![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20150117_01479236
De haven van Zeebrugge kan de grootste containerschepen aan met ca. 20.000 TEU. De afvoer naar het binnenland kan met vrachtwagens van 2 TEU. Stel je voor hoeveel vrachtwagens en vervuiling dat dat mee brengt. Tevens binnenschepen met ca 30 TEU die dan bijna niet door de binnenstad van Brugge door kunnen of zeer langzaam met verderop plaatsen waar ze zelfs niet kunnen kruisen. Wanneer zal het gezond eens zegevieren en een kanaal Zeebrugge binnenland ontgonnen worden dat geschikt is voor minstens duwstellen met een capaciteit van ca. 300 TEU? Liefst het dubbele anders lopen we weer achter de feiten aan. Zo kan Zeebrugge toch niet concureren, de Hollanders lachen zich dood en varen er wel bij. Hun trafic loopt dikwijls via onze wegen of waterwegen naar binnen Europa en zo krijgen we enkel de lasten, geen baten en Zeebrugge zit zo vast als wat dan ook. Dat is al zeker zo nodig als hun Lange Wapper daar in Antwerpen. Men laat onze havens gewoon verstikken in hun trafiek.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Containertjes treinen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Was ik wat vergeten maar ook die pakken maar ca. 1200t per trein en zijn duurder, kosten in ieder geval meer, wie het betaald kunnen jij en ik zijn.
Ik vind dat erg dat men dat zo verwaarloosd vooral omdat het bijna in die grote jongens hun vaarroute ligt en redelijk gemakkelijk en vlug te bevaren is op hun doortocht.
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch met de bedoeling dat de meeste industrie langs de kanalen zou vestigen, maar dat blijkt niet zo te zijn ! Over sporen, vroeger waren er nog veel sporen beschikbaar die rechtstreeks aan de loskades van de grootste bedrijven geleverd kon worden, dat is nu deze tijd allemaal zo goed als verdwenen... Overwegend is het vervoer over de weg voor de meeste industrie het meest aangewezen, omdat ze niet langs een kanaal zijn gevestigd. Over treinsporen vangt enkel containers met gevaarlijke stoffen op en of course veel vrachtverkeer met wagens op, of veel metaalrollen (zie ik regelmatig als vrachtvervoer ook passeren) meestal zijn dat wagens die de grote plas over moeten of bestemd zijn voor UK...de trafiek zegt meer dan genoeg, af en toe zie ik vrachtverkeer over de sporen met gewone containers ook gebeuren, dan moet je eens tellen hoeveel er maximaal in 1 trek getrokken wordt, rond de veertig wanneer er naar het binnenland of naar de buurlanden moest...of ze werden eerst gerangeerd voordat ze in nieuwe treksporen naar de bestemming gaan ! Naar buitenland is dat vaker minder dan de veertig en die zijn voor over de plas. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 18 januari 2015 om 01:51. |
|
![]() |
![]() |