![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Corrupt België
België is weer een beetje corrupter geworden. Ons land is dit jaar vijf plaatsen gedaald op de jaarlijkse lijst van Transparency International (TI) van landen waar corruptie het minst voorkomt. In 2003 en 2004 stond ons land nog op, respectievelijk 17 en 14, dit jaar is dat nummer 19. De minst corrupte landen blijven Finland en IJsland. Aan de andere kant van het spectrum prijken Bangladesh en Tsjaad. De ngo TI onderzocht 159 landen. In bijna de helft, zeventig, speelt corruptie volgens de organisatie "een rol". Voorzitter Peter Eigen van Transparency ondersteeepte bij publicatie van het rapport dat "corruptie een belangrijkje oorzaak is van armoede en tegelijkertijd een grote hindernis om die armoede te bestrijden". (Belga/AG 18/10/2005) Hier een forum over corruptie en de manier waarop uw rechten in België verdedigd worden, bv door corrupte vakbonden, corrupte overheidsinstellingen, enz Laat maar komen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Joepie... nu zal ik eindelijk mijn bouwvergunning er eens doorkrijgen.
Milton Friedman: "There's no such thing as a free lunch." Vladimir Lenin: "The Capitalists will sell us the rope with which we will hang them." "Iedere ongelijkheid is een symptoom van discriminatie en discriminatie is racisme. Aangezien racisme strafbaar is, is dus ook iedere ongelijkheid strafbaar, en ook iedere mening die afwijkt van het gelijkheidsdenken." "When will be the moment they start shooting people for not being eco-friendly?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Men zou beter eens de gewesten apart bekijken. Het zou mij niet verbazen als Wallonië onder Tsjaad eindigt, gezien de recente onstopbare stroom aan PS-schandalen. Om dan nog met Vlaanderen België op nummer 19 te krijgen, is behoorlijk goed gepresteerd denk ik zo...
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Ons land corrupter? Misschien.
Maar het gaat natuurlijk om een ranking, een relatief vergelijkende studie van landen. Niet alleen het eigen absolute eindresultaat, maar de positie daarvan ten opzichte van alle andere bepaalt de plaats in de ranglijst. Daarenboven gaat het om een 'range' of een interval. Ons land scoort tussen de 6,9 en 7,9. Vorig jaar was dit tussen de 7,1 en 8,0. We kunnen er zelfs op vooruit zijn zonder dat we het weten. En de intervallen zijn eigenlijk percepties, waarnemingen, hoe mensen een bepaald land zien. Het is een sterke titel. Maar het achterliggend verhaal is minder uitgesproken. Benieuwd wie wel en wie niet met nuances rekening houdt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar hier kunnen ze er ook iets van hoor ik publiceer hier binnenkort enige artikels over de werking van onze overheidsinstellingen - beroepsinstantie openbaarheid van bestuur - enkele scholengroepen, raad van besturen - de RAGO, raad van beroep - de Hoooooge raaaaad van Corru... sorry Justitie www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() ik had hier een massa voorbeelden van corruptie verwacht,
waar blijven die? of doet hier iedereen er aan mee? www.neutr-on.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"Benieuwd wie wel en wie niet met nuances rekening houdt..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Hierbij een voorbeeld over de aanpak van de
beroepsinstantie openbaarheid van bestuur: De beroepsinstantie: Gelooft wat men haar wijsmaakt of op de mouw speldt Vragen geen bewijzen van de beweringen Controleert de tegenpartij niet Gaat niet ter plaatse controleren Vraagt geen extra toelichting of verduidelijking aan de tegenpartij Geeft geen kans te repliceren op eventuele leugens of onjuistheden van de tegenpartij Vraagt geen informatie aan derden Probeert zo vlug mogelijk van een klacht vanaf te zijn Stuurt de klacht dus zo vlug mogelijk door naar bv de Raad van State Doet geen enkele moeite de tegenpartij over te halen de documenten te laten inzien Kortom: past het decreet niet toe Hierbij het antwoord van de tegenpartij, waar men documenten wil inzien dus, omdat men er recht op heeft om zijn eigen dossier in te zien (alle beweringen zijn vals) - zij zeggen dat ik van alle documenten een kopie heb gehad - zij zeggen dat ik “verschillende keren inzage had” - zij geven niet aan hoeveel keer ik inzage had = 2 keer - 2 keer een uitgebreid dossier inzien is zeker geen misbruik maken - zij geven geen bewijzen van hun beweringen - noemen mijn inzagerecht “personeel lastig vallen” - willen mij laten betalen om mijn dossier in te zien; 80 € per uur - schuiven hun verantwoordelijkheid door naar andere diensten bv een andere afdeling, terwijl ze zelf ook hadden kunnen handelen of een opdracht geven documenten op te sturen = onwil - antwoorden onduidelijk of naast de kwestie - noemen een “mededeling” dat ik naar het gerecht zal stappen een “bedreiging” Het is dus duidelijk dat de beroepsinstantie de klachten te slap onderzoekt en er zo vlug mogelijk vanaf wil zijn door ze zo vlug mogelijk door te schuiven. Door deze manier van werken mist het decreet op de openbaarheid haar doel. kortom: we leven in een apenland www.neutr-on.be Laatst gewijzigd door neutron : 20 oktober 2005 om 02:52. |
![]() |
![]() |