Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2003, 07:36   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*Richard Moulckers, de fractieleider van het Vlaams Blok in de gemeenteraad van Hasselt, stapt uit de partij. Hij blijft wel zetelen als onafhankelijk raadslid. Dat schrijft Het Belang van Limburg.

Het rommelde al langer in het Hasseltse Vlaams Blok, de enige oppositiepartij in de stad. Naar verluidt is Moulckers de bemoeienissen van de nationale leiding van het Vlaams Blok beu. Hij heeft niet langer zin om kritiek te geven op het beleid, "terwijl het behoorlijk goed gaat met de stad Hasselt".

Het Vlaams Blok had twee raadsleden in Hasselt. De politieke toekomst van Moulckers is nog onduidelijk.

Zoals ik steeds blijf herhalen: hier en daar zitten er nog mensen met een ruggengraat, die de vernederende dictatuur van de Blokbaronnen niet eindeloos blijven slikken.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 08:42   #2
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

je kan het ook anders bekijken, is er soms een goede plaatst binnen een andere partij in het verschiet, er zijn politiekers die de partijen afschuimen voor de beste plaatsen met de meeste garantie op macht en eventueel geld. Aan het probleem geeft men dan een andere naam, zoals,
de top van het Vlaams Blok bemoeit er zich teveel mee.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 09:48   #3
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
je kan het ook anders bekijken, is er soms een goede plaatst binnen een andere partij in het verschiet, er zijn politiekers die de partijen afschuimen voor de beste plaatsen met de meeste garantie op macht en eventueel geld. Aan het probleem geeft men dan een andere naam, zoals,
de top van het Vlaams Blok bemoeit er zich teveel mee.

fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 10:06   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Naar verluidt is Moulckers de bemoeienissen van de nationale leiding van het Vlaams Blok beu
Als dat het geval is dan zie ik niet echt in welke partij hij zou passen. De hoofdkantoren van VLD, SP.A èn Agalev zijn constant bezig zich te bemoeien in stedelijke problemen. Zie bijvoorbeeld Antwerpen. Trouwens ook NV-A, Liberaal Appel, iedereen uiteindelijk.

Moulckers kan misschien een nieuwe partij oprichten :

de PALAMERUMABEEG (Partij Laat Me Met Rust Maar Betaal Me Even Goed).
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 10:17   #5
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Naar verluidt is Moulckers de bemoeienissen van de nationale leiding van het Vlaams Blok beu
Als dat het geval is dan zie ik niet echt in welke partij hij zou passen. De hoofdkantoren van VLD, SP.A èn Agalev zijn constant bezig zich te bemoeien in stedelijke problemen. Zie bijvoorbeeld Antwerpen. Trouwens ook NV-A, Liberaal Appel, iedereen uiteindelijk.

Moulckers kan misschien een nieuwe partij oprichten :

de PALAMERUMABEEG (Partij Laat Me Met Rust Maar Betaal Me Even Goed).
U bent bezig onze Lucien zijnen topick aan het verkloten.
Hij had nu eens het licht gezien om terug iets tegen het Blok op te starten.
En dan nog zonder hulp van de schriftgeleerde THE PIANoLA.
Oud 15 oktober 2003, 12:30   #6
Luddo
Minister

Standaard

Er staat hem niets anders te doen dan de partij "Hasseltveiligenleefbaar" op te richten, en een kartel aan te gaan met een West-Belgische zusterpartij! Succes verzekerd!
Oud 15 oktober 2003, 12:36   #7
Minister-President

Standaard

Bedankt een goede tip voor Moulckers !
Natuurlijk geen woord over het zoveelste bewijs van het ondemocratisch karakter (dictatuur) van de partij...
Oud 15 oktober 2003, 12:51   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even tussendoor...

Ik ken een ontzettend fijne kerel die voor het Blok in het OCMW van Heusden-Zolder zetelt.
En weten jullie waaraan hij zich stoort?

Aan de ongewenste bemoeienissen van de top van het Blok tot op gemeentelijk niveau toe

Ik voelde een behoorlijke sympathie voor Gerolf Annemans maar laat het toch nét die man zijn die daar zijn, voor de inwoners onbekende, beschermengel doordrukte op de verkiezingslijst inplaats van een overbekende die zich al sinds jaar en dag voor die partij inzet?

Ik sta er dus niet van te kijken dat de top van het Blok geregeld als dictatoriaal overkomt bij mensen die er dit soort staaltjes van kregen.

Niet dat het er in andere partijen zoveel anders aan toe gaat overigens...
Oud 15 oktober 2003, 12:55   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En voor jullie met beschuldigingen beginnen...
Deze man was niet zélf de gegadigde voor die plaats op de lijst.
Hij zal trouwens helemaal niet meer opkomen voor het Vlaams Blok.

Jammer, want volgens mij deed hij uitstekend werk op de OCMW-dienst.
Oud 15 oktober 2003, 13:15   #10
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik steeds blijf herhalen: hier en daar zitten er nog mensen met een ruggengraat, die de vernederende dictatuur van de Blokbaronnen niet eindeloos blijven slikken.
Ik noem dit idioten, net zoals BV&L ook uit idioten bestaat, die zichzelf belangrijker vinden dan het boeken van politieke resultaten.

Een anti-regimepartij die fundamentele structuren in vraag stelt (bijv. de belgische staat), kan niet zonder strikte tucht en discipline van bovenaf. Zoniet, wordt dit een zwakheid die door de tegenstander uitgebuit wordt.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 13:23   #11
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Ik geloof je verhaal en daar zou het Blok dus dringend wat moeten in milderen. Maar volgens mij valt het historisch te verklaren als je bekijkt wat er met de VU is gebeurd. Men wil de touwtjes strak in handen houden, maar te strak is ook niet goed. Het leidt tot gemor en doet afbreuk aan het subsidiariteitsbeginsel waar ze zelf voorstander van zijn. Maar toch blijf ik erbij dat het Blok niet ondemocratischer is dan andere partijen. Omdat die anderen dat wel herhalen, zal ik ervoor blijven stemmen (ook al omdat veel van hun punten me wel aanstaan: Vl. onafhankelijkheid, weg met monarchie, etc.).
Voor mij is er maar één conclusie: politiek is een vuile oorlog waar begaafde manipulatoren wild masturberend de macht opzoeken op de rug van militanten die de basis hebben opgebouwd en al te vaak over het hoofd worden gezien. Dat is in elke partij zo!
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 13:25   #12
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Ik noem dit idioten, net zoals BV&L ook uit idioten bestaat, die zichzelf belangrijker vinden dan het boeken van politieke resultaten.

Een anti-regimepartij die fundamentele structuren in vraag stelt (bijv. de belgische staat), kan niet zonder strikte tucht en discipline van bovenaf. Zoniet, wordt dit een zwakheid die door de tegenstander uitgebuit wordt.
Ja maar die tucht mag niet zo streng worden dat er een hele leegloop gebeurd. Bij elke persoon die wegvlucht gaan er ook enkele honderden kiezers mee die persoonlijk op die man hebben gestemd. Op den duur blijf je met niets meer over, en kan je met je tucht enkel nog sadomasochistisch worden.
Oud 15 oktober 2003, 13:26   #13
Minister-President

Standaard

Citaat:
Even tussendoor...

Ik ken een ontzettend fijne kerel die voor het Blok in het OCMW van Heusden-Zolder zetelt.
En weten jullie waaraan hij zich stoort?

Aan de ongewenste bemoeienissen van de top van het Blok tot op gemeentelijk niveau toe

Ik voelde een behoorlijke sympathie voor Gerolf Annemans maar laat het toch nét die man zijn die daar zijn, voor de inwoners onbekende, beschermengel doordrukte op de verkiezingslijst inplaats van een overbekende die zich al sinds jaar en dag voor die partij inzet?

Ik sta er dus niet van te kijken dat de top van het Blok geregeld als dictatoriaal overkomt bij mensen die er dit soort staaltjes van kregen.

Wel Knuppel, dat zijn precies mijn ervaringen, maar dan nog sterk uitvergroot... Meest van al erger ik mij aan het scheppen van een zeker verwachtingspatroon;het parasiteren op de ellende en de tegenslag van
sukkelaars en minderbedeelden.
Zie ook de reactie van Guderian, hij is representatief voor de verborgen agenda van een groot deel van de partijtop.
Oud 15 oktober 2003, 13:33   #14
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik ken een meiske van Evergem, dat parlementslid was van de CD&V. Ze hebben ze op een onverkiesbare plaats gewipt om een ander lief snuitje, en vriendin van de cleck op haar plaats te zetten. zelf als gecoöpteerd senator hebben ze haar opzij geschoven. en.... In iedere partij gebeurt dit.
Kijk maar naar de SP.a waar STEVAERT alleen de kandidaturen bepaald.
Coveliers zijn lijdensweg gezien. Gezeik en bullshit is dit. iedere partijtop, bepaald wie er op de lijst komt.
En een beschermeling, bekwaam of niet, is altijd beter controleerbaar dan een zich zelf opgewerkte man.
De loyaliteit is vast en zeker sterker. Niet waar Lucien 10%?
Oud 15 oktober 2003, 14:04   #15
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Dat ze allemaal opstappen en zich aansluiten bij een fatsoenlijke politieke fractie, waar gewerkt wordt volgens een ethische code.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 14:05   #16
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Dat ze allemaal opstappen en zich aansluiten bij een fatsoenlijke politieke fractie, waar gewerkt wordt volgens een ethische code.
Dat bestaat niet. Politiek en ethisch vloekt met elkaar, simpelweg omdat er macht mee gemoeid is. Veel macht.
Oud 15 oktober 2003, 14:11   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor wie er overheen las...

Knuppel schreef:

Citaat:
Oud 15 oktober 2003, 15:58   #18
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Dent u nu werkelijk dat zoiets kan? Nooit zal ditt nageleefd worden, om de eenvoudige reden dat de fundamenten van het politieke systeem zoals we het nu kennen, dit niet toelaat. Groepen die met elkaar moeten concurreren om de macht zullen altijd proberen om ook minder fraaie technieken toe te passen. Daarom dat het parlementair systeem zo verachtelijk is!
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 18:41   #19
Minister-President

Standaard

Citaat:

Knuppel schreef:

Citaat:
Heb daar niet overheen gelezen, de anderen pretenderen niet "anders" te zijn. En in geen andere partij zult u dezelfde partijtop vinden als 20 jaar geleden. Als u begrijpt wat ik bedoel ! En is er intern nog een vorm van democratische besluitvorming, hoe miniem ook soms....
Oud 15 oktober 2003, 18:44   #20
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Knuppel schreef:

Citaat:
Heb daar niet overheen gelezen, de anderen pretenderen niet "anders" te zijn. En in geen andere partij zult u dezelfde partijtop vinden als 20 jaar geleden. Als u begrijpt wat ik bedoel ! En is er intern nog een vorm van democratische besluitvorming, hoe miniem ook soms....
Ik heb het je al gezegd. Het Blok is anders omdat het de zaken veel duidelijker zegt aan de mensen. Als men het bedoelt qua interne werking is het louter marketing en dat gebruikt elke partij wel op één of andere manier, maar onder andere slogans.
Als de VLD zegt: 'dit land staat er weer', dan doelt men op hun uitstekende bijdrage in de regering. Dat is ook een marketingslogan, begrijp je?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be