![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Ik vraag me toch af wat voor een bananenrepubliek wij zijn.
"De Staat" moet zgz die dwangsom betalen aan die 50 mensen. Maar de staat, dat zijn WIJ GDV!!! De luchthaven stond er al van voor die mensen daar woonden, dus waarom klagen ze. Ze hebben hun huis goedkoop kunnen laten bouwen, die waarde is ook gestegen en nu zakt die weer en ze beginnen te klagen. Dit is een groot probleem, dat weet ik, maar dat een rechter zoiets kan beslissen vind ik wel ridicuul. Maar ja, het probleem ligt blijkbaar weer eens in Brussel, bij de Franstalige ministers. En daarbij, sinds dat die routes gewijzigd zijn, hebben wij hier in Mechelen ook MEER LAST dan enkele jaren geleden. Dus dankuwel minister BLIJTER ANCIAUX. Ge kunt al evenveel van politiek als uw broereke die hier burgemeester is. 113 tt-TV1 113 wo 03 dec 10:14:17 binnenland �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* ARREST OVER NACHTVLUCHTEN IN WERKING �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* Sinds woensdagmorgen is het arrest in werking getreden dat de rechter heeft uitgesproken in verband met de nacht- vluchten vanop Zaventem. Dat gebeurde na een klacht van een aantal inwoners van de noordrand rond Brussel. Vanaf nu moet de overheid een dwangsom van 50.000 euro betalen voor elke dag dat de nachtvluchten niet evenwichtig gespreid zijn over alle inwoners in de buurt van de luchthaven. De topministers zijn al uren samen om hierover een akkoord te bereiken. Minister van Mobiliteit Bert Anciaux hoopt dat hij het akkoord in de loop van de dag kan aankondigen.
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ten tweede; het huis van deze mensen stond er voor de beslissing van Durant om al de last aan de Noordrand te geven. Ten derde; dat de huizen hier goedkoop zijn, is uiteraard een fabeltje. En ten vierde heeft de rechter gewoon geoordeeld dat iedereen recht had op nachtrust, zonder discriminatie. Een logische beslissing volgens mij.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En via kennissen die er al meer dan 20 jaar wonen weet ik datde waarde van hun huis sindsdien met meer dan 50% is gestegen in waarde dus ze waren wel goedkoop! EN dat klopt, iedereen heeft recht op nachtrust, dus dan zullen we maar de luchthaven sluiten en 5000 mensen hun broodwinning ontnemen? Het probleem is weeral eens communautair. Die walen/brusseleirs willen nie afgeven en dat is het probleem. En wij, Vlamingen, met de meerderheid in dit land, laten ons gewoon doen door enkele pipo's uit die regio? Ik heb er gewoon problemen mee dat er per dag 50.000euro moet betaald worden, DAT IS MIJN PROBLEEM!! Want zowel JIJ als ik betalen dat, en dat wil ik niet! Zijn er geen voorbeelden uit het buitenland hoe het daar geregeld wordt? Daar zullen toch ook wel huizen zijn in de buurt van een luchthaven? Maar ja, daar is er waarschijnlijk maar 1 volk en geen 3 nationaliteiten gelijk hier in Belgie. Hier hebben we de Vlamingen, de Walen en de Brusseleirs. 3 totaal verschillende groepen Ik hoop dat deze regering vlug iets gaat vinden, voor mijnpart mag de regering zelfs vallen want ze bakken er over het algemeen toch nie veel van!
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Voor alle duidelijkheid, het is nog niet zeker dat die rechter dit kan beslissen. De overheid is namelijk in cassatieberoep gegaan om deze uitspraak te laten vernietigen. Indien uit cassatie zou blijken dat dit wel een correcte uitspraak is dan moet deze uitspraak ook worden uitgevoerd. Het beschermen van de rechten en vrijheden van het individu tegen de staat (of zo u wil: tegen de dictatuur van de meerderheid) is net een van de belangrijkste taken van rechtbanken.
Coekie
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ook in brussel weten de mensen dat er een luchthaven in de buurt was die moeten dus nu niet zagen dat ze terug vliegtuigen overkomen . De mensen van de noordrand zijn minder dan de brusselaars of zoiets? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bleitsmoel Ansjovis geeft als geld aan zijn Ansjovisbroer. Wat kan hem dat schelen dat er geen spreiding komt. Die kazakkedraaiers tonen duidelijk dat ze onbekwaam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() @Malinwa
De overheid wist dat er in Doel mensen woonden. Waarom legt de overheid dan het Deurganckdok aan? En straks misschien het Saeftingedok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Karel Hendrik, het antwoord op die vraag is heel simpel,
"welke betonboer ligt met welke minister in bed?" en deel 2 van vraag en antwoord "wie heeft er de meeste woningen in Doel gekocht net voor de verwijdering officieel werd?" Kort en Bondig, volg de contracten.
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() waarom is dit toch zo moeilijk! er is een luchthaven,
daarvan vertrekkken vliegtuigen, om alle omwonenden te ontzien zou het niet meer dan normaal mogen zijn om de overlast te verdelen? cassatie blablabla rechtbank blablabla onze overheid blablat te veel dat ze eens gaan boemboemmen of: ahzo jullie willen geen vliegtuigen over brussel en de wale? geen enkele brusselaar of waal mag nog het vliegtuig op in zaventem, nada. geen enkel bedrijf gevestigt in brussel of de wale mag nog goederen vervoeren via zaventem is dat geen creatieve oplossing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
En als ge mij zou kennen dan ben ik zeker geen agalev, integendeel!
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
ik ben niet zo DOM geweest om op die mensen te stemmen die andere mensen hun leven miserabel maken. Volgend jaar, SLIM STEMMEN en zeker nie op de rooi sossisen! ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() @Seba
Wat is er gebeurd in Doel? Een VLD-minister levert een bouwvergunning af en laat reeds contracten afsluiten op basis van die bouwvergunning vooraleer er één spade in de grond wordt gestoken. De bouwvergunning wordt verworpen door de Raad van State samen met de wijziging van het gewestplan dat door CVP en SP kort voor de verkiezingen van 1999 rap, rap werd gewijzigd. De VLD minister dient een nieuwe wijziging in die weer geschorst wordt. Wat nu, er zijn intussen zoveel claims dat er per maand een verlies van 500 miljoen wordt geleden. Gesneden brood voor de oppositie als u het mij vraagt. En wat doet die oppositie? Zelf een voorstel van nooddecreet indienen om de flaters van de minister toe te dekken in plaats van zijn ontslag te eisen. En u hebt gelijk: alleen het Blok heeft in deze de democratie niet in de steek gelaten en heeft tegen gestemd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Och,
dat zelfde blok dat wanneer het op rechteroever staat (in de gemeenteraad, bestuur van de haven) niet hard genoeg kunnen roepen dat de havenontwikkeling prioriteit nummer 1 is om bij de havenbonzen goed te liggen (de schelde moet dringend verdiept ! deurganckdok mag geen vertraging oplopen ! ...) en wanneer het op linkeroever staat schouder aan schouder met de bewoners van doel vechten tegen de "antwerpse baronniënen die het waasland om zeep helpen" ![]() eten uit twee ruiven noemen ze dat bij ons - plat opportunisme op de rug van de doelenaars en toch zó doorzichtig ze zijn er zelfs in geslaagd om in het vlaams parlement te stemmen vóór een bouwvergunning voor de kades van het deurganckdok en tégen de nodige uitbaggering aan de toegang van het dok... ![]() m.a.w. voor het dok zelf en tegen de noodzakelijke ingreep om er voor te zorgen dat er ook echt schepen in kunnen |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Ondertussen is het spreidingsplan van Anciaux door de ministerraad goedgekeurd en het "blijft onverkort van toepassing totdat een volledige evaluatie en validatie van het geluidskadaster over een voldoende lange periode heeft plaatsgevonden". Van de dwangsom komt dus niet veel meer in huis. Deze heeft wel goed gewerkt als drukkingsmiddel.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Anciaux zal de mist ingaan: zijn plan is technisch onmogelijk, elke piloot weet dat. De dwangsom verdween vanaf het moment dat de politieke beslissing genomen was, dus daar komt hij wel goed weg, maar verwacht u aan het ergste de komende maanden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zet het geld van het gekochte huis op de bank, en met 2% intrest (en dat is niet veel voor zo'n lange termijn) is de waarde ook 50% gestegen.
![]() |