Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2003, 09:32   #1
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

De moslims arriveerden in België 40 jaar geleden. Nu zijn ze met naar schatting zo'n 400.000 man.

In Vlaanderen hebben ze zich vooral gevestigd op de as Antwerpen-Brussel en Antwerpen-Gent en in het centrum van Limburg. Hier stellen zich dan ook de samenlevingsproblemen en (nog) niet in de meer landelijke gemeenten tussenin.

Om de verspreiding in Vlaanderen te illustreren gebruiken we de gegevens van 'Kind en Gezin'.
De cijfers zijn die voor �*lle allochtonen, dus ook niet-moslims, maar ze zijn wel heel indicatief voor de spreiding.

Citaat:
Slechts een beperkt aantal kinderen onder de 12 jaar in het Vlaams Gewest heeft niet de Belgische nationaliteit:
4,3%. Hierbij moet worden opgemerkt dat het nationaliteitscriterium niet erg geschikt is om de personen van
vreemde herkomst zichtbaar te maken, gezien de verruimde mogelijkheden om de Belgische nationaliteit te
verkrijgen. Een beter criterium is de origine van de moeder van het kind.
Van 17,2% van de kinderen geboren in 2002 is de moeder niet van Belgische origine. Dit wil zeggen dat de
moeder bij haar geboorte niet de Belgische nationaliteit had.
Allochtone kinderen (1)
__________________________________________________ ____
Antwerpen 23,5
Vlaams-Brabant 14,7
West-Vlaanderen 8,3
Oost-Vlaanderen 13,9
Limburg 25,5
Vlaams Gewest 17,2
1.14 Kinderen geboren in 2002: percentage kinderen waarvan de moeder
niet van Belgische origine is (d.w.z. niet de Belgische nationaliteit had bij
haar geboorte) naar gelang de provincie – Vlaams Gewest
Bron: Kind en Gezin - Ikaros
(1) Kinderen waarvan de moeder niet de Belgische nationaliteit had bij haar geboorte

http://www.kindengezin.be/Images/149_30227.pdf
Ongeveer elke 15 jaar verdubbelen ze in aantal door hun hoog aantal kinderen per gezin (in de jaren '80 : 7 voor de Marokkanen en 4 voor de Turken) en door gezinshereniging en inhuwelijking vanuit de moederlanden.

Bij relatief kleine aantallen valt dit nog niet zo op voor de buitenstaanders die ver van de stad wonen. Of er in een grootstad nu 3000, 6000, of 12.000 moslims leven, voor degene die er enkel komt om te werken en te winkelen zal het hem of haar niet veel uitmaken.

Momenteel, in 2003, liggen de zaken immers al geheel anders dan pakweg voor 20 jaar.

Nu leven er bijvoorbeeld in de stad Antwerpen ongeveer 70.000 moslims op een totale bevolking van ongeveer 450.000 mensen. De provincie Antwerpen was dan ook de enige Vlaamse provincie waar het aantal geboorten in 2002 niet afnam maar groeide tov het vorige jaar.

Volgens de cijfers van de VDAB was in 1998 3/4 van de allochtonen of bijna 20% van de Antwerpse bevolking tussen 18 en 25 jaar moslim.

Citaat:
Stad Antwerpen.

De ganse allochtone bevolking van Antwerpen kan nu in kaart kunnen gebracht worden. Hoewel deze bijdrage handelt over de werkzoekende allochtonen, lijkt het ons zinvol even stil te staan bij de etnische verdeling van de inwoners van de stad. 13 % van de bevolking tussen 18 en 65 jaar blijkt allochtoon te zijn. Het gaat om 33.935 inwoners, op een totaal van 267.012. Bijna een kwart van de bevolking van de jongeren (18 tot 25 jaar) is allochtoon (22 % bij de mannen en 25 % bij de vrouwen). Meer dan 3 / 4 van hen zijn van Maghrebijnse of Turkse origine. De helft van deze jeugdige Marokkanen en Turken hebben een Europese nationaliteit. Vrouwen van boven de 34 jaar hebben minder vaak een Europese nationaliteit dan hun mannelijke leeftijdsgenoten. Allochtone vrouwen van 24 tot 31 jaar daarentegen hebben vaker een Europese nationaliteit.

http://www.wvc.vlaanderen.be/minderh...rk~1.htm#P7_84

Als we de verhouding allochtonen/moslims doortrekken naar de basisscholen, dan is in de Antwerpse binnenstad momenteel in 2003 ongeveer 45% van de kinderen tussen 6 en 12 jaar moslim.

Citaat:
ANTWERPEN -- Van de leerlingen in het Antwerpse basisonderwijs heeft 34 procent ouders die het Nederlands niet als moedertaal hebben. In de Antwerpse binnenstad loopt dat aandeel zelfs op tot 58 procent, zo blijkt uit nieuw onderzoek. Op basis daarvan werd beslist dat Antwerpse scholen allochtone leerlingen mogen doorverwijzen als ze meer dan 44 procent kinderen hebben met niet-Nederlandstalige ouders.
De cijfers komen uit een grootschalig onderzoek in opdracht van het Lokaal Overlegplatform (LOP). Het materiaal werd de voorbije weken verspreid onder de 221 kleuter- en lagere scholen, met een bijkomend actieplan.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4414
Over 6 jaar zal met andere woorden in de Antwerpse binnenstad 45% van de kinderen tussen 12 en 18 jaar moslim zijn. Nog eens 6 jaar later zal dit zo zijn voor de groep tussen 18 en 24 jaar. Tegen dan zijn ALLE scholen in Antwerpen hoofdzakelijk bevolkt door moslims.

Laat ons nog eens 18 jaar verder denken...

Dan is ongeveer de helft van de TOTALE Antwerpse bevolking moslim.

De 70.000 moslims van nu zullen in 2033 uitgegroeid zijn tot een aantal van tussen de 200.000 en 250.000 op een totale bevolking van 450.000 �* 500.000 mensen.

Het Antwerps stadsbestuur zal tegen die tijd bijna volledig in handen zijn van moslims. Niet enkel het bestuur van de stad zal in moslimhanden zijn, maar ook al onze kunstschatten zullen als het zover is overgeleverd zijn aan de moslims. Ze zullen wetten kunnen uitvaardigen die in overeenstemming met de Koran, aansporen om alle pre-islamitische kunstuitingen te vernietigen, zoals gebeurde in Afghanistan.

Ziet u nu waarom de moslims in Vlaanderen GEEN ENKELE REDEN hebben om zich aan te passen aan de westerse samenleving?

Ziet u nu welk vuil spel de zogenaamde 'democratische partijen' vandaag spelen?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 09:59   #2
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

wat u verteld is een waarheid als een koe,dat is waar het vlaams blok allang tegen waarschuwt.dus bij volgende verkiezingen allen vlaams blok stemmen om te vermijden dat het zover komt,men kan niet begrijpen dat de zelf benoemde democratische partijen zoiets laten gebeuren,ze zullen er toch zelf ook het slachtoffer van zijn.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 10:15   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

In België werden over heel 2002 ongeveer 52.000 kinderen geboren, en dat was het laagste geboortecijfer sinds 1920.

Zelfs als je d'r vanuit zou gaan dat dat allemaal moslimboelekes zouden zijn geweest (en ik ben er zeker van dat jij daar van overtuigd bent), zal dat door jouw aangehaalde cijfer in Antwerpen NOOIT bereikt kunnen worden.
Oud 29 juni 2003, 10:26   #4
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
In België werden over heel 2002 ongeveer 52.000 kinderen geboren, en dat was het laagste geboortecijfer sinds 1920.

Zelfs als je d'r vanuit zou gaan dat dat allemaal moslimboelekes zouden zijn geweest (en ik ben er zeker van dat jij daar van overtuigd bent), zal dat door jouw aangehaalde cijfer in Antwerpen NOOIT bereikt kunnen worden.
In de Antwerpse binnenstad is blijkbaar nu al, in 2003, één op twee van de pasgeborenen een moslim. Die cijfers kan je gewoon afleiden uit de quote over het aantal allochtone kinderen in het basisonderwijs in Antwerpen (cijfers LOP, zie eerste posting).

Dat is NU hé Piano, VANDAAG, in ANTWERPEN.
Oud 29 juni 2003, 10:31   #5
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

In de Antwerpse binnenstad is blijkbaar nu al, in 2003, één op twee van de pasgeborenen een moslim. Die cijfers kan je gewoon afleiden uit de quote over het aantal allochtone kinderen in het basisonderwijs in Antwerpen (cijfers LOP, zie eerste posting).

Hij wil dat niet snappen, Pianodinges is misdadig tegenover zijn eigen bevolking, zal hij hier of daar ook profijtjes hebben, zoals zijn sossen broeders en zusters?
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 11:37   #6
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Elk jaar worden in Antwerpen 5000 moslims geboren. De grote babyboom moet nog komen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 11:48   #7
Pallieter
Partijlid

Standaard

beangstigend, stel je voor dat je kinderen in zo'n omgeving moeten opgroeien...
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 12:01   #8
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ben die website met cijfers die je citeert aan het bestuderen, en je interpretatie rammelt nogal... véél. Maar ik antwoord je later wel, want mijn tijd is bijna op.
Oud 29 juni 2003, 12:09   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Mij kan de huidskleur van degenen die mijn pensioen zal betalen geen bollen schelen.
Oud 29 juni 2003, 12:20   #10
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik ben die website met cijfers die je citeert aan het bestuderen, en je interpretatie rammelt nogal... véél. Maar ik antwoord je later wel, want mijn tijd is bijna op.
Volgens VDAB is 3/4 van de allochtonen (tussen 18 en 25 jaar) in Antwerpen moslim.

De tekst van het LOP (Lokaal Overlegplatform) van het onderwijs in Antwerpen heb ik overgenomen van een andere topic waarin een artikel in de Standaard werd geciteerd met de resultaten van het onderzoek van het LOP Antwerpen.

Volgens de tekst van LOP Antwerpen is in de Antwerpse binnenstad (dat is Antwerpen binnen de Ring neem ik aan) 58% van de kinderen in het basisonderwijs van allochtone afkomst.

3/4 van 58% is ongeveer 45%.

Als we dus overeenkomen dat geboorten in de Antwerpse binnenstad wil zeggen 'geboorten in gezinnen die wonen in de Antwerpse binnenstad', dan is op dit moment 1 op 2 van de Antwerpenaars die in een gezin in de Antwerpse binnenstad geboren worden een moslim. Ik ga er immers van uit dat de moslims in Antwerpen niet massaal pasgeborenen uit Marokko of Turkije aanvoeren, maar ze zelf hier ter plaatse fabriceren.
Oud 29 juni 2003, 12:22   #11
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Mij kan de huidskleur van degenen die mijn pensioen zal betalen geen bollen schelen.
We hebben het hier wel niet over huidskleuren hé Super.
Oud 29 juni 2003, 13:39   #12
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

van de moslims in de toekomst zul je geen pensioen moeten verwachten,staaf denk dat maar niet.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 14:22   #13
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Joehoe! Cijfers. Waarover redetwisten wij hier eigenlijk? Godsdiensten? Ik ben officieel rooms-katholiek. Net als (corrigeer mij als ik fout ben, ik trek het niet na omdat ik even genoeg getallen hebben gezien) 70% van de bevolking. Er zijn tonnen gedrukt papier geproduceerd waarin men de ontzuiling van onze doodgekoesterde samenleving bespreekt. Godsdiensten werven in tijden van nood. Alleen dan. De meeste fundamentalisten komen uit streken waar het behoorlijk slecht gaat (de US vormen daar echter een uitzondering op, of zou het daar dan toch niet perfect zijn?). In onze gebieden, waar materiële welvaart dagelijks uitgekotst wordt op straat staat geen enkele religie sterk. Jullie denken toch niet dat de Islam zoveel aantrekkelijker is dan haar zusterreligies? Maar de discussie gaat waarschijnlijk niet over de moslims als aanhangers van hetzelfde geloof, maar als leden van dezelfde etnische groep, vnl. die van de Semitische Noord-Afrikanen. Goed, maar stop dan in 's hemelsnaam te spreken over "de moslims".
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 15:22   #14
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
We hebben het hier wel niet over huidskleuren hé Super.
Precies Darwin, je hebt je lesje al geleerd: 10% van de moslims in België zijn geboren en getogen autochtonen die zich ooit tot de islam hebben bekeerd. Darwin heeft nog niet meteen een oplossing voor dit 'probleem', maar wij weten natuurlijk allemaal waar dat moet eindigen als Darwin Führer van België wordt 8)
Oud 29 juni 2003, 15:23   #15
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
De meeste fundamentalisten komen uit streken waar het behoorlijk slecht gaat (de US vormen daar echter een uitzondering op, of zou het daar dan toch niet perfect zijn?)
Blijven botsen de laatste keer dat ge op uw hoofd gevallen bent? De VS heeft de meest pluralistische en verdraagzame godsdienstbeleving als waar ook ter wereld.
Oud 29 juni 2003, 15:32   #16
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

@Darwin:

zie maar dat je tegen 2033 een plaatsje vindt waar je kan schuilen voor het moslimgevaar.
mannen als jij verliezen hun hoofd( in jou geval kop) het eerst.
of je moet je bekeeren tot de islam.
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 15:35   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben bang dat Ali gelijk heeft.

Als Darwins voorspellingen einge kern van waarheid hebben , dan ben ik blij dat ik verdomt niet politiek korrekt ben, en hard ga knokken om "the worst case scenario" tegen te werken.

Och ja, als "De charme van Chaos" van Dirk Draulans dan al niet bewaarheid werd.
Oud 29 juni 2003, 15:52   #18
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Ik zal jullie een groot geheim verklappen, er worden helemaal geen Moslims geboren in België net zomin als er Fascisten of Marxisten geboren worden. Er worden enkel onschuldige kwetsbare wezentjes geboren die op latere leeftijd worden gebrainwashed met religieuze onzin dankzij hun naïve ouders. Het is daarom belangrijk dat we voor kinderen een soort van zelfbeschikkingsrecht creeëren. Prof Etiënne Vermeersch heeft ooit het grandioze idee geopperd om kinderen vanaf een bepaalde leeftijd zelf (zonder dat de ouders kunnen tussenkomen) de keuze te laten om bv Godsdienst of Zedenleer te volgen. Om het kind de vrije keuze te laten, moet het kennis maken met allerlei levensbeschouwelijke opvattingen zonder enig taboe. Het kan niet zijn dat er reeds van bij de geboorte wordt bepaald of een kind Moslim of Christen of ... is.
Oud 29 juni 2003, 16:01   #19
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Ik zal jullie een groot geheim verklappen, er worden helemaal geen Moslims geboren in België net zomin als er Fascisten of Marxisten geboren worden. Er worden enkel onschuldige kwetsbare wezentjes geboren die op latere leeftijd worden gebrainwashed met religieuze onzin dankzij hun naïve ouders. Het is daarom belangrijk dat we voor kinderen een soort van zelfbeschikkingsrecht creeëren. Prof Etiënne Vermeersch heeft ooit het grandioze idee geopperd om kinderen vanaf een bepaalde leeftijd zelf (zonder dat de ouders kunnen tussenkomen) de keuze te laten om bv Godsdienst of Zedenleer te volgen. Om het kind de vrije keuze te laten, moet het kennis maken met allerlei levensbeschouwelijke opvattingen zonder enig taboe. Het kan niet zijn dat er reeds van bij de geboorte wordt bepaald of een kind Moslim of Christen of ... is.
Geen slecht idee. 18 jaar lijkt me een goede leeftijd. Misschien dat ze de laatste drie jaren een beetje voorlichting krijgen in alle erkende erediensten in België. Ook zouden bevoorbeeld imams, jehova's, boeddhisten, mormonen, protestanten, priesters, rabijnen enz... kunnen vragen om hun religie voor te stellen. Dan zijn ze misschien klaar om zelf hun keuze te maken.
Oud 29 juni 2003, 16:17   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Pat en Piano, jullie vergeten 1 detail.
Een kind geboren uit een koppel met 1 moslim ouder is automatisch een moslim.
Dus het maakt niet uit, de Islaam is allesomvattend, en een kind opgevoed in dat stramien ,wat de godsdienst voorschrijft zal niet anders zijn dan...Alleen wanneer de ouders vrijere gedachten hebben dan is het misschien uit sociale druk ,en verwachtingspatroon dat het voorgenoemde kind moslim genoemd word. En dan?

Dan gaat Professor E. Vermeersch zijn theorie de lucht in, want er is geen keuze indien de ouders wel doordrongen moslims zijn.

Ik ben gedoopt en heb beide communies gedaan, omdat mijn grootouders dat wensten, ik ben dus katholiek, volgens de geldende normen.
Hoor je mij brullen dat ik gelijke kansen wil, JA perversdorie, ik wil geen enkele vorm van discriminatie, niet positief, want die is altijd negatief ten opzichte van iemand anders. Is het nu tenopzichte van mij,mijn allochtone buurman(met gouden keuken)of die chimpansee in een labo.

En ik ben op de koop toe zelfverklaarde agnost.
Mijn grootouders waren nog Katholiek uit traditie, maar niet hardnekkig, mijn ouders waren op zijn best niet praktizerende Katholieken(Alhoewel mijn vader, Nederlander ook protestant kan kunnen geweest zijn, zo duidelijk nietwaar).
Zo zie je maar, na eeuwen onder de dogma's van Vaticaansad levende ,en toch ervanonder kruipen...Nu de Moslims nog, en met voldoende eerlijkheid ten opzichte van zichzelf.

Hoe kan een god de mens schapen met eigen wil,als de mens als compleet onderworpen zijnde moet leven?
Hoe kan een god de mens naar eigen beeld schapen?Als de mens nog niet eens in de buurt van de aan goden toegeschreven almachtigheid kan komen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be