![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gisterenavond naar het vuurwerk geweest in Liège ter ere van "quatorze juillet".
Een schitterend vuurwerk dat ettelijke tienduizenden euro's moet hebben gekost. Een volksfeest dat zo'n slordige 40.000 mensen op de been bracht. Ikzelf stond perfect strategisch opgesteld op le "pont Albert I". Vlekkeloze organisatie, perfect weer, prachtige lokatie enz... Ik was echt fier dat ik als Vlaming en dus hoofdsponsor een feest mag betalen ter ere van het toekomstige vaderland van onze zuiderburen. Evenwel heb ik even mijmerend een analogie gepleegd met pakweg Leuven. Stel je eens even voor de we daar een groot orangistisch volksfeest organiseren ter ere van de Nederlandse feestdag op 30 april. Dit dan ook laten financieren door een ander volk evenwel heb ik mij ook met alle middelen willen voorstellen...maar het lukte mij niet... Wat ik mij wel kon voorstellen waren de virtuële krantenkoppen in Wallonië daags na zo'n analoog...ik denk dat ik aan niemand op dit forum de te verwachten inhoud zou moeten bijfantaseren...door oneigenlijk gebruik volledig uitgeholde woorden als racisme, fascisme, nazisme zouden de even uitgeholde "Vlamingen egoïstisch en niet solidair" separatismediscours op een zodanige wijze kruiden dat elke Vlaamse politieker diepbeschaamd in zijn typische béate aanbiddingsknieval voor de roi zijn verraderspostje zou gaan afsmeken... Ik krijg van dag tot dag meer bewondering voor dit Waalse volk: dit volk heeft geen voorbehoud om zijn identiteit ten volle te beleven én er voor uit te komen. Het Vlaamse volk daarentegen dat kruiperig tegen zoveel complexloos volksnationalisme aanschurkt en via een aan onwaarschijnlijkheid grenzend kultuurrelativisme zichzelf, volledig de democratie fnuikend, ondergeschikt maakt aan de waalse minderheid heeft geen recht op medeleven wanneer zij eens te meer duurbetaalde en zelf afgesmeekte vernederingen moet ondergaan om met Wallonië te mogen leven in een surrealistische antidemocratie.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet in hoeverre de Vlaamse media bericht gebracht hebben van deze gebeurtenis? Het zou voor vele Vlamingen verhelderend zijn te zien hoezeer men zich ten zuiden van de taalgrens blijkbaar 'belge' voelt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
Wat me interesseert is wie die viering betaalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Aldus Fieseler.
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Ik weet niet of het wel de (gemeentelijke/gewestelijke) overheid is die betaalt. Er is in Wallonië de zogenaamde rattachistische beweging, voor aanhechting bij Frankrijk. Doch van Waalse vrienden weet ik dat deze vereniging slechts 700 leden telt in heel Franstalig België. Mogelijk financieren zij dit feest (ik zeg maar iets: met een wafelenbak of zo)
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Maar toch... Ik heb gisteren genoten van een volk dat zichzelf durft zijn. Het ging hier om een organisatie voor het "eigen volk". In Vlaanderen worden enkel zulke massamanifestaties georganiseerd om een volkseigen minderheid te vernederen. Het contrast was enorm. Daarom misschien mijn misplaatst fatalisme? Vergis je echter niet Robert...ik ben en blijf een fiere vlaamse volksnationalist.
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Onder het Franse keizerrijk behoorde Luik tot het Département de l'Ourthe. Vandaar dat ze sindsdien de Franse nationale feestdag meevieren, enerzijds als traditie en anderzijds als eerbetoon voor de gevallen Franse soldaten en weerstanders tijdens WO1 en WO2.
De kosten worden grotendeels gedragen door de provincie en de stad Luik en deels door het Franse consulaat. Maar vergis je niet, dit betekent geenszins dat een Luikenaar zich meer Frans voelt dan Belg.
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Luikenaars staan bekend als gepatenteerde feestvarkens, redelijk vrolijk arnarchistisch getint. Maar vooral heel individualistisch. Mensen die zich achter een "eigen volk" scharen, noemen de Luikenaars: luizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn we eigenlijk niet gewoon uit jouw hoek.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Op 7sur7.be en op rtbf.be vind ik hier niks over?
![]() Mja, ik zie de Walen eigenlijk reeds als Fransen, met de rug naar Vlaanderen, gapend naar de Franse televisie, en af en toe wordt er eens wat lekkers van vanachter aangevoerd:
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Toch 100 keer liever dat dan te gapen naar Holland met hun naar mierenzeik smakend bier en hun muizenkaas.
![]() |
#13 |
|
![]() Als ik naar Nederlandse zenders kijk smaak ik daar niets van.
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Luik stinkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
U bent eigenlijk de eerste niet-vriendelijke Luikenaar die ik spreek. Grappig toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 juli 2007 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belzieker is moeilijk denkbaar....
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |