Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2025, 17:27   #1
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard Samenwerkingsverband PS, PVDA, Ecolo en Vlaams Belang

Bon, bij deze is het Cordon nu ook federaal gesneuveld. Deze 4 partijen hebben immers samengewerkt om de programmawet tegen te houden en elke hervorming die nodig is tegen te houden. De maskers bij deze 4 partijen vallen af.

80% van de Vlamingen is voorstander van de beperking van de werkloosheid in de tijd. Vlaams Belang gaat tegen die wil in door in zee te gaan met extreemlinks in Wallonië. Beide kanten moesten onder de grond kruipen van schaamte.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 25 juni 2025 om 17:30.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 17:47   #2
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Hebben ze eenzelfde tactiek gebruikt (amendementen indienen en deze laten controleren) of hebben parlementsleden van de vier partijen samen hun naam onder een amendement gezet ? In het eerste geval is 'het samenwerkingsverband' fakenews framing van NV-A. Pas in het tweede geval kan men van samenwerkingsverband spreken. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we in het eerste geval zitten, dat het VB eigen amendementen heeft ingediend, en dat de NV-A en haar gesubsidieerde mediapartners naar gewoonte zitten te liegen en framen.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 17:55   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Grappig. Ik dacht, nu is er geen ontkomen meer aan, maar toch worden er weer semantische spelletjes gespeeld om toch maar niet te moeten toegeven dat een gecoördineerde actie tussen die 4 partijen voor de vertraging hebben gezorgd. Verbijsterend enerzijds, niet verwonderlijk anderzijds. Hypocrisie is hier nooit ver weg als het om het Cordon gaat

En Vlad, tis maar dat je het weet. Bouchez is helemaal geen lid van NVA
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 25 juni 2025 om 17:56.
Oud 25 juni 2025, 18:07   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Off topic. Alweer en dus maar eens gerapporteerd. Genoeg de trol uitgehangen jongen
Oud 25 juni 2025, 18:49   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Off topic. Alweer en dus maar eens gerapporteerd. Genoeg de trol uitgehangen jongen
oké
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 18:49   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Axel Ronse

Nooit gedacht!
@vlbelang
helpt PS, PVDA, Ecolo en Groen om de beperking van de werkloosheidsuitkering tegen te houden. Tegen de wil in van 70% van de Vlamingen. Waanzin
Oud 25 juni 2025, 22:10   #7
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

En zodus is de onheilige alliantie geboren...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 22:56   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En zodus is de onheilige alliantie geboren...
als de linksen diep genoeg zouden zakken wist ge dat ze hun principes (eheum) wel even opzij zouden zetten.

Bart heeft hem moeten inhouden in The Hague, ... maar de sfeer in de Audi van onze geliefde Emperator, zal goed geweest zijn in het naar huis rijden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 23:01   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Dat komt er van als je VB bij voorbaat uitsluit.
Oud 26 juni 2025, 05:41   #10
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Grappig. Ik dacht, nu is er geen ontkomen meer aan, maar toch worden er weer semantische spelletjes gespeeld om toch maar niet te moeten toegeven dat een gecoördineerde actie tussen die 4 partijen voor de vertraging hebben gezorgd. Verbijsterend enerzijds, niet verwonderlijk anderzijds. Hypocrisie is hier nooit ver weg als het om het Cordon gaat

En Vlad, tis maar dat je het weet. Bouchez is helemaal geen lid van NVA
Ik zie niets over Bouchez in je bijdrage staan, jij startte die op, en ik zie ook niet wat er semantisch spelletje is aan wat ik schreef: de werkelijkheid is de werkelijkheid; linkse partijen en het VB dienden geen gezamenlijke amendementen in. Als je wat blijkbaar Bouchez' redenering is maar die gretig door de De Wevers mediavriendjes en jou wordt overgenomen verder trekt krijgt men binnenkort terwijl men zich aan de snelheid houdt flitsboetes als men op dezelfde snelweg rijdt als een hardrijder. Ik maak er geen semantisch spelletje van, Bouchez (blijkbaar) slaagt de oneerlijke sofistische weg in met zijn valse argumentatie en jij en de mediavriendjes van de rattenvanger van Deurne volgen blindelings. Het zegt veel over onze media dat hoernalisten die onzin zomaar overnemen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 juni 2025 om 05:41.
Oud 26 juni 2025, 05:50   #11
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Axel Ronse

Nooit gedacht!
@vlbelang
helpt PS, PVDA, Ecolo en Groen om de beperking van de werkloosheidsuitkering tegen te houden. Tegen de wil in van 70% van de Vlamingen. Waanzin
Allé zenne. (Wie in godsnaam is) Axel Ronse is een even heldere denker als belachelijke Bouchez en zijn valse argumentatie. We worden een minderheid in eigen land ondanks ooit meer dan 70% die dat niet wilde (en dit zonder mediamanipulatie) maar dat is geen probleem voor de NV-A en Voka die nog meer andere cultuur en drugproblemen willen importeren om de lonen laag te houden. Het VB houdt trouwens niets tegen, het probeert er dmv aanpassingen voor te zorgen dat bvb vrouwen die een tijd voor kinderen of ouders hebben gezorgd niet op straat belanden. Fok Axel Ronse de mongool en fok de NV-A. De werkelijkheid zal nog wel door de mediaframing van de rattenvanger van Deurne en zijn mediavriendjes dringen. Tegen de volgende verkiezingen is de NV-A een elfje.

Oud 26 juni 2025, 07:22   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Allé zenne. (Wie in godsnaam is) Axel Ronse is een even heldere denker als belachelijke Bouchez en zijn valse argumentatie. We worden een minderheid in eigen land ondanks ooit meer dan 70% die dat niet wilde (en dit zonder mediamanipulatie) maar dat is geen probleem voor de NV-A en Voka die nog meer andere cultuur en drugproblemen willen importeren om de lonen laag te houden. Het VB houdt trouwens niets tegen, het probeert er dmv aanpassingen voor te zorgen dat bvb vrouwen die een tijd voor kinderen of ouders hebben gezorgd niet op straat belanden. Fok Axel Ronse de mongool en fok de NV-A. De werkelijkheid zal nog wel door de mediaframing van de rattenvanger van Deurne en zijn mediavriendjes dringen. Tegen de volgende verkiezingen is de NV-A een elfje.
Het VB gebruikt z'n vroegere slogan nu zelf.

Van verraad toot verraad...

De maskers zijn gevallen.
Het VB gaat vol voor Wallonië.

Meer woorden moeten we daar niet aan vuil maken.

Het VB zal decimeren, hopelijk voor hen halen ze de kiesdrempel nog, die Poetinlovers.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 juni 2025 om 07:23.
Oud 26 juni 2025, 07:24   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat komt er van als je VB bij voorbaat uitsluit.
Het VB gaat volledig autonoom in tegen wat de Vlaming wil.
De maskers zijn gevallen.
Oud 26 juni 2025, 07:55   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Axel Ronse

Nooit gedacht!
@vlbelang
Dat lag toch voor de hand ? PVDA en het vlaams blok willen niet dat hun vele doppende kiezers hun lifelong income zouden verliezen. Zij kijken niet naar die 70% vlamingen maar enkel naar hun kernpubliek.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 26 juni 2025 om 07:57.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 07:59   #15
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat lag toch voor de hand ? PVDA en het vlaams blok willen niet dat hun vele doppende kiezers hyun lifelong income zouden verliezen. Zij kijken niet naar die 70% vlamingen maar enkel naar hun kernpubliek.
Hier, onze zelfverklaarde feminist gaat het eens opnemen voor de partij die de vrouwen die een deel van hun leven hebben opgeofferd aan kinderen of ouders op straat gaat zetten ... fok de NV-A en open VLD-'liberalen' met hun buitenlandse slavennanny's.

Oud 26 juni 2025, 08:11   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat lag toch voor de hand ? PVDA en het vlaams blok willen niet dat hun vele doppende kiezers hun lifelong income zouden verliezen. Zij kijken niet naar die 70% vlamingen maar enkel naar hun kernpubliek.
Het VB vergeet bij deze dat de Walen meer getroffen worden dan de Vlamingen.

Met deze actie laten ze duidelijk merken dat het Vlaams randje, waar ze zo over doen, maar schijn is.
Oud 26 juni 2025, 08:12   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hier, onze zelfverklaarde feminist gaat het eens opnemen voor de partij die de vrouwen die een deel van hun leven hebben opgeofferd aan kinderen of ouders op straat gaat zetten ... fok de NV-A en open VLD-'liberalen' met hun buitenlandse slavennanny's.
Dat was de keuze van die vrouwen hé.

daarbij moet je maar 156 dagen per jaar werken, zaterdagen en feestdagen inbegrepen.

Het VB masker is afgevallen. De Vlaming kan hun gene zak schelen.

Arme VB kiezers die zo in het zak gezet worden.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 juni 2025 om 08:13.
Oud 26 juni 2025, 09:01   #18
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB vergeet bij deze dat de Walen meer getroffen worden dan de Vlamingen.

Met deze actie laten ze duidelijk merken dat het Vlaams randje, waar ze zo over doen, maar schijn is.
Nooit van het oordeel van Salomon gehoord zeker he ... rationalisme, de Vlaamse vrouwen die getroffen worden, ... maakt allemaal niet uit ... maak de kleine maar af ... geen uitzonderingen ... het kaf van het koren scheiden of de echte verantwoordelijke aanpakken is te moeilijk. Ftw!

Oud 26 juni 2025, 09:03   #19
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was de keuze van die vrouwen hé.

daarbij moet je maar 156 dagen per jaar werken, zaterdagen en feestdagen inbegrepen.

Het VB masker is afgevallen. De Vlaming kan hun gene zak schelen.

Arme VB kiezers die zo in het zak gezet worden.
Dat was de keuze van die vrouwen onder de regels van toen. Die regels achteraf aanpassen en de mensen op straat zetten ... bangelijk beleid hoor. Echt, proficiat Arizona.

Oud 26 juni 2025, 09:05   #20
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

axel ronse, het oude verraders vriendje van quickenborne. ze mogen ze alletwee met vier boerenpaarden uit elkaar rukken, heeft den helft van sstad kapot gemaakt, heeft zijn schup hier afgekuist van eeuwige schaamte.

Citaat:
Pastoorspraatje van Axel Ronse :

Voorbij de waan van de dag is het goed leven. Het is opnieuw een tijdje geleden dat ik geschreven heb. Echt geschreven. Meestal ga ik daarvoor naar Witzand. Toch minstens 1 keer per jaar. Het lukte nu nog niet. Komt nog wel. Maar nu is Witzand tot bij mij gekomen.
Wild golvende gedachten. Ik ruik de zee, ik voel het strand en zie de krijtrotsen. De zon streelt mijn gezicht terwijl de wind me in elke mogelijke richting blaast.
Ik ben er nog altijd niet over dat ik Kortrijk niet in de running heb kunnen houden voor de wedstrijd ‘Culturele Hoofdstad van Europa‘. Van een mislukking gesproken. Daarom dat ik mijn schepenpostje heb verlaten. Met veel pijn in het hart.
Ik weet niet helemaal waarover ik hier verder wil schrijven, maar wel d?*t ik wil schrijven.
Misschien over de praatbarak het parlement. Over mijn rol als fractieleider. Ik voel er me de cheerleader van Arizona. Ik geloof er echt in. Is dat naïef? De tijd zal het uitwijzen. Maar wat ik zeker weet is dat we nu echt all-in moeten gaan en dat project radicaal steunen. De hervormingstrein is vertrokken en gaat razendsnel. Dat zorgt best wel voor een explosieve sfeer. Elke dag is er wel iets. Maar als we de waan van de dag kunnen overstijgen, onze horizon houden dan raken we er wel.
Ik geloof ook echt dat we het partijbelang kunnen en moeten blijven overstijgen. Dit gaat niet over rechts of links. Het gaat over ons systeem van herverdeling. Komt erop neer dat we niemand willen achterlaten. Als we dat overeind willen houden dan moeten we nu hervormen. Dat is volgens mij ook hetgeen wat de 5 Arizona partijen oprecht bindt.
De komende weken zullen pittig worden maar ik heb precies het gevoel dat ik dat enorm kan relativeren. Ons land kende nooit eerder zo’n ongeziene hervormingen. Het lijkt me heel normaal dat die met veel drama gepaard gaan. Aan ons om het tempo erin te houden en alle drama te overstijgen.
Verder is het een aanpassing om een iets meer zichtbare rol te mogen spelen. Die rol gaat gepaard met een groot gevoel van dankbaarheid, maar ook nederigheid en een beetje onzekerheid. Opofferingsgeest. Het is ook een rollercoaster. Elke dag brengt iets nieuws. Het is balans zoeken tussen meesurfen op de plotse golven en tegelijk het zicht op de horizon te houden.
Alles gaat zo snel maar over elk thema dat je debatteert moet je goed beseffen dat het minstens een grote groep mensen in hun dagelijkse leven raakt. Niets is onbelangrijk. Niets mag op automatische piloot.
Mijn politieke sleutelwoorden zijn denk, spreek en voel. Alle drie even belangrijk. Voelen wat je concullega’s willen. Begrijpen waarom ze dat willen. Achter het ogenschijnlijk conflict op zoek gaan naar de onderliggende bezorgdheid. Dat is de enige manier om samen bakens te verzetten.
Spreken op een bevattelijke manier. Geen klank produceren maar iets vertellen. Dat lijkt simpel maar daar kruipt veel tijd in.
En denken. Zo belangrijk. Altijd uitgaan van een politiek filosofische visie. Ik geloof zo hard in de gemeenschap. Open, dynamisch, vol tradities, herkenningspunten, raakvlakken, gedeelde ambities. De gemeenschap is wat ons hoort te binden, is wie we zijn en wat we moeten versterken. Niet de overheid, niet de ultieme individuele vrijheid maakt wie we zijn. Wel onze gemeenschap.
Soms mis ik de tijd om heel diep in iets te duiken. Ik wil graag als agnost doorgaan op de nuttige rol van religie in onze samenleving. Ik wil schrijven over wat soms als een leeg bestaan aanvoelt omdat het zodanig snel gaat en traag leven mij moeilijk lukt. Over zoveel valt te lezen en te schrijven.
Dat laatste vind ik een heerlijke gedachte. De bril waarmee we naar het leven kijken bepaalt voor een groot deel of we ons al of niet gelukkig voelen. Hoe groter het verwachtingspatroon hoe groter de ontgoocheling. Maar met weinig verwachtingspatroon gaat vaak weinig ambitie gepaard. Soms is het een evenwicht.
Ik denk dat ik mezelf binnenkort eens in Rome zal uitnodigen. Bij onze geliefde deken Geertje Morlion. Een prachtmens. Mijn biechtvader. Een half jaar geleden verhuisde hij. Ik mis Geertje in onze stad. Ik mis hem keer op keer. Ik mis hem zeer.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be