Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 januari 2005, 15:14   #1
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard waarom géén woord over.......

k'vind het wreed raar maar in de massale informatiestroom zowel op televisioneel gebied als in de geschreven pers omtrent de herdenking van de massa-slachtingen van de voorbije decennia kom ik NERGENS maar dan ook nergens bericht tegen dat één woord (zelfs geen kleintje) rept over de miljoenen slachtoffers die er in rusland gevallen zijn (weliswaar door een ander regime) hoe komt dat nu ?????????? zijn russen mindere "mensen" dan al die anderen......

t'ja in een dictatoriale particratische monarchie zal de pers maar part-persvrijheid krijgen zeker of zou het niks met politiek te maken hebben maar meer met communicatietechnologische trukjes van nakomelingen van bepaalde groeperingen van slachtoffers ????
Oud 28 januari 2005, 15:30   #2
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Tijdens de Nürnbergprocessen werden de heren oorlogsmisdadigers ook niet gekonfronteerd met de misdaad : bombarderen van steden vol burgerslachtoffers
zoals bv. Coventry, Rotterdam , Guernica...
waarom niet ?
omdat er ook Dresden, Hiroshima en Nagasaki zijn...

Overigens is iedereen het ervoer eens dat Stalin de moordadigste diktator van de vorige
eeŭw was, het zou me niet verwonderen moest het huidige bewind een memoriaaldag instellen om de slachtoffers van deze dictator te herdenken.

Het schokkende aan Aŭschwitz is feitelijk de industriële precisie en de raciale logika
in dit vernietigingsproces : de zaak dat men ter dood gebracht werd eenvoudig om het feit dat men bestaat, maakt de misdaad van Aŭschwitz "erger" dan andere
"Oorlogsmisdaden".

De ruandese genocide is misschien nog hallucinanter : daar rennen de mensen naar buiten opgezweept door een "vrije menings radiozender" om hun buren man, vrouw, kinderen af te maken middels machetes. Dat waren "onbeschaafde" negers ?
Die waren van in hun prille jeŭgd door de paterkes onderwezen in "Naastenliefde"
& als ge de nationalistische redelijke debatten hier wat volgt kan ik me voorstellen
dat genoeg "vrije meningsuiting" ons braaf en schoon volk ook tot excessen
zou kunnen drijven.
Oud 28 januari 2005, 15:39   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

juist in het laatste ga je voor een stuk uit de boch klapper.

In nazi duitsland heerste juist GEEN VRIJE MENINGSUITING. Had men die niet afgeschaft dan zou het misschien niet zo ver gekomen zijn ?
Ter vergelijking in Rusland ten tijde van STalin heerste ook geen vrije meningsuiting... uw mening uiten was genoeg om in de goelag te verdwijnen...

We zullen het antwoord nooit weten maar wat als mensen de mogelijkheid hadden gehad om nog voor de genocide plaats vond dit kenbaar te maken en te waarschuwen of als het begonnen was er verslag over uit te brengen ?

Ik kan het niet bewijzen, maar ik geloof dat de vrije meningsuiting de genocide had kunnen voorkomen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 28 januari 2005, 15:54   #4
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
juist in het laatste ga je voor een stuk uit de boch klapper.

In nazi duitsland heerste juist GEEN VRIJE MENINGSUITING. Had men die niet afgeschaft dan zou het misschien niet zo ver gekomen zijn ?
Ter vergelijking in Rusland ten tijde van STalin heerste ook geen vrije meningsuiting... uw mening uiten was genoeg om in de goelag te verdwijnen...

We zullen het antwoord nooit weten maar wat als mensen de mogelijkheid hadden gehad om nog voor de genocide plaats vond dit kenbaar te maken en te waarschuwen of als het begonnen was er verslag over uit te brengen ?

Ik kan het niet bewijzen, maar ik geloof dat de vrije meningsuiting de genocide had kunnen voorkomen.
Ik denk niet dat vrije meningsuiting dat kan voorkomen. Vrij meningsuiting is wel een middel tegen totalitaire regimes, maar het zijn niet alleen zo'n regimes die genocides begaan.
Het gevaar bij vrije meningsuiting is dat diegene die het hardst roept, die de meeste overtuigingskracht heeft en de beste strategie heeft om van andere meningen een taboe te maken (stigmatiseren van je tegenstander), wel eens een hele hoop mensen achter zich kan krijgen en die gebruiken voor zo'n toestanden.
Ik ben daarom niet tegen vrije meningsuiting hoor maar er zouden wel grenzen moeten zijn als iets zo ver komt, zoals oproepen tot geweld. Natuurlijk zit je dan weer met het probleem hoe dit misbruikt kan worden (zoals onze racismewet).

Dat er veel over de holocaust wordt gesproken is natuurlijk logisch, gezien de manier waarop die genocide gebeurd is en dat het zich in Europa heeft afgespeeld. Wat ik wel betreur is dat andere genocides zo weinig aandacht krijgen. Mensen moeten er zeker op gewezen worden wat de Nazis vroeger gedaan hebben, maar waar ze ook moeten op gewezen worden is dat zeer veel regimes wreedheden hebben begaan. Het probleem is natuurlijk vaak dat de staat die die zaken begaan heeft nog steeds bestaat, het beste voorbeeld zijnde België en wat Leopold II deed in Kongo. Velen denken dat Nazi-Duitsland het monopolie bezit op genocides, terwijl ook het VK, Frankrijk, de VS, België, Nederland, enz. wreedheden hebben gedaan. Het verschil is natuurlijk dat het allemaal ver van je bed is gebeurd.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 28 januari 2005 om 15:55.
instromaniac is offline  
Oud 28 januari 2005, 16:04   #5
Tegendradigaard

Standaard

Maar als je de vrije meningsuiting afschaft of op de helling zet, zet je de eerste stap naar een mogelijke genocide eigenlijk he. Dan kan er geen tegengas gegeven worden. Daarom ook dat censuur en beknotting van de vrije meningsuiting zo gevaarlijk is he.

Het gevaar bestaat bij een vrije meningsuiting dat er misbruik van gemaakt wordt, maar bij geen vrije meningsuiting heeft de meester censor al op voorhand de handen vrij om zijn ideeën ten uitvoer te brengen.

Dus geef mij maar de vrije meningsuiting.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 28 januari 2005, 16:09   #6
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of je naar de BBC reeks op Canvas gekeken hebt, maar daar werd alvast een hele aflevering aandacht aan de Russische en Poolse slachtoffers van het nazi-regime geschonken. Je moet een beetje beter zoeken zou ik dus zeggen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 28 januari 2005, 16:25   #7
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Bij vroegere interventies in andere topics heb ik duidelijk de genocide van Stalin aangeklaagd toen hij tussen beide wereldoorlogen ganse bevolkingsgroepen in Oekaïne, etc uitgeroeid heeft...
de boeren waren te zelfstandig en moesten voor de invoering van het collectivistisch bestel uitgeroeid worden...
ook legeronderdelen werden eenvoudig massaal uitgeroeid...
en in China...
en...
en...
elk dicatatoriaal en extremistisch regime begaat dergelijke excessen...
aan de oorsprong kregen ze een mandaat van het volk...
maar nadien stond het volk hen in de weg...
Oud 28 januari 2005, 17:24   #8
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
dictatoriale particratische monarchie
Haja, logisch dat ze dan de vernietigde Soviet-Unie beschermen, daar hebben ze natuurlijk veel belang bij.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 28 januari 2005, 17:34   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Zelfs de liberalen (in al hun varianten) uit Oost-Europa hebben voor deze resolutie gestemd. Mocht de resolutie pro-sovjetunie geweest zijn hadden ze dat zeker niet gedaan.
solidarnosc is offline  
Oud 29 januari 2005, 01:32   #10
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ik weet niet of je naar de BBC reeks op Canvas gekeken hebt, maar daar werd alvast een hele aflevering aandacht aan de Russische en Poolse slachtoffers van het nazi-regime geschonken. Je moet een beetje beter zoeken zou ik dus zeggen.
daar hebde een punt gescoord, volkomen gelijk, maar de rode-staatszender heeft hun berichtgeving zoooooooo verkloot de laatste jaren dat ik de kanalen van t'rood fabriekske van mijne TV gezwierd heb, hun nieuws is meestal geschiedenis en de vijftiende her-her uitzending van FC de potstampers kan ik ook missen.... als ze dan al héél per toeval ne keer iets zinnig uitzenden t'ja sé dan verneem k'het wel via een ander kanaal ! ge moet niet denken dat het allemaal vreemdelingen zijn die een schotelantenne op hunne gevel hangen hebben, er zijn héél wat vlamingen bij ook die eens ne goeie post willen ontvangen waar ze buiten koers en voetbal nog ander nieuws geven ook !
Oud 29 januari 2005, 09:08   #11
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
k'vind het wreed raar maar in de massale informatiestroom zowel op televisioneel gebied als in de geschreven pers omtrent de herdenking van de massa-slachtingen van de voorbije decennia kom ik NERGENS maar dan ook nergens bericht tegen dat één woord (zelfs geen kleintje) rept over de miljoenen slachtoffers die er in rusland gevallen zijn (weliswaar door een ander regime) hoe komt dat nu ?????????? zijn russen mindere "mensen" dan al die anderen......
Wat er tegenwoordig op televisie wordt vertoond, weet ik niet gezien ik het kijkkastje reeds een zestal jaar geleden heb buitengegooid. Ik maak wel even de bemerking dat TV een heel vluchtig medium is, niet bepaald geschikt (meer) om een item diepgaand te behandelen.

De geschreven pers is een andere zaak. De kranten even buiten beschouwing gelaten, zich uiteraard meer toeleggend op de dagelijkse actualiteit, zijn er nog meer dan genoeg tijdschriften, weekbladen en periodieken voorhanden om afdoend te worden geinformeerd. Gewoon kwestie van eens rond te kijken in de "betere" krantenwinkel.

Ten slotte zijn er nog boeken. Al ooit eens de moeite genomen om de afdeling ''geschiedenis en politiek" in de Fnac te bezoeken? Het aanbod is gewoonweg fenomenaal. Idem dito wat betreft stadsbibliotheken.

Wat men niet wil zien, zal men uiteraard ook niet zien.

Citaat:
t'ja in een dictatoriale particratische monarchie zal de pers maar part-persvrijheid krijgen zeker of zou het niks met politiek te maken hebben maar meer met communicatietechnologische trukjes van nakomelingen van bepaalde groeperingen van slachtoffers ????
Bedenkelijke stelling. Je zult toch met iets beters moeten afkomen dan samenzweringstheorieën.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be