![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
|
![]() Schokkend! Gruwelijk! Hemeltergend! In de consiergewoning van de provinciale school in Diepenbeek bevindt zich een heuse "nazi-kamer". Met dat verhaal pakte Het Belang van Limburg gisteren uit.
De woning in kwestie is een speciale "eco-woning" en de huisbewaarder moet het driemaal per jaar gedeeltelijk openstellen voor het publiek, dat dan kan kennismaken met de ecologische technieken die zijn gebruikt bij de bouw van de woning. Het voorbije weekeinde had alweer zo'n kijkdag plaatsgevonden, en daarbij was een gruwelijke ontdekking gedaan. Enkele bezoekers waren namelijk op de slaapkamerdeur van de zoon des huizes gestoten en lazen daar de boodschappen "Hier begint Vlaanderen" en "Vreemdeling keert terug". Geïntrigeerd door deze - in hun ogen ontoelaatbare - mededelingen, verschaften ze zich dan maar meteen toegang tot de slaapkamer. Volgens Het Belang van Limburg was die ingericht "met racistische symbolen als de swastika, de Hitlergroet en stickers voor een partij die populair wil zijn met standpunten tegen de multiculturele samenleving". De bezoekers dienden klacht in bij het Centrum voor Racismebestrijding, waar men de zaak ernstig nam en zou onderzoeken "of de slaapkamer behoorde tot het privé-domein van de woning". U leest het goed ... Vandaag staat het verhaal ook in Het Laatste Nieuws, mét een foto van de bewuste kamer. Wat blijkt? Het hele verhaal is grotendeels verzonnen. Op de foto zien we twee affiches met een Vlaamse leeuw, en tegen het plafond is nog eens een leeuwenvlag opgehangen. Tevens lagen er wat pamfletjes van het Vlaams Blok. Van nazi-kentekens geen spoor. Het Belang is hier zwaar uit de bocht gegaan. De krant heeft zich uitsluitend gebaseerd op het verhaal van de bezoekers. Bezoekers, laten we wel wezen, die in hun zelotische drang om inquisiteur te spelen, binnengedrongen zijn in een privé-ruimte (een slaapkamer!). Dat is strafbaar, zonder meer. Die indringers fantaseerden er maar op los en de journalist van dienst nam het allemaal zonder verpinken over. Voor een wederwoord van de consierge of zijn zoon was in het artikel geen plaats. Voor controle van het verhaal zal hij geen tijd hebben gehad. De deadlines, nietwaar. Het stuk kwam op de voorpagina én op pagina 3. Wie dacht dat Het Belang van Limburg vandaag de zaak zou nuanceren of zich zou excuseren voor het feit dat ze het gezin van de consierge volkomen onterecht te schande hebben gemaakt, komt bedrogen uit. Het Belang zwijgt laffelijk in alle talen. De sensatie is immers voorbij en de kassa heeft gerinkeld. Wat malen we dan nog om de deontologie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen die belangstelling tonen voor een eco-woning? ik raad al welke ideologische kleur die zullen hebben! En dat die dan een leeuwenvlag een nazi-symbool noemen verbaasd me al helemaal niet! Triestige mensen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() och, men raakt daar aan gewend, laat die paljassen doen wat ze niet laten kunnen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een proces voor inbraak, tergend geding, smaad en eerroof en schending van de privacy aan hun broek doen, ! zowel de krant als die pipo's die zo curieus waren, en daar dan nog een fikse schadevergoeding bijeisen, ! En natuurlijk een rechtzetting eisen van een volle bladzijde op pagina 3 waarin het vonnis wordt gepubliceerd, . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() De grote-kuisbrigade van het Vlaams Blok zal daar wel snel even langsgeweest om al die incriminerende swastika's te verwijderen voordat ze worden gefotografeerd, zeker?
![]()
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat verbied iemand van thuis in zijn prive omgeving swastika's omhoog te hangen, ? Zijn dat uw zaken, ? Op mijn modelleke van de Bismarck plakt ook een dikke vette swastika op de vlag van de Kriegsmarine, ... Ben ik nu ook strafbaar, gaan het centrum mij nu vervolgen voor het displayen van niet politiek correcte modellen. ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat we een Geheime Brigade oprichten bij de staatsveiligheid die belast is met het controleren van alle slaapkamers in België (allee, Vlaanderen toch, want in Wallonië bestaan er geen nazis). Ook moet er een wet gestemd worden die cameras in de slaapkamers verplicht.
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
VTM maakt weer kijkcijferwinst! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mij thuis ben je inderdaad beter dat ge eerst vriendelijk aanbeld, mijn kat is afgericht om aan te vallen, ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maakt ze nog wa zotter straks doen ze het nog ook, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() VERDRAAGZAAMHEID; Wat is dat?????
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijnheer Joriske ik ben geen nazie hé, en ik heb geen swastika's omhoog hangen in mijn living, maar als ik die als decoratief ellement omhoog zou willen hangen is dat volledig mijn zaak. En daar heb jij en de politiek correcte meute geen bal aan te zeggen. Even de feiten op een rij zetten, een paar minukkels komen een ecologische huis bezoeken, en wijken van hun pad af, en trekken een van de privé vertrekken open, ... dit op zich is al strafbaar, en dan gaan ze daar wat rondneuzen, ... en bovendien dienen ze dan nog een klacht in. Dit bewijs is niet rechtmatig bekomen, want bekomen door de wet te overtreden, dus ze maken al een procedurefout, niet, ? ... Al stond daar een komplete maquette van Auswitch met spoorwegemplacement en echt werkende crematoria, en nen stereo waaruit luidkeels "Erika" komt gegalmd. Dan is dat nog de zaak van die bewoner, Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar dat staat hier volledig los van. Nu ga je de dictatuur al doorvoeren tot in de slaapkamers van de mensen, ik lees nog altijd wat ik wil, denk nog altijd wat ik wil en doe nog altijd wat ik wil binnen de muren van mijn huis... Al was het het meest smaakloos en meest gortigste amusement dat je maar kan bedenken, wij doen wat wij willen, en niet wat jij denkt. Die tshirts van Tsje, pallestijnensjallen, en al da soort politieke symbolen moet toch ook allemaal maar kunnen, ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb nergens gezegd dat ik het ophangen van swastika's wil verbieden; wel dat het ophangen van de swastika (de nazi-variant) iets zegt over de (ziekelijke) politieke voorkeur van de eigenaar. 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een teken dat al voorkomt bij de Romeinen, ... Natuurlijk laat het het een en ander vermoeden, maar ik wil gewoon maar even duidelijk maken dat iedereen in zijn huis doet wat ie wil, en als ik in de gazet kan lezen wat er in iemand anders zijn huis gebeurd krijg ik daar allergische reacties van, ! ![]() Want vandaag is het van dien sukkel, morgen bij mij, (alhoewel de respectievelijke inbrekers dan hoogstwaarschijnlijk horizontaal terug door de deur zullen gaan, ... ) en overmorgen bij u. Plezant hé als heel belgen kan lezen wat er boven uw bed hangt, bij mij zijn het een paar spotjes, maar er zijn er anderen, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() K'had zo'n rooi vlag met nen halve alaambak op moeten zijn dan kreeg da ventje direkt ne staatsprijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Zouden die van het Belang van Limburg en die slaapkamerindringers even veel misbaar hebben gemaakt moest er een foto van Stalin gehangen hebben ?
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |