Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2012, 23:09   #1
Patrice
Gouverneur

Standaard B.U.B.: "Allen welkom op de nationale vergadering"

Van de B.U.B.-persdienst:

---

NATIONALE VERGADERING – REUNION NATIONALE – NATIONALES TREFFEN

Het idyllisch restaurant Vieux Saint-Martin op de Grote Zavel in het hart van Brussel

Beste leden en sympathisanten, chers membres et sympathisants, Liebe Mitglieder und Sympathisierenden,

U bent allen uitgenodigd op onze nationale vergadering van zaterdag 18 februari die om 15 u begint in de conferentiezaal van het restaurant Vieux Saint-Martin aan de Grote zavel op 10 minuten wandelafstand van het Centraal Station in Brussel.

Het adresse:

Restaurant Au Vieux Saint-Martin, eerste verdieping, Place du Grand Sablon 38, 1000 Bruxelles / Grote Zavelplein 38, 1000 Brussel .

---

http://www.unionbelge.be/?p=5277
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 23:55   #2
giserke
Banneling

Standaard

Er staat een tafel van 4 klaar.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 00:39   #3
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ruim voldoende dus om alle symphatisanten een plaats te verschaffen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 08:49   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah zo, moet het onder begeleiding van de ouders?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 10:21   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als ge een vierde man nodig hebt voor te kaarten, roep dan maar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 10:26   #6
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ah zo, moet het onder begeleiding van de ouders?
16+, want voor zattemanspraat moet ge pinten mogen drinken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 10:34   #7
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

als wij inhoudelijke congressen houden, mag er maar 3 man per afdeling komen max, de rest wordt geweigerd. En daar komt 800 man op af

Bij de BUB is iedereen welkom en ze gaan hun handjes mogen samenleggen als er dertig man is
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 11:48   #8
Zwijgt
Partijlid

Zwijgt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Van de B.U.B.-persdienst:

---

NATIONALE VERGADERING – REUNION NATIONALE – NATIONALES TREFFEN

Beste leden en sympathisanten, chers membres et sympathisants, Liebe Mitglieder und Sympathisierenden,

Het adresse:

Restaurant Au Vieux Saint-Martin, eerste verdieping, Place du Grand Sablon 38, 1000 Bruxelles / Grote Zavelplein 38, 1000 Brussel .
Met alle respect voor de ideologie, maar tegen "les flamingants" ingaan en steeds taalfouten (of zeer vaak woorden onvertaald laten) in de Nederlandse tekst laten staan... Is dat niet een beetje de poten van onder de eigen stoel zagen?
Zwijgt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 12:33   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwijgt Bekijk bericht
Met alle respect voor de ideologie, maar tegen "les flamingants" ingaan en steeds taalfouten (of zeer vaak woorden onvertaald laten) in de Nederlandse tekst laten staan... Is dat niet een beetje de poten van onder de eigen stoel zagen?
Dat is dan de partij die voor individuele tweetaligheid pleit he.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 13:18   #10
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Houd jullie met jullie eigen zever bezig. Als de dikke er niet meer is, bestaat de N-VA ook niet meer.
Oud 15 februari 2012, 13:22   #11
Zwijgt
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat is dan de partij die voor individuele tweetaligheid pleit he.
Tweetaligheid voor wie? Les paysans et les ouvriers pauvres dans le nord du pays? Pourqu'ils puissent nous parler dans notre propre langue? Wie is hun ideoloog? Charles Woeste?
Oud 15 februari 2012, 13:24   #12
Zwijgt
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Houd jullie met jullie eigen zever bezig. Als de dikke er niet meer is, bestaat de N-VA ook niet meer.
Waarom beschouwt u mij als zijnde N-VA'er? Ik maak een objectieve vaststelling. Dit is nu al het tweede persbericht dat ik het moet vaststellen.

En enige zin voor satire bent u ook al kwijt?
Oud 15 februari 2012, 13:27   #13
De Brabander
Minister-President

Standaard

N-VA of VB: dat is één pot Vlaams-nationaal nat.

Weet ik veel wie u bent, maar wat u kletst is nationalistische quatsch.
Oud 15 februari 2012, 13:35   #14
Zwijgt
Partijlid

Standaard

Citaat:

Waar ijver ik voor een onafhankelijke Vlaamse staat? Ik steek de draak met het amateurisme bij de BUB. Politiek is een serieus beroep, dus verwacht ik ook dat daar met de nodige ernst werk wordt gemaakt van een degelijk en foutloos persbericht.

Als u streven naar professionalisme al "nationalistische quatsch" noemt, hoop ik dat u uw job ernstiger neemt dan dit.
Oud 15 februari 2012, 16:14   #15
De Brabander
Minister-President

Standaard

Ik vind dat de B.U.B. het zeer professioneel aanpakt gelet op het feit dat de partij op schandalige wijze uit de "openbare" media geweerd wordt en geen eurocent staatsteun krijgt. Dat kunnen uw traditionele en maffiapartijen niet zeggen. En zelfs met al hun aandacht en subsidies is quasi niemand nog in hen geïnteresseerd.

Wat u eigenlijk stoort, is dat burgers buiten de traditionele partijen aan politiek willen doen omdat u hen daartoe niet in staat acht. U hebt eigenlijk lak aan echte democratie. Dat zegt vooral veel over u.
Oud 15 februari 2012, 17:43   #16
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gedekt of moeten ze hun colake zelf betalen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 17:48   #17
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Leg dat eens even uit. Dat het quatsch is,is subjectief, maar daar heb ik nog begrip voor dat je dat vindt. Maar leg me dat 'nationalistisch' in dit geval eens uit!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 15 februari 2012, 17:52   #18
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de B.U.B. het zeer professioneel aanpakt gelet op het feit dat de partij op schandalige wijze uit de "openbare" media geweerd wordt en geen eurocent staatsteun krijgt. Dat kunnen uw traditionele en maffiapartijen niet zeggen. En zelfs met al hun aandacht en subsidies is quasi niemand nog in hen geïnteresseerd.

Wat u eigenlijk stoort, is dat burgers buiten de traditionele partijen aan politiek willen doen omdat u hen daartoe niet in staat acht. U hebt eigenlijk lak aan echte democratie. Dat zegt vooral veel over u.
Hoeveel mensen zijn er geïnteresseerd in die patriotjes van de BUB? Kun je met een ledenaantal schermen en dat ook bewjzen? Of wil je je niet belachelijk maken?

Citaat:
Oud 15 februari 2012, 22:27   #19
Zwijgt
Partijlid

Standaard

Citaat:

Waar zeg ik dat? Wijs mij dat aan. Ik weet niet waar u dat haalt. Ik zeg dat allemaal niet. U gooit uw frustraties op mij, terwijl ik daar helemaal niks mee te maken heb. Waarom zou ik mensen buiten de grote partijen niet in staat achten aan politiek te doen? Dat is toch pure waanzin, ja zelfs raaskallerij, wat u schrijft? Steekt de Woestesatire u dan zo hard?

Ik maak een opmerking over het feit dat ik er voor de twee keer op rij (NMBS en hier) een onvertaald woord in een persbericht staat. Dat vind ik niet professioneel. De communicatie is een essentie voor een partij (zie hoe bvb. Gennez op dat vlak keihard faalde in de sp.a). Zeker als ze serieus wil genomen worden. Ook ik heb me even in de politieke sfeer bewogen en het was zeker niet in een traditionele partij (of N-VA of VB, hand op mijn hart). Persberichten werden bij ons met de grootste zorg aangepakt. Nooit één spellingsfout werd gemaakt en dat ook zonder subsidies. Het begint nu eenmaal met lokale verankering. De beweging moet uit het volk komen en gedragen worden door het volk. Denk bottom-up. Een nationale partij lanceren zonder sterke lokale afdelingen lukt nu eenmaal alleen als ze rond een populaire figuur worden gebouwd. Tot mijn spijt vind ik geen grote, charismatische unitarist die de pers kan bespelen. Ik hoop dat deze uitleg u genoeg constructieve nuance geeft.

En ja: ik heb lak aan de democratie zoals ze op dit moment in dit land, en bij uitbreiding de wereld, bestaat. Dit staat mijlenver van wat de oorspronkelijke ideeën omhelsden. En ja: ik heb een rotkarakter en ben stronthumeurig. Altijd en iedere dag. Gelukkig kan ik zelf perfect mee leven en mijn vriendin ook. Ik kan gelukkig ook zelf denken. Dat hoeft u dus ook niet voor mij te doen. Bespaar me dus alstublieft nog een rondje ongegronde verwijten.
Oud 16 februari 2012, 07:22   #20
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Het adresse:

Belgicisme blijft slecht vertaald Frans. Sommige dingen veranderen nooit.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be