![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoogstwaarschijnlijk valt het verdict voor het
![]() kortste keren. Ik lees hier en daar dat de vrije meningsuiting monddood word gemaakt. Hier ben ik het meer dan oneens mee. Het is niet de vrije meningsuiting maar rasistische propaganda en aanzetting tot haat en ongenoegen dat beknot wordt. Het ![]() en mag deze uiten en is daar toe geheel in vrij, maar mag deze niet propaganderen. BV: ![]() Theo van Gogh heeft een mening over de Islam, maakt hierover een film en stelt deze ter beschikking bij wijze van zijn mening te uiten (en wat geld te verdienen), maar in tegenstelling tot het ![]() probeert die film mij van die mening te overtuigen. Het ![]() Ik vind dat dit (maar niet beperkt tot) de reden is waarom deze veroordeling er is en zal bevestigd worden. De vrije meningsuiting heeft hier niks mee te maken zoals ik maar al te vaak lees en hoor.
||
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laten we dan consequent wezen en het Centrum voor Gelijke Rechten de Imams, Moskeeën en oproerkraaiers voor de rechter slepen wegens aanzet tot geweld en racisme: De Islam: "...for the Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him,'" (Hadith Vol. 4, Book 52, #260). "O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people," (Quran 5:51). "O you who believe! fight those of the unbelievers (non-muslims) who are near to you and let them find in you hardness" (Quran 9:123). "O Prophet! strive hard against the unbelievers and the hypocrites" (Quran 9:73). "Then, when the sacred months have passed, slay the idolaters wherever ye find them, and take them captive, and besiege them, and prepare for them each ambush." (Quran 9:5). "O Prophet! urge the believers to war; because they are a people who do not understand," (Quran 8:65). "I will throw fear into the hearts of those who disbelieve. Then smite the necks and smite of them each finger. That is because they opposed Allah and His messenger. Whoso opposeth Allah and His messenger! Allah is severe in punishment," (Quran 8:12). "Those who believe do battle for the cause of Allah" (Quran 4:76).
------------------------------------------------------- Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel. ------------------------------------------------------- Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren. |
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom werd Van Gogh vermoord voor zijn mening vermits jij toegeeft dat het geen oproep tot geweld was?? Mag ik nu van die moordenaars maar één keer zeggen dat het racistische en fascistische smeerlappen zijn? En als ze binnen tien jaar hun straf hebben uitgezeten en hun 'atitude' veranderen, dan mag ik ze toch nog altijd racistische en fascistische moordenaars blijven noemen? Wanneer wordt dat ander volk eerst strafbaar omdat het ook eerst begon te moorden?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 november 2004 om 01:19. |
||
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Typisch.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In uw voorbeeld wil dit zeggen dat alle medewerkers aan de film van van Gogh, en alle filmzalen waar de film getoond wordt zouden kunnen veroordeeld worden wegens medewerking verleend aan een, in dit geval, racistisch individu en dit zelfs zonder dat het individu veroordeeld is. Dit komt op hetzelfde neer als iemand veroordelen voor medeplichtigheid aan moord maar de moordenaar niet vervolgen. En inderdaad dit arrest schept de mogelijkheid dat alle organisaties die hun medewerking verleend hebben aan het VB (bv verhuur van een zaal) kunnen vervolgd worden.