![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan De Nul, u weet wel, van het baggerbedrijf, heeft een opmerkelijke speech gegeven bij de uitreiking van de Trends HR-Manager van het Jaar. Enkele passages:
Citaat:
Hij heeft een punt, uiteraard. Alleen: hoe zit het met de arbeidsvoorwaarden?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Met de arbeidsvoorwaarden? Vrij goed wel.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij De Nul. Hard werk, maar eerlijk en eerlijk verloond. Ik wou dat ik er vroeger aan gedacht had. Langs de andere kant, mijn huidige job is ook in orde.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het de speech van het jaar
we moeten niet bang zijn om die speech continu te herhalen... Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 juni 2013 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb ook geen goesting om te werken. Ik heb al gewerkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een gezever. Ik zou hem wel eens willen zien als jongere zonder werkervaring, als hij denkt dat het toch zo gemakkelijk is om aan een job te geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen moeten jongeren eens leren beseffen dat je niet altijd de hoofdvogel kunt afschieten, als je pas begint te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan een job geraken is gemakkelijk. Aan Dé job is iets anders…wat heb je er voor over?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Wat wilt die klootzak met invaliden aanvangen? Hen tot bandwerk dwingen omdat ze 'dat best wel aankunnen'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Aan De job geraken is eenvoudiger als je eerst gewoon een job aanvaard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Of als laaggeschoolde die al eventjes zonder werk zit, of als vijftigplusser die ontslagen wordt, enz. De 'hoofdvogel' mogen de jongeren van vandaag trouwens inderdaad op hun buik schrijven, ze mogen al blij zijn als ze ergens aan werk geraken. En dan worden ze nog eens uitgescholden voor lui door de één of andere baby-boomer vanuit zijn vrijstaand huis in de voorsteden dat hij destijds heeft kunnen kopen aan een prijs die vandaag volledig ondenkbaar zou zijn.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 21 juni 2013 om 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Stephen Hawking heeft afdoende bewezen dat 'invalide' niet noodzakelijk 'minderwaardig werk' betekent. Maar wat is er mis met het aanvaarden van een job die je aan kunt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Wat is er mis met het zoeken naar de job waar je zin in hebt eerder dan gelijk welke job aan te nemen waar je toch geen bal interesse voor hebt? Denk je nu echt dat werkgevers op dat soort mensen zit te wachten?
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 21 juni 2013 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Denk je dat echt? Zelfs al zou men tevreden zijn met een job als magazijnier of fabrieksarbeider, een voltijds contract voor onbepaalde duur in die sectoren bestaat bijna niet meer. Je weet letterlijk niet of je volgende week nog een job gaat hebben. We zijn terug in de negentiende eeuw beland op dat vlak. En dan komt Jan De Nul (toepasselijke naam) nog eens verkondigen dat het luie parasieten zijn die niet willen werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
"Omdat het moet" is geen goed argument. Iets wat ik snel beu word, daar begin ik best niet aan. Aangezien ik ASS heb, moeten ze daar wel rekening mee houden. Voorts word ik bij mijn ASS alleen geholpen aan werk, terwijl ik op andere gebieden helemaal NIKS van hulp krijg, omdat het gewoon niet bestaat. Moet ik dan blij zijn dar ik tenminste iets kan, met zo'n slechtbetaalde kutjob tussen de marginalen? Ik word nog eens gestraft voor mijn handicap, als het van sommigen zou afhangen. Alsof ik er voor gekozen heb 'n slechte student te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Wat mis ik dan wel? Jij zei dat het gemakkelijk was om aan 'een job' te geraken. Wel, ik betwist dat. Ongeacht opleidingsniveau en ongeacht waar je naar zoekt is het momenteel moeilijk om aan werk te geraken. Ik ken persoonlijk iemand zonder diploma die al jaren af-en-aan werkloos is; af en toe mag hij ergens in een fabriek een paar weken aan de slag, en dan is het terug naar af. Dat is niet omdat hij te lui is om aan vast werk te geraken, integendeel. In zijn plaats zou ik waarschijnlijk al lang helemaal ontmoedigd geraakt zijn.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 21 juni 2013 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Serieus nu: welk soort werk zou je wel willen doen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 juni 2013 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |