![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ik ben pas naar Argentinie verhuisd, ten minste tijdelijk voor 4 maanden en na de zomer maak ik een definitieve beslissing.
De doorsnee Belg merkt niks van de beslissingen van de ECB, maar dit is het effect van de beslissing van Mario Draghi om mijn euros waardeloos te maken door er bij te printen om schulden af te betalen. De blue euro geeft weer hoeveel Argentijnse pesos ik kreeg per euro tijdens het laatste jaar. http://www.dolarargentino.com.ar/his...-euro-blue.php Door al dat geprint is de waarde van de euro op een half jaar tijd gekelderd van 19 pesos/euro (29/9/2014) naar amper 14 vandaag. Op straat krijg ik er 13,8 Nu mijn vraag Is het eindeloze printen van de ECB een garantie dat de euro nog veel verder keldert? Men wil de economie stimuleren door de euro zwakker te maken, zodat we goedkoper kunnen exporteren. Fijn voor handelaars, maar een drama voor mij en ik moet asap een beslissing nemen. Kenners beweren dat niet alleen het printen, maar het fenomeen Griekenland vooral verantwoordelijk is voor het kelderen van de euro. Ik wil mij verzekeren, en liever vandaag dan morgen Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 13 februari 2015 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ze zijn nog niet begonnen met printen (pas in maart begint de QE) en wisselkoersen kunnen dalen en stijgen onder invloed van vele zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tegen dit tempo ben ik over 4 maanden uitgereisd. Kan ik in Belgie komen wonen en worden uitbetaald in waardeloos geld |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Export wordt goedkoper en olie terug duurder, wat de inflatie aanwakkert (die nu op 0 zit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toen ik in 2009 met een project in Congo startte stond de dollar op 1.5 tegen de euro. 5 jaar later is dat project half naar de knoppen omdat die euros door onze bailleur worden omgezet in dollars. Wij hadden wel wat schommeling voorzien, maar niet zo sterk. Ons heel budget dus naar de vaantjes, en we vraten al door onze contingeny-lijn. Het beste dat ge kunt doen is een kleine investering doen in het land zelf, die rendabel is en die u iets laat exporteren tegen eender welk devies. Maar dan moet ge een goed product hebben dat op vele markten kan gesleten worden. Argentijnse biefstek is wel goed, heb ik gehoord. Wijn ook.
Laatst gewijzigd door C2C : 14 februari 2015 om 00:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik dat moet geloven is het beter dat je geld gewoon niks waard is....Ik geloof dat niet ....een sterke economie heeft altijd een sterke munt gekend dat is altijd al zo geweest.....Want je export kan dan wel wat goedkoper worden maar je import veel duurder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn enkel de munten in de groeilanden die steeds meer waard worden...zoals je peso....de Vietnamese Dong..Thaise baht....Filippijnse peso enz......En natuurlijk de Zwitserse Frank....maar ja de rijken der aarde zijn wel altijd iets slimmer en leper dan de rest die maar blijven denken dat waardeloos geld goed is voor hun economie ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 februari 2015 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() Geld is per definitie niet waardevast... het is staatseigendom, en de waarde ervan hangt af van de overheid in kwestie.
Als het uw bedoeling is om waardevast te beleggen dan moet je het zoeken in iets dat per definitie een vaste waarde heeft, een nutsvoorwerp of gebruiksgoed dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie het als volgt: de euro munt zit nu op een lange termijn - lage koers.
Dat zijn de beste vooruitzichten. Welk vooruitzicht heeft de dollar, die nu op een lange termijn - hoge koers zit? Diegenen die kopen aan pieken. Diegenen die verkopen aan bodems. Zijn de grootste losers. Vaak vergeten. Dat is hoe sommigen winst halen in een nul som markt, waar winst ergens eenzelfde verlies elders impliceert. Hun hoog-verkoop heeft een loser nodig. Hun laag-terug inkoop heeft een loser nodig. Soms, is het beter om niets te doen, dan om iets te doen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke "beleggingsmarkt" is het aanleggen van een voorraad, dat de prijs verhoogt. Elke voorraad, zal ooit terug verkocht worden, met de omgekeerd prijstrend. Een succesvolle belegger - verkoopt bij bloemetjes bijtjes en zonneschijn. - koopt bij kommer kwel en duisternis. En dat geldt net zogoed voor nutsvoorwerpen als voor euro's.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een hedge op papiergeld
http://fx.sauder.ubc.ca/cgi/fxplot?b...g&a=lin&m=0&x= http://fx.sauder.ubc.ca/cgi/fxplot?b...g&a=lin&m=0&x= Vergeet de $-goudprijs : the $ is their currency and their problem. Exponentiële staatsschulden en een sterke munt eindigen met confiscaties en banksluitingen. Als bankiers zeggen dat ge goud moet verkopen, weet je 't wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() Daarbij gaat de ECB nu pas beginnen met de kwantitatieve versoepeling dus zijn ze helemaal niet aan het 'printen' geweest. De kritiek is net dat ze veel te lang gewacht hebben. En iedereen in deze draad die dat allemaal zomaar slikt zonder twee seconden opzoekwerk te doen of zelfs maar op de link te klikken. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 15 februari 2015 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opletten met uw kritiek in deze "economie" draad want ik heb hier ook al de boter opgegeten. Men moet deze mannen zonder kritiek onder elkaar laten lullen. Ze weten soms zelf niet welke flaters ze slaan maar hun maten geven hen gelijk en het is wederkerend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De winst waar u over spreekt is een verdienste van mezelf, zonder dat er enige uitkeringen aan te pas komen. Dus ben ik vrij om er mee te doen wat ik wil. Een mens moet werken om te leven, niet leven om te werken zegt men wel eens. Ik geloof in Europa, maar niet in de Europese Unie. Ik ben dus niet sceptisch tegenover de maatschappij, maar wel tegenover het systeem. Topeconomen voorspelden al voor 2000 dat het project "de euro" binnen 20 jaar zou falen en het ziet er naar uit dat ze gelijk krijgen. Ik heb mijn geluk gevonden, en ik hoop het zelfde voor jou Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 19 februari 2015 om 02:55. |
|
![]() |
![]() |