Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2006, 08:24   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard Jezus gebruikte vrijwel zeker de softdrug cannabis.

Jezus gebruikte vrijwel zeker softdrug

Jezus gebruikte vrijwel zeker de softdrug cannabis. Volgens een studie van oude geschriften was hij een vroege voorstander van de medische eigenschappen van de drug. Dat beweert Chris Bennett in zijn artikel: "Was Jezus A Stoner", gepubliceerd in het drugsblad "High Times". Volgens een recente studie van bijbelteksten, gebruikte Jezus cannabis en was hij een vroege voorstander van de geneeskundige krachten die de plant bezit.

De studie suggereert dat Jezus en zijn discipelen de drug gebruikten om miraculeuze genezingen uit te voeren. Volgens dat artikel van Chris Bennet zou de oliezalf die Jezus en de zijnen gebruikten een ingrediënt bevatten dat kaneh-bosem heet. Die kaneh-bosem is onlangs geïndentificeerd als een cannabisextract. Ook de wierook die Jezus tijdens zijn ceremonies gebruikte, bevatte zo een extract. Bennet citeert verscheidene schriftgeleerden om zijn theorie te staven. Hij haalt ook het Nieuwe Testament aan om aan te tonen dat Jezus zijn discipelen insmeerde met de olie en hen aanmoedigde hetzelfde te doen bij anderen.

Dit zou dan ook de mysterieuze verdwijningen van huid- en oogziekten kunnen verklaren zoals in de Bijbel staat beschreven. Bennet zegt dat aangezien Jezus het goedje promootte, huidige tegenstanders van cannabisgebruik beschouwd kunnen worden als de antichrist. Interessante conclusie. Bron: The Guardian

bron

http://www.belg.be/leesmeer.php?x=3270

-----------------------------------------------------------------
Jezus zou dus vandaag de dag door vele van zijn zogenaamde aanhangers als een junkie bekeken worden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 april 2006 om 08:24.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 09:50   #2
Ongelovige Thomas
Vreemdeling

Ongelovige Thomas's schermafbeelding

Standaard

Jezus was een hippie.
Ongelovige Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 11:21   #3
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

En hij reed met een Ferrari en zijn lievelingsgerecht was konijn met pruimen. Wie zo'n nonsens uitkraamt moet er toch enorm van overtuigd zijn dat hij ooit bestaan heeft, zoals al die andere sprookjes zoals Assepoester en de 7 dwergen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 12:32   #4
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
zou de oliezalf die Jezus en de zijnen gebruikten een ingrediënt bevatten dat kaneh-bosem heet.
Dat kan natuurlijk maar aangezien er in de evangelies met geen woord gerept wordt over de samenstelling van die "zalf" (de tekst heeft het over slijk als ik mij goed herinner) is het nogal gemakkelijk om tot "conclusies" te komen.

Citaat:
Ook de wierook die Jezus tijdens zijn ceremonies gebruikte
Welke wierook? Welke ceremonies? Dit is volledig uit de lucht gegrepen.

Citaat:
Hij haalt ook het Nieuwe Testament aan om aan te tonen dat Jezus zijn discipelen insmeerde met de olie en hen aanmoedigde hetzelfde te doen bij anderen.
In tegenstelling tot velen heb ik de evangelies zelf gelezen. Verschillende keren. Het staat er niet in.

Citaat:
Bennet zegt dat aangezien Jezus het goedje promootte, huidige tegenstanders van cannabisgebruik beschouwd kunnen worden als de antichrist. Interessante conclusie. Bron: The Guardian

...

Jezus zou dus vandaag de dag door vele van zijn zogenaamde aanhangers als een junkie bekeken worden
Ah dat was dus de bedoeling van de "studie". Gauw gauw die domme christenen wijsmaken dat Jezus een junkie was, zodat ze als één man, allemùaal voor legalisatie van softdrugs zouden stemmen. Hoe subtiel.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 13:14   #5

Standaard

gelijk heb je kaal
Citaat:
had moeten zijn
Citaat:
indien dit waar is zou jezus dus vandaag de dag door vele van zijn zogenaamde aanhangers als een junkie bekeken worden
soit bewijzen kan je het natuurlijk niet he. En het blijft speculeren. Maar er zijn wel pasages uit de bijbel waaruit blijkt dat jezus wijn dronk. Waarom zou het dan niet kunnen dat ie cannabis gebruikte. Roken bestond in die tijd bovendien nog niet want dat leerden we pas van de noordamerikaanse indianen. Dus als het gebruikt werd dan was het in drankjes of eten of idd in balsem. Nu indien het in balsem was die op de huid werd aangebracht dan had dit zeker geen psychotrope gevolgen want cannabis is enkel werkzaam indien het in het lichaam komt.

Ook niet vergeten dat er rond de cannabis sativa indica in die tijd helemaal nog geen stigma hing he. ( da s immers een uitvinding van de domme christenfundamentalistische amerikanen uit de jaren dertig.)

Btw dat de domme christenen door deze argumentatie voor de legalisatie zouden stemmen was zeker niet waar ik op gerekend had. Dat zouden ze zelfs nog niet doen indien Jezus in hen daartoe in hoogst eigen persoon zou oproepen. Ze zouden hem dan waarschijnlijk kruisigen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 april 2006 om 13:17.
Oud 4 april 2006, 13:21   #6
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Maar er zijn wel pasages uit de bijbel waaruit blijkt dat jezus wijn dronk. Waarom zou het dan niet kunnen dat ie cannabis gebruikte. ...
Er is ook een passage waaruit blijkt dat JC brood aan zijn volgelingen te eten gaf. Waarom zou hij hen ook geen kat te kauwen gegeven hebben?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 15:36   #7
rosita
Vreemdeling

Standaard

als ik hier al die topics over de godsdienst lees, maak ik de conclusie dat er hier zijn die heimwee hebben naar hun katholiek verleden, en enorm gefrusteerd zijn, dat dat alles verleden tijd schijnt.
jongens wat een onzin allemaal,
de meesten zijn hier goed in dingen uit hun verband halen en vuil spuiterij
en gewoon hun onkunde demonstreren,
rosita is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 15:46   #8
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosita Bekijk bericht
als ik hier al die topics over de godsdienst lees, maak ik de conclusie dat er hier zijn die heimwee hebben naar hun katholiek verleden, en enorm gefrusteerd zijn, dat dat alles verleden tijd schijnt.
jongens wat een onzin allemaal,
de meesten zijn hier goed in dingen uit hun verband halen en vuil spuiterij
en gewoon hun onkunde demonstreren,
Is het dan onmogelijk dat mama en papa van Jesus kat hebben meegebracht op de terugweg van hun vlucht naar Egypte?
Oud 4 april 2006, 15:50   #9

Standaard

aah je bedoeld kath - hadden ze dat in egypte ? ik dacht dat dat zelfs nu nog vooral iets uit jemen was

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 april 2006 om 15:50.
Oud 4 april 2006, 15:51   #10

Standaard

soit alles is natuurlijk mogelijk he

misschien aten ze wel paddo s ook en tripten ze de hele tijd

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 april 2006 om 15:51.
Oud 4 april 2006, 16:22   #11
rosita
Vreemdeling

Standaard

Mohammed ging in zijn tijd ook elk jaar een maand in de woestijn, naar zijn navel zitten staren, en kreeg dan ook visioenen, zal van de kamelenmelk geweest zijn
rosita is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 18:36   #12
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Deze topic is godslastering en dient gesloten te worden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 18:51   #13
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Deze topic is godslastering en dient gesloten te worden.
...en toen zei Jezus: gezegend zijn diegeen die mijn kloten willen kussen.
Oud 4 april 2006, 18:59   #14
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Cannabis kan bij het juiste gebruik en in de juiste omgeving bepaalde krachten vrij maken die bij iedereen latent aanwezig zijn.
De vrijmaking en beheersing van deze vermogens geven de persoon de zogenaamde occulte vermogens, zoals iemands gedachten kunnen lezen, helderziendheid, telepatie en nog tal van andere soorten kennis en gaven die vrijkomen bij bepaalde meditatietechnieken.
In de yoga-wetenschap staan deze inherente levenskrachten bekend als 'siddhis' en worden door yogi's beschouwd als slechts een bijprodukt op de weg naar de Verlichting. (Kaivalya)

Dat Jezus zijn talenten en zelfkennis eventueel combineerde met dit bewustzijnsversterkende godenkruid zou dus best wel eens kunnen, aangezien hij in zijn leven het steeds had over de waarheid in ons en er ook steeds naar handelde.
De medische 'wonderen' die hij tevens verrichtte met de bv. de blinde en de lamme, waren reeds millenia voordien welgekend door sjamanen over de hele wereld en waar mogelijk toegepast.

Hoe dan ook, door eventueel cannabisgebruik blijven Jezus en de doelstelling van zijn boodschap en zijn daden, volstrekt ongewijzigd.
Het veranderd niets aan de grootheid van zijn persoon, het 'ongeloof' hieraan behoeft slechts een lichte correctie in het begripsvermogen van de gelovige, meer niet.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 22:06   #15
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
aah je bedoeld kath - hadden ze dat in egypte ? ik dacht dat dat zelfs nu nog vooral iets uit jemen was
Er zijn nogal wat verschillende spellingen, waaronder kat. En het is aangenaam van te zien dat er iemand is die weet over wat het gaat.

In Jemen liggen alle mohammedanen tegen de middag hoog op de wolkjes, te dromen van Mohammed en zijn vliegende ezel. Ze krijgen het spul onder meer uit Ethiopië. Ook in Somalië en Djibouti drijven ze op het goedje. Ik dacht zo dat ze het dan ook wel in Egypte zouden gekend hebben, of misschien hebben Jozef en Maria wel een détour gemaakt om via de hoorn over te steken?

Zou het verwonderlijk zijn dat Mohammed meer dan genoeg van dat goedje en andere tot zich zou genomen hebben, zo tussen de sexpartijtjes en rooftochten door? Het is "geweten" dat hij banden had met Ethiopië.
Oud 4 april 2006, 22:30   #16
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Er zijn nogal wat verschillende spellingen, waaronder kat. En het is aangenaam van te zien dat er iemand is die weet over wat het gaat.

In Jemen liggen alle mohammedanen tegen de middag hoog op de wolkjes, te dromen van Mohammed en zijn vliegende ezel. Ze krijgen het spul onder meer uit Ethiopië. Ook in Somalië en Djibouti drijven ze op het goedje. Ik dacht zo dat ze het dan ook wel in Egypte zouden gekend hebben, of misschien hebben Jozef en Maria wel een détour gemaakt om via de hoorn over te steken?

Zou het verwonderlijk zijn dat Mohammed meer dan genoeg van dat goedje en andere tot zich zou genomen hebben, zo tussen de sexpartijtjes en rooftochten door? Het is "geweten" dat hij banden had met Ethiopië.
Ik heb da al eens gezien op National Geographic, negerkes die qu'ath consumeerden om daarna als een soort rambo-zombie mee te vechten aan één of ander front. Ik heb trouwens ook al eens iets gezien over farao's waar cocaïneresten bij teruggevonden zijn (ook op NG); en die beschouwden zich ook allemaal als een groot licht dus een verband tussen de drugs en al die 'verlichte' gasten is zeker niet uit te sluiten

Laatst gewijzigd door Gorefest : 4 april 2006 om 22:31.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 22:51   #17
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jezus gebruikte vrijwel zeker softdrug

Jezus gebruikte vrijwel zeker de softdrug cannabis. Volgens een studie van oude geschriften was hij een vroege voorstander van de medische eigenschappen van de drug. Dat beweert Chris Bennett in zijn artikel: "Was Jezus A Stoner", gepubliceerd in het drugsblad "High Times". Volgens een recente studie van bijbelteksten, gebruikte Jezus cannabis en was hij een vroege voorstander van de geneeskundige krachten die de plant bezit.

De studie suggereert dat Jezus en zijn discipelen de drug gebruikten om miraculeuze genezingen uit te voeren. Volgens dat artikel van Chris Bennet zou de oliezalf die Jezus en de zijnen gebruikten een ingrediënt bevatten dat kaneh-bosem heet. Die kaneh-bosem is onlangs geïndentificeerd als een cannabisextract. Ook de wierook die Jezus tijdens zijn ceremonies gebruikte, bevatte zo een extract. Bennet citeert verscheidene schriftgeleerden om zijn theorie te staven. Hij haalt ook het Nieuwe Testament aan om aan te tonen dat Jezus zijn discipelen insmeerde met de olie en hen aanmoedigde hetzelfde te doen bij anderen.

Dit zou dan ook de mysterieuze verdwijningen van huid- en oogziekten kunnen verklaren zoals in de Bijbel staat beschreven. Bennet zegt dat aangezien Jezus het goedje promootte, huidige tegenstanders van cannabisgebruik beschouwd kunnen worden als de antichrist. Interessante conclusie. Bron: The Guardian

bron

http://www.belg.be/leesmeer.php?x=3270

-----------------------------------------------------------------
interessante theorie,

ikzelf geloof inderdaad dat alle zogezegde wonderen in het nieuwe en oude testament met een normale logische oplossing verklaard kunnen worden.

Het is ook zo dat de mens als sinds mensenheugenis de kracht van planten kenden en gebruikten en het is de RKK die deze kennis en gebruiken indertijd verboden heeft waardoor veel kennis heropnieuw ontdekt moest worden. maar al lang voordat de RKK deze gebruiken als heidens bestempelden wisten bepaalde mensen zeer goed wat ze allemaal konden genezen met planten en kruiden.

volgens mij was jezus iemand die kennis had van bepaalde planten en de blinde die terug kon zien kon gerust iemand zijn met een bepaalde oogontsteking waardoor het oog opzwol en dus iemand blind maakte maar met de juiste kruiden kon men de ontsteking weg krijgen dus ook de zwelling waardoor een blinde terug kon zien.

de verlamde die terug kon lopen kan volgens verschillende feiten verklaard worden.
er kon een zwelling in de rug zijn door een ontsteking die bepaalde zenuwen afknelde waardoor iemand lam werd en met gepaste kruiden kon de ontsteking ook hier worden genezen en zou de verlamde terug kunnen kopen en zo kan men voor elk wonder een mogelijke verklaring vinden dus dat jezus eventueel de kennis bezat over de helende kracht van cannabis is dus niet zo ver gezocht.

maar de vraag is hoe bewijs je het? en welke kennis had hij nog???

het lijkt me duidelijk dat we veel nog niet weten van jezus en ik zie in jezus een man die een grote intelligentie en kennis bezat over verschillende wetenschappen, een beetje een leonardo da vinci van zijn tijd.
en iemand die ook een eigen politiek agenda had geinspireerd door persoonlijke religische en sociale principes
en waarschijnlijk was het ook een goede spreker die een bepaalde visie verkondigde die zijn tijd ver vooruit was.
Ik zou zeggen een socialist van zijn tijd maar dat zou niet helemaal correct zijn.

inieder geval was de jezus een grote persoonlijkheid die er een heel andere visie op nahield dan het toenmalige gedachten goed
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 00:54   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Zo interessant dat het in koetjes en kalfjes werd gesmeten
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 01:34   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Deze draad is echt lachen
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 01:34   #20
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
National Geographic, negerkes die qu'ath consumeerden om daarna als een soort rambo-zombie mee te vechten aan één of ander front

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be