![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gisterenavond, omstreeks 16:00 zette ik Radio I op in de auto, en viel middenin een interview. Een Nederlandstalige Belg, met een lichte Engelse tongval, werd zijn mening gevraagd over BHV. Deze herinnerde zich een debat tussen een N-VA'er, VB'er en VLDer, waarbij de twee eersten onbeschoft zaten in te hakken op de VLD-politica. Daarover zei hij:
"Ik was geschokt van de manier waarop men deze politicus aanviel. Ik ben ook een Vlaming, en ik verloochen mijn afkomst niet, maar verdekke, altijd maar dat Vlaanderen, een tuttefrut groot op de wereldkaart, in deze tijden van globalisering, is dat niet gewoonweg belachelijk?" Wie heeft dit interview nog gehoord, en wie was deze man? Hij zegt ongezouten wat de Vlamingen denken, en bij deze wil ik dat onderstrepen. Bravo aan deze, tot dusver onbekende, Vlaamse Belg![edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 27 juli 2005 om 16:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() haha, dat was waarschijnlijk het Terzake debat, en die VLD'ster was zo'n domme trut van wie ik effe niet op de naam kan komen. Maar echt dom hé; ze draaide constant rond de pot, kwam wanhopig met emo-argumentjes aandragen, kortom: ze ging af als een gieter.
Dat was een mooi debat trouwens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() aja: P. Ceysens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet mijn vraag. Ik wil weten wie die BV was, en of iemand ook dit interview heeft gehoord.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() waarom, ga je hem een standbeeld geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() awel ja Zevende dag, éen pot nat. (Dewever-De Crem-Annemans <-> Ceysens en Gennez, die trouwens nauwelijks hare mond open deed).
Maar met die BV kan ik u niet helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |||||
|
![]() Citaat:
BHV: niks met egoïsme te maken, enkel toepassen van grondwet en rechten respecteren van de Vlamingen. De kapitaalkrachtige franstaligen kwamen de twee laatste decennia ons grondgebied bezetten en hebben dit probleem in de hand gewerkt. En u haalt de toespraak van Albert II aan, wel, hij verdedigde een systeem dat NIET hetzelfde is als jullie programma, en zelfs in de verste verte niet overeenkomt! Jullie held, jullie idool, jullie figuur die gestalte geeft aan de 'ideologie', ondergraaft hier even heel jullie unitair programma! Schokkend, toch?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 juli 2005 om 16:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U doet alsof we in de Gazastrook wonen. Overdrijft u niet een beetje? Als de bewoners van BHV er niet van wakker liggen, waarom u dan wel? Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 27 juli 2005 om 16:35. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede, die man heeft deels gelijk over dat debat, maar Ceysens gedroeg haar ook als een echte trut die iedereen het bloed van onder de nagels zou halen. Ze zat openlijk te liegen met haar atomaschriftjes, en daar lag nu net de fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdorie zeg. Dan vind je eindelijk eens een goeie Belg, en weet hij nog te ontsnappen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat zo fameus is laat ik voor jouw rekening.
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoeveel man was er op de laatste betoging? Hoeveel procent is dat? ___________________ Heeft u het nieuws en de vele interviews in de Rand niet gezien op TV? De kwestie rond BHV raakt de mensen hun koude kleren niet.
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
kom nu effe met een ander -en redelijk- argument? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |