![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
De verschillen op cultureel vlak tussen flaminganten en belgicisten zijn te groot geworden. Uit die culturele vaststelling moeten we onze politieke conclusies durven trekken.
1) De transfers tussen beide subculturen moeten transparant én omkeerbaar zijn 2) De flaminganten en belgicisten moeten in staat zijn op een volwassen manier hun geschillen bij te leggen 3) De flamingantische instellingen moeten t.v.v. de homogene belgicistische bevoegdheidspaketten wijken 4) Dit alles houdt de noodzaak in van a) een defederalisering van Vlaanderen in microstructuren b) een unitaire Belgische Staat 5) Conform de tweeledigheid van de federalite Staat dient principe (a) en (b) ook in Wallonie te worden toegepast en in het Brussel Gewest. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
Ik zou het een goed voorstel vinden alleen is het jammer dat we op hetzelfde grondgebied wonen!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Dat wordt inderdaad de complexiteit bij de onderhandelingen
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
Haha, die Jan toch met zijn oerdegelijke volkse humor 8)
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
Ja
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Is het je betrachting de meest idiote topics ooit te posten? Of was dat Habsburgse Rijk ook maar om te lachen?
Citaat:
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
Ik zoek op een constructieve manier naar een oplossing van onze geschillen.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
Spijtig genoeg kan je Vlaanderen niet meer splitsen, want het is al gesplitst in West en Oost !
Dat is dus een bijkomende moeilijkheid in de onderhandelingen die zeer zeker de grote verschillen zullen bloot leggen tussen Belgisch-gezinden en flaminganten... |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
|
Citaat:
Originele voorstellen en uitingen van goede politiek vinden we iets minder vaak.
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
En bij flaminganten al helemaal niet natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar allez! Vlaanderen onafhankelijk is toch een prachtig en origineel project dat iedereen zal appreciëren als goede politiek! Om het met de woorden van Luc Alloo te zeggen: "Wat Geert Bourgeois met Vlaanderen Onafhankelijk doet, is totaal not done in 2003. Daar zijn de mensen totáál niet mee bezig, dat is iets van de jaren '20!" Inderdaad! Vlaanderen onafhankelijk is iets van de jaren '20! De mensen zijn ondertussen spijtig genoeg wel geëvolueerd, meneer Bourgeois! |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|