Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2011, 12:41   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Een "internet" voor transport van voedsel - FoodTubes project wil vrachtwagens weg

Volgens een aantal wetenschappers zal voedsel in de toekomst computergeleid getransporteerd worden in capsules in een "internet-netwerk" van ondergrondse pijpleidingen. De capsules worden aangedreven door een MAGLEV-systeem.

http://arstechnica.com/tech-policy/n...-foodtubes.ars

Dit idee zou vrachtwagens van de baan houden en minder energie verbruiken. Later kunnen de capsules ook voor personentransport gebruikt worden.

In China is een gelijkaardig project aan de gang, en werden testcapsules al voortgestuwd aan een snelheid van 300m/seconde.

Zie je dat zitten, zo'n "internet" voor materiaal?

Laatst gewijzigd door C2C : 16 januari 2011 om 12:43.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 13:02   #2
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
(...)
Later kunnen de capsules ook voor personentransport gebruikt worden.
(...)
Zie je dat zitten, zo'n "internet" voor materiaal?
Voor allerlei vloeistoffen en gassen loopt er al een heel netwerk onder onze voeten. Technisch lijkt het me zeker mogelijk om een gelijkaardig pijpennetwerk ook voor andere materialen te gebruiken. Maar de vraag is natuurlijk wie de investering zal willen doen.
Mensen zie ik er niet mee vervoerd worden, ik zou er in ieder geval nooit van mijn leven inkruipen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 15:54   #3
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Voor allerlei vloeistoffen en gassen loopt er al een heel netwerk onder onze voeten. Technisch lijkt het me zeker mogelijk om een gelijkaardig pijpennetwerk ook voor andere materialen te gebruiken. Maar de vraag is natuurlijk wie de investering zal willen doen.
Mensen zie ik er niet mee vervoerd worden, ik zou er in ieder geval nooit van mijn leven inkruipen.
Mocht dat een veilige capsule zijn, zou ik me toch meer op m'n gemak voelen dan op de autostrade, waar ge voortdurend geconfronteerd wordt met een heel leger levensgevaarlijke debielen.

Laatst gewijzigd door C2C : 17 januari 2011 om 15:54.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 17:01   #4
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

We hebben de riolen al liggen.

Mits een beetje verbeelding zou een gelijkaardig systeem inderdaad een voedselvoorzieningsaanvoerketen kunnen opleveren.

Er is voedsel genoeg voor iedereen.

Maar er gaat veel verloren, vooral omwille van gevestigde belangen (die verdedigd worden door het opbouwen van barrières).
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 23:14   #5
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt wat mij betreft beetje op een metrosysteem. Met het nodige comfort en de nodige veiligheidsmaatregels lijkt het me een zeer interessante piste, zowel voor goederen als (na de nodige testen!) voor personenvervoer.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 17 januari 2011 om 23:15.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 07:33   #6
Heftruck

Standaard

Aansluitend daarbij: Evacuated Tube Transport.

Website: http://www.et3.com/

Personenvervoer door vacuümbuizen, aan 6500 km/u.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 22:55   #7
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Mocht dat een veilige capsule zijn, zou ik me toch meer op m'n gemak voelen dan op de autostrade, waar ge voortdurend geconfronteerd wordt met een heel leger levensgevaarlijke debielen.
Levensgevaarlijke debielen! En een heel leger ervan!
En ondanks dat leger levensgevaarlijke debielen zijn de autowegen in dit land veruit de veiligste wegen in dit land.

Wat moet dat dan zijn op de gewone wegen? Sidder en beef.

Durf jij nog wel jouw deur uit te komen met die legers levensgevaarlijke debielen in jouw straat?
Oud 22 januari 2011, 22:59   #8
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het lijkt wat mij betreft beetje op een metrosysteem. Met het nodige comfort en de nodige veiligheidsmaatregelen lijkt het me een zeer interessante piste, zowel voor goederen als (na de nodige testen!) voor personenvervoer.
Ik zal toch heel sterke argumenten moeten horen vooraleer ik mij in een konijnenpijp laat opsluiten.
Oud 24 januari 2011, 13:15   #9
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ik zal toch heel sterke argumenten moeten horen vooraleer ik mij in een konijnenpijp laat opsluiten.
Energie-efficiënter, milieu-vriendelijker, extreem snel (van 600km/u tot 6000km/u), veel lagere kans op ongevallen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 13:25   #10
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Aansluitend daarbij: Evacuated Tube Transport.

Website: http://www.et3.com/

Personenvervoer door vacuümbuizen, aan 6500 km/u.
Nice, zijn er al proefprojecten met personen geweest? En hoe zit het met de veiligheid. Ik neem aan dat een buis die ge vacuum zuigt veel druk van buitenaf zal moeten kunnen weerstaan. Als ge ziet wat voor een gesukkel dat da al is met de oliepijpleidingen... En hoe gaat ge oceanen oversteken? Ik denk ni dat da echt een optie is... Dus die New York-Beijing verbinding is ook maar een belachelijk idee.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be