Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2004, 14:53   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard Vlaamse regeringspartijen weer blij met een dode mus

Vlaamse regeringspartijen weer blij met een dode mus
Organisatie: VLAAMS BLOK
Verstuurd door: Wim Wienen
E-post: [email protected]
Internet: http://www.vlaamsblok.be
Telefoon: 02/219.60.09
Telefax: 02/219.72.74
Datum: 16-07-2004

VLAAMSE REGERINGSPARTIJEN WEER BLIJ MET EEN DODE MUS

Het zogenaamd “communautair akkoord” dat de onderhandelaars voor de Vlaamse regering hebben bereikt, is niet meer dan een vrijblijvend engagement zonder resultaatsverbintenis.

1. Brussel-Halle-Vilvoorde

De beloften die inzake de splitsing van het kies- en gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde werden gedaan vóór de verkiezingen, worden niet waargemaakt. Voor CD&V en N-VA moest de splitsing een feit zijn vóór de verkiezingen. VLD en SP.a wilden de splitsing na de verkiezingen eenzijdig doordrukken in het federaal parlement. Nu is er sprake van het “onverwijld” doorvoeren van die splitsing. Men zal zowaar bij het begin van het parlementair jaar wetsvoorstellen indienen over de splitsing van de kieskring! Men vergeet even dat die voorstellen al maanden geleden ingediend zijn in Kamer en Senaat. Vandaag verwijst men naar de verklaring van 11 juli die de Vlaamse regering samen met een aantal burgemeesters heeft ondertekend waarbij op 1 oktober de toestand zal geëvalueerd worden. Maar dan zal er niet eens iets te evalueren zijn. Men vergeet eveneens dat het regeerakkoord van de vorige Vlaamse regering stipuleerde dat de splitsing van het kies- en gerechtelijk arrondissement een feit moest zijn voor 2002.

Voor het Vlaams Blok is het duidelijk dat het engagement om BHV te splitsen even vrijblijvend is dan de vorige beloften. Wég zijn de stoere woorden van Stevaert en De Gucht, die desnoods eenzijdig de splitsing wilden stemmen in Kamer en Senaat. Beide heren opteren nu voor onderhandelingen met de Franstaligen. Wég zijn vooral de stoere woorden van de ‘principiële’ Geert Bourgeois, die nauwelijks een paar weken geleden verklaarde niet in een Vlaamse regering te stappen indien de splitsing dan nog niet was gerealiseerd.

2. Overig communautair akkoord.

Ook hier blijft het bij een vrijblijvend engagement. Men “engageert” zich om de resoluties van het Vlaams Parlement van 1999 uit te voeren. Het zou er nog aan ontbreken dat deze Vlaamse regering qua communautair “engagement” zou onderdoen voor de vorige Vlaamse regering, die van dat “engagement” zo goed als niets heeft gebakken.

De Vlaamse regeringspartijen maken zich blij met een dode mus. Het Vlaams Blok wil er tevens op wijzen dat diezelfde partijen ondertussen in Brussel de Franstaligen vrij spel geven en door het institutionaliseren van het zogenaamd taalhoffelijkheidsakkoord zich akkoord verklaren met het manifest overtreden van de taalwetten in dit land.

Het feit dat de splitsing van BHV – waarover vóór de verkiezingen zo’n eensgezindheid bestond – nu reeds leidt tot woordbreuk, belooft weinig goeds voor de behandeling van andere communautaire dossiers in het algemeen én van hét belangrijkste communautair dossier in het bijzonder, nl. het stopzetten van de miljardenstroom van Vlaanderen naar Wallonië.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Blok

Filip Dewinter
Fractievoorzitter Vlaams Parlement
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2004, 14:56   #2
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Kijk, als ze het zullen splisten voor het eind van het jaar is dat snel, want het parlement is nog maar net aan het reces begonnen. De deuren gaan weer open in september? Tegen dat de nieuwe federale regering weer 'werkt', de Vlaamse geïnstalleerd... Is dat een vrij snelle tijdspanne.

Nu toezien of ze dat regeringsprogramma kunnen uitvoeren in hun vooropgestelde termijn.

De rest naar het forum verwijzen is wel niet de meest kordate manier.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2004, 15:22   #3
Tegendradigaard

Standaard

voor een ministerportefeuille vergeet men alles, zeker zijn verkiezingsbeloften en pre-electorale uitspraken...

bah.. bah..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2004, 15:25   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nekeer zien wat er van gaat komen, ...

Voor ze tot een akoord komen valt de regering, en dan moeten ze weer een nieuw regeerakkoord goedkeuren waarbij Die Pupo Non zegt over BHV en 't is weer al ies in orde...

En dat terwijl het ongrondwettelijk is, legt da maar eens uit in een normale democratie/rechtstaat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2004, 15:27   #5
Tegendradigaard

Standaard

'normale' he herr Flick... 'normale'.. dat is het hem juist..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 16 juli 2004, 15:35   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daarom dak het ook zeg hé, dit is een Monarchisch konijnenpijpen Dictatuur,
Oud 16 juli 2004, 15:36   #7
Tegendradigaard

Standaard

"konijnenpijpen" wat the fuck is dat voor iets...
das voor iemand met een pruimenmondje denk ik

Oud 16 juli 2004, 15:39   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
"konijnenpijpen" wat the fuck is dat voor iets...
das voor iemand met een pruimenmondje denk ik

Het is eerder het konijn dat een ander opperkonijn uit de Walonie pijpt, ...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be