Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 21 september 2006, 16:34   #1
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard Vlaams Belang folderke met 'speerpunten'

Vandaag een folderke van het Vlaams Belang Genk in de bus. Eigenlijk was het een folderke van Vlaams Belang nationaal, want de Genkse inbreng was schamelijk beperkt.
(Wie zei me trouwens dat in een andere topic dat de financiering van de partijpropaganda enkel komt van de lokale afdeling. Yeah right, zelf de inhoud wordt van de partijtop uit voorgekauwd, maar dit terzijde)

Waar ik het hier over wil hebben is de (zogenaamde) speerpunten die ze over Genk te zeggen hebben. Let vooral op hun constructieve alternatieven die ze aanbieden (kuch, kuch).

Citaat:
Genk: Champagnestad?
Indien u een nieuw hondenkooi, kippenren of konijnenkot gaat bouwen, stuur dan een uitnodiging voor de 'eerste steenlegging' naar de burgemeester en schepenen; ze zullen er allemaal zijn, mét gratis champagne (die liggen al maanden te wachten op de opening van het nieuwe grote zwembad!). De opening was voorzien voor begin dit jaar.
Zoals ik al zei, let op hun constructief alternatief... Wie zoekt, die vindt, zegt men. Dat geldt overal behalve bij Vlaams Belang natuurlijk!
Dus eigenlijk willen ze aanklagen dat het zwembad nog niet open is (ook al zijn er nog zwembaden in Genk). Dan moeten ze eigenlijk wel bij de aannemer gaan aankloppen, want die heeft een zwembad met lekken gebouwd en heeft daarvoor reeds een proces aan de broek, aangespannen door het gemeentebestuur.
Wat nut heeft zo'n speerpunt, als ze mikken naar voor, maar gooien naar achter?
Geweldige opener natuurlijk!

Citaat:
Genk: onderwijsstad?
De grootste technische school van Genk was voor enkele jaren nog goed voor bijna 1500 leerlingen. Volgend schooljaar zullen dit er geen 1000 meer zijn. Belangrijkste reden voor deze daling: veel Genkenaren gaan buiten Genk studeren. Deze sterke daling gaat gepaard met een evenredige stijging van het aantal meisjes met hoofddoeken. vroeger waren Genkse scholen een heuse trekpleister; het kan verkeren. Een bezoekje bij openings- of sluitingstijd spreekt boekdelen!
Je kan inderdaad de cijfers van één school nemen en daaruit conclusies trekken voor een stad dat tientallen scholen telt. Daarbij beperken ze zich dan nog tot één bepaalde stroming (lees TSO).
Daarbij komen ze nog eens afdraven met een dom cliché, want in vele Genkse scholen worden al geen hoofddoeken meer gedragen! Wat er buiten de school gebeurd, is iets anders, maar dat heeft dan ook niks meer te maken met dit onderwerp.
Trouwens, het Genkse stadsbestuur investeerde de laatste jaren juist sterk in het onderwijs van de stad. Er is zelfs een nauwe samenwerking met de KUL opgebouwd, waardoor het Hogeschool onderwijs serieus wordt vergroot.
Zoek ook hier hun geweldige alternatieven!!!

Citaat:
Genk: feestelijke stad?
Het Vlaams Belang is als volkspartij een uitgesproken voorstander van allerlei feestelijkheden. Maar onaangekondigde vuurwerkfestijnen om 23u zoals in mei en juni gebeurde is voor niemand aangenaam. Kinderen worden wakker en hebben slechte nachtrust. Met vele huisdieren is bij dergelijk vuurwerk geen huis meer te houden. Voor het Vlaams Belang Genk mogen de feestelijkheden meer kind- en diervriendelijk zijn.
Genk is lang een 'dode stad' genoemd. Eindelijk is er sinds een tijdje meer leven in het centrum van de stad.
Waar ze de zogenaamde 'onaangekondigde' vuurwerkfestijnen vandaan halen, is me een raadsel. Ik woon vlakbij het 'vuurplatform' en heb altijd geweten wanneer dat vuurwerk gepland was. Ik ben dan ook steeds uit het keukenraam gaan kijken wanneer het vuurwerk startte.
Natuurlijk kan je ook vuurwerk afschieten om 14u, maar dan is het volop licht. In mei of juni is het nu eenmaal laat donker.
Trouwens, die 3 keer per jaar vinden kinderen het zelfs leuk om vuurwerk te mogen zien. Daar blijven ze graag voor wakker.
Voor honden is het minder leuk, maar als je daarvoor wilt opkomen, maak je je beter lid van Gaia dan Vlaams Belang.
Want zeg nu zelf, wat was hun alternatief ook weer?

Citaat:
Genk: (avond)marktstad?
Op de Genkse (avond)markt vinden zowel de marktbezoekers hun weg niet meer. Er is intussen zoveel veranderd, maar wanneer komt er nog eens een verandering ten goede? In welk jaar komt er nog eens een Vlaamse avondmarkt? een bezoek aan de voorbije jaarmarkt in Genk leek wel een gratis reis naar een exotische buitenlandse bestemming.
Er veranderd inderdaad vanalles. Dat vinden de conservatievelingen natuurlijk nooit goed. Maar de waarheid dient te worden uitgesproken, en die vertelt ons dat die veranderingen er zijn door de nieuwbouw die ons centrum zal sieren. Gelukkig is er evenveel te vinden als anders, en diegene die de tijd hebben om op de markt te slenteren (gepensioneerden en werklozen) hebben voldoende tijd om alles te vinden.
Wat betreft die exotische jaarmarkt, wie niet op reis kan gaan, zal hier zeker niet om klagen. Maar goed, die 'exoten' hebben zich ingeschreven voor die jaarmarkt, net zoals Vlamingskes dat konden doen. als die zich minder hebben ingeschreven voor de jaarmarkt, moet je die maar aanspreken.
zoek ook hier naar het geweldige alternatief!

Citaat:
Genk: bloemenstad?
Eind juli stond in tal van bloemperkjes het onkruid hoog. Zelfs met het hoogste aantal werklozen in Genk, is het onkruid nog niet weg te krijgen. Enkel van voornoemde werklozen, die in sommige gevallen hier nog nooit gewerkt hebben, kunnen deze taak zeker naar behoren invullen.
Hierover kunnen we zeer kort zijn, dit is geen gemeentelijke materie. Je kan niet zomaar als gemeente beslissen om werklozen verplicht vrijwilligerswerk te laten verrichten als daar geen Vlaamse regeling voor is.
Weer mikt men de speer naar de totaal verkeerde richting.
Dit is dus geen gemeentelijk punt, maar een punt voor de Vlaamse regering.
geweldig alternatief!

Citaat:
Genk: dorre stad?
Wie Genk centrum binnenrijdt vanuit de Hasseltweg, rijdt lang de triestigste rotonde van België. Een mooi verplaatst kunstwerk met daarrond een verzameling dorre boompjes. Een prachtige visitekaart voor onze stad. Het duurde tot juli voor deze schandalen verwijderd werden.
Dit is natuurlijk keihard politiek voeren hé.
Zagen over één rotonde van de bijna honderd die Genk rijk is, riekt sterk naar muggenziften. Niet verrassend natuurlijk, als je voor de rest niets te zeggen hebt.

Nu zou je toch zeggen dat ze hier een alternatief over kunnen formuleren. Vindt jij dat constructief alternatief?

Citaat:
Genk: schotelantennestad?
De echte Genkse wijken moeten er na jaren CD&V bestuur aan geloven. verschillende wijken worden langzaam verroverd door schotelantennes. Zijn dat de nieuwe gevel en voortuinversieringen? De eigenaars zijn vooral allochtonen die willen afstemmen op de regio van afkomst. Deze zenders hebben een negatieve invloed op de inburgering van de allochtonen.
Schotelantennes zijn bij mijn weten niet verboden. Lijkt me ook debiel, want dan moeten we ook BVN (Belgisch Nederlandse schotelzender) verbieden, want dat is ook nefast voor de Belgen en Nederlanders die in het buitenland wonen.
Vroeger waren het trouwens van die lelijke antennes die op de daken prijkten en die menige brand veroorzaakten tijdens onweer. Daarover deed ook niemand onnozel.
Wat verwacht het VB hier nu van de stad? Dat lees je nergens. Nog harder moet je zoeken naar het alternatief van het VB.
Begint het stilletjes aan cliché te worden als ik ernaar vraag? Cold hard reality, da is't!

Citaat:
Genk: Sociale stad?
In Genk worden meer dan 33%van de sociale woningen van de maatschappij "Nieuw dak" toegewezen aan de niet-EU vreemdelingen. De vele vreemdelingen die de jongste jaren via de snelbelgwet tot Belg zijn genaturaliseerd, zijn uiteraard in deze cijfers niet opgenomen. De sociale woonwijken in Genk worden herschapen in onleefbare ghetto's.
Is dit dan een 'speer'punt voor gemeentepolitiek? Verwijzingen naar snelbelgwet, moeten aan het daarvoor verantwoordelijke niveau worden gelinkt. Wat the fuck voor een invloed heeft een stad met een nationale wetgeving? Laat staan dat Vlaams Belang Genk dit als ze verkozen zijn allemaal kunnen oplossen. Maar ja, dat hoeven zo ook niet, want zelfs hier bieden ze geen alternatieven en zeggen ze dus niks over wat zij zouden doen als ze verkozen worden.
Lekker simpel en makkelijk!

Citaat:
Genk: Vreemde stad?
De geboortecijfers in Genk stijgen. Vorig jaar waren volgens de namen meer dan 50% van de geboorte jonge Turken en Marokkanen. De meeste van deze nieuwelingen hebben van hun geboorte onze nationaliteit. Volgens de officiële statistieken zijn ze dan ook geen vreemdelingen. Genk telt intussen ook al 14 moskeeën, 2 islamitische scholen en verscheidene islamitische buurthuizen? De Vlamingen en zelfs de Europeanen worden op termijn een minderheid in hun eigen stad. Moeten de autochtone Genkenaren tot dan wachten op talrijke subsidies of andere vormen van positieve discriminatie?
Proficiat aan de genkse italianen, polen, grieken, spanjaarden, hongaren,...! Zij integreerden perfect, spraken zeer snel onze taal en pasten zich aan. Ze zijn Vlaming onder de Vlamingen geworden. Vele moslims daarentegen willen niet integreren maar op termijn het sterkste blok worden.
ROFL! Dit is het meest lachwekkende gedeelte van heel de folder. Hoe ze slijmen naar de Italianen, Grieken,..., terwijl deze ook allemaal hun buurthuis, orthodoxe kerken, verenigingen, buurtwinkels, cafés en zo hebben.
Slijmballen zijn die Vlaams Belangers hier overduidelijk, want ze weten goed genoeg dat ze nergens geraken zonder te paaien bij de nieuwe-belgen uit de buurt. Moesten de Vlaams belangerkes concequent zijn in hun aantijgingen over niet nederlands spreken, 'eigen' buurthuizen en ontmoetingscentra bouwen, ...
Als je die subsidies aan EU-vreemdelingen samentelt, krijgen deze nog meer subsidies dan de moslims in onze gemeente. Trouwens, denk maar niet dat zij daar in hun vereniging Nederlands spreken. Denk ook maar aan de italiaanse of griekse,... bejaarden die in de rusthuizen terecht komen. Deze mensen hebben ook ontzettend veel moeite om nederlands te spreken.
Over die procentjes: 33% van de Genkenaren is italiaan. Tel daar de Spanjaarden, Grieken,... bij en dan zijn er bijna geen autochtoontjes. Dat klopt ook, omdat Genk nu eenmaal voor de mijn een keuterboerengat was, waar drie hutten en een kerkske stonden.
Maar dat stoort mij helemaal niet, want ik ga niet de paranoïafreak uithangen. Het gaat me goed zo tussen alle verschillen die in genk samenhangen, dat ik geen last heb van slapeloze nachten uit schrik voor 'de islam overheersing'.

Lees je trouwens hier een nuttig alternatief van het Vlaams Belang?
Ik zie zelfs helemaal geen punt dat met gemeentepolitiek te maken heeft. Erg zwakjes.

Maar nu snap ik wel waarom die mandataris van Vlaams Belang valse klachten laat voorleggen bij de Politie, om toch nog hun folderkes te kunnen opvullen.

Dit is hét voorbeeld van politieke communicatie. Lang lullen en niks nuttigs zeggen. Heil aan de dinosaurus-politici uit Genk!!!

Recht uit hun sluit'speer' !
Reza is offline  
Oud 21 september 2006, 16:42   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Das zomaar effen een hele forumbladzijde vol afbraak.
Nu nog de opbouwende bladzijde voor de partij die wél je voorliefde wegdraagt....
Knuppel is offline  
Oud 21 september 2006, 16:53   #3
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Das zomaar effen een hele forumbladzijde vol afbraak.
Nu nog de opbouwende bladzijde voor de partij die wél je voorliefde wegdraagt....
Heb je hier ook iets interessants op te zeggen?
Want anders zou ik beter zwijgen

Niet leuk he, als je leest dat de propaganda van het VB niets meer is dan negativisme en geklaag zonder ook maar één waardig alternatief
Oud 21 september 2006, 16:56   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met de interessante afbraak werd al een volle bladzijde gevuld. Maar jij mag er altijd nog wat aan toevoegen.
Knuppel is offline  
Oud 21 september 2006, 17:00   #5
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de interessante afbraak werd al een volle bladzijde gevuld. Maar jij mag er altijd nog wat aan toevoegen.
Afbraak van wat bedoelt u precies? Ik zie enkel terecht commentaar, in hoeverre ik hier als niet-Genkenaar over kan beoordelen.

Maar als u erbij blijft dat het afbraak is, kunt u die dan voor mij eens aanwijzen?
Oud 21 september 2006, 17:14   #6
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen!

Lees onderschrift.
Reza is offline  
Oud 22 september 2006, 07:01   #7
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Lees je trouwens hier een nuttig alternatief van het Vlaams Belang? Ik zie zelfs helemaal geen punt dat met gemeentepolitiek te maken heeft. Erg zwakjes.
Eén zelfde situatie doet zich voor in Evergem (Kanaalzone Gent). Gisteren twee verkiezingsfolders in de brievenbus gevonden, eentje van Groen! en eentje van het VB. Uit nieuwsgierigheid heb ik beide folders eens naast elkaar gelegd en vergeleken.

Man, man, man, een wereld van verschil...

Daar waar Groen! het presteert om vrijwel iedere straat te vermelden met er aan gekoppelde concrete voorstellen om de plaatselijke situatie te verbeteren is er van dit alles bij het VB niets terug te vinden. Deze beperken zich tot wat algemeen geouwehoer inzake hun stokpaardjes 'veiligheid en vreemdelingen', het merendeel zowieso nationale materie.

Zou er eens iemand het VB een mailtje kunnen sturen dat het hier om gemeentelijke verkiezingen gaat? Blijkbaar kennen ze daar het verschil niet.

Gelet op de omstandige verkiezingsfolder van Groen! is het vrijwel niet meer nodig om hun programma op te vragen, van het VB heb ik geen flauw idee wat ze van plan zijn (nog meer klagen en zeuren misschien?).

Alternatieven en concrete voorstelllen? Nog nooit van gehoord, mijnheer....

Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 september 2006 om 07:09.
Esperanza is offline  
Oud 22 september 2006, 07:05   #8
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Heb je hier ook iets interessants op te zeggen?
Want anders zou ik beter zwijgen
Wat voor interessants zou Knuppel hier moeten op antwoorden? De feiten zijn er en vallen niet te ontkennen. Het enige wat ze kan doen is wat rond de pot draaien en proberen de aandacht af te leiden door over een andere partij te beginnen zeuren...
Oud 22 september 2006, 07:35   #9
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag een folderke van het Vlaams Belang Genk in de bus. Eigenlijk was het een folderke van Vlaams Belang nationaal, want de Genkse inbreng was schamelijk beperkt.
Idem in Kapellen. Enkel de 2 middelste bladzijden bevatte die zgn. 'speerpunten'; voor de rest enkel hun nationale 'programma'. En dan helemaal achteraan nog een tekst die zogezegd van de Kapelse lijsttrekster komt (door haar ondertekend), maar ik durf wedden dat die tekst in iedere gemeente dezelfde is, alleen de naam van de gemeente werd veranderd. Misschien eens checken...

Laatst gewijzigd door Djiezes : 22 september 2006 om 07:36.
Djiezes is offline  
Oud 22 september 2006, 08:00   #10
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Het leek me inderdaad nogal een 'universele' tekst, die achterop die folder stond.

Ik heb ondertussen dat 'onding' niet meer hoor.
Dat is allang gerecycleerd en leeft nu verder als een toiletrol volgens mij.

Dan heeft het tenminste nog nut gekregen, die 'sluitspeer'folder!
Reza is offline  
Oud 22 september 2006, 08:16   #11
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Een opmerking over de Kapelse speerpunten: Na hun jarenlange gezeik op het alles-gratis-beleid van Dhr. Steve S. uit H. willen ze dat beleid ineens overnemen!!! Gratis parkeren, gratis containerpark, gratis gehandicaptenvervoer,... En een paar bladzijden verder beschuldigen ze de andere partijen van kopieergedrag...
Djiezes is offline  
Oud 22 september 2006, 08:20   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Eén zelfde situatie doet zich voor in Evergem (Kanaalzone Gent). Gisteren twee verkiezingsfolders in de brievenbus gevonden, eentje van Groen! en eentje van het VB. Uit nieuwsgierigheid heb ik beide folders eens naast elkaar gelegd en vergeleken.

Man, man, man, een wereld van verschil...

Daar waar Groen! het presteert om vrijwel iedere straat te vermelden met er aan gekoppelde concrete voorstellen om de plaatselijke situatie te verbeteren is er van dit alles bij het VB niets terug te vinden. Deze beperken zich tot wat algemeen geouwehoer inzake hun stokpaardjes 'veiligheid en vreemdelingen', het merendeel zowieso nationale materie.

Zou er eens iemand het VB een mailtje kunnen sturen dat het hier om gemeentelijke verkiezingen gaat? Blijkbaar kennen ze daar het verschil niet.

Gelet op de omstandige verkiezingsfolder van Groen! is het vrijwel niet meer nodig om hun programma op te vragen, van het VB heb ik geen flauw idee wat ze van plan zijn (nog meer klagen en zeuren misschien?).

Alternatieven en concrete voorstelllen? Nog nooit van gehoord, mijnheer....
als ministers en zelfs de premier het nodig vinden om op gemeentelijke lijsten te gaan staan (in Nederland bvb onbestaande) dan zijn zij het die van de gemeentelijke verkiezingen een 'nationale test' maken uiteraard, dan moet je niet verschieten als 70% vd kiezers zegt nationaal te zullen stemmen (en dan is het een strategische blunder van als partij nog een gemeentecampagne te voeren) ... jammer maar waar ... en wie is er begonnen met die vertoningen ? die politieke stoelendansen telkens ?! paarsgroen en paars, me dunkt ...
Anna List is offline  
Oud 22 september 2006, 10:31   #13
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ministers en zelfs de premier het nodig vinden om op gemeentelijke lijsten te gaan staan (in Nederland bvb onbestaande) dan zijn zij het die van de gemeentelijke verkiezingen een 'nationale test' maken uiteraard, dan moet je niet verschieten als 70% vd kiezers zegt nationaal te zullen stemmen (en dan is het een strategische blunder van als partij nog een gemeentecampagne te voeren) ... jammer maar waar ... en wie is er begonnen met die vertoningen ? die politieke stoelendansen telkens ?! paarsgroen en paars, me dunkt ...
Kleuters ruziën altijd over wie er begonnen is, maar je bent pas volwassen als je slim genoeg bent om ermee te stoppen.

Laatst gewijzigd door Reza : 22 september 2006 om 10:32.
Reza is offline  
Oud 22 september 2006, 12:39   #14
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Iki heb die folder van het VB ook in mijn brievenbus te Genk (2de verblijf) gevonden...
nade advertentie van het VB in de Weekkrant van drie weken geleden waren mijn verwachtingen hoog gespannen, want daar kondigde het VB aan een reeks zware mistoestanden te Genk aan te zullen klagen in hun verkeizingsdrukwerken en programmadiscussies...

wat in die folder met het Speerpunten plan Genk en het woord van de lijsttrekker over een leefbaar Genk staat (buiten wat algemeenheden van de VB propaganda regionaal) is dus een zeer mager beestje gebleken...

en iemand spreekt hier in deze topic over negatief i.p.v. positief...
awel ik ben geen tjeef, noch sos, noch groene en absoluut zeker geen VB'er geweest in de 40 jaar dat ik in Genk woonde... maar ik heb veel mensen tijdens mijn wekelijkse wandeling zien schaterlachen toen wij het over het VB hadden en hun kansen bij de verkeizingen van 8/10/06...
als het daarmee is (speerpunten en leefbaar maken...) dat ze echte VB kiezers willen werven, buiten de enkel tientallen percenten foert-stemmers en non-establishment of anti-opkomst-plicht stemmers voor het VB, dan is het volledig mislukt... trouwens wat de mensen in Genk ook hoog zit is dat ze een destijds verwijderde ex-schepen die jarenlang tot het establishment te Genk behoorde nu als tweede op de lijst plaatsten...
maar ja.... de zogenaamde doorbraak in Genk van het VB is een dikke scheet in een fles.... want enkel enkele foert stemmers zullen hun aantal verkozenen van 4 naar 5 of 6 opkrikken....
en voor de rest... het ACW cenakel dat in Genk de boel domineert zal er wel voor zorgen dat indien CD&V en NVA niet de meerderheid halen (wat er wel inzit omdat de NVA'ers op de lijst, ex-aanhangers van de destijds machtige VU clan van Dr Bollen en zijn erfgenamen waarschijnlijk daarvoor zullen zorgen), dus indien er geen meerderheid van tjeven en Vlaams Nationalisten van het NVA is, dan zal Maharassine wel binnengehaald worden....
Steenbok66 is offline  
Oud 22 september 2006, 12:41   #15
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zou VB zich dan niet beter distanciëren van die praktijken en luisteren naar de problemen van het volk in de gemeente en oplossingen bieden aan dat volk. Als VB toch zo dicht bij de mensen staat, waarom komen ze dan met nationaal gezwets af bij de verkiezingen die het dichtst bij het volk staan.

In deze topic komt het grote probleem (en tegelijk schandalige strategie) van het VB in de aandacht: veel roepen en klagen, maar oplossingen die dieper gaan dan 'buiten!' 'verbieden!' 'weg ermee!' vind je niet.
Oud 22 september 2006, 12:51   #16
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Ooh ik vergat...
Knuppel en anderen zullen mij over de VLD te Genk interpeleren...
ik heb vroeger al gezegd dat het jammer is dat er verdeeldheid ontstaan is in Genk en dat de echte VLD'ers er maar gedeeltelijk bij waren... er zaten enkele eerder NVA'ers tussen de 6 verkozenen en die komen niet meer op uit onvrede met onze goede volksvertegenwoordiger Germeaux en de dochter van een van hen staat nu als NVA'er op de lijst van Gabriëls...
voor wat de programmapunten van Germeaux en de andere VLD'ers betreffen... die zijn veel veel waardevoller dan die van de Speerpunten van het VB...
maar ja... ik heb niet meer mijn hoofdverblijfplaats in Genk omdat ik een hoeveke van mijn groottante en grootoom gekocht heb in mijn geboortedorp Crisnée, nadat een zotte Hollander mij enorm veel geld betaalde voor mijn woning te Genk...
maar men cijfert zo maar niet 40 jaar woonachtig zijn te Genk weg, endaarom vertel ik wat ik denk over de verkiezingen te Genk... en het mager programma van het VB...
Steenbok66 is offline  
Oud 23 september 2006, 07:34   #17
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier heb je een punt, maar vertel me eens, is het toeval of met opzet dat je maar op een deeltje van mijn post reageert? Graag ook een reactie op het onderstaande (alsmede gelijkaardige posts van mede-forummers) :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Daar waar Groen! het presteert om vrijwel iedere straat te vermelden met er aan gekoppelde concrete voorstellen om de plaatselijke situatie te verbeteren is er van dit alles bij het VB niets terug te vinden.

Alternatieven en concrete voorstellen? Nog nooit van gehoord, mijnheer....
Het is trouwens opvallend dat er in deze topic maar weinig beweging van de blokkers te bespeuren valt ...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 september 2006 om 07:38.
Esperanza is offline  
Oud 23 september 2006, 07:42   #18
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier in mijn gemeente is het ook hetzelfde. Veel algemene punten, maar nulkommanul concrete voorbeelden. Het lijkt me inderdaad een standaardfolder waar men per gemeente enkel de naam en de foto van de lijsttrekker dient te veranderen. Frappantste is wel de vermelding over de dagelijkse verkeersproblematiek op de... N70. Een weg die niet eens door mijn gemeente loopt!
Zwartengeel is offline  
Oud 23 september 2006, 07:51   #19
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(Wie zei me trouwens dat in een andere topic dat de financiering van de partijpropaganda enkel komt van de lokale afdeling. Yeah right, zelf de inhoud wordt van de partijtop uit voorgekauwd, maar dit terzijde)

Waar ik het hier over wil hebben is de (zogenaamde) speerpunten die ze over Genk te zeggen hebben. Let vooral op hun constructieve alternatieven die ze aanbieden (kuch, kuch).

Zoals ik al zei, let op hun constructief alternatief... Wie zoekt, die vindt, zegt men. Dat geldt overal behalve bij Vlaams Belang natuurlijk!
Dus eigenlijk willen ze aanklagen dat het zwembad nog niet open is (ook al zijn er nog zwembaden in Genk). Dan moeten ze eigenlijk wel bij de aannemer gaan aankloppen, want die heeft een zwembad met lekken gebouwd en heeft daarvoor reeds een proces aan de broek, aangespannen door het gemeentebestuur.
Wat nut heeft zo'n speerpunt, als ze mikken naar voor, maar gooien naar achter?
Geweldige opener natuurlijk!

Je kan inderdaad de cijfers van één school nemen en daaruit conclusies trekken voor een stad dat tientallen scholen telt. Daarbij beperken ze zich dan nog tot één bepaalde stroming (lees TSO).
Daarbij komen ze nog eens afdraven met een dom cliché, want in vele Genkse scholen worden al geen hoofddoeken meer gedragen! Wat er buiten de school gebeurd, is iets anders, maar dat heeft dan ook niks meer te maken met dit onderwerp.
Trouwens, het Genkse stadsbestuur investeerde de laatste jaren juist sterk in het onderwijs van de stad. Er is zelfs een nauwe samenwerking met de KUL opgebouwd, waardoor het Hogeschool onderwijs serieus wordt vergroot.
Zoek ook hier hun geweldige alternatieven!!!

Genk is lang een 'dode stad' genoemd. Eindelijk is er sinds een tijdje meer leven in het centrum van de stad.
Waar ze de zogenaamde 'onaangekondigde' vuurwerkfestijnen vandaan halen, is me een raadsel. Ik woon vlakbij het 'vuurplatform' en heb altijd geweten wanneer dat vuurwerk gepland was. Ik ben dan ook steeds uit het keukenraam gaan kijken wanneer het vuurwerk startte.
Natuurlijk kan je ook vuurwerk afschieten om 14u, maar dan is het volop licht. In mei of juni is het nu eenmaal laat donker.
Trouwens, die 3 keer per jaar vinden kinderen het zelfs leuk om vuurwerk te mogen zien. Daar blijven ze graag voor wakker.
Voor honden is het minder leuk, maar als je daarvoor wilt opkomen, maak je je beter lid van Gaia dan Vlaams Belang.
Want zeg nu zelf, wat was hun alternatief ook weer?

Er veranderd inderdaad vanalles. Dat vinden de conservatievelingen natuurlijk nooit goed. Maar de waarheid dient te worden uitgesproken, en die vertelt ons dat die veranderingen er zijn door de nieuwbouw die ons centrum zal sieren. Gelukkig is er evenveel te vinden als anders, en diegene die de tijd hebben om op de markt te slenteren (gepensioneerden en werklozen) hebben voldoende tijd om alles te vinden.
Wat betreft die exotische jaarmarkt, wie niet op reis kan gaan, zal hier zeker niet om klagen. Maar goed, die 'exoten' hebben zich ingeschreven voor die jaarmarkt, net zoals Vlamingskes dat konden doen. als die zich minder hebben ingeschreven voor de jaarmarkt, moet je die maar aanspreken.
zoek ook hier naar het geweldige alternatief!

Hierover kunnen we zeer kort zijn, dit is geen gemeentelijke materie. Je kan niet zomaar als gemeente beslissen om werklozen verplicht vrijwilligerswerk te laten verrichten als daar geen Vlaamse regeling voor is.
Weer mikt men de speer naar de totaal verkeerde richting.
Dit is dus geen gemeentelijk punt, maar een punt voor de Vlaamse regering.
geweldig alternatief!

Dit is natuurlijk keihard politiek voeren hé.
Zagen over één rotonde van de bijna honderd die Genk rijk is, riekt sterk naar muggenziften. Niet verrassend natuurlijk, als je voor de rest niets te zeggen hebt.

Nu zou je toch zeggen dat ze hier een alternatief over kunnen formuleren. Vindt jij dat constructief alternatief?

Schotelantennes zijn bij mijn weten niet verboden. Lijkt me ook debiel, want dan moeten we ook BVN (Belgisch Nederlandse schotelzender) verbieden, want dat is ook nefast voor de Belgen en Nederlanders die in het buitenland wonen.
Vroeger waren het trouwens van die lelijke antennes die op de daken prijkten en die menige brand veroorzaakten tijdens onweer. Daarover deed ook niemand onnozel.
Wat verwacht het VB hier nu van de stad? Dat lees je nergens. Nog harder moet je zoeken naar het alternatief van het VB.
Begint het stilletjes aan cliché te worden als ik ernaar vraag? Cold hard reality, da is't!

Is dit dan een 'speer'punt voor gemeentepolitiek? Verwijzingen naar snelbelgwet, moeten aan het daarvoor verantwoordelijke niveau worden gelinkt. Wat the fuck voor een invloed heeft een stad met een nationale wetgeving? Laat staan dat Vlaams Belang Genk dit als ze verkozen zijn allemaal kunnen oplossen. Maar ja, dat hoeven zo ook niet, want zelfs hier bieden ze geen alternatieven en zeggen ze dus niks over wat zij zouden doen als ze verkozen worden.
Lekker simpel en makkelijk!

ROFL! Dit is het meest lachwekkende gedeelte van heel de folder. Hoe ze slijmen naar de Italianen, Grieken,..., terwijl deze ook allemaal hun buurthuis, orthodoxe kerken, verenigingen, buurtwinkels, cafés en zo hebben.
Slijmballen zijn die Vlaams Belangers hier overduidelijk, want ze weten goed genoeg dat ze nergens geraken zonder te paaien bij de nieuwe-belgen uit de buurt. Moesten de Vlaams belangerkes concequent zijn in hun aantijgingen over niet nederlands spreken, 'eigen' buurthuizen en ontmoetingscentra bouwen, ...
Als je die subsidies aan EU-vreemdelingen samentelt, krijgen deze nog meer subsidies dan de moslims in onze gemeente. Trouwens, denk maar niet dat zij daar in hun vereniging Nederlands spreken. Denk ook maar aan de italiaanse of griekse,... bejaarden die in de rusthuizen terecht komen. Deze mensen hebben ook ontzettend veel moeite om nederlands te spreken.
Over die procentjes: 33% van de Genkenaren is italiaan. Tel daar de Spanjaarden, Grieken,... bij en dan zijn er bijna geen autochtoontjes. Dat klopt ook, omdat Genk nu eenmaal voor de mijn een keuterboerengat was, waar drie hutten en een kerkske stonden.
Maar dat stoort mij helemaal niet, want ik ga niet de paranoïafreak uithangen. Het gaat me goed zo tussen alle verschillen die in genk samenhangen, dat ik geen last heb van slapeloze nachten uit schrik voor 'de islam overheersing'.

Lees je trouwens hier een nuttig alternatief van het Vlaams Belang?
Ik zie zelfs helemaal geen punt dat met gemeentepolitiek te maken heeft. Erg zwakjes.

Maar nu snap ik wel waarom die mandataris van Vlaams Belang valse klachten laat voorleggen bij de Politie, om toch nog hun folderkes te kunnen opvullen.

Dit is hét voorbeeld van politieke communicatie. Lang lullen en niks nuttigs zeggen. Heil aan de dinosaurus-politici uit Genk!!!

Recht uit hun sluit'speer' !
één enkel antwoord op uw waslijst klachten, en dit komende van een Niet-VB-er: verwijder de islam, en de islamlijders uit onze samenleving
carlgustaaf is offline  
Oud 23 september 2006, 07:59   #20
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad zo dat er ministers en andere politici zijn die het onderscheid tussen gemeenteraadsverkiezingen en federale verkiezingen niet kunnen maken. Dat is voor mij echter geen reden om zelf nationale thema's te gebruiken in de campagne voor 8 oktober.

Er zijn immers genoeg gemeentelijke thema's die een kandidaat/partij kan aankaarten: onderwijs, dienstverlening, jeugd- en seniorenbeleid, cultuur (bibliotheek, theater), ontwikkelingssamenwerking/mondiale-vorming, ...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be