Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2005, 13:36   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Nationale Feestdag: het separatisme is ten dode opgeschreven.

[size=7]DE NATIONALE FEESTDAG WAS EEN GROOT SUCCES ![/size]

[size=2][size=3]De B.U.B. wenst al diegenen die onze stand hebben bezocht in de Regentschapstraat te Brussel tijdens de festiviteiten van het 175 –jarig bestaan van België. Duizenden enthousiaste Belgen hebben ons aangemoedigd en hebben onze lijsten voor de verkiezingen ondertekend alsook ons gulden boek. ’s Avonds hebben de bezoekers ook het gratis concert van Mister John kunnen beluisteren die onder andere het nummer: « Potverdekke, it’s great to be a Belgian ! » zong.[/size][/size]

[size=2][size=3]Wij hebben de grote gehechtheid van de Belgen aan de eenheid van ons land kunnen vaststellen en dit ondanks hetgeen de traditionele politici zeggen en doen. We zagen zeer goed dat de B.U.B. de enige partij is die nog een toekomst heeft in België, als de media tenminste meer over ons zouden spreken. Want spijtig genoeg kennen veel Belgen ons nog niet, maar de situatie verbetert ondanks ons gebrek aan middelen.[/size][/size]

[size=2][size=3]21 juli 2005 was ook in het algemeen een gigantisch succes: [size=7]750.000[/size] mensen hebben de verjaardag van België gevierd in de straten van Brussel.[/size][/size]

[size=2]België leeft en is meer verenigd dan ooit ! En dat doet de flaminganten en wallinganten wanhopen.[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Patriot! on 23-07-2005 at 14:38
Reason:
--------------------------------

[size=7]DE NATIONALE FEESTDAG WAS EEN GROOT SUCCES ![/size]

[size=2][size=3]De B.U.B. wenst al diegenen die onze stand hebben bezocht in de Regentschapstraat te Brussel tijdens de festiviteiten van het 175 –jarig bestaan van België. Duizenden enthousiaste Belgen hebben ons aangemoedigd en hebben onze lijsten voor de verkiezingen ondertekend alsook ons gulden boek. ’s Avonds hebben de bezoekers ook het gratis concert van Mister John kunnen beluisteren die onder andere het nummer: « Potverdekke, it’s great to be a Belgian ! » zong.[/size][/size]

[size=2][size=3]Wij hebben de grote gehechtheid van de Belgen aan de eenheid van ons land kunnen vaststellen en dit ondanks hetgeen de traditionele politici zeggen en doen. We zagen zeer goed dat de B.U.B. de enige partij is die nog een toekomst heeft in België, als de media tenminste meer over ons zouden spreken. Want spijtig genoeg kennen veel Belgen ons nog niet, maar de situatie verbetert ondanks ons gebrek aan middelen.[/size][/size]

[size=2][size=3]21 juli 2005 was ook in het algemeen een gigantisch succes: [size=7]750.000[/size] mensen hebben de verjaardag van België gevierd in de straten van Brussel.[/size][/size]

[size=2]België leeft en is meer verenigd dan ooit ! En dat doet de flaminganten en wallinganten wanhopen.[/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[size=7][font=Arial]DE NATIONALE FEESTDAG WAS EEN GROOT SUCCES ![/font][/size]

[font=Arial][size=2][/size][/font]

[font=Arial][size=2][font=Times New Roman][size=3]De B.U.B. wenst al diegenen die onze stand hebben bezocht in de Regentschapstraat te Brussel tijdens de festiviteiten van het 175 –jarig bestaan van België. Duizenden enthousiaste Belgen hebben ons aangemoedigd en hebben onze lijsten voor de verkiezingen ondertekend alsook ons gulden boek. ’s Avonds hebben de bezoekers ook het gratis concert van Mister John kunnen beluisteren die onder andere het nummer: « Potverdekke, it’s great to be a Belgian ! » zong.[/size][/font][/size][/font]

[font=Arial][size=2][font=Times New Roman][size=3]Wij hebben de grote gehechtheid van de Belgen aan de eenheid van ons land kunnen vaststellen en dit ondanks hetgeen de traditionele politici zeggen en doen. We zagen zeer goed dat de B.U.B. de enige partij is die nog een toekomst heeft in België, als de media tenminste meer over ons zouden spreken. Want spijtig genoeg kennen veel Belgen ons nog niet, maar de situatie verbetert ondanks ons gebrek aan middelen.[/size][/font][/size][/font]

[font=Arial][size=2][font=Times New Roman][size=3]21 juli 2005 was ook in het algemeen een gigantisch succes: [size=7]750.000[/size] mensen hebben de verjaardag van België gevierd in de straten van Brussel.[/size][/font][/size][/font]

[font=Arial][size=2]België leeft en is meer verenigd dan ooit ! En dat doet de flaminganten en wallinganten wanhopen.[/size][/font][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Patriot! : 23 juli 2005 om 13:38.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 13:39   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De dag begon al schitterend. Twee spandoeken met 'België barst' werden 's morgens vroeg al van een brug over de autostrade geknipt en de hele dag gebruikt als vod, mat en werd op het einde van de dag verbrand.
Oud 23 juli 2005, 13:41   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Honderden BUB-leden waren present en de bezoekers, waarbij opvallend veel Nederlandstaligen, waren laaiend enthousiast.

750.000, drie kwart miljoen mensen. De grootste manifestatie ooit in België. Geen enkel flamingantisch feestje kan dit zelfs maar benaderen.

Het flamingantisme is nu op sterven na dood. Hopelijk heeft de politiek het nu door.
Oud 23 juli 2005, 13:45   #4
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Patriot, wat vind je, als democraat en voorstander van vrije meningsuiting, van het feit dat 15 leden van Jong N-VA, zonder reden door de politie werden gearresteerd in Hasselt bij het bezoek van Filip en Mathilde?

Waarom schreeuwen jullie moord en brand als een tricolore Belgische vlag wordt verscheurd of verbrand en doen jullie nu hetzelfde met anderen hun spandoek?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 13:47   #5
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Honderden BUB-leden waren present en de bezoekers, waarbij opvallend veel Nederlandstaligen, waren laaiend enthousiast.

750.000, drie kwart miljoen mensen. De grootste manifestatie ooit in België. Geen enkel flamingantisch feestje kan dit zelfs maar benaderen.

Het flamingantisme is nu op sterven na dood. Hopelijk heeft de politiek het nu door.
1. Betaalde feestdag.
2. Ongeziene reclamecampagne en financiële steun.
3. Tel je de dagelijkse toeristen die BXL bezoeken er ook bij? Hoe voer je dan een telling uit als ze tussen de 750.000 talloze toeristen zitten die niet eens weten wat België precies is?
4. Denk je dat de Amerikaanse of Azatische toerist wist dat het nationale feestdag was?
5. Waarom was het alweer een uiting van francomanie? De naam van dat schip en de locatie voor de festiviteiten zijn geen toonbeeld van veel respect voor 75% van de bevolking.
Oud 23 juli 2005, 13:56   #6
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Ik zal het hier nog eens overnemen:

Zolang er genoeg reclame, geld en muzikanten tegenaan worden gegooid komt er naar elk evenement volk, onafhankelijk van wie dat uitgaat.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 13:59   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fout! 11 juli was, en dat elk jaar opnieuw, een flop.
Oud 23 juli 2005, 14:01   #8
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
1. Betaalde feestdag.
2. Ongeziene reclamecampagne en financiële steun.
3. Tel je de dagelijkse toeristen die BXL bezoeken er ook bij? Hoe voer je dan een telling uit als ze tussen de 750.000 talloze toeristen zitten die niet eens weten wat België precies is?
4. Denk je dat de Amerikaanse of Azatische toerist wist dat het nationale feestdag was?
5. Waarom was het alweer een uiting van francomanie? De naam van dat schip en de locatie voor de festiviteiten zijn geen toonbeeld van veel respect voor 75% van de bevolking.
Ik dacht dat Brussel een smerig, belangeloos stadje is, te smerig voor de Vlamingen. Hoezo talloze toeristen? Toeristen die dit smerig stadje bezoeken?
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 14:02   #9
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[size=2][size=3][size=7]750.000[/size] mensen hebben de verjaardag van België gevierd in de straten van Brussel.[/size][size=2]
[/size][/size]

1) 21 juli is niet de verjaardag van België, het is de verjaardag van de eedaflegging van Leopold I, nu 174 jaar geleden. (21 juli 1831)

2) Er waren helemaal geen 750.000 deelnemers. Het openbaar vervoer en de autosnelwegen naar Brussel kunnen op een verlofdag slechts 100.000 tot 150.000 mensen naar Brussel brengen, en dat ten koste van files van tientallen km lang. Zelfs die files waren er niet. Bovendien kunnen er in die straten geen 750.000 mensen staan.[size=3][/size]
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 14:15   #10
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois
Ik dacht dat Brussel een smerig, belangeloos stadje is, te smerig voor de Vlamingen. Hoezo talloze toeristen? Toeristen die dit smerig stadje bezoeken?
Toeristen volgen bij mijn weten vooraf bepaalde en uitgestippelde routes langs de mooie kantjes van Brussel en bezoeken enkel de bezienwaardigheden.

Ik denk niet dat ze in de buitenwijken of de minder bedeelde plaatsen in Brussel komen, zoals Schaarbeek bijvoorbeeld.

Ik heb in New York aanvankelijk ook alleen maar Manhattan bezocht en via de City Loops (bussen) de aantrekkelijke plaatjes van New York bezichtigd.
Nadien ben ik aan de rand van The Bronx geweest (daar waar dat stadion ligt), ver van het hart van de Bronx dus en daar was het al één grote treurnis.

Kortom, als toerist krijg je enkel de mooie kantjes van Brussel te zien.
Oud 23 juli 2005, 14:16   #11
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Patriot, ik wacht op je antwoord op mijn vragen. Zoals gewoonlijk dus...
Oud 23 juli 2005, 14:19   #12
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

11 juli, 21 juli, ik heb van alle 2 de dagen NIETS gemerkt van een feesje, sorry maar waarom zou ik fier moeten zijn op het belg zijn of vlaming zijn ...

alles is relatief
Oud 23 juli 2005, 14:21   #13
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Bob Vangeel moet blijkbaar nu al zijn eigen topics volzeveren met de gewoonlijke leugens blijkbaar. Als hij luid genoeg zijn oliedomme slogans roept gelooft hij ze zelf misschien nog eens.

Maar werkelijk, hoe serieus wil de zelfuitgeroepen "Patriot" genomen worden? Met een hoop bombastisch gekrijs te koop lopen kan iedereen, en dan nog dat cijfer van 750.000! Vanwaar komt dat plots? Van de BUUB-studiedienst onder leiding van zotte Bruno, waarschijnlijk.

Vreemd dat "Patriot" ageert tegen "separatisten" terwijl België zélf een separatistische staat is. Maar ja, geschiedkundige kennis is niet echt het forte van de Belgicisten.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 14:25   #14
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Toeristen volgen bij mijn weten vooraf bepaalde en uitgestippelde routes langs de mooie kantjes van Brussel en bezoeken enkel de bezienwaardigheden.

Ik denk niet dat ze in de buitenwijken of de minder bedeelde plaatsen in Brussel komen, zoals Schaarbeek bijvoorbeeld.

Ik heb in New York aanvankelijk ook alleen maar Manhattan bezocht en via de City Loops (bussen) de aantrekkelijke plaatjes van New York bezichtigd.
Nadien ben ik aan de rand van The Bronx geweest (daar waar dat stadion ligt), ver van het hart van de Bronx dus en daar was het al één grote treurnis.

Kortom, als toerist krijg je enkel de mooie kantjes van Brussel te zien.
Tja dan heeft U vele kanten van New-York niet gezien. Is het dan ook een smerig stadje?
Oud 23 juli 2005, 14:29   #15
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is het dan ook een smerig stadje?
Eerder een smerige 'stad' (zonder het '-je' erachter).

Gaten in het wegdek waren bedekt met houten platen, als ze al bedekt waren. De metro stonk naar urine en gaf mij eerder een rottende indruk. Her en der lagen bedelaars in een deken op straat (in februari).

Maar eigenlijk bewijs je met je post gewoon mijn gelijk. Dat een toerist enkel de voorafbepaalde plaatsen ziet in een stad die hij bezoekt en niet het ware gezicht van die stad.
Oud 23 juli 2005, 14:31   #16
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Ik vind New-york een stad met karakter, zoals Brussel
Btw, 50% van Parijs is ook smerig...
Oud 23 juli 2005, 14:32   #17
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik vind New-york een stad met karakter, zoals Brussel
Btw, 50% van Parijs is ook smerig...
Dat verandert nog niks aan mijn stelling dat een toerist enkel voorafbepaalde dingen te zien krijgt en niet het ware gezicht van een stad.
Oud 23 juli 2005, 14:35   #18
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

T was ne congé dag en de winkels waren toe , ne mens had niks anders te doen , zelf de rit in de tour was maar saai
Oud 23 juli 2005, 14:39   #19
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat verandert nog niks aan mijn stelling dat een toerist enkel voorafbepaalde dingen te zien krijgt en niet het ware gezicht van een stad.
Neen, "tourist" is niet "tourist". If you follow the bunch of tourists, then of course you only see de "voorafbepaalde dingen". If you make your own way... then you see the true face of a city/land.
Oud 23 juli 2005, 14:41   #20
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, "tourist" is niet "tourist". If you follow the bunch of tourists, then of course you only see de "voorafbepaalde dingen". If you make your own way... then you see the true face of a city/land.
En hoeveel toeristen maken hun 'own way' denk je? Waarschijnlijk een enorme minderheid.

Toen we de Bronx bezochten (of althans de rand) waren we ook zowat de enige toeristen, we waren zelfs de enige blanken die aan dat station uitstapten [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Vlaanderen_onafhankelijk on 23-07-2005 at 15:41
Reason:

Citaat:
En hoeveel toeristen maken hun 'own way' denk je? Waarschijnlijk een enorme minderheid.

Toen we de Bronx bezochten (of althans de rand) waren we ook zowat de enige toeristen, we waren zelfs de enige blanken die aan dat station uitstapten [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
En hoeveel toeristen maken hun 'own way' denk je? Waarschijnlijk een minderheid.

Toen we de Bronx bezochten (of althans de rand) waren we ook zowat de enige toeristen, we waren zelfs de enige blanken die aan dat station uitstapten [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 23 juli 2005 om 14:41.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be