![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Op het O.C.M.W. in Antwerpen de volgende vaststelling.
Asielzoekers uit Pakistan en Afganistan gaan zodra ze hier de nodige papieren hebben op terrugreis.Ze vragen zich op het O.C.M.W. wel af,dat ze terrug naar oorlogsgebied gaan,waarom ze dan een asielaanvraag doen als vluchteling,en met welk geld ze de reis bekostigen.Ze denken dat ze een opleiding krijgen ginder als terrorist,welke andere verklaring zou er kunnen zijn. Wakker worden mensen. ![]()
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Eerst asielzoekers beter screnen,dan diegenen waar ze van weten dat die terrug gaan(waarom ook)uitschrijven en niet meer toelaten. ![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 16 juli 2005 om 19:00. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Suggesties & Mededelingen gaat inderdaad alleen over het forum
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Want dat is wat er hier aan de hand is. Die arme Afghaantjes en Pakistaantjes komen hier amper toe als "asielzoeker" en beginnen dan heen en weer te pendelen tussen het thuisland en hier. En wij maar belastingen betalen zodat het OCMW het terrorisme kan sponsoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me soms af op welke basis die 'asieldienst' een aanvraag accepteert of afwijst.
Vragen ze soms het dossier van die persoon aan Afghanistan? Een onderdaan die beweert onderdrukt te worden door een regime, ok we bellen dat regime met de vraag z'n dossier op te sturen? Of leggen ze die asielzoeker aan de leugendetector? Of houden ze rekening met stevige hongerstakingen van de aanvragers? Of met het bijtgedrag bij de contacten met de politie? Ik niet goed snappen hoor. Het lijkt me natte vinger werk. Alhoewel, 7 jaar met natte vingers rondlopen, dat lijkt me ook maar een raar gegeven. Ik kan mijn lottoformulier alleszins rapper invullen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Kandidaat-asielzoekers komen het land binnen en moeten daarna een aanvraag doen bij de Dienst Vreemdelingenzaken. Daar zal men eerst onderzoeken of hun aanvraag ontvankelijk is daarna pas of de aanvraag erkend zal worden. Dit onderzoek gebeurt door het verhaal van de kandidaat-asielzoeker te toetsen aan de informatie die ter plaatse bekend is door de ambassade e.d. Tijdens de hele duur van de procedure (ontvankelijkheid, erkenning en beroepsprocedures) die jaren en jaren kan durenwordt de kandidaat-asielzoeker toegewezen aan een asielcentrum , dit kan een federaal (vb Kapellen) Rode Kruis (vb Antwerpen LO) of een Lokaal Opvang Initiatief (gemeentelijk) zijn. Dit werd ingevoerd na 2000 om op die manier de kandidaat -asielzoekers geen geld meer handen te moeten geven en anderzijds de OCMW's niet te moeten belasten met het zoeken naar opvang. Indien een asielzoeker erkend wordt (pas na jaren dus en dit slechts voor een heel klein percentage) zal de asielzoeker het centrum verlaten, ontvangt hij een identiteitskaart en kan hij steun aanvragen bij het OCMW als hij zelf niet in z'n onderhoud kan voorzien. Waarom als terrorist in godsnaam eerst deze hele jarenlange procedure (inclusief het nemen van vingerafdrukken) doorlopen, waarbij er dus ong. 1 of 2 % echt erkend wordt als je ook gewoon anoniem, illegaal zonder enig spoor naar hier kan komen om je op te blazen ? Als het OCMW Antwerpen bedenkingen heeft over mensen dat ze het dan doorgeven aan de Staatsveiligheid ipv het in de openbaarheid te brengen. Of het moet zijn dat ze heel hard roepen omdat ze weer een paar miljoen kwijt zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groot links,
Maar zie nu toch niet in, hoe het één het ander uitsluit. Het is niet omdat een terrorist, alsvorens zich op de blazen, waarschijnlijk eerst niet gans de asielprocedure gaat doorlopen, dat het ocmw geen terroristen betaald. In de ons omliggende landen zijn overal moslimterroristen aanwezig. Dus de kans dat ze hier ook aanwezig zijn is relatief groot (en de kans dat deze daarbij door het ocmw betaald worden, is dit ook). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wie wel van OCMW-steun kan genieten zijn migranten die hier via een andere manier dan asiel zijn binnengekomen, maar men heeft het expliciet over pakistani en asielprocedures. Dat hier Pakistaanse moslimterroristen rondlopen is een mogelijkheid. En misschien is er wel ééntje die inderdaad steun trekt. Wat niet correct is is dat dit opgeklopt wordt tot nieuws. Nogmaals, als het OCMW ernstige bedenkingen heeft dat ze het dan doorgeven aan de staatsveiligheid ipv Pakistaanse asielzoekers te beschuldigen van moslimterrorisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als we Groot links al niet zouden mogen geloven en ik citeer :
"Indien een asielzoeker erkend wordt (pas na jaren dus en dit slechts voor een heel klein percentage) zal de asielzoeker het centrum verlaten, ontvangt hij een identiteitskaart en kan hij steun aanvragen bij het OCMW als hij zelf niet in z'n onderhoud kan voorzien." Nog een opmerking : niet elke procedure duurt jaren he. Ik dacht dat paars zich er over beroemde dat ze alle dossiers snel en efficient afwerkte. Ik kan mij voorstellen dat als je bvb uit Irak komt je voor de moment niet lang zal moeten wachten op erkenning. En dan nog een andere opmerking op iemand die stelde dat potentiële terroristen geen spoor zouden (willen) nalaten : alle terroristen hebben sporen nagelaten. Misschien wel juist om er zeker van te zijn dat men hen zou herkennen. Want geen groter eer voor de achtergebleven familie om te kunnen zeggen : broer, oom, neef Abdullah heeft zichzelf opgeblazen als Islamitisch martelaar in London, Madrid, New York, etc etc etc... Een familie die zulks kan zeggen staat heel hoog in aanzien in de moslimwereld.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Desondanks kan de periode vrij lang zijn omdat men ook beroep kan aantekenen tegen elke beslissing van Dienst Vreemdelingenzaken, daarna nog Raad van State en eventueel daarna via art.9.3 (aanvraag humanitaire redenen). Bij de beroepen kan men nog terecht in asielcentra. Bij art9.3 wordt men niet meer opgevangen, is men illegaal, maar wordt men wel gedoogd op het grondgebied, men zal dus niet gerepatrieerd worden tijdens de duur van de aanvraag. Om te antwoorden op je vb van Irak. 1. Er is geen oorlog in Irak 2. Er is een wettig verkozen regering in Irak die geen specifieke bevolkingsgroepen vervolgt Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Heu Groot links het gaat dus duidelijk om mensen die wel erkend zijn he want anders zouden ze geen OCMW steun kunnen krijgen... en als ik het goed heb gehoord is het vanaf dat zij ocmw steun krijgen, zij op uitstap gaan naar hun thuisland he...
De lengte van de asielprocedure heeft daar dan ook niets mee te maken he. Irak : tjonge sinds wanneer praat links zoals Bush ... ???? Doet mij een beetje denken aan hoe heette die nu weer, die minister van humor (of was het informatie) van irak : there are no Americans in Bagdad (terwijl er achter zijn rug Amerikaanse tanks aan het rijden waren....) Tja mijn interpretatie lijks soms zijn tijd ver vooruit te zijn, maar meestal volgt de waarheid mijn vooruitgeschoven interpretatie, en dit zeg ik op de mij kenmerkende pretentieloze toon die mij eigen is... Ooit komt de dag dat je dit al lang vergeten bent, maar moest je het niet vergeten zijn, zou je zeggen : shit Tegendradigaard had gelijk eigenlijk....
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar gaan dus een aantal erkende politieke vluchtelingen uit het Antwerpse, met de centen die ze trekken van de OCMW, regelmatig, tot enkele keren per jaar, op bezoek naar hun land van oorsprong.
Ik denk dan in de eerste plaats niet aan terroristen. Van alle politieke en ekonomische vluchtelingen over gans Europa en Amerika, zijn er potdorie nog niet zoveel terroristen uit voortgekomen. Daarmee is niet gezegd dat het absoluut onmogelijk zou zijn dat zij terroristen zouden zijn. Ik denk dan wel in de eerste plaats aan het volgende: die kerel/meid is zijn/haar land uitgevlucht en heeft politiek asiel gekregen. Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat hij zo doodgewoontjes er naar kan terugkeren, het terug verlaten en zo nog een paar keer heen-en-weer ??? Is dat dan geen zwaar misbruik van de echte politieke vluchteling? Hoe komt het dat als het politieke regime in het land van oorsprong wijzigt (die kerel of meid zijn of haar eigen politieke partij is er misschien aan de macht gekomen; hij/zij kan bij wijze van spreken minister worden in het land van oorsprong ...) Waarom keren die mensen niet terug? Waarom moeten ze niet terugkeren? En tweedens komt het bij mij op: hoeveel kost een retour-tiketje naar die landen? Gvd heel wat meer dan mijn vakantie naar Turkije, Spanje of Frankrijk. Betaalt de ocmw dan beter dan de staat zijn ambtenaren betaalt ? En derdens: dat is natuurlijk koren op de molen van de Vlaams (on)Belangers en van de bang-voor-moslims-en-bang-voor-terroristen-prutserkes. Dat had maar op één manier voorkomen kunnen worden: goed en degelijk besturen. Maar ja, liever de mensen doen dansen in elf steden tegelijk, want dan voelen ze zich blij .... Enfin, besluit: weer zoveel stemmen voor het (on)Belang, dank zij het gepruts van de gewone partijen. De Vlaming wordt verplicht om te stemmen op een partij waarop hij eigenlijk niet wel stemmen, op een partij waarvan hij eigenlijk niet wel weten, op een partij die te ekstremist is naar zijn goesting, maar ja, we moeten koorts veroorzaken om eindelijk eens te kunnen genezen. Ze zijn toch zo naïef, meneer. ps: voorlopig hou ik nog vol: het (on)Belang krijgt mijn stem nog niet; liever voorlopig nog op 'mijn' underdog de nva.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |