![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Jean-Luc Dehaene (CD&V) - 24 tot 30 mei "Deze oud-premier is sinds geruime tijd niet weg te slagen uit de toplijst van meest populaire politici van het land. Een uitzonderlijke populariteit aangezien hij jarenlang van het federale politieke toneel verdween en enkel zijn mandaat als burgerv |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geachte,
Homo’s in katholieke scholen mogen niet trouwen van Mieke Van Hecke, CD&V-volksvertegenwoordigster en vanaf 1 juni topvrouw van de Guimardstraat. Doen ze dat wel, "dan komen ze in de problemen." Dat zegt ze vanavond op Canvas in het programma Nachtwacht. "Ik verwacht van alle leerkrachten, ook van homoseksuele, dat ze achter het pedagogische project staan. Dat houdt in dat ze hun geaardheid niet promoten door te trouwen. Het homohuwelijk ligt nu eenmaal moeilijk binnen de kerk", aldus Van Hecke. Onderwijsminister Marleen Vanderpoorten (VLD) reageert ontstemd in De Morgen van vandaag zaterdag. "Dat is een straffe uitspraak die ik van haar niet verwacht had", reageert Vanderpoorten. "Ik vind dit zeer zeker een stap achteruit en ik denk dat heel wat mensen en ook scholen hierdoor gechoqueerd zullen zijn." Vanderpoorten vermoedt dat er vooral bij aanwervingen en vaste benoemingen tegengewerkt zal worden. Bron = http://www.gayworld.be De CD&V heeft indertijd de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor homo- en lesbokoppels mee goedgekeurd (weliswaar na jarenlang verzet en vertragingsmanoeuvres). Vindt u deze uitspraak aanvaardbaar en is ze representatief voor de standpunten hierover binnen de CD&V? Groet, Pyramus |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Ik denk niet dat u hierop veel antwoord moet verwachten. Yves Leterme heeft verklaard dat hij na 13 juni zo vlug mogelijk -en indien mogelijk- het homohuwelijk terug wil afschaffen. Kan het nog duidelijker?
Respect noemt men dat dan! |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(nog een paar woordjes tikken om aan die onnozele 50 karakters te komen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() On ieder geval is dat in strijd met de Europese grondwet.
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() met dank aan bartje...
uit het forum over binnenland loopt er ook een topic over dermee... "Op de website van CD&V staat het volgende te lezen bij monde van voorzitter Yves Leterme: "Ik neem kennis van de uitspraken van Mevr. Mieke Van Hecke in het Canvas-programma Nachtwacht over de positie van holebi's werkzaam als leerkracht in het katholiek onderwijs. Ik wens te benadrukken dat Mevrouw Mieke Van Hecke in geen enkel opzicht spreekt namens CD&V. Holebi's hebben het volste recht te kiezen voor een vaste relatie en de wet -die ook door CD&V werd goedgekeurd- kent hen het recht toe te huwen. Een discriminatie of sanctie op die gronden druist in tegen de wet en is voor CD&V onaanvaardbaar." " kheb wel es op cd&v website gezocht en voor de rest vind ik daar niet direct standpunten over holebi's en hun rechten in vlaanderen... |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
28/05/2004 Ik neem kennis van de uitspraken van Mevr. Mieke Van Hecke in het Canvas-programma Nachtwacht over de positie van holebi's werkzaam als leerkracht in het katholiek onderwijs. Ik wens te benadrukken dat Mevrouw Mieke Van Hecke in geen enkel opzicht spreekt namens CD&V. Holebi's hebben het volste recht te kiezen voor een vaste relatie en de wet -die ook door CD&V werd goedgekeurd- kent hen het recht toe te huwen. Een discriminatie of sanctie op die gronden druist in tegen de wet en is voor CD&V onaanvaardbaar. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Weten jullie wat wij, Vlaamse burgers, zo ergerlijk vinden aan de huidige politiek?? Dat partijleden van de verschillende partijen om de haverklap standpunten innemen die tegen de visie van hun partij zijn. Voor wie niet dagdagelijks met zijn neus tussen de politiek zit, wordt het moeilijk om te kiezen. Bijvoorbeeld: Als ik op Bart stem, volgt hij dan de algehele lijn van zijn partij of heeft hij ook van die eigenaardigheden als nu in dit geval Mieke Van Hecke? Om maar te zwijgen over het blijkbaar durende gekrakeel in de VLD. Duidelijk is soms niet slecht.
![]()
#8 |
Minister-President
|
![]() De wet zegt: Géén discriminatie. Die mevrouw M. Van Hecke kent blijkbaar de wet niet. D�*�*r ligt het probleem.
Leterme en ander politici zijn op dat punt steeds bij de letter en de geest van de wet gebleven.
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of is dit de zoveelste Paarse leugen? ------------------------------------------------------------
![]() |
#10 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Noem het zoals u wil. Kom na 13 juni niet klagen. |
||
![]() |