![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs vroeg men mij: "Waarom zouden we u in dienst nemen?"
Ik: "Omdat ik geld wil verdienen!" Hum, dat was blijkbaar geen goed antwoord want ik werd niet weerhouden - maar ik kan nu éénmaal niet goed liegen, en zeker niet tijdens het solliciteren. Wat antwoord ik beter in het vervolg? Alle tips zijn welkom, ook die van Sonny ![]() Thx ^_________________________^ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een firma/recruteerder niet met een eerlijk antwoord om kan, wil U daarvoor werken?
Maar , een beter, en even eerlijk antwoord zou kunnen zijn "ik kan een meerwaarde zijn voor uw firma". Of als het echt bot moet "aan mij kan U winst maken".
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ach i see
![]() ![]() ze kunnen idd. winst aan mij maken, vermits ik een Activa-kaart heb ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Waarom zouden we u aannemen?"
"Uw firma lijkt me niet het soort dat unieke opportuniteiten mist."
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voeg er nog iets aan toe want dit is te evident om als een leerzaam antwoord te gelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foute gelaatsuitdrukking.
We laten nog iets weten. Don't call us, we'll call you. De volgende kandidaat mag binnenkomen.
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Om collega's te hebben ipv s w t p 's.
. Laatst gewijzigd door Knipp : 21 april 2014 om 07:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand lijkt hier de vraag van de aanwerver te begrijpen.
Er wordt niet naar Bembems' reden gevraagd, er wordt gevraagd om de werkgever een reden te geven om Bembem aan te nemen. Vertrek dus vanuit de jobdescriptie en maak duidelijk dat jij voor hen het gevraagde vlot kan leveren. Ze vragen iemand voor job xyz. Toon je diploma voor xyz met grootste onderscheiding. Toon je referentiebrief van je vorige werknemers waarvoor je xyz naar behoren presteerde. Toon ter plekke hoe goed je wel bent in xyz. Dat zijn redenen voor je nieuwe baas om je aan te nemen.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Bembem,
Zodra je een millimeter ruimte krijgt in een sollicitatiegesprek, moet je de rollen omdraaien. Stel zelf vragen. Maak er een gesprek van op gelijk nivo. Jij zit daar evenzeer om informatie te winnen als zij. Je zoekt ook geen werk. Je zoekt een win win. . Laatst gewijzigd door Knipp : 21 april 2014 om 08:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Omdat ik anders draagmoeder dreig te worden, en ik haat kinderen"
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -Geef me een reden om je aan te nemen.
-Omdat u een dierenliefhebber bent, en als u me niet aanneemt ga ik nu naar huis mijn kleine lieve hondje schoppen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was haar voice mail : " op mijn schoot zit een klein lief hondje, als je nu niks inspreekt, dan ... " Het bewijst dat zelfs mensen met de gekste public state of mind, aan een job raken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Ik kan een meerwaarde zijn voor uw firma" is zo stereotiep, zo schijnheilig, zo aangeleerd. Ik vind firma's die dat een goed antwoord vinden zonder meer dom!
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 21 april 2014 om 09:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het is hier geen veekoopdag, der wordt hier niet gepingeld."
![]() |