![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lees verder: http://www.nu.nl/economie/2509885/ie...drie-jaar.html Nu Griekenland nog en Spanje is ook nog niet gesaneerd. Laatst gewijzigd door Piero : 8 mei 2011 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() eno zijn armoede-posts kennende durf ik dat sterk te betwijfelen
![]()
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dat ligt niet aan u, er wordt doelbewust een mistgordijn opgetrokken met als enig doel de publieke opinie een schuldgevoel aan te praten. "De Ieren" hebben het collectief gedaan, net zoals "de Grieken" collectief Duitsland hebben bestolen, net zoals "de Spanjaarden" collectief geparasiteerd hebben op de rest van Europa, enzovoort. De harde werkelijkheid is echter dat de volledige Europese bevolking werd bestolen, door de financiële markten, maar dat mag uiteraard niet gezegd worden. Maar goed, naar het schijnt zijn er transfers naar Wallonië en dat is toch werkelijk schandalig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Portugal start ook een onderzoek tegen drie ratingbureaus: http://www.politicalworld.org/showthread.php?t=8064
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 9 mei 2011 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Nee dat ligt niet aan u. Ik gaf mijn gecomprimeerde mening over een heleboel nieuws van het afgelopen jaar. U kunt zich beter informeren met de link.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Doe ik ook en dat is waarom ik uw gecomprimeerde mening niet versta. Maar goed.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieren mogen 0.6% belasting betalen op hun privé-pensioenen
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Griekenland heeft wel op veel te grote voet geleefd. Ik heb oneindig meer symathie en compassie met de onfortuinlijke Ieren dan met de Grieken en vind dat ze geenszins verdienen in dezelfde categorie te worden gestoken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
p.s. Ik zag net nog in een staatje dat Nederlandse banken 21 miljard Euro aan Ierland hebben geleend en Belgische banken 54 miljard Euro. Als Ierland zijn schulden naar 50% saneert dan moeten er Belgische banken gered worden voor 27 miljard Euro. Dat is ca 2500 Euro per Belg. ![]() Laatst gewijzigd door Piero : 12 mei 2011 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Ierse overheid heeft daar zonder de bevolking te consulteren inderdaad zwaar geflaterd. Maar ik vind Griekenland toch van een heel ander niveau want in tegenstelling tot Ierland kan je daarvan zeggen dat een heel significant gedeelte van de bevolking mee schuld draagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk recent naar de immense neoliberale propaganda om de CREG in diskrediet te brengen. Men schijt ze uit, maakt hun foto's openbaar, men probeert ze te intimideren.
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gelukkig voelen weinigen zich geviseerd. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zich als "neoliberaal" voorstelde. Toch heb ik een probleem met de woordkeuze: als je met een metafoor begint, moet je er ook mee eindigen. Een hond scheldt geen huid vol, een hond "blaft". Als je schrijft "de honden schelden" zou iemand het dom kunnen vinden, en dat willen we toch niet?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ach, een beetje dollen met de taal mag ook wel ....... Piero vindt dat ik me daaraan ook schuldig maak en daar heeft hij gelijk in.
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De laatste alinea was wel ironisch bedoeld, D'Artois.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als ik me goed herinner, is dat een mondelinge toezegging van de regering die onze lopende zaken en ook wel wat futiliteiten zoals een regelrechte grondwetsherziening door het Verdrag van Lissabon afhandelt, en geen wet. Kent er iemand een wet die het spaargeld van de naïeve burger wel zou beschermen? Een tweede vraag: als deze burger uit zijn illusies ontwaakt en met miljoenen anderen de bank gaat bestormen omdat hij plotseling beseft dat deze zijn spaargeld helemaal niet heeft, en de overheid springt alsnog bij, dan moet zij geld bijdrukken, wat moeilijk kan als het fenomeen tot een kleine lidstaat als België beperkt blijft, dus hoe kan België iets toezeggen zonder uitdrukkelijke ruggesteun van de ECB? En als de ECB dit toezegt, dan belooft ze toch hyperinflatie bij de eerste de beste stormloop op de banken, dan krijg je die stormloop toch meteen in alle eurozone-lidstaten zodra in één ervan het hek van de dam is, en dan is de spaarder zijn euro's toch nog kwijt. Of nee, zijn euro's heeft hij nog, hij wordt zelfs sneller miljonair dan hij zich in zijn stoutste dromen had voorgesteld! Nu is er in Griekenland al een bank run in slow motion aan de gang, en het deflatoire effect ervan wordt zoals in Ierland tegengegaan met een reddingspakket. Dat komt eigenlijk al neer op geld bijdrukken, maar we merken het nog niet: voor het basisgeld dat erbij komt, wordt M2 en M3-geld "vernietigd". We zullen het merken als met dat basisgeld weer een poosje fractionerend gebankierd is... Slotsom: welke idioot laat nu nog geld op zijn bankrekening staan?
|
![]() |
![]() |