![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Zoals ik hier al gezien heb, zijn er tussen ons kornuiten die Brussel willen afstaan aan dat franse gespuis, omdat we zo gezegd, onze onafhankelijkheid sneller zouden verkrijgen. Ik vind dit een onmogelijk voorstel.....
Maar goed, stel nu voor dat deze kerels hun zin krijgen, hebben we dan recht op de Vlaamse kunstschatten die zich in Brussel bevinden? Natuurlijk gaan we dat niet vragen aan Di Ruppio en zijn roedel, want die zullen natuurlijk non zeggen. Maar is het ons natuurlijk recht van manneke Pis in te pakken en op de Meir zetten? Of de Grote Markt af te breken en op veilig Vlaams grondgebied weer te heropbouwen? |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind dit zelfs geen dicussie waard.
Van het afstaan van Brussel is geen sprake. Dit is onmogelijk en mag nooit gebeuren.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Wel, beste Betweter, ga maar eens kijken naar deze topic: FDF-extremist Mangain vindt dat Vlaams parlement best verhuist. En daar kan u vaststellen dat er mensen dit voorstel niet zo slecht zien zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar er kan geen sprake van zijn!
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Nou moe, u bent dus ook een voorstander van de laffe verrading van Brussel. Zielig!
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 30 september 2004 om 11:57. |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Was Brussel niet een Vlaamse stad?
Desnoods maken we er een nieuw Libanon van maar Brussel afstaan als oorlogsbuit voor de Walen. Nooit!
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() De hoofdstedelijke functie moet zeker verhuizen naar een Vlaamse stad, om zo een nederlandstalig socio-culturele invloed te hebben over Vlaanderen.
Brussel is een slechte voorbeeldstad voor Vlaanderen in binnen- en buitenland ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Brussel hoeft niet "verraden" te worden, want het is al "verraden". Ofwel accepteer je dat, ofwel niet en zoek je achter een concrete oplossing om die situatie ongedaan te maken. Maar zo zitten kniezen over het Grote Verraad, daar kom je écht niet verder mee.
![]() |
#12 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Dan spreken we wel over de 19e eeuw. In de 20e was Brussel een grotendeels franstalige stad, en die demografische evolutie zie ik nog niet zo snel omkeren, zeker nu de grootste Vlaamse partij, het Vlaams Blok, -om het even met de terminologie van Willem de Spreker te zeggen- Brussel heeft verraden en het flamingantisme er radicaal (sic) afzweert. Citaat:
Citaat:
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Welke meerwaarde geeft dat, buiten dat funny feeling in de onderbuik dat het Grote Verraad is omgebogen?
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Waarom willen we er per se Brussel er bij hebben? Gekke vraag zeg! Omdat het een Vlaamse stad is, gebouwd door Vlamingen. Om maar te zeggen, de Grote Markt en Manneken Pis zijn van ons. Mijn idee van het allemaal sneller te laten lopen is gewoon even arrogant zijn als het franstalige gespuis. Gewoon met de zelfde middelen bestrijden.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() We lopen achter de feiten aan: Vlaanderen heeft metterdaad Brussel afgestaan door in te stemmen met de oprichting van het "Brusselse Hoofdstedelijk Gewest". Het klinkt wel alsof het Vlaams gebleven is, maar het is onafhankelijk en gaat zijn eigen weg.
Moeten we dat terugdraaien? Als Brussel geen Europese funktie had, zou ik ondubbelzinnig "ja" zeggen. Maar Brussel heeft meer dan een Europese funktie: het heeft een Europese roeping. Til het boven al dat getouwtrek uit, en maak er een Europees distrikt van waar zelfs België met zijn tengels af moet blijven. Dan is meteen ook het geruzie voorbij over waar de Europese instellingen thuis horen: in België, In Luxemburg of in Frankrijk... Het wordt dan "daar nergens", dat wil zeggen: ergens boven en buiten alle Europese staten, op "neutraal" terrein binnen Europa. In de debatclub noemde ik het een soort Washington DC, een soort Wilajah Persekutuan. Staan we het dan af aan de Franstaligen? Dat hangt er van af: Als Europa Franstalig wordt, ja dan wel. Maar dat hoeft niet, als het Nederlandse kultuurvolk eindelijk eens zijn hersens gaat gebruiken. Op verzoek van AJL'er heb ik in de debatclub enkele redenen opgesomd om Vlaanderen met Nederland te laten samengaan: het zijn pragmatische redenen, uitgaande van doeltreffend en goed bestuur, niet vergiftigd door belangenvermenging noch door dogmatische vooroordelen. Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=35 De laatste van die redenen draait rond de eerbiediging van onze kultuur (waarvan onze taal het symptoom is) binnen de Europese Gemeenschap, waar ze door onze eigen zogezegde "volksvertegenwoordigers" (één Vlaamse politica uitgezonderd, die schuchtere pogingen doet om wat weerwerk te leveren) op achterstand wordt geplaatst: zie de schandaaldossiers van de "Etikettering" en de "Werktalen". Dat is één facet van wat ik versta onder vertrappeld worden door de Europese moloch. Er wordt nu wéér een nieuwe aanval ingezet door de Fransen: http://euobserver.com/?aid=17510&rk=1 Ik maak me geen illusies: het verleden heeft ons geleerd dat de Belgische afvaardiging steevast de Franse kaart trekt (zeg maar B-H-V in het groot). Zo wordt de Vlaamse bevolking op Europees vlak misbruikt om tegen zichzelf regels te kunnen uitvaardigen. Hoe anders kunnen we dat doen ophouden dan door met zijn 22 miljoen als één middelgrote staat binnen Europa op te treden? Prof. Hendrik Geysels omschreef het een tiental jaren geleden reeds als volgt: Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 20 oktober 2004 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
![]() Citaat:
Brussel is wél een Nederlandse stad, in Benelux zin. Citaat:
Citaat:
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Brussel barst nu al uit zijn voegen. Absolute voorwaarde is dus dat Vlaanderen én België dus uit Brussel wegtrekken, en dan nog... Ik vrees voor de woonprijzen in de Rand, die nu al hoog zijn door een bepaalde minderheid die af en toe Zwitsers nodig heeft om aan te tonen hoe gediscrimineerd zij wel zijn met hun villa's...
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Nu verpesten de Eurokraten de Vlaamse rand rond Brussel: wie kan daar nog een betaalbaar huis kopen? En integreren doen die lui evenmin. Vraag is trouwens hoe ver integreren moet gaan voor wie slechts tijdelijk gedetacheerd is... Ik zou ze liever allemaal binnen Brussel houden. Binnen Brussel zijn (de sloppenwijken daargelaten) ook al geen betaalbare woningen meer voor de autochtone bevolking. Die verdwijnt zo al met stukjes en beetjes. En ze zullen blijven komen, de Eurokraten met hun goed gevulde geldbeugels. Wat heeft dan de voorkeur voor Brussel: een heimat voor de Vlamingen of een ontmoetingsplaats voor al die volkeren die in Europa leven? Naar mijn gevoel evolueert de toestand onverbiddelijk naar het tweede, of we dat nou leuk vinden of niet. En ze moeten toch ergens naartoe. Dat alles stelt andere bestuurlijke eisen dan buiten zo een kluster van buitenlanders. Als we dat niet willen, dan moet de hele Eurosantenboetiek volledig verdwijnen. Is dat een goed alternatief? Ik zou het niet zomaar weten...
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Ik kan ze ook geen ongelijk geven. Alleen: Als �*k een villaatje ga bewonen in het Bois de Boulogne, dan zal ik me moeten aanpassen aan de lokale geplogenheden, of ik kan er verhongeren...
Of die villaatjes nu bewoond zijn door rijke Vlamingen of geïntegreerde allochtonen, dat laat me eigenlijk koud. Wie daar komt en zich naadloos inpast in onze samenleving is welkom, en zijn centen ook. Wie zó kort blijft en daarom denkt dat het de moeite niet loont te integreren, kan maar best die korte tijd in Brussel zelf blijven: het is toch maar voor "eventjes". Er is binnen het huidige gewest voldoende woongelegenheid voor die groep, en voldoende ruimte voor renovatie tegen dat het schoentje daar zou gaan nijpen. Het probleem voor de modale Vlaming in Brussel zelf, is dat je er evenveel betaalt voor een echt nederig stulpje als voor een nette, moderne en komfortabele woning in de rest van het land. Wat overblijft is nog-net-geen-krot met als resultaat een aanslibbing van autochtone en allochtone marginalen, naast de "betere" wijken met kantoren en allerlei handelaren. Langzaam maar zeker uitdrijven dus van de modale autochtoon. Brussel als één reuze-hotel... Ik vind het ook niet zo leuk, maar is er wel een andere weg in een omgeving waarin de nadruk ligt op diplomaten, internationale ambtenaren met hun embassades. Hoeveel Brusselse grond is langs die weg nu al niet "buitenlands grondgebied"? Het is volgens mij onvermijdelijk, en eigen aan wat er in en hoofdstad gebeurt. Dus moeten we het wel binnen duidelijk omschreven grenzen houden.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |