![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Van de B.U.B.-persdienst:
--- NATIONALE VERGADERING – REUNION NATIONALE – NATIONALES TREFFEN ![]() Het idyllisch restaurant Vieux Saint-Martin op de Grote Zavel in het hart van Brussel Beste leden en sympathisanten, chers membres et sympathisants, Liebe Mitglieder und Sympathisierenden, U bent allen uitgenodigd op onze nationale vergadering van zaterdag 18 februari die om 15 u begint in de conferentiezaal van het restaurant Vieux Saint-Martin aan de Grote zavel op 10 minuten wandelafstand van het Centraal Station in Brussel. Het adresse: Restaurant Au Vieux Saint-Martin, eerste verdieping, Place du Grand Sablon 38, 1000 Bruxelles / Grote Zavelplein 38, 1000 Brussel . --- http://www.unionbelge.be/?p=5277 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Er staat een tafel van 4 klaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah zo, moet het onder begeleiding van de ouders?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge een vierde man nodig hebt voor te kaarten, roep dan maar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() als wij inhoudelijke congressen houden, mag er maar 3 man per afdeling komen max, de rest wordt geweigerd. En daar komt 800 man op af
![]() Bij de BUB is iedereen welkom en ze gaan hun handjes mogen samenleggen als er dertig man is |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Houd jullie met jullie eigen zever bezig. Als de dikke er niet meer is, bestaat de N-VA ook niet meer.
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En enige zin voor satire bent u ook al kwijt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() N-VA of VB: dat is één pot Vlaams-nationaal nat.
Weet ik veel wie u bent, maar wat u kletst is nationalistische quatsch.
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als u streven naar professionalisme al "nationalistische quatsch" noemt, hoop ik dat u uw job ernstiger neemt dan dit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat de B.U.B. het zeer professioneel aanpakt gelet op het feit dat de partij op schandalige wijze uit de "openbare" media geweerd wordt en geen eurocent staatsteun krijgt. Dat kunnen uw traditionele en maffiapartijen niet zeggen. En zelfs met al hun aandacht en subsidies is quasi niemand nog in hen geïnteresseerd.
Wat u eigenlijk stoort, is dat burgers buiten de traditionele partijen aan politiek willen doen omdat u hen daartoe niet in staat acht. U hebt eigenlijk lak aan echte democratie. Dat zegt vooral veel over u.
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gedekt of moeten ze hun colake zelf betalen?
![]()
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik maak een opmerking over het feit dat ik er voor de twee keer op rij (NMBS en hier) een onvertaald woord in een persbericht staat. Dat vind ik niet professioneel. De communicatie is een essentie voor een partij (zie hoe bvb. Gennez op dat vlak keihard faalde in de sp.a). Zeker als ze serieus wil genomen worden. Ook ik heb me even in de politieke sfeer bewogen en het was zeker niet in een traditionele partij (of N-VA of VB, hand op mijn hart). Persberichten werden bij ons met de grootste zorg aangepakt. Nooit één spellingsfout werd gemaakt en dat ook zonder subsidies. Het begint nu eenmaal met lokale verankering. De beweging moet uit het volk komen en gedragen worden door het volk. Denk bottom-up. Een nationale partij lanceren zonder sterke lokale afdelingen lukt nu eenmaal alleen als ze rond een populaire figuur worden gebouwd. Tot mijn spijt vind ik geen grote, charismatische unitarist die de pers kan bespelen. Ik hoop dat deze uitleg u genoeg constructieve nuance geeft. En ja: ik heb lak aan de democratie zoals ze op dit moment in dit land, en bij uitbreiding de wereld, bestaat. Dit staat mijlenver van wat de oorspronkelijke ideeën omhelsden. En ja: ik heb een rotkarakter en ben stronthumeurig. Altijd en iedere dag. Gelukkig kan ik zelf perfect mee leven en mijn vriendin ook. Ik kan gelukkig ook zelf denken. Dat hoeft u dus ook niet voor mij te doen. Bespaar me dus alstublieft nog een rondje ongegronde verwijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Belgicisme blijft slecht vertaald Frans. Sommige dingen veranderen nooit.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |