Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2004, 20:35   #1
Jeshua
Schepen

Standaard waarom de God van Jezus waar is.

http://www.genezingswonderen.org/

1.hier zie je enkele getuigenissen van mensen die genezen zijn va ongeneeslijke (ahum) ziektes.

www.gospeltown.tk
2.mensen die op het randje van de dood de hemel danwel hel of hun bewoners gezien hebben, ze kwamen terug.

http://www.nehemiaministries.com/voorpagina.htm

nog eens 3 genezingswonderen. Dit is de homepage van mijn eigen gemeente waar ik heen ga.

http://www.biblecodedigest.com/

in de torah en de profeten in het hebreeuwse oorspronkelijke tekst codes gevonden. over de toekomst, die ondertussen veel in het verleden ligt.
voorbeeld is dat Bin Laden een hart van sneeuw heeft. (oftewel meedogenloos koud wreed)

http://www.cynet.com/Jesus/prophecy/ntquoted.htm

zonder codes, de profeties in de bijbel zelf en hoe ze allen uitgekomen zijn
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 16:37   #2
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Jeshua, je gaat jezelf hier in de problemen brengen, ik raad je aan jezelf tot de politiek te beperken, want je bent volgens mij niet sterk genoeg om je te verweren tegen enkele andere forumgangers hier.

Je bedoelt het waarschijnlijk allemaal goed, maar je gaat net door je enthousiasme aan het wankelen gebracht worden.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 16:41   #3
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Jeshua, ...je gaat jezelf hier in de problemen brengen, ik raad ...je aan jezelf tot de politiek te beperken, want je bent volgens mij niet sterk genoeg om je te verweren tegen enkele andere forumgangers hier.

Je bedoelt het waarschijnlijk allemaal goed, maar je gaat net door je enthousiasme aan het wankelen gebracht worden.
Maar neen, iedereen mag toch geloven wat hij wil. En ik mag toch lachen waarmee ik wil..... Ik ben in ieder geval eens gaan kijken,..... en heb goed gelachen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 16:46   #4
Jeshua
Schepen

Standaard

wankelen? als mijn moeder me niet kan laten wankelen, kan niemand dat.
tja, het is nou eenmaal een religie subsectie, dus ik geef jullie wat tekens.
Hopelijk breng ik iemand tot geloof, zoniet, dan zal er geen excuus zijn voor degenen die niet tot geloof kwamen.
Oud 2 december 2004, 16:51   #5
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
Hopelijk breng ik iemand tot geloof, zoniet, dan zal er geen excuus zijn voor degenen die niet tot geloof kwamen.
En als de dag des oordeels komt...... Wil jij iedereen bang maken, zoals meneer pastoor dat vroeger deed met de mensen? Tegenwoordig zijn mensen iets meer ontwikkeld, dus dat spelleke pakt niet meer. Waar wordt nog het meest geloofd? Juist in ontwikkelingslanden.
Oud 2 december 2004, 16:57   #6
Jeshua
Schepen

Standaard

Ontwikkeld MUAWAAHWAAHAHAHAHAHA. of moet ik huilen. we zijn zo egoistisch als de pest geworden. bang maken? nou ik geloof wel in een vorm van hel ja, ik wil slechts de waarheid weten en verkondigen, dus voorzover de hel bestaat, en angst de enige manier is om ervoor te zorgen dat jij je tot God keert zodat je niet veel ergere angst hoeft te ondergaan, ja dan wil ik je met alle liefde in mijn hart doodsbang maken. maar ik geloof toch iets liever in een liefdesrelatie met Onze God.
hmm is dat zo? volgens mij gelooft toch echt het merendeel van de Amerikanen nog hoor.
Oud 2 december 2004, 17:18   #7
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ontwikkeld MUAWAAHWAAHAHAHAHAHA. of moet ik huilen. we zijn zo egoistisch als de pest geworden. bang maken? nou ik geloof wel in een vorm van hel ja, ik wil slechts de waarheid weten en verkondigen, dus voorzover de hel bestaat, en angst de enige manier is om ervoor te zorgen dat jij ...je tot God keert zodat ...je niet veel ergere angst hoeft te ondergaan, ja dan wil ik je met alle liefde in mijn hart doodsbang maken. maar ik geloof toch iets liever in een liefdesrelatie met Onze God.
hmm is dat zo? volgens mij gelooft toch echt het merendeel van de Amerikanen nog hoor.
Amerika is dan ook een onderontwikkeld land. Het onderwijs daar is ook niet om over naar huis te schrijven. Maar ik neem je niks kwalijk hoor. Van mij mag je geloven wat je wil. Als je daar inspiratie of levenskracht of wat dan ook uithaalt, zoveel te beter. Als je anderen daarmee geen schade berokkent is dat goed voor mij. Amen.
Oud 2 december 2004, 21:06   #8
Jeshua
Schepen

Standaard

O, wilt u mij even vertellen wat er zo slecht is aan Amerikaans onderwijs? Dat ze er nog soms God en bijbel en moraal prediken?
Oud 2 december 2004, 21:06   #9
Jeshua
Schepen

Standaard

Dat onderontwikkelde land heeft wel alle macht, die het overigens misbruikt heeft.
Oud 2 december 2004, 21:28   #10
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
O, wilt u mij even vertellen wat er zo slecht is aan Amerikaans onderwijs? Dat ze er nog soms God en bijbel en moraal prediken?
Dat ze er een christelijke leer opdringen aan alle scholieren, maar datzelfde niet kunnen verdragen in een ander land omdat het dezelfde godsdienst niet is. En ondertussen beweren ze een seculier land te zijn.

Dat zijn 3 zondes!
Oud 2 december 2004, 21:36   #11
Jeshua
Schepen

Standaard

HAHAHAHAHA jahoor, het is echt een zonde om mensen Christelijk op te voeden hahaha zonde is praktisch een christelijke woord/uitvinding hahaha.
wie is 'ze'? wat is seculier volgens jou? ik vind dit alles eerder getuigen van hogere kwalitieits onderwijs. Nee logisch dat ze het niet leuk vinden als in andere landen kinderen met afgoden worden bedoezeld.
Oud 3 december 2004, 09:31   #12
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

1e zonde: Geen vrijheid van godsdienst. (valt over te discussieren, is eerder een schending van een mensenrecht)
2e zonde: onverdraagzaamheid naar anderen, jij doet goed mee door pretentieus te beweren dat een ander met afgoden vandoen heeft.
3e zonde: Liegen dat ze een seculiere staat zijn, terwijl de hele amerikaanse samenleving en politiek doordrongen is van een (schijn)christelijkheid.

Maar ja, jij als christen zal wel gelijker hebben dan ik zeker?
Oud 3 december 2004, 10:58   #13
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ach, alles is toch al door God gepredestineerd. Als ik niet tot geloof kom, is het toch mijn fout niet.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 11:50   #14
Jeshua
Schepen

Standaard

1ste:God zegt dat je geen andere goden voor zijn aangezicht zal hebben. hij zegt allesbehalve dat er vrijheid van Godsdienst moet zijn.
2de:Tja, hoewel ik denk dat god zich ook wel aan andere religies heeft geopenbaard (ik zou niet weten of de heilige geest van de indianen dezelfde is als onze God) zijn er nou eenmaal bronnen dat de God van de moslims een afgod is, of zelfs satan.
3de:ik ben dom en weet niet wat seculier betekent. maar hoe christelijker, hoe ontwikkelder zou ik zo zeggen

AlVader, dat God alles al weet wil niet zeggen dat jij geen vrije keus hebt.
Oud 3 december 2004, 11:57   #15
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
1ste:God zegt dat ...je geen andere goden voor zijn aangezicht zal hebben. hij zegt allesbehalve dat er vrijheid van Godsdienst moet zijn.
2de:Tja, hoewel ik denk dat god zich ook wel aan andere religies heeft geopenbaard (ik zou niet weten of de heilige geest van de indianen dezelfde is als onze God) zijn er nou eenmaal bronnen dat de God van de moslims een afgod is, of zelfs satan.
3de:ik ben dom en weet niet wat seculier betekent. maar hoe christelijker, hoe ontwikkelder zou ik zo zeggen

AlVader, dat God alles al weet wil niet zeggen dat jij geen vrije keus hebt.
Religie hoort niet thuis in het onderwijs. Religie is een privé-aangelegenheid. Laat mij met rust met uw religie. Religie heeft al voor genoeg miserie in de wereld gezorgd.
Oud 3 december 2004, 11:59   #16
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Leuk hoe je jezelf tegenspreekt.

Seculier betekent wereldlijk, niet tot een orde of congregatie behorend. Dus geen uitspraken in de media van regeringsleiders in de aard van "God is met ons".
Oud 3 december 2004, 12:03   #17
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

God bestaat niet.

Ik voel me heel gelukkig. Al zal jij dat niet begrijpen hoe een ongelovig iemand gelukkig kan zijn zonder geloof.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 12:03   #18
Jeshua
Schepen

Standaard

Er is gewoon 1 ding wat thuishoort in het onderwijs, en dat is de waarheid. en het is voor mij de waarheid als een reuzenkoe:god bestaat. Dus zeg ik:onderwijs in met God.

En voor mij bezit God de aarde, dus tja k geloof niet dat God tot een orde behoort, en vind God zij met ons dus danig seculier.
Oud 3 december 2004, 12:08   #19
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Er is gewoon 1 ding wat thuishoort in het onderwijs, en dat is de waarheid. en het is voor mij de waarheid als een reuzenkoe:god bestaat. Dus zeg ik:onderwijs in met God.

En voor mij bezit God de aarde, dus tja k geloof niet dat God tot een orde behoort, en vind God zij met ons dus danig seculier.
Het is inderdaad jouw waarheid. En zo heeft iedereen zijn waarheid. Laat mij eens weten waar ik uw God kan ontmoeten. Dan ga ik met hem eens een pint drinken en wie weet, misschien kan hij mij wel overtuigen dat hij goddelijk is.
Oud 3 december 2004, 12:10   #20
Jeshua
Schepen

Standaard

Het gaat om DE waarheid, en omdat mensen niet in DE waarheid geloven maakt het neit minder waar. ik zou zeggen:bid eens en vraag hem wat je wilt, vraag hem zichzelf kenbaar te maken en hoe. doen wel meerdere mensen met suc6.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be