Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2003, 07:15   #1
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Het Vaticaan pakt uit met een groots offensief tegen de voorstanders van huwelijken en samenlevingscontracten voor homo- en lesbiennestellen. Donderdag aanstaande krijgen alle roomskatholieke bisschoppen een speciaal document waarin ze worden aangespoord druk uit te oefenen op katholieke politici. Het bewuste document werd gemaakt door de Congregatie voor de Geloofsleer, die de zuiverheid van de gedachten in roomskatholieke kringen moet bewaken.

Paus Johannes-Paulus II en andere hoge geestelijken deden de voorbije maanden geregeld uitvallen naar landen die op een of andere manier koppels van hetzelfde geslacht meer rechten trachten te geven. Volgens nieuwe richtlijnen voor katholieke politici, uitgevaardigd in januari van dit jaar, handhaaft de roomskatholieke kerk onverminderd haar verzet tegen abortus, euthanasie en "huwelijken" voor homoseksuelen.

In het nieuwe document, dat deze week wordt verspreid, schuwt het Vaticaan het gebruik van erg krasse taal niet. Zo is er te lezen dat huwelijken tussen mannen en vrouwen moeten worden bevorderd en dat het ondenkbaar is "andere samenlevingsvormen" op gelijke voet te behandelen, laat staan die wettelijk te erkennen. Het document telt 12 bladzijden en zou vooral bestemd zijn voor "consumptie" in Noord-Amerika. Alles wijst erop dat Canada in de herfst het huwelijk zal openstellen voor homo- en lesbostellen. In een Amerikaanse staat als Massachussets dreigt de politieke balans ook over te slaan in het voordeel van de holebi-beweging. In Europa treffen steeds meer landen maatregelen om in te spelen op de realiteit dat er in toenemende mate homo- en lesboparen zijn. Het klassieke huwelijk is tot op heden alleen opengesteld in Nederland en België. Tal van landen, waaronder Frankrijk en Duitsland, hebben al wettelijke regelingen voor samenwonende homoseksuele paren. In Groot-Brittannië zijn ook veranderingen op komst, zo lijkt het.

Bron: www.hetrozehuis.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 07:41   #2
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Zulke oproepen overtuigen enkel diegenen die al overtuigd zijn. Laat die oude man wat wauwelen als hij meent daarmee zijn hemel te kunnen verdienen.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 08:12   #3
PAJOT
Banneling

Standaard

[size=6]Eichman, hou u een beetje in[/size]
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 08:23   #4
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Raf,

U bent toevallig toch niet de infame Borremans R. of lid
van zijn task-force rent-a-priest?

Zoniet, kunt u de fratsen van zijne doorluchtige plaatsvervangende
heiligheid Carol Wojtilla en zijn meute aanhangers gerust naast u neerleggen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 08:45   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Wat dat ouwe fossiel daar in Rome allemaal uit zijn botten slaat, kan me gestolen worden. Het gaat me vooral om dat "druk uitoefenen op katholieke politici". Denken jullie dat hij ècht geen invloed meer kan uitoefenen op politici?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 30 juli 2003, 08:47   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
De paus heeft gelijk. Homo-abnormalen dienen gediscrimineerd te worden en ondergebracht te worden in speciale plaatsen waarin ze hun uitspattingen kunnen beleven. Zwijgen is goud voor een homo. Voor necromanie, coprolagnie, sadisme, etc. geldt hetzelfde. Iemand die bij het besef is dat zijn gevoelens abnormaal zijn, moet die onderdrukken en er niet aan toegeven.
Oei... Zijn ze op jouw afdeling nog niet met de pillekes rondgeweest vanmorgen? Geen nood, ze zullen seffens wel komen

Citaat:
Oud 30 juli 2003, 08:58   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of Eichman kinderen heeft (lijkt mij te jong voor), maar als hij er in de toekomst heeft , hoop ik dat er zo'n echte geoute complexloze homo tussenzit, die met een zwarte vriend naar huis komt.

Het zou hem goed doen, dan zou hij misschien ophouden met zich belachelijk te maken met onnozele postings.
Oud 30 juli 2003, 08:59   #8
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

de abnormalen vragen toch om anders te zijn, zie hun fysieke uitdrukkingen, zie het oprichten van afzonderlijke scholen, zogenaamd
om zich volop te kunnen geven aan hun anders zijn, ja......... mijn reet , gewoon om tussen, en waarschijnlijk ook tijdens de lessen wat potverteren met hun gelijken.

Ik weet niet wat jullie daar zo heerlijk aan vinden om met je penis in een beerput staan te roeren, zelfs geen enkele boer zou tot dit idee komen en die mensen zijn veel gewend.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 09:00   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik weet niet of Eichman kinderen heeft (lijkt mij te jong voor), maar als hij er in de toekomst heeft , hoop ik dat er zo'n echte geoute complexloze homo tussenzit, die met een zwarte vriend naar huis komt.

Het zou hem goed doen, dan zou hij misschien ophouden met zich belachelijk te maken met onnozele postings.
Idem dito voor percloride.
Oud 30 juli 2003, 09:03   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het Vaticaan pakt uit met een groots offensief tegen de voorstanders van huwelijken en samenlevingscontracten voor homo- en lesbiennestellen. Donderdag aanstaande krijgen alle roomskatholieke bisschoppen een speciaal document waarin ze worden aangespoord druk uit te oefenen op katholieke politici. Het bewuste document werd gemaakt door de Congregatie voor de Geloofsleer, die de zuiverheid van de gedachten in roomskatholieke kringen moet bewaken.

Paus Johannes-Paulus II en andere hoge geestelijken deden de voorbije maanden geregeld uitvallen naar landen die op een of andere manier koppels van hetzelfde geslacht meer rechten trachten te geven. Volgens nieuwe richtlijnen voor katholieke politici, uitgevaardigd in januari van dit jaar, handhaaft de roomskatholieke kerk onverminderd haar verzet tegen abortus, euthanasie en "huwelijken" voor homoseksuelen.

In het nieuwe document, dat deze week wordt verspreid, schuwt het Vaticaan het gebruik van erg krasse taal niet. Zo is er te lezen dat huwelijken tussen mannen en vrouwen moeten worden bevorderd en dat het ondenkbaar is "andere samenlevingsvormen" op gelijke voet te behandelen, laat staan die wettelijk te erkennen. Het document telt 12 bladzijden en zou vooral bestemd zijn voor "consumptie" in Noord-Amerika. Alles wijst erop dat Canada in de herfst het huwelijk zal openstellen voor homo- en lesbostellen. In een Amerikaanse staat als Massachussets dreigt de politieke balans ook over te slaan in het voordeel van de holebi-beweging. In Europa treffen steeds meer landen maatregelen om in te spelen op de realiteit dat er in toenemende mate homo- en lesboparen zijn. Het klassieke huwelijk is tot op heden alleen opengesteld in Nederland en België. Tal van landen, waaronder Frankrijk en Duitsland, hebben al wettelijke regelingen voor samenwonende homoseksuele paren. In Groot-Brittannië zijn ook veranderingen op komst, zo lijkt het.

Ik zou mij er niet druk over maken. Het is trouwens reeds een fameuze vooruitgang vergeleken met vroeger, toen homoseksualiteit werd veroordeeld.

Iedereen weet dat de kerk voorbijgestreefd is, en dat het niet zal veranderen door er telkens weer een oude altzheimerpatiënt te benoemen als paus.
Oud 30 juli 2003, 09:03   #11
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Ik weet niet wat jullie daar zo heerlijk aan vinden om met je penis in een beerput staan te roeren, zelfs geen enkele boer zou tot dit idee komen en die mensen zijn veel gewend.
Als die twee in elkaars beerput staan te roeren zonder dat ik en gij daar last van hebben...

Wat is dan uw probleem ???
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 09:08   #12
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

ik heb het reeds vroeger geschreven, 80 % van diegene waarvan IKZELF
weet dat zij homo zijn, hebben belangstelling voor KINDEREN of je dat nu graag hoort of leest gaat mij geen reet aan, DAT zijn de feiten en al het andere is geleuter om hun gedrag goed te praten.
Ze zijn niet katholiek, ze gaan niet naar de kerk, maar ze hebben wel kritiek op het standpunt van de kerkleider.
Oud 30 juli 2003, 09:09   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Ik zou mij er niet druk over maken. Het is trouwens reeds een fameuze vooruitgang vergeleken met vroeger, toen homoseksualiteit werd veroordeeld.

Iedereen weet dat de kerk voorbijgestreefd is, en dat het niet zal veranderen door er telkens weer een oude altzheimerpatiënt te benoemen als paus.
Da's wel waar natuurlijk, maar mensen zoals Eichmann en Percloride en nog een hele hoop anderen, vinden daarin een legitimatie om naar hartelust verder te blijven discrimineren, beledigen. Niet dat ze mij daarmee kunnen raken, maar ik denk aan heel wat holebi-jongeren die op dit moment nog worstelen met hun anders zijn. Zij kunnen al die onzin wel missen als kiespijn.

Citaat:
Oud 30 juli 2003, 09:09   #14
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Laps, daar gaan we weer voor de zoveelste topic over de chocostoempers! sebiet is bartje hier weer! Willen we dat?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 09:10   #15
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Niet zozeer de Paus maar wel de natuur bepaalt wat gelijk is en wat niet.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 09:15   #16
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Niet zozeer de Paus maar wel de natuur bepaalt wat gelijk is en wat niet.
Leg dat eens uit. Ik vermoed dat je hier met een *controversieel* standpunt gaan aankomen.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 09:15   #17
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Bolter, met DAT op zich heb ik geen probleem, maar ze moeten mij ook niet door het strot rammen, dat, wat zij doen een normale handeling is,
Ik neem aan dat wij ons niet als dieren beschouwen, wel, in het dierenrijk
gebeuren dergelijk zaken niet, als als er een dier een poging waagt wordt deze terplaatse uitgeschakeld, nu mijn vraag: ZIJN WIJ DIEREN !!

Wat achter vier muren gebeurd is niet mijn zaak.
Oud 30 juli 2003, 09:17   #18
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weet dat zij homo zijn, hebben belangstelling voor KINDEREN of je dat nu graag hoort of leest gaat mij geen reet aan, DAT zijn de feiten en al het andere is geleuter om hun gedrag goed te praten.
Moest er een onderzoek zijn dat uw standpunt ondersteunt, de tegenstanders van de homo's hadden het al jaren terug op tafel gelegd. Helaas voor u is der geen enkel onderzoek dat uw stelling bevestigd.

Citaat:
Ze zijn niet katholiek, ze gaan niet naar de kerk, maar ze hebben wel kritiek op het standpunt van de kerkleider.
U bent geen moslim, gaat niet naar de moskee, maar heeft wel kritiek op standpunten van moslimleiders.[/quote]
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2003, 09:20   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En 90% van degenen waarvan IKZELF weet dat ze hetero zijn hebben eveneens belangstelling voor kinderen. Heeft mijn vaststelling enige (wetenschappelijke) waarde, denk je?

Citaat:
Oud 30 juli 2003, 09:22   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Laps, daar gaan we weer voor de zoveelste topic over de chocostoempers! sebiet is bartje hier weer! Willen we dat?
Is er dan iemand die jou verplicht om deze draad te volgen en erop te reageren? Blijf dan weg als het onderwerp je niet bevalt! Ik zal er alvast niet om treuren; iets zinnigs heb ik van jou toch nog niet gehoord...

Citaat:
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be