Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 08:19   #1
Anna List
Banneling

Standaard "Gij zijt Vlaming, dus gij gaat achteruit" - Politie Brussel 2007

http://www.brusselsjournal.com/node/2440

filmpje van minder dan 2 minuten

bekijk even die politieman in burger (gecamoufleerd met een camera ... (lijkt sterk op het zich uitgeven voor iets wat ie niet is, soit))

en hoor hem letterlijk zeggen : " pers ? ... dus gij zijt Vlaming, gij gaat achteruit " ...

hij had maar Frans moeten spreken zeker ?

ik las reeds op meerdere blogs dat Vlamingen in de betoging 'geviseerd' werden en er letterlijk uitgeplukt tov demonstranten van andere nationaliteiten... dit lijkt mij nu bewezen ... volgens mij is dat een ongeoorloofde discriminatie (nb in onze eigen hoofdstad) en een strafbaar feit

het gezag van de federale politie lijkt mij niet langer aanvaardbaar als Vlaming, defederalisering van de politie dient dringend op de communautaire agenda te komen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 08:50   #2
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Bedankt om de link naar mijn filmbeelden te plaatsen. Zo hoef ik het zelf niet te doen.

Dit compilatiefilmpje is rap gemaakt en daarom slechts twee minuten lang. Eertsdaags zal ik een langere versie maken en die kan je dan bekijken op Youtube. Volg mijn blog.
Oud 12 september 2007, 08:52   #3
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
http://www.brusselsjournal.com/node/2440

filmpje van minder dan 2 minuten

bekijk even die politieman in burger (gecamoufleerd met een camera ... (lijkt sterk op het zich uitgeven voor iets wat ie niet is, soit))

en hoor hem letterlijk zeggen : " pers ? ... dus gij zijt Vlaming, gij gaat achteruit " ...

hij had maar Frans moeten spreken zeker ?

ik las reeds op meerdere blogs dat Vlamingen in de betoging 'geviseerd' werden en er letterlijk uitgeplukt tov demonstranten van andere nationaliteiten... dit lijkt mij nu bewezen ... volgens mij is dat een ongeoorloofde discriminatie (nb in onze eigen hoofdstad) en een strafbaar feit

het gezag van de federale politie lijkt mij niet langer aanvaardbaar als Vlaming, defederalisering van de politie dient dringend op de communautaire agenda te komen.
Anna, je maakt er dingen van die er niet zijn en blaast dit op tot proporties die het niet heeft. Dit filmpje bewijst niets. Je weet ook dat je niet alles kan horen op het filmpje. En dezelfde man zegt eerst duidelijk: "jij bent geen pers, dus jij hebt hier niets te zoeken", waarna jde de persoon in kwestie iets ziet antwoorden (wat je niet hoort: misschien iets zoals geen pers, maar wel Vlaming) en dan pas volgt de opmerking "jij bent Vlaming dus jij gaat achteruit". Toevallig wordt enkel dat laatste ondertiteld natuurlijk. Ik moet je nu toch niet gaan uitleggen hoe propaganda werkt zeker?

Laatst gewijzigd door Edina : 12 september 2007 om 08:54.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 08:56   #4
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Anna, je maakt er dingen van die er niet zijn en blaast dit op tot proporties die het niet heeft. Dit filmpje bewijst niets. Je weet ook dat je niet alles kan horen op het filmpje. En dezelfde man zegt eerst duidelijk: "jij bent geen pers, dus jij hebt hier niets te zoeken", waarna jde de persoon in kwestie iets ziet antwoorden (wat je niet hoort: misschien iets zoals geen pers, maar wel Vlaming) en dan pas volgt de opmerking "jij bent Vlaming dus jij gaat achteruit". Toevallig wordt enkel dat laatste ondertiteld natuurlijk. Ik moet je nu toch niet gaan uitleggen hoe propaganda werkt zeker?
Si non e vero, e bene trovato.

Met dank aan de fascistische burgemeester van Brussel... het ziet er naar uit dat niet de tegenstanders van islamisering maar wel degene die hen de mond wilde snoeren hier slecht uitkomt.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 september 2007 om 08:57.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 08:59   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
het bevestigt nochtans alleen maar wat ik al op buitenlandse blogs las ... namelijk dat Vlamingen geviseerd werden en uit de demonstranten 'uitgeplukt' werden ... een duidelijke discriminatie op nationaliteit ... ongetwijfeld een zaak voor comité P

en ik blijf erbij ... een federale staat waarin de federale politie zulke orders geeft is onleefbaar, een federale politie die zo ver heen is dat ze zulke orders geeft is onaanvaardbaar ontslag van de burgemeester van Brussel en/of de minister van binnenlandse zaken is hier op zijn plaats.

de federale politie dient gedefederaliseerd te worden en de belgische staat dient ontmantelt te worden
Oud 12 september 2007, 09:03   #6
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Bedankt om de link naar mijn filmbeelden te plaatsen. Zo hoef ik het zelf niet te doen.

Dit compilatiefilmpje is rap gemaakt en daarom slechts twee minuten lang. Eertsdaags zal ik een langere versie maken en die kan je dan bekijken op Youtube. Volg mijn blog.
Jammer Bert, maar als we iedereen hier zjn blog moeten volgen... kom maar terug met een link als het zover is

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 12 september 2007 om 09:03.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:07   #7
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Federale Politie = een algemene reserve, iedere politiedienst ter wereld heeft een algemene reserve die instaat voor zaken waar de lokale eenheden de middelen/ de mensen niet voor hebben. Dus ontbinding van de Federale Politie vragen is niet echt realistisch.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:09   #8
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Si non e vero, e bene trovato.
Een voorstander van propaganda?

Citaat:
Met dank aan de fascistische burgemeester van Brussel... het ziet er naar uit dat niet de tegenstanders van islamisering maar wel degene die hen de mond wilde snoeren hier slecht uitkomt.
Ze komen er mi allebei even slecht uit.
Oud 12 september 2007, 09:11   #9
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Federale Politie = een algemene reserve, iedere politiedienst ter wereld heeft een algemene reserve die instaat voor zaken waar de lokale eenheden de middelen/ de mensen niet voor hebben. Dus ontbinding van de Federale Politie vragen is niet echt realistisch.
Niet de ontbinding, wel de splitsing.
Oud 12 september 2007, 09:12   #10
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een voorstander van propaganda?
Wie niet?

Propaganda is het belangrijkste politieke instrument, en het is de enige reden dat de Belgische staat nog bestaat.
Oud 12 september 2007, 09:14   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vroeg dan ook defederalisering van de fed pol en ontbinding van de Belgische staat
Oud 12 september 2007, 09:15   #12
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het bevestigt nochtans alleen maar wat ik al op buitenlandse blogs las ... namelijk dat Vlamingen geviseerd werden en uit de demonstranten 'uitgeplukt' werden ... een duidelijke discriminatie op nationaliteit ... ongetwijfeld een zaak voor comité P
Ongeveer 200 demonstranten, ongeveer 150 arrestanten...
Dan was de overgrote meerderheid blijkbaar Vlaming en is viseren en discriminatie dus niet echt aan de orde.

En van het comité P moet je in zo'n gevallen echt niets verwachten hoor...

Citaat:
en ik blijf erbij ... een federale staat waarin de federale politie zulke orders geeft is onleefbaar, een federale politie die zo ver heen is dat ze zulke orders geeft is onaanvaardbaar ontslag van de burgemeester van Brussel en/of de minister van binnenlandse zaken is hier op zijn plaats.
Over welke orders heb je het nu precies?

Citaat:
de federale politie dient gedefederaliseerd te worden en de belgische staat dient ontmantelt te worden
Federalisering van de politie is wel het domste dat er kan gebeuren. De grensoverschrijdende samenwerking met Nederlandse of Franse politie is al moeilijk genoeg. Tussen een Vlaamse en een Waalse politie zou dat gezien de spanningen onmogelijk zijn.

Ik zou trouwens eens graag een bewijs zien van het feit dat de aanwezige federale politie enkel bestond uit Franssprekenden... Het is niet omdat het VB dat zegt, dat dit ook klopt.
Oud 12 september 2007, 09:16   #13
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wie niet?
Euh, ik en velen met mij...

Citaat:
Propaganda is het belangrijkste politieke instrument, en het is de enige reden dat de Belgische staat nog bestaat.
Onzin. De reden dat België bestaat is eenvoudigweg omdat een splitsing niet erg realistisch is (Brussel!!!) én omdat itt wat sommigen ons willen doen geloven de meerderheid van de Belgen daar geen voorstander van is.

Laatst gewijzigd door Edina : 12 september 2007 om 09:19.
Oud 12 september 2007, 09:19   #14
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Euh, ik en velen met mij.
Ondertussen vinden de beelden en het nieuws hun weg door de hele wereld: in de hoofdstad van Europa, in het stervende dwergstaatje België, worden vreedzaam betogende Europarlementsleden van de straat geslagen door de repressiemacht.

Dodelijk efficiënt!

En een slechte beurt voor België, voor het geval het internationale hulp zou willen inroepen als het in elkaar stuikt.
Oud 12 september 2007, 09:21   #15
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Eerder zit de rest van de wereld zich af te vragen wat die maloten nu wilden bewijzen toen ze op de grond lagen.
Oud 12 september 2007, 09:24   #16
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Eerder zit de rest van de wereld zich af te vragen wat die maloten nu wilden bewijzen toen ze op de grond lagen.
hoe dan ook waren het vreedzame betogers die werden opgepakt, en dat geeft nooit een goede indruk
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:27   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ongeveer 200 demonstranten, ongeveer 150 arrestanten...
Dan was de overgrote meerderheid blijkbaar Vlaming en is viseren en discriminatie dus niet echt aan de orde.

En van het comité P moet je in zo'n gevallen echt niets verwachten hoor...

Over welke orders heb je het nu precies?

Federalisering van de politie is wel het domste dat er kan gebeuren. De grensoverschrijdende samenwerking met Nederlandse of Franse politie is al moeilijk genoeg. Tussen een Vlaamse en een Waalse politie zou dat gezien de spanningen onmogelijk zijn.

Ik zou trouwens eens graag een bewijs zien van het feit dat de aanwezige federale politie enkel bestond uit Franssprekenden... Het is niet omdat het VB dat zegt, dat dit ook klopt.
dat in brussel mogelijk 3/4 demonstranten vlamingen zijn, lijkt me eerder logisch, zeker nadat de buitenlandse demonstranten tegengehouden werden in stations en op vliegvelden

ik had het over de specifieke order om Vlamingen uit de demonstranten te plukken, ik hoorde het reeds in meerdere onafhankelijke getuignissen én voor mijn part bevestigen de beelden dit (ook als ze uitgelokt zijn ... wat goed mogelijk is, want volgens mij zie je de man die teruggewezens wordt even in het begin vh filmpje 'vertrekken' ... alhoewel iets of wat propagandadeskundige zou dit beeldje dan wel geknipt hebben)

bovendien is er de hele hetze geweest (en vooral de mare dat extreem rechts (Blood and honour toestanden bedoel ik daarmee) zou opgeroepen hebben om deel te nemen ... natuurlijk blijven voorzichtige mensen dan thuis ... vandaar de minimale opkomst me dunkt

(her)federalisering is (bevoegdheden) verplaatsen naar de federale staat
defederaliseren is de andere beweging : naar de deelstaten dus ... daar is geen enkel argument tegen ... als Denemarken en Luxemburg een nationaaal politieapparaat gaande hebben dat uiteraard ook met de buurlanden samenwerkt, dan kunnen Vlaanderen en Wallonië dit natuurlijk ook

ik heb niet beweerd dat de agenten uitsluitend franstalig waren, de bewuste stille die die Vlaming 'op zijn plaats' zet ... is me dunkt zelfs Nederlandstalig (native speaker) ...
Oud 12 september 2007, 09:29   #18
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
hoe dan ook waren het vreedzame betogers die werden opgepakt, en dat geeft nooit een goede indruk
Straks zie ik nog de vergelijking tussen Ghandi en FDW als je zo doorgaat.
Oud 12 september 2007, 09:30   #19
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Straks zie ik nog de vergelijking tussen Ghandi en FDW als je zo doorgaat.
Krijg je het eindelijk door ja?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:30   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh, ik en velen met mij...

Onzin. De reden dat België bestaat is eenvoudigweg omdat een splitsing niet erg realistisch is (Brussel!!!) én omdat itt wat sommigen ons willen doen geloven de meerderheid van de Belgen daar geen voorstander van is.

Edina,

over jou dooddoener (Brussel!!!) om de Vlaamse onafhankelijkheid tegen te houden
...
in Nederland wonen meer Vlamingen dan in Brussel hoor ... (zijn het er wel nog 70.000 in Brussel ?)
...
en dat moet Vlaanderen dan afstoppen in zijn recht op zelfbeschikking ?!

komaan hé ...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be