal van de Kerk nu.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf er een tip is hebben die mensen vrij spel. Zo werkt het ook als men u in voorarrest voor een maandje of zes opsluit. Als je dan later vrijgesproken wordt en je dient klacht in om schadevergoeding te krijgen voor de zes maand werk die je gemist heb, dan krijg je op de rechtbank te horen dat ze moesten ingrijpen want ze hadden een (in vele gevallen) anonieme tip gehad. Dus je mag je verhaal gaan maken bij de anonieme tipgever, want het gerecht/politie heeft geen fouten gemaakt, de tipgever was fout. Al jaren sta ik hier in de woestijn te roepen over hoe het gerecht en de politie te werk gaat, iedere keer wordt ik uitgelachen want "dat kan niet!" Al jaren sta ik hier te roepen dat er in Belgie geen bewijs moet zijn om veroordeeelt te worden, dat er totale willekeur heerst. En als Clottemans dan 30 jaar krijgt zonder ook maar enige vorm van bewijs dan gaat hier het van, "dat kan toch niet!" Jullie willen het gewoonweg niet horen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 november 2010 om 15:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
beetje manieren en 'meneer en mevrouw' ipv 'eej, gij of schatje' zou al veel kunnen betekenen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze staken die in een bureautje apart, en werden champetter gebombardeerd. Of te vroeg afgezwaaide boefers die te dik waren. Nu hebben ze daar speciaal onderwijs voor opgericht: buitengewoon onderwijs optie champettertechnieken ofzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heey, gefda paskenis!
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat gevalleke dat gij daar aanhaalt, vind ik overdreven van de andere kant. Die rijdt dus parkeerplaatsen voor gehandicapten waar een andere verkeerdelijk staat, koudweg voorbij. Sorry, maar voor die overtredingen: absolute nultolerantie. Die staat dus nooit aan rode lichten, waar al te snel rijdende zotten toch nog drie vier seconden na het rood (niet na het oranje) doorvlammen: sorry: absolute nultolerantie. Die moet dus nooit mee op alcoholcontrole ? Werkt liever niet 's avonds of 's nachts en laat de collega's maar opdraaien. samengevat: hij laat het ambetante werk aan de anderen, en kan op hun kap dan de sympathieke uithangen. Ik heb zo nog collega's gekend in mijn dienst als ambtenaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Cowboys van het gerecht en de politie. Wederom vaststelbaar psychisch leed dat waarschijnlijk nooit vergoed zal worden omdat het onderzoek heilig is.
|
![]() |
![]() |