![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vaticaan pakt uit met een groots offensief tegen de voorstanders van huwelijken en samenlevingscontracten voor homo- en lesbiennestellen. Donderdag aanstaande krijgen alle roomskatholieke bisschoppen een speciaal document waarin ze worden aangespoord druk uit te oefenen op katholieke politici. Het bewuste document werd gemaakt door de Congregatie voor de Geloofsleer, die de zuiverheid van de gedachten in roomskatholieke kringen moet bewaken.
Paus Johannes-Paulus II en andere hoge geestelijken deden de voorbije maanden geregeld uitvallen naar landen die op een of andere manier koppels van hetzelfde geslacht meer rechten trachten te geven. Volgens nieuwe richtlijnen voor katholieke politici, uitgevaardigd in januari van dit jaar, handhaaft de roomskatholieke kerk onverminderd haar verzet tegen abortus, euthanasie en "huwelijken" voor homoseksuelen. In het nieuwe document, dat deze week wordt verspreid, schuwt het Vaticaan het gebruik van erg krasse taal niet. Zo is er te lezen dat huwelijken tussen mannen en vrouwen moeten worden bevorderd en dat het ondenkbaar is "andere samenlevingsvormen" op gelijke voet te behandelen, laat staan die wettelijk te erkennen. Het document telt 12 bladzijden en zou vooral bestemd zijn voor "consumptie" in Noord-Amerika. Alles wijst erop dat Canada in de herfst het huwelijk zal openstellen voor homo- en lesbostellen. In een Amerikaanse staat als Massachussets dreigt de politieke balans ook over te slaan in het voordeel van de holebi-beweging. In Europa treffen steeds meer landen maatregelen om in te spelen op de realiteit dat er in toenemende mate homo- en lesboparen zijn. Het klassieke huwelijk is tot op heden alleen opengesteld in Nederland en België. Tal van landen, waaronder Frankrijk en Duitsland, hebben al wettelijke regelingen voor samenwonende homoseksuele paren. In Groot-Brittannië zijn ook veranderingen op komst, zo lijkt het. Bron: www.hetrozehuis.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Zulke oproepen overtuigen enkel diegenen die al overtuigd zijn. Laat die oude man wat wauwelen als hij meent daarmee zijn hemel te kunnen verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() [size=6]Eichman, hou u een beetje in[/size]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Raf,
U bent toevallig toch niet de infame Borremans R. of lid van zijn task-force rent-a-priest? Zoniet, kunt u de fratsen van zijne doorluchtige plaatsvervangende heiligheid Carol Wojtilla en zijn meute aanhangers gerust naast u neerleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dat ouwe fossiel daar in Rome allemaal uit zijn botten slaat, kan me gestolen worden. Het gaat me vooral om dat "druk uitoefenen op katholieke politici". Denken jullie dat hij ècht geen invloed meer kan uitoefenen op politici?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of Eichman kinderen heeft (lijkt mij te jong voor), maar als hij er in de toekomst heeft , hoop ik dat er zo'n echte geoute complexloze homo tussenzit, die met een zwarte vriend naar huis komt.
![]() Het zou hem goed doen, dan zou hij misschien ophouden met zich belachelijk te maken met onnozele postings. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() de abnormalen vragen toch om anders te zijn, zie hun fysieke uitdrukkingen, zie het oprichten van afzonderlijke scholen, zogenaamd
om zich volop te kunnen geven aan hun anders zijn, ja......... mijn reet , gewoon om tussen, en waarschijnlijk ook tijdens de lessen wat potverteren met hun gelijken. Ik weet niet wat jullie daar zo heerlijk aan vinden om met je penis in een beerput staan te roeren, zelfs geen enkele boer zou tot dit idee komen en die mensen zijn veel gewend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen weet dat de kerk voorbijgestreefd is, en dat het niet zal veranderen door er telkens weer een oude altzheimerpatiënt te benoemen als paus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is dan uw probleem ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik heb het reeds vroeger geschreven, 80 % van diegene waarvan IKZELF
weet dat zij homo zijn, hebben belangstelling voor KINDEREN of je dat nu graag hoort of leest gaat mij geen reet aan, DAT zijn de feiten en al het andere is geleuter om hun gedrag goed te praten. Ze zijn niet katholiek, ze gaan niet naar de kerk, maar ze hebben wel kritiek op het standpunt van de kerkleider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laps, daar gaan we weer voor de zoveelste topic over de chocostoempers! sebiet is bartje hier weer! Willen we dat?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet zozeer de Paus maar wel de natuur bepaalt wat gelijk is en wat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bolter, met DAT op zich heb ik geen probleem, maar ze moeten mij ook niet door het strot rammen, dat, wat zij doen een normale handeling is,
Ik neem aan dat wij ons niet als dieren beschouwen, wel, in het dierenrijk gebeuren dergelijk zaken niet, als als er een dier een poging waagt wordt deze terplaatse uitgeschakeld, nu mijn vraag: ZIJN WIJ DIEREN !! Wat achter vier muren gebeurd is niet mijn zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |