![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom het Leopoldpark niet aan bod kwam is een raadsel?
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi...sie_procureurs Waarom Van Gheluwe en andere West-Vlamingen nooit aan bod zullen komen in het eigen land. Wie geloofd die mensen nog? Dan toch meer een priester of niet? ![]() Waarom heeft Brugge geen normale reactie gehad tegenover Blankenberge, dat maakt deel uit van de vrije meningsuiting, daar kan je alleen maar een klacht voor laster en eerroof voor neerleggen. Op dat ogenblik had ik tenminsten al mijn vuile dossiers op tafel kunnen leggen- �* charge et �* décharge noemen ze dat. Dat heeft men duidelijk willlen vermijden Laat ons een kat een kat noemen of niet? Nu is daar natuurlijk te laat voor, het kalf is verdronken, alles is rustig kunnen doorgaan. De "stalker" is gestopt. ![]() In Brugge staan er zo goed als vijf advocaten en een rechter op mijn verlanglijst voor de behandeling voor het Europese Hof. Wat hier gebeurde is niet te geloven. Wel op voorwaarden dat ik een advocaat vindt die tegen hen wil handelen. Op de vraag van klacht neer te leggen met burgerlijke partijstelling voor de vervreemding van het openbaar domein en niet alleen in Blankenberge, kon ik er geen vinden. Zij handelen namelijk niet graag tegen de Overheid, zij hebben die liever als klant. Maar afwachten wat er met de baas van de régie der gebouwen gaat gebeuren ? Dat men van de (Blankenbersge stalker ) klokkenluider gerechtelijk een stalker zou maken zodanig dat alles omtrent dat park in de doofpot zou blijven daar spreekt men niet van. Het ganse is alleen maar een bevestiging dat mensen die te lang aan de macht blijven op dezelfde plaats niet altijd goed is. Daarom mogen staatshoofden niet meer dan twee termijnen, hier heeft men het wel begrijpen. Bepaalde burgemeester zijn al zodanig lang aan de macht dat er geen weerstand meer kan bestaan. Maar wat doet de wetgevende macht, niets, zij cumuleren liever… Zouden al de leden van onze talrijke parlementen zetelen en met iets afkomen voor het algemeen belang, dan zou dit land er al lang hellemaal anders uitzien. Maar zij cumuleren liever, wat maakt dat zij misschien geen enkele van beide betaalde jobs goed doen. In die handen is ons land, zij laten gewoonweg te partijen alles doen zonder om te kijken hoe goed het is voor onze kinderen en kleinkinderen. Zijn het volkomen egoisten, zijn zij er alleen maar voor de poen, waarschijnlijk wel. Wij hebben dus te maken met de verkeerde mensen, die nochtans aan de leiding staan van ons land. Is daarom alles maar ook maar alles verkeerd gelopen, waarschijnlijk wel ? Ik heb in ieder geval over Brugge nog een paar verhalen die ik na Cassatie aan het Europees Hof zal klaarmaken. Ik heb altijd gedacht dat het nooit zover zou gaan, dat het Leopoldpark gewoonweg terug publiek zou worden . Maar nee , de verkoop van de ondergrond tot privé garages is kunnen doorgaan zonder enig K.B. nadien kwam praktisch gans het park in privé handen (in de handel dus) en zelf met een betwiste vorm van concessie die zij misschien aanzien als een « concession de voirie » wat zeker niet kan aangezien de huidige bezetting van het park niets te maken heeft met openbaar nut. Wat alleen kan volgens publiek recht gebeurd hier vol in het privé recht welk in dat park-parkgebied en openbaar domein niet thuishoord. Gewoon handelszaken met overname. Maar dan nog werd deze concessie gewoon aan de verkoopakte van de ondergrond gekoppeld zonder de minste aanbesteding. Het ganse is in de West-Vlaamse doofpot geland en geraakt er maar niet uit dankzij de medewerking van altijd maar dezelfde. Daarom heeft Brugge van mij een « stalker » gemaakt en zijn zij ingedrongen in mijn privé leven. Alles is mogelijk geweest, aftapen, psychiatrisch onderzoek en noem maar op. En toch komt er iemand zeggen dat in Brugge alles volgens de Grondwet marcheert. Wie geloofd die mensen nog die blijven dromen van een wereld van heer en meester. Europa hier ben ik met al mijn dossiers. Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 1 februari 2011 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Scheiding der machten
Magistratuur: <<Ik heb altijd gevochten voor een glazen huis maar heb dikwijls moeten zwijgen. Omdat ik echter vervroegd uit de magistratuur stapte en geen emeritus ben, kan ik praten als een vrij burger.>> Citaat van Edwin Van Fraechem in zijn boek "een rechter spreekt". Politiek: <<Je sais que dans le monde politique aujourd'hui on met de la vaseline partout. Moi j'ai perdu mon pôt de vaseline depuis longtemp.>> Citaat van Philippe Moureaux in Rtbf. - mise au point. Een magistraat die kan praten en een politicus die geen vaseline meer moet smeren zou toch naar minder bedrog en meer waarheden moeten lei (ij) den... |
![]() |
![]() |