![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Belgie splitsen? Geen denken aan, de opiniepeilingen tonen aan dat de Belgen Belgie willen behouden. Waarom dan tijd en geld steken in een referendum waarvan men het antwoord al kent?
Europese Grondwet? Een referendum? Geen denken aan! De opiniepeilingen tonen aan dat de meerderheid van de Vlamingen voor die grondwet is, dus waarom een referendum organiseren over iets waarvan men het antwoord al kent. De paarse regering heeft in Vlaanderen slechts 32,8% en de partij van de premier slechts 13,3% volgens een peiling? Geen nieuwe verkiezingen! Het is toch maar een peiling! Of hoe men peilingen gebruikt om de bevolking te manipuleren en het beleid te legitimeren. Als de legitimiteit van de regering door die peiling echter verdwijnt, is men niet even consequent in de behandeling van die peilingen...
![]() |
#2 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
een peilingsresultaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Uiteindelijk komt het erop neer dat je een bende bestuurders verkiest en dat die het land besturen. Dat die polls gebruiken om hun beleid te bepalen, of polls negeren als het hun niet uitkomt, is bijzaak. Een ander politiek systeem is wel iets waarvoor je kan ijveren natuurlijk.
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Enkel als het in hun kraam past opiniepeilers,
anders wis de opinie van de burger zo snel mogelijk. (zie opinie van VRT, ging iets te Vlaams worden dus snel opinie wissen)
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Een poll leid per definitie niet tot beleidswisselingen omdat de draagkracht er simpelweg niet is. Een referendum daarentegen heeft wel invloed en op zich is een referendum eigenlijk een poll op grotere schaal maar mensen kijken er toch wat anders tegen aan.
Hoezo hebben peilingen invloed op de burgers..of wat U noemt het kuddebeestgevoel? Citaat:
De bevolking zelf is er niet mee opgezet, ga gerust de straat op en vraag naar de allerlaatste peilingsresultaten. De gemiddelde belg krijgt pas enige politieke prikkel naarmate het stemhokje nadert. Tussentijds kijk die lijdzaam toe hoe de regering werkt totdat de volgende verkiezingen volgen. Voor de modale belg is politiek ver van zijn/haar bed. Trouwens over peilingresultaten, als het geïnterviewde individu de actualiteiten niet zozeer volgt dan sta je daar he..en het nadeel is dat het momentopnames zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Akkoord met het gestelde.
Dit forum bestaat uit deelnemers die de politiek en de gangsterpraktijken een beetje volgen. De grote massa is echter nog altijd heel gemakkelijk te manipuleren. Onderschat die partijen nooit. Hebben ervaring in zulke zaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Wel ik denk dat er een verschil bestaat wil je België splitsen of wil je België totaal confederaal?? En denk dat er meer mensen dat tweede zullen kiezen zu, gewoon ja er zijn er die zich nog altijd om een of andere reden emotioneel verbonden voelen of gewoon België niet willen zien verdwijnen. Allé ja tis maar een gedacht hé.
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het hier nog meevalt. In de VS kan je geen artikel meer lezen zonder rond je kop geslagen te worden door allerlei opiniepeilingen rond de meest uiteenlopende onderwerpen. Maar er is inderdaad een groeiende tendens ook in ons land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waardoor de naam "België" de naam kan worden van een symbolische unie van de Republiek Vlaanderen en de Republiek/Monarchie Wallonië. Maar voor mij persoonlijk is een confederatie niet meer dan een symboliek aangezien er in zulke staten geen of nauwelijks gemeenschappelijke organen bestaan.
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben tegen die Europese grondwet, maar de commentaar die ik erover gelezen heb, op dit forum en elders, heeft me doen inzien dat de grote massa totaal ongeinformeerd hun stem heeft uitgebracht. Hoe weet ik dat zo zeker? Omdat de commentaren blijk geven dat ze er inhoudelijk de ballen van snappen. In die gevallen ben ik blij dat er mensen met ietwat dossierkennis de beslissing voor het volk nemen. Je kan dat anti-democratisch, volksverlakkend en authoritair noemen, maar of je ook kan aantonen of het slechter is, is nog maar de vraag.
![]() |