![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee waar het vandaan komt maar Vooruit wil nu blijkbaar dat we onze bengels verplicht naar de creche sturen. En schoolplicht vanaf 3 jaar, dus verplicht naar de kleuterklas.
Waarschijnlijk hebben we zulke ideeën te danken aan Citaat:
Wat voor zin heeft het om uw kind naar de creche te sturen als men daar voornamelijk bezig is met anderstalige kinderen Nederlands te leren? Wat gaat die creche bijbrengen aan de kinderen die al Nederlands kunnen? Of vind Vooruit het maar normaal dat ze uw kinderen kunnen opeisen om ze te gebruiken als 'leerkracht' voor anderstaligen? Daarnaast valt me op dat men het nu plots ook heeft over 'schoolplicht' in plaats van 'leerplicht'. Ook dit zal waarschijnlijk wel met het feit te maken hebben dat vele anderstalige kinderen met thuisonderwijs geen Nederlands leren. En ik kan begrijpen dat daar iets aan gedaan moet worden maar ook hier weer: moeten daar dan alle kinderen voor opdraaien? Maf voorstel als je het mij vraagt (al doet niemand dat).
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een "creche verplichting"??? Waarom eigenlijk? Daar huiver ik wat van. Het geeft mij een gevoel dat de kinderen moeten worden afgestaan aan de overheid.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ene achterlijke voorstel na het andere van Conner. Dat is zijn modus operandi. Voorstellen in de wereld sturen zodat er over hem gepraat zou worden. En met elk voorstel zal hij wel 1 of andere groep bereiken. Het is uiteraard nooit de bedoeling dat 1 van zijn ridicule ideeen in een wetsvoorstel gegoten wordt. Neen, dat is niet het doel van Conner, het doel van deze narcisist is dat er over hem gepraat wordt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook een beetje tegenstijdig met het idee van ouderschapsverlof lijkt me. Je kan thuis blijven om meer tijd door te brengen met je kind... wat je dan verplicht naar de creche moet doen. En dat is dan nog los van de vraag "waarom". Als ik het artikel nu lees kom ik niet verder dan dat ze Nederlandstalige kinderen willen gaan gebruiken om anderstalige kinderen Nederlands te leren. Ik vind dat nogal een Noord-Koreaans idee eerlijk gezegd.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zou bv kunnen zeggen dat hij iedere meerderjarige Belg elk jaar in januari, mei en september €1000 wil geven. Dan gaat er ook over gepraat worden maar misschien in een iets positievere zin...
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een crèche verplichting?
![]() ![]() Mijn kinderen en ikzelf hebben nooit in een creche gezeten. Ook mijn kleinkinderen niet en ik heb er meerdere! Ook de "schoolplicht" ipv de leerplicht verlagen van 5j tot 3j vind ik nogal barbaars. Toevallig heb ik een net 3-jarig kleinkind. Meer dan 2 volledige dagen + een halve dag school kan hij (nog) niet aan. Tot een tijdje geleden mochten de allerkleinsten in de namiddag op school een dutje doen. Dat is nu afgeschaft. Waarom?? Enfin; mijn kleinkind valt gewoon in slaap in de auto na school en avondeten zit er dan niet meer in. Hij is doodop. Mocht hij nu verplicht 5 dagen/ week naar school moeten vind ik dat serieus kindermishandeling! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Schitterend idee.. zeker nu het terug wat stiller geworden is rond kindermishandelende crèches..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Conner heeft duidelijk een patent op idiote voorstellen
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Creche verplicht voor prenatale kinderen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is belangrijk om de kleintjes zo snel mogelijk in de gendertheorie in te wijden, en dat kan alleen met queer chrèches he.
![]()
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ... al mijn kleinkinderen, en dat zijn er zeven, wel in een crèche. Dit maar ter informatie: een crèche is niet iets minderwaardigs.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach het Mateke.
Zijn bedoeling is uiterst nobel: de kindjes van de migranten die weigerachtig staan om hun kindjes de taal van de streek eigen te maken, zijn gedoemd om a) met leerachterstand opgeschept te zitten, en b) zijn een last voor de kleuterjuffen en onderwijzenden in de basisschooltjes, waardoor ook de andere kindjes benadeeld worden in hun onderwijs. En dat wil het Mateke voorkomen. Maar hij kan natuurlijk niet zeggen: alleen een verplichting voor de Nederlandsonkundige en Nederlandsonwillige migranten om hun kindjes naar een crèche te sturen. Dus ... moet iedereen maar naar de crèche ... Dat het Mateke en zijn raadgevers zo blind waren dat ze niet beseften dat ze hiermee met hun vette kop frontaal tegen een muur gingen lopen ... dat zegt veel over de ivoren toren waar zij in zitten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jonge kinderen zijn een echte 'spons' inzake taalverwerving als dat vroeg start en voldoende diepgang heeft. Wachten tot 6 jaar is gewoon laksheid en de mislukking zelf mee organiseren. Vandaar dat de kleuterklas daar (volgens mij) een cruciale rol in kan en moet spelen. Voor mij hoort dit bij het verhaal van 'de rechten én de plichten'. Dit hoort een plicht te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wèl vind ik het compleet gestoord indien een crèche verplicht zou worden! En dat is heel wat anders. Er moet aan de ouders keuze gelaten worden of hun kind wel/ niet naar de crèche gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft een 'schoolplicht' vanaf 3jaar is totaal onacceptabel. De meerderheid van die kleintjes kunnen dat gewoon nog niet aan, 5 dagen/ week verplicht naar school. Weet je trouwens dat bijna de helft van de 3- jarigen nog niet zindelijk zijn? Weet je ook dat in het eerste kleuterklasje op de 25 kindjes er maar gemiddeld 5 zijn die zich verstaanbaar kunnen maken; simpele woordjes spreken? Ik vind het compleet idioot dat kindjes die nog met pampers rondlopen en amper kunnen praten een schoolplicht hebben. En voordat ge mij afschiet; ik heb heel mijn volwassen leven met kleuters gewerkt! Ik weet heel goed waarover ik praat. Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 5 mei 2023 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik liep weg in de kleuterschool.
Stak drukke banen over en ging naar huis. Voor zover ik mij herinner had ik ook al lang geen pamper meer aan.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 mei 2023 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Instapklasje betreft de 2,5- 3 jarige peuters.
Hier noemen we ze 'kleuters' terwijl ze echt nog peuters zijn maar wij zijn het enige land waar 2,5-jarigen al naar school gaan. In de meeste landen gaan kleuters pas vanaf 4j naar school. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |