Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2004, 13:48   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Omdat de topic over het racistisch geweld tegen Joden dreigt te verzanden in een persoonlijke vete tussen twee forummers, stel ik voor dat we hier verder gaan waar we gebleven waren.

Mijn laatste post:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
@ Antoon: ze moeten eerst gevonden worden hé, en als andere idioten (die blanke jongemannen in die wagen) het nodig vinden om ondertussen de politie wat af te leiden met flauwe, verwerpelijke grappen dan zal het er niet simpeler op worden. Ik vrees dat die daders van die eerste aanslag zich gewoon gedeisd houden nu. We kunnen alleen maar hopen dat de politie haar werk goed doet (ja, zelfs eisen dat ze dat doet) en de daders weet te klissen. En die daders mogen dan zoals alle racisten die mensen neersteken worden behandeld volgens de Belgische wetten.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 13:57   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

We moeten onze Joden koesteren. De Joodse gemeenschap is een gemeenschap van ondernemers en hoogopgeleide mensen. Ze dragen bij op alle vlak : economisch, sociaal, cultureel, internationale betrekkingen, noem maar op. Ze brengen zaken en werkgelegenheid, ze zorgen voor hun eigen zieken en bejaarden maar dragen ook bij tot het 'algemene' welzijn (voorbeeld ervan is de kinderspeelkamer in het Middelheim-ziekenhuis dat door Joodse organisaties is gesponsord). Hun kinderen zijn goed opgevoed en ze halen duidelijk een "moral highground". Bovendien zijn de Joodse wijken meestal rustige wijken zonder problemen. Zeg maar de room van de maatschappij.
De Noord-Afrikanen dragen dan weer vooral bij op het gebied van de criminaliteit en de overlast. Ze dringen zich op bij sociale woningen, trekken geld waar het ook mogelijk is (steun hier, steun daar). Werken is teveel gevraagd, en bovendien gaan ze nog de autochtonen lastig vallen. Als dat nog niet genoeg is staan ze vooral op voor zoveel mogelijk rechten (zeg maar eisen) maar zonder plichten. Zeg maar ....

Ik weet dat je ook 'goede' noord-afrikanen en 'slechte joden' gaat vinden. Maar over het algemeen denk ik erniet teveel naast te zijn.

Als een keuze moet worden gemaakt, dan hoef ik geen twee keer na te denken.
Oud 29 juni 2004, 14:02   #3
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
We moeten onze Joden koesteren. De Joodse gemeenschap is een gemeenschap van ondernemers en hoogopgeleide mensen. Ze dragen bij op alle vlak
dat zijn helemlaal geen argumenten om "de joodse gemeenschap te koesteren". Het enigste wat er gebeurd is is een (racistische) aanslag, en die moet sterk veroordeeld worden...
jij klaagt altijd over de selectieve verontwaardiging, maar je vergeet steeds dat je je er zelf schuldig aan maakt...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:12   #4
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We moeten onze Joden koesteren. De Joodse gemeenschap is een gemeenschap van ondernemers en hoogopgeleide mensen. Ze dragen bij op alle vlak : economisch, sociaal, cultureel, internationale betrekkingen, noem maar op. Ze brengen zaken en werkgelegenheid, ze zorgen voor hun eigen zieken en bejaarden maar dragen ook bij tot het 'algemene' welzijn (voorbeeld ervan is de kinderspeelkamer in het Middelheim-ziekenhuis dat door Joodse organisaties is gesponsord). Hun kinderen zijn goed opgevoed en ze halen duidelijk een "moral highground". Bovendien zijn de Joodse wijken meestal rustige wijken zonder problemen. Zeg maar de room van de maatschappij.
De Noord-Afrikanen dragen dan weer vooral bij op het gebied van de criminaliteit en de overlast. Ze dringen zich op bij sociale woningen, trekken geld waar het ook mogelijk is (steun hier, steun daar). Werken is teveel gevraagd, en bovendien gaan ze nog de autochtonen lastig vallen. Als dat nog niet genoeg is staan ze vooral op voor zoveel mogelijk rechten (zeg maar eisen) maar zonder plichten. Zeg maar ....

Ik weet dat je ook 'goede' noord-afrikanen en 'slechte joden' gaat vinden. Maar over het algemeen denk ik erniet teveel naast te zijn.

Dit zijn veralgemeningen op basis van religie/ras en dus racistisch. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Joden net zoals ik niets tegen Muslims heb.

Maar zoals ik in de andere thread al schreef, Zionisten, fundamentalistische joden en fundamentalistische Muslims zijn gelijkwaardig qua onverdraagzaamheid en fanatisme. In mijn ogen is er geen verschil qua "moral highground" tussen die twee.

Gemiddeld gezien hebben Joden echter meer geld dan Muslims en daaraan zijn de verschillen die Antoon hoerboven beschrijft te wijten, en niet het geloof/ras. Daarom vechten de Zionisten in Israel ook met Apache helicopters en de Palestijnen met zelfmoorcommandos.
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:13   #5
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Het enigste wat er gebeurd is is een (racistische) aanslag, en die moet sterk veroordeeld worden...
Die aanslag, en de hele anti-Joodse hetze die eraan tengronde ligt, zou inderdaad in de meest expliciete bewoordingen moeten veroordeeld worden, in de eerste plaats door de verantwoordelijken van de Moslimgemeenschap. Zolang zij niet ondubbelzinnig alle anti-semitische haatcampagnes veroordelen en oproepen om dergelijke misdadigers onmiddellijk aan de politie te verklikken is er een probleem.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:15   #6
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Het enigste wat er gebeurd is is een (racistische) aanslag, en die moet sterk veroordeeld worden...
Die aanslag, en de hele anti-Joodse hetze die eraan tengronde ligt, zou inderdaad in de meest expliciete bewoordingen moeten veroordeeld worden, in de eerste plaats door de verantwoordelijken van de Moslimgemeenschap. Zolang zij niet ondubbelzinnig alle anti-semitische haatcampagnes veroordelen en oproepen om dergelijke misdadigers onmiddellijk aan de politie te verklikken is er een probleem.
maar wie si dan officiële vertegenwoordiger van "dé moslimgemeenschap"??? ik heb dit weekend meer dan genoeg moslims die aanvallen sterk zien veroordelen (oa heel wat islamitische geestelijken in ons land)...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:20   #7
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

maar wie si dan officiële vertegenwoordiger van "dé moslimgemeenschap"??? ik heb dit weekend meer dan genoeg moslims die aanvallen sterk zien veroordelen (oa heel wat islamitische geestelijken in ons land)...
Ten eerste, er is een officiële Moslim-executieve in dit land (betoelaagd door de federale overheid).
Ten tweede, de veroordelingen die ik tot nu toe gezien heb vanwege Moslim-verantwoordelijken waren zeer zwak. Ik heb er nog geen enkele zien de voortdurende anti-Joodse hetze veroordelen.

Let wel, ik betreur dit omdat ik hoop dat de vele Moslims die hier wèl vreedzaam willen samenleven eindelijk eens "uit hun kot" komen en de pensée unique van de Moslimgemeenschap verlaten. Ik betreur evenzeer dat allerlei kerels dit weer zullen misbruiken om de Moslim-gemeenschap als geheel zwart te maken (maar jammer genoeg wordt het hen heel gemakkelijk gemaakt).
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:26   #8
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raging Bile Duct
Citaat:

Dit zijn veralgemeningen op basis van religie/ras en dus racistisch. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Joden net zoals ik niets tegen Muslims heb.

Tsss, tssss. Dit zijn geen racistische veralgemenigen. Dit zijn nuchtere vaststellingen van sociologische feiten.
Je loopt achter Raging : d�*t door links in stand gehouden taboe, is recent doorbroken. Tegenwoordig mag je gerust de feiten vaststellen en luidop zeggen.

Maar zoals ik in de andere thread al schreef, Zionisten, fundamentalistische joden en fundamentalistische Muslims zijn gelijkwaardig qua onverdraagzaamheid en fanatisme. In mijn ogen is er geen verschil qua "moral highground" tussen die twee.

Misschien niet, maar op Europees grondgebied zijn fundamentalitische joden nog steeds het minst gevaarlijk voor je fysieke integriteit.

Gemiddeld gezien hebben Joden echter meer geld dan Muslims en daaraan zijn de verschillen die Antoon hoerboven beschrijft te wijten, en niet het geloof/ras. Daarom vechten de Zionisten in Israel ook met Apache helicopters en de Palestijnen met zelfmoorcommandos.
Juist ze hebben meer centen. En vanwaar komen die?
Ze werden zeker niet bijeengesprokkeld met werkloosheidsvergoedingen en kinderbijslag. De joodse wereld in ondernemend : dat is iets waarvan je de islamitische wereld niet kan beschuldigen. Integendeel. Door hun verbeten oerconservatisme dwingen de moslims zichzelf in de marginaliteit. Niet enkel hier, maar wereldwijd.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:37   #9
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ze hebben meer centen. En vanwaar komen die?
Ze werden zeker niet bijeengesprokkeld met werkloosheidsvergoedingen en kinderbijslag. De joodse wereld in ondernemend : dat is iets waarvan je de islamitische wereld niet kan beschuldigen. Integendeel. Door hun verbeten oerconservatisme dwingen de moslims zichzelf in de marginaliteit. Niet enkel hier, maar wereldwijd.
Het onderlijnde gedeelte vind ik een simplistische veralgemening, wanneer je kijkt naar moderne Islamitische landen (vb. Marokko) kan je moeilijk zeggen dat er geen ondernemingszin is.
Daarbij zijn er ook een heel aantal hoog opgeleide Noord-Afrikanen in ons land (dokters, advocaten, ingenieurs enz..).
Stellen dat de Islam dus gelijk staat met weinig of geen ondernemingszin is onzin!
Oud 29 juni 2004, 14:38   #10
Leonardo
Burger

Leonardo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch lijkt mij de wind nogal veel uit 1 hoek te komen. Wat is de joods extremistische tegenghanger (in Belgie) van het AEL, die als hoofdbedoeling heeft het MO conflict hier te importeren, wat is de joods extremistische tegenhanger van die manifestaties waar een heel ras aan het gas verwenst wordt? Wat is de joods extremistische tegenhanger van de 'allochtone' jeugdbendes die niet vies zijn hier en daar wat overlast te implementeren?

Akkoord dat er joodse extremisten zijn (bvb Likud en co), even erg als de meest fundamentalistische islam terrorist, maar blijkbaar verkiezen zij het conflict te beslechten daar waar het thuishoort, in het MO.

Op Belgische bodem slaat de weegschaal toch door aan 1 kant, mijn inziens.

.
Leonardo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:39   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volledig mijn gedacht, maar oei, we moeten oppassen want er ligt een inquisitiepater mee te luisteren en te lezen daar achter 't hoekske, ik hoop da ge zwaarder weegt dan water, maar toch kunt zwemmen, ik zal helaas hopeloos verzuipen bij de waterproef.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:41   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

In irak is echter gebleken dat ook die Appaches sitting ducks zijn, ge moet alleen maar weten waar ze te raken, met nen RPG in de hand kom je door het ganse land, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:47   #13
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonardo
Citaat:
Toch lijkt mij de wind nogal veel uit 1 hoek te komen. Wat is de joods extremistische tegenghanger (in Belgie) van het AEL, die als hoofdbedoeling heeft het MO conflict hier te importeren, wat is de joods extremistische tegenhanger van die manifestaties waar een heel ras aan het gas verwenst wordt? Wat is de joods extremistische tegenhanger van de 'allochtone' jeugdbendes die niet vies zijn hier en daar wat overlast te implementeren?

Akkoord dat er joodse extremisten zijn (bvb Likud en co), even erg als de meest fundamentalistische islam terrorist, maar blijkbaar verkiezen zij het conflict te beslechten daar waar het thuishoort, in het MO.

.
de joodse extremistische tegenstander ?... niet echt nee

er is wel een extremistische tegenhanger die tegen de moslims is..
en die probeert al jaren een charmeoffensief in te zetten naar de joden in antwerpen. dit wordt dan zeer graag gebruikt door het ael...

er zijn wel degelijk 2 partijen die het Palestijns conflict willen importeren, en het zou wel eens kunnen gaan werken alhoewel het ael nog niet aanslaat bij de meeste moslims en het merendeel van de joden ook niet in het charmeoffensief trapt
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:49   #14
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonardo
Citaat:

.
Wel je stelling klopt deels. De waarneembare weegschaal staat in Belgie zeker naar een kant. Wat je echter niet mag onderschatten is de financiele steun van vele Joden die vanuit Belgie nederzettingen laten bouwen, of altans de bouw ervan (mede) betalen! Zo'n gedrag komt het conflict in het MO niet ten goede, het bezorgt echter hier in Belgie niemand last, maar onrechtstreeks worden we door deze malafide fondsen ook getroffen, de nederzettingen lokken (uiteraard niet gerechtvaardigd) terrorisme uit.

Citaat:
Misschien bedoel je het niet zo, maar ik denk dat zo'n conflict nergens thuis hoort!
Oud 29 juni 2004, 14:52   #15
La Vache qui rit
Banneling

La Vache qui rit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je zou misschien beter eens leren 'nadenken' vooraleer je zo'n subjectieve troep neerschrijft. Goed nieuws is geen nieuws is ook hier van toepassing. Over de goede geslaagde integranten, de overgrote meerderheid dus, wordt met geen letter over geschreven. Integendeel. Als ze hun verantwoordelijkheid opnemen en zelfs toetreden tot het bestuur van het land, is het ook niet goed. Zo las ik hier net dat de PS veel nieuwe Belgen telt, waarop die persoon meteen concludeert dat de PS een moslimpartij is.
La Vache qui rit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 15:05   #16
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(die blanke jongemannen in die wagen)
ale volgens de morgen zijn het nochtans ook noord afrikanen, misschien is de morgen nu ook al een racistisch krantje???!!
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 15:12   #17
Leonardo
Burger

Leonardo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Wel je stelling klopt deels. De waarneembare weegschaal staat in Belgie zeker naar een kant. Wat je echter niet mag onderschatten is de financiele steun van vele Joden die vanuit Belgie nederzettingen laten bouwen, of altans de bouw ervan (mede) betalen! Zo'n gedrag komt het conflict in het MO niet ten goede, het bezorgt echter hier in Belgie niemand last, maar onrechtstreeks worden we door deze malafide fondsen ook getroffen, de nederzettingen lokken (uiteraard niet gerechtvaardigd) terrorisme uit.

Misschien bedoel je het niet zo, maar ik denk dat zo'n conflict nergens thuis hoort!
idd dergelijk conflict hoort eigenlijk nergens thuis, maar is nu eenmaal realiteit, en het zal beslecht moeten worden.

Wat ik probeer te duiden is dat de weegschaal hier in Belgie omtrent verdraagzaamheid en racisme tussen die 2 allochtone bevolkingsgroepen NIET in evenwicht is en duidelijk overhelt naar 1 kant.
Wat de mensen doen met hun geld is hun zaak. Daarbij, in beide bevolkingen zijn er die hun extremistische achterban financieren.

Het punt is dat ze hun conflict niet in een gastland moeten komen 'uitvechten'. Het heeft totaal geen zin haat en extremisme te exporteren naar een land waar de gemeenschap niets te maken heeft met dat conflict, toch lijkt het zo dat 1 van die gemeenschappen er meer werk van maakt dan de andere om het geschil met racistische daadkracht ook alhier te beslechten.
Leonardo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 15:21   #18
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Citaat:
(die blanke jongemannen in die wagen)
ale volgens de morgen zijn het nochtans ook noord afrikanen, misschien is de morgen nu ook al een racistisch krantje???!!
Ik las het Laatste Nieuws en het gaat hier over die aanval met dat "speelgoed"-geweer gisteren. Ik zeg niet dat die bronnen het bij het rechte eind hebben, maar de kans lijkt me groot dat het andere personen zijn dan degene die die eerste aanslag gepleegd hebben. Ik spreek dan ook in de voorwaardelijke wijs in mijn betoog.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 15:29   #19
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"speelgoed"-geweer gisteren. Ik zeg niet dat die bronnen het bij het rechte eind hebben, maar de kans lijkt me groot dat het andere personen zijn dan degene die die eerste aanslag gepleegd hebben.
dat heb ik inderdaad ook gelezen hier werd over 1 'blanke' gesproken in een wagen waar 4 personen inzaten dit vind ik op zich al raar maar ik ben blij dat dit enkel een speelgoed geweer betrof!! kwestie van onveiligheids'gevoel' kan dit echter weer tellen
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 15:36   #20
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Als je de Belgische Joden hiervan beschuldigd, vergeet dan ook niet te melden dat de moslimgemeenschap hier EVENEENS geld inzamelt om op te sturen naar "het thuisland". Sponsering van terrorisme...
Als de politie werk zou maken van alle vzwkes die gebruikt worden als dekmantel voor fondswerving voor terroristen, ze zouden een gigantische mesthoop kunnen vinden (beerput leek me iets te klein en daarom minder dramatisch ).
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be