Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2003, 12:18   #1
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

De president van de rechtbank in Maastricht, mr. P.P. Lampe, wil drugs uit het strafrecht halen. Dat zegt hij zaterdag in de Volkskrant. De rechtbankpresident heeft in ieder geval softdrugs in gedachten.
,,De drugsbestrijding brengt ons hele strafproces in gedrang. Voor een heleboel andere strafzaken hebben we geen tijd meer. Daar zitten zware misdrijven bij. Dus houd ermee op, legaliseer het nou maar'', aldus Lampe. ,,Legalisering van harddrugs, daar worstel ik nog mee. Het is gevaarlijk spul. Maar ik denk dat we uiteindelijk moeten erkennen dat drugs, net als alcohol, niet met het strafrecht te bestrijden zijn.''

De berechting van bolletjesslikkers stuit Lampe tegen de borst. Volgens hem gaat het om 'arme sloebers', de echte 'losers', die in Nederland worden berecht volgens 'heel grove categorieën en straftarieven'. Ze zitten hier met meer mensen in een cel in een land waarvan ze de taal niet kennen en krijgen geen bezoek, aldus de rechter. ,,We treffen bovendien niet de grote jongens die er achter zitten, laat staan de gebruikers in Nederland.''

Vorig jaar liet ook de president van de rechtbank in Amsterdam, mr. R. Gisolf, een dergelijk geluid horen. Dat deed hij ter gelegenheid van zijn pensionering.

Ondertussen staat al een meerderheid van de nederlandse rechters achter deze stelling. Een echte volwaardige legalisering lijkt niet meer ver af.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 13:36   #2
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Goed initiatief van het gerecht. Keep us informed!
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 13:38   #3
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Dobbel (binnenkort trouwens weer Dobbel Palm maar dit volledig ter zijde aangezien ik nu toch van mijn dubbele posting gebruik kan maken voor onze dorpsbrouwerij )
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 17:11   #4
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

http://www.parool.nl/1052370536998.html

Nog een prima pleidooi voor liberalisering van drugs. Lijkt mij althans, toch als je weet hoeveel die drugs legaal zouden kosten.
Oud 10 oktober 2003, 09:11   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Dobbel (binnenkort trouwens weer Dobbel Palm maar dit volledig ter zijde aangezien ik nu toch van mijn dubbele posting gebruik kan maken voor onze dorpsbrouwerij )
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2003, 09:13   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Mijn idee hierover is dat het legalizeren van alle drugs de oplossing kan worden van het probleem. Maar heb even geen tijd om dat uit te leggen.

Een volgende keer.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be