![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister-President
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
|
Wat te denken van het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141211_01423647 Volgens mij een beetje absurd en eigenlijk totaal van de pot gerukt ! Dat er in de historische binnenstad, met zijn smalle kronkelende straatjes, winkels, musea, horeca en wandelende toeristen, al een zone 30 geldt, daar kan ik me wel achter zetten. Sneller rijden is daar trouwens vaak ook infrastructureel onmogelijk. Maar om nu al die 'buitenwijken' en disctricten, ook zone 30 te maken, dat is eigenlijk toch te gek om los te lopen. In districten als Ekeren, Merksem, Wilrijk en delen van Deurne zijn er talloze brede straten met relatief weinig voetgangers of 'overstekers'. Er zijn veelal ook gescheiden fietspaden aanwezig. Die straten worden veelal ook voor doorgaand verkeer gebruikt. Moet men daar nu binnenkort ook tegen max. 30 km/h gaan tuffen ? En wat dan met andere weggebruikers die deze snelheid makkelijk kunnen overschrijden: bromfietsers, wielertoeristen, elektrische fietsers, autootjes zonder rijbewijs, ... gaat men die ook allemaal controleren en verbaliseren, of is het enkel weer maar de automobilist die in regel moet zijn ? Ik vrees dat ik het antwoord al ken ... misschien toch beter een paard kopen, dan geraak je veel sneller ter plaatse binnenkort, tenzij men die ook een nummerplaattatoo op hun gat gaat zetten |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.024
|
Citaat:
Dit wordt door studies in het buitenland aangetoond: zie http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=10
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 december 2014 om 23:28. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
|
Ze zouden Antwerpen beter wat meer verkeersvrij maken, al die auto's die overal rondrijden maken het gewoon onaangenaam.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.024
|
Doordachte voetgangerszones is idd niet slecht, maar dan moet je ook zorgen dat er ergens voldoende parkeerplaatsen zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
|
Maar dan niet ook nog eens een keer de buurtwinkels het leven onmogelijk maken omwille van het hoog te houden imago van provincialisme. Dan vraag je om meer verkeer. Ik schat dat het stadsbestuur niet zover doordenkt.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Minister
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Minister-President
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
|
Citaat:
Sommige premetrostations liggen erbij als grote, openbare vuilnisbakken. Ik besef dat de 'onveiligheid' daar 's avonds grotendeels op perceptie is gebaseerd, maar dat is dus wel een probleem. Ik ken vele vrouwen (alleen) die daar buiten de 'drukke' daguren geen tram durven nemen (moest die nog in het dienstschema van De Lijn vallen) en noodgedwongen een taxi nemen of met de eigen wagen komen. En inderdaad, er moeten minstens evenveel parkeerplaatsen in de stad zijn, dan dat men parkeerkaarten voor bewoners uitdeeld ! Nu zijn er ca. 20 procent meer kaarten in omloop dan plaatsen, dat is natuurlijk om problemen vragen. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Minister-President
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
|
U moet duidelijk de berichtgeving lezing, het is over heel het grondgebied van de Stad Antwerpen (dus alle districten !) dat men die zone 30 wil invoeren, gewest- en provinciale doorgangswegen niet te na gesproken, maar dat is maar 5 �* 10 % van alle wegen in de stad.
Dus niet enkel uitbreiding van de algemene zone 30 tussen Ring en Leien, zoals men voorheen van plan was. Ook de meeste wegen in buurten met weinig bebouwing zoals in bepaalde gedeelten van Ekeren, Bezali of het havengebied zouden onder die regeling vallen. Zelfs brede straten waar geen winkels of scholen in de wijde omtrek te bespeuren zijn. En dat is natuurlijk belachelijk !!! |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.024
|
Citaat:
Want niet-rijdende auto´s vervuilen niet, en nog vlot rijdende auto´s vervuilen het minste. Dus de kwestie is: hoe krijg ik die auto´s van stadsbezoekers zo vlot en gelijkmatig genoeg naar die doordacht verdeelde parkeergarages (zonder grote omwegen) zodat de leefbaarheid pas echt verhoogd ? Dus hoe snel maak ik van al die autoinzittenden voetgangers ? Hoe maak ik een stad interessant door een doordacht vlot pakeerbeleid en gaan de mensen er geld uitgeven ? Het vb van Freiburg en andere buitenlandse steden is hier al een paar keer aangehaald. Blijkbaar heeft men daar in het buitenland wel geld voor gevonden ttz is echte leefbaarheid voor bewoners en weggebruiker wel prioritair. Maar daar heeft men ook een IQ van aanbevolen 130 om wegbeheerder te mogen zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2014 om 11:44. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
|
Citaat:
Als je de auto bant uit een stad, komt er alleen nog het leefloonprofitariaat dat geen auto hoeft, maar die doen de nijverheid niet draaien....
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
|
Citaat:
Het is beter even de historische context van de stadsontwikkeling te bekijken. De meeste steden zijn dan ook ontstaan tijdens de middeleeuwen of vroeger en merk dan de verschillen op tussen toen en nu. Het was de gewoonte de stad zo te bouwen met smalle straatjes die enkel voorzien zijn voor bepaalde vervoersmiddelen, in de middeleeuwen bestond de fiets nog niet dus waren de meeste hoofdstraten voorzien voor paarden met trekkarren...als ik de kastelen of andere vormen van afgeschermd wonen bezoek zie je aan de hoofdpoorten zelfs nog stenen pijlers aan beide zijden om de metalen wielen van die karren terug te richten op de baan indien die in een bocht door de poort moesten. De echte stadskernen hadden al dan niet een centraal plein die voldoende groot of klein was en die geven heel goed uit op brede als smalle straatjes, de smalle straatjes is voor de voetgangers de bredere voor de paard en kar ! Nu met de moderniteit van vandaag zijn de eerste auto's vermoedelijk ook gebaseerd op de breedte van de breedste banen die er beschikbaar waren die door de steden liepen, de smalle straatjes zouden al dan verkeersvrij gebleven zijn omdat daar geen auto door kon. Ofwel onderschat ik de zaak zowat, ofwel ben ik onzeker geworden over de feiten hoe de ontwikkeling gebeurde vanaf de middeleeuwen tot aan de eerste auto.. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 14 december 2014 om 12:06. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.024
|
Citaat:
vb Freiburg (het gekleurde is de historische kernstad = Altstadt op grotere kaart) http://www.freiburg.de/pb/,Lde/231355.html ![]() ![]() ![]() Een nieuw Freiburgs stadsdeel Vauban: (de foto´s zeggen voldoende) http://www.vauban-im-bild.de/infos_v...hrskonzept.php ![]() ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2014 om 12:27. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
Citaat:
Een rijdende auto vult alleen de staatskas. Het zijn dus vooral de wandelende automobilisten die de nijverheid doen draaien. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Minister-President
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
|
Citaat:
Ik doelde er vooral op dat eigenlijke bewoners van de stad nog wel hun woning of omgeving vlot met de wagen kunnen bereiken en dat daarvoor ten eerste voldoende parkeerplaatsen voor nodig zijn en dat ten tweede in alle straten een zone 30 invoeren, toch wel van de pot gerukt is. |
|
|
|
|
|
|
#16 | ||
|
Banneling
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Minister-President
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Citaat:
De auto beperken is trouwens nog niet hetzelfde als de auto bannen. Laat dat toch eventjes duidelijk zijn. |
|
|
|
|
|
|
#20 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
|
Citaat:
Maak dat onmogelijk, en de nijverheid zal onvermijdelijk ineenstuiken. Citaat:
Maar intussen is zone 30 reeds totaal achterhaald. Zelfs waar ze niet geldt, mag je al lachen als je nog aan 30km/h vooruit gaat...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
|
||
|
|
|