![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.bbc.co.uk/news/uk-21391891
Het zal iedereen die de moeite neemt een dier in een weide te bekijken wel opgevallen zijn,de beesten hebben toch al wat labels in hun oren hangen Ook wie voorverpakte vleeswaren koopt zal wel zien dat daar allerlei nummers op staanZe zijn bedoeld om ons gerust te stellen.Ze zijn verondersteld een volledige "tracebility" te geven vanop het pakje in uw handen naar wat geslachte beesten in een slachthuis....en van daaruit naar de plaatsen waar die beesten vandaan kwamen. Ondertussen bouwt men ook een "Halal" circuit uit,ook met aanzienlijke filters om "besmetting met non-halal" te voorkomen en met traceringen en verificaties..... goed bezig zouden we denken..... Ondertussen is men al een paar weken aan het uitzoeken hoe het toch mogelijk is dat in "rundsvleesbereidingen" in het VK er toch wel massaal veel paardenvlees verwerkt zit? Dit KAN theoretisch aangezien men in het VK ook volgens de eerderbeschreven traceermethoden werkt......maar ze liggen er toch maar...de onnoemelijke hoeveelheden paardevlees... Het gaat er niet om dat er paardenvlees gegeten wordt,sommige mensen gaan daarvan over hun nek,anderen,waaronder mezelf,hebben er geen problemen mee.Het gaat er om dat,ondanks alles wat er in het vleescicrcuit gebeurd is de laatste 50 jaar er ALWEER massaal gelogen en gechipoteerd wordt....Als het met paardenvlees gebeurd(op zich een verdienstelijk voedingsmiddel),waar dan verder nog mee? O ja,de bronnen van de "besmetting" liggen tot in Roemenie.....binnen de EU dus... Laatst gewijzigd door kelt : 9 februari 2013 om 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Zolang het om ander "goed" vlees gaat, heb ik daar geen problemen mee. trouwens paardenvlees is zelfs niet echt veel goedkoper dan rundsvlees. Veel erger is het als men allerhande "vuiligheid" in het vlees draait of allerhande bewaarmiddelen en kleurstoffen toevoegt die schadelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Aangezien paarden niet massaal gekweekt worden om te slachten,worden er ook geen producten gebruikt om ze snel vet te krijgen.Daardoor is het paardenvlees waarschijnlijk van betere kwaliteit dan andere soorten.Dus is men nu aan het klagen over te goed vlees.Voor mij mag er regelmatig een stukje paard op mn bord.En goedkoop???Heb je al een filét pure van paard gekocht??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Al dat vlees wat niet is wat het is, is de schuld van de shockdoctrine van de neoliberalen van de Chicagoschool. Ga maar na vanwaar het steeds komt. Uit de landen waar die praktijk werd toegepast, waar de overheid op korte tijd werd terug gedrongen en grote delen van de economie in handen van de maffia kwamen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het traceerbeleid veroorzaakt veel problemen.Zo kan een bakker geen eieren gebruiken van zn eigen kippen,want geen erkende producent.Het is vooral een paraplu-beleid.als er eens een besmetting opduikt,kan de producent de schade verwijten aan de leverancier,dewelke dan de schade gaat verwijten aan de volgende leverancier enz... Tot we belanden in een land waar je toch geen schadevergoeding kan krijgen.Probleem opgelost
![]() Dus waarschijnlijk koop je morgen eieren die in Belgie gelegd zijn en die in Roemenie gefactureerd zijn.Hoe,veel vrachtwagens op de weg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Bij een overschot aan vlees zal het inderdaad goedkoper worden,dus de beslissing om paarden niet meer op snelwegen toe te laten heeft als gevolg een overschot aan paardenvlees.Dus doordat dit om oudere beesten gaat,die niet vetgemest zijn,die hebben moeten werken in hun bestaan.Ga je heus wel keihard vlees tegenkomen.Welke betere manier dan er gehakt van te maken.Toch beshouw ik dit als superieur,meer natuurlijk en gezonder,dan beesten die op 6 maanden volwassen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Het is aan iedere voedselproducent verboden om met lokale middelen te werken,tenzij de leveranciers erkend zijn.Vergeet je TV show waar je melk van de plaatselijke koe koopt,eieren van de buurman.Je bent verplicht legbatterij- eieren te nemen.je bent verplicht melk uit de fabriek te nemen.En ja,soms passeert dat door Argentinie vooraleer dat een vers ei is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Het edele paARD is in de UK onaanraakbaar
En voor mij is alle vlees onaanraakbaar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Als je de aarde zo min mogelijk wil belasten,als je je C O productie tot een minimum wil beperken.Als je de benodigde energie om op dit forum te komen als overdreven beschouwt,dan neem ik graag afscheid van jou.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Vriendin?
![]() ![]() Ik eet trouwens geen vriendinnen Laatst gewijzigd door eno2 : 10 februari 2013 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp U wel.
Ik ook eet geen vriendin. Maar het vleesnat nuttig ik met volle teugen. Maar links en rechts zijn wel verrek droog, tenzij U ze goed insmeerd/marineerd. (en ja, ik besef maar ter dege dat ik nu weer een roze driehoek in mijn nek krijg.)
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij 'traceerbaar' zie ik op TV Roemenïe dat genoemd wordt ivm met een verbod dat mensen met paard en kar niet meer op de openbare wegen mogen rijden. Dat vind ik een afschuwelijk verbod maar soit. 'Traceerbaar' zou ook Ierland kunnen zijn waar al meer dan twee jaar meldingen worden gemaakt van ernstige dumping van paarden en paardenverwaarlozing. (ik heb geen bronnen en denk zomaar) Uiteindelijk ... wat maakt het uit? De maatschappij zit weer in een nieuwe fase: het paard hoort niet meer thuis in onze maatshappij tenzij op je bord en liefst zonder dat je het weet. Daar is zowat alles mee gezegd behalve dan het feit dat als het geen paardenvlees was, wat zou het dan wel kunnen zijn binnen twintig jaar ? Mensenvlees? Van bejaarden? Een spaghetti Bolognaise begint lugubere allures te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Paardenvlees vind ik prima, al moeten we daarbij zeggen dat die dieren ook vaak behandeld worden met hormonen of ontstekingsremmers, die ook carcinogeen voor mensen kunnen zijn. Volledig vrij van chemische rommel leven is onmogelijk. Die biowinkels spelen daar dan wel op in, maar de prijzen (en de producten) zijn er dan ook vaak naar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er werd gisteren (Franse TV) nog op gewezen dat voor de aankoop van grote partijen vlees er constant beroep gedaan wordt op "leveranciers" die dan weer "onderleveranciers" aanspreken,waarvan menigeen het vlees dat ze doorsluizen niet eens ziet....De vleeshandel is fijnvertakt en eigenlijk bijzonder efficient.....bedriegers ook....
Als meerdere partijen elk hun eigen winstmarge,hoe klein ook,willen hebben,dan kunnen we eigenlijk zelfs begrijpen dat "rundsvlees" nogal een ruime omschrijving van de werkelijkheid kan gaan worden..... "4-potig" zou al een juistere benaming kunnen gaan worden..... ![]() ......mogelijk zat zelfs ezelsvlees in het mengsel...... (als een paard al als een rund geinterpreteerd kan worden,dan is de stap van paard naar ezel bijzonder gering dunkt me..... ) Laatst gewijzigd door kelt : 12 februari 2013 om 06:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Je eigen dier kweken en slachten is dan ook verboden.Het is beter als het eerst eens 3000km in een vrachtwagen heeft gelegen.Dan kunnen we de herkomst beter volgen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootste klucht in dit toch al absurde verhaal vind ik hoe ze de mensen proberen gerust te stellen : niet bang zijn, paardenvlees is eigenlijk zelfs gezonder dan rundsvlees want niet vetgemest enzovoort.
Als ze zelfs niet weten of ze rund of paard verkopen, hoe zouden ze dan kunnen weten of het gezond of ongezond vlees is ?
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |