Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2007, 16:58   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Scholier neergestoken in Amsterdam na ruzie om pen

Citaat:
do 11/10/07 - In een technisch college in Amsterdam is een 16-jarige jongen overleden nadat hij was neergestoken door een andere scholier.
Volgens getuigen zouden de twee jongens ruzie hebben gekregen over een pen.
Een van de twee zou de andere hebben neergestoken met een mes. Het 16-jarige slachtoffer werd geraakt in de nek en is daarna overleden.

De dader sloeg op de vlucht, maar werd nadien gevat en in elkaar geslagen door andere scholieren.

Hij werd ten slotte door de politie ontzet en opgepakt.
bron
Er worden al mensen neergestoken om een mp3 speler, een sigaret, een telefoonnummer, en nu een pen. Is een mensenleven dan niets meer waard voor sommige jongeren? Is hier nu echt geen kruid tegen opgewassen?
Ben wel benieuwd naar de nationaliteit/afkomst van de dader...
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

Laatst gewijzigd door vercetti : 11 oktober 2007 om 17:01.
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 17:03   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Er worden al mensen neergestoken om een mp3 speler, een sigaret, een telefoonnummer, en nu een pen. Is een mensenleven dan niets meer waard voor sommige jongeren? Is hier nu echt geen kruid tegen opgewassen?
Is dit een maatschappelijk probleem of een fait divers, zeg maar een nieuwsfeit ?

Deze topic hoort hier niet thuis;

Laatst gewijzigd door Rudy : 11 oktober 2007 om 17:04.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 17:07   #3
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Zinloos geweld is bij mijn weten toch een maatschappelijk probleem. Géén fait divers.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 17:11   #4
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Oud stramien...(geeuw)
Krant of site (ook in 't buitenland) schrijft : X misdoet dit en 't wordt hier gecopiëerd met de suggestieve vraag naar de afkomst of godsdienst van de dader.
Als 't een misser van de poster blijkt te zijn vergeet hij 't direct maar ondertussen heeft hij zijn gif weer eens kunnen spuien. Als 't juist blijkt te zijn kan de thread 3 weken warm gehouden worden.
In beide gevallen worden gelijkaardige maar niet terzakedoende feiten over de thread uitgestort.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2007 om 17:12.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 17:29   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Scholier doodgestoken op ROC Amsterdam

AMSTERDAM - Een scholier is donderdag rond 12:30 voor het ROC TeC aan de Vlaardingenlaan in Amsterdam doodgestoken door een andere leerling.

Volgens omstanders zou het gaan om een puberale ruzie tussen twee allochtone jongens. Dader en slachtoffer komen allebei uit de derde klas voertuigtechniek.
Pen
De ruzie zou volgens medeleerlingen zijn ontstaan toen het slachtoffer, in de klas, een pen tegen het achterhoofd van de dader gooide.
Buiten liep de ruzie volledig uit de hand waarna 'de pennengooier' werd neergestoken. Het 16-jarige slachtoffer van Marokkaanse afkomst zou in zijn nek zijn geraakt en is later in het ziekenhuis overleden.
Het slachtoffer heeft een aantal minuten in een grote plas bloed op de grond gelegen, voordat hij naar het ziekenhuis vervoerd kon worden. De traumahelikopter was ter plaatse om assistentie te verlenen.
Vluchtpoging
De 14-jarige verdachte van Turkse afkomst vluchtte na het incident naar het metrostation Henk Sneevlietweg. Ongeveer 20 leerlingen van de school gingen hem achterna en hielden hem tegen op het perron van de metro.
Volgens een ooggetuige begonnen de leerlingen eerst met hem te praten, waarna ze hem op de grond gooiden en tegen zijn hoofd begonnen te slaan. De jongen riep zeker tien keer "ik heb hem niet geraakt".
De scholieren sleurden hem de trap af naar de ingang van het metrostation. Daar sloegen ze hem verder in elkaar totdat hij overgeleverd kon worden aan de politie.
Consternatie
De steekpartij leidde tot een hoop consternatie op het schoolplein. Scholieren waren volledig overstuur en probeerden de pers het werk onmogelijk te maken.
Onderzoek
De politie onderzocht donderdagmiddag de achtergrond en de toedracht en zette de straat bij het college af. In het schoolgebouw waren op dat moment mensen maar de lessen leken stilgelegd.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 11 oktober 2007 om 17:30.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 17:31   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
heeeyy soooooo ik was daar

Mourad heeft rachid neergestoken, omdat ze ruzie hadden over iets waar ik niks over kan zeggen. Mourad werd boos en haald een mes uit ze zak en stak rachid 4x. Ik zat in de klas er naast. We hoorden geschreeuw en rende allemaal naar de klas toe waar het gebeurde daar lag rachid bijna beweegloos op de grond met allemaal bloed omzich heen.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1609871

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 17:34   #7
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is dit een maatschappelijk probleem of een fait divers, zeg maar een nieuwsfeit ?

ik hoop van ganser harte dat gij ook zo een keer zulk een fait divers in uw nek krijgt!!!! Ik ga dan ook eens zeggen: is dat nu de moeite om de kranten mee te vullen?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 17:38   #8
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Scholier doodgestoken op ROC Amsterdam

AMSTERDAM - Een scholier is donderdag rond 12:30 voor het ROC TeC aan de Vlaardingenlaan in Amsterdam doodgestoken door een andere leerling.

Volgens omstanders zou het gaan om een puberale ruzie tussen twee allochtone jongens. Dader en slachtoffer komen allebei uit de derde klas voertuigtechniek.
Pen
De ruzie zou volgens medeleerlingen zijn ontstaan toen het slachtoffer, in de klas, een pen tegen het achterhoofd van de dader gooide.
Buiten liep de ruzie volledig uit de hand waarna 'de pennengooier' werd neergestoken. Het 16-jarige slachtoffer van Marokkaanse afkomst zou in zijn nek zijn geraakt en is later in het ziekenhuis overleden.
Het slachtoffer heeft een aantal minuten in een grote plas bloed op de grond gelegen, voordat hij naar het ziekenhuis vervoerd kon worden. De traumahelikopter was ter plaatse om assistentie te verlenen.
Vluchtpoging
De 14-jarige verdachte van Turkse afkomst vluchtte na het incident naar het metrostation Henk Sneevlietweg. Ongeveer 20 leerlingen van de school gingen hem achterna en hielden hem tegen op het perron van de metro.
Volgens een ooggetuige begonnen de leerlingen eerst met hem te praten, waarna ze hem op de grond gooiden en tegen zijn hoofd begonnen te slaan. De jongen riep zeker tien keer "ik heb hem niet geraakt".
De scholieren sleurden hem de trap af naar de ingang van het metrostation. Daar sloegen ze hem verder in elkaar totdat hij overgeleverd kon worden aan de politie.
Consternatie
De steekpartij leidde tot een hoop consternatie op het schoolplein. Scholieren waren volledig overstuur en probeerden de pers het werk onmogelijk te maken.
Onderzoek
De politie onderzocht donderdagmiddag de achtergrond en de toedracht en zette de straat bij het college af. In het schoolgebouw waren op dat moment mensen maar de lessen leken stilgelegd.
Allez, ze gaan nu al elkaar beginnen uitmoorden! 't werd tijd! Altijd maar in blanken stekken, dat is toch racistisch! Maar 't schijnt dat turkrn en maroks elkaar niet goed kunnen verdragen he?
Oud 11 oktober 2007, 17:40   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kort filmpje van het AD:
http://www.ad.nl/binnenland/article1733357.ece
Dit soort incidenten zijn zeker maatschappelijke problemen in veel Europese landen.
Ik wil niet alle allochtonen over één kam scheren, maar ze zijn verhoudingsgewijs veel meer betrokken bij geweld dan autochtonen.
Oud 11 oktober 2007, 17:40   #10
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

O, een Turk steekt een Marokkaan neer. Dan is er geen racisme in het spel. Zaak gesloten. Laten we onze jeugd gewoon in een meswerende vest steken en ze kunnen weer veilig naar school.
Oud 11 oktober 2007, 17:42   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Allez, ze gaan nu al elkaar beginnen uitmoorden! 't werd tijd! Altijd maar in blanken stekken, dat is toch racistisch! Maar 't schijnt dat turkrn en maroks elkaar niet goed kunnen verdragen he?
Een half jaar geleden is in mijn straat nog een aardige Turk (ik kende hem van een broodwinkeltje, waar ik wel eens pizza's haal) door 5 Maroc's van zijn scooter beroofd en daarbij volledig total-loss geslagen.
Oud 11 oktober 2007, 18:20   #12
Banneling

Standaard

Citaat:
Net de berichtgeving hierover op het VRT-nieuws gehoord. Raar, in het geval HVT was zelf de partijkaart van de vader van belang - zeker in de media-, maar in dit geval durven de linkse media niet eens de nationaliteit van de dader te vermelden en nog minder een verband te leggen tussen zijn gedrag en zijn gewelddadig islamitisch geloof en cultuur en dito opvoeding.
De hypocrisie druipt er weer van af.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 18:23   #13
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
u bent misselijkmakend.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 18:29   #14
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
u bent misselijkmakend.
Ik weet het, jij hebt liever dat een blanke gestoken wordt hé? Ik niet, ik heb echt liever dat een vreemdeling het slachtoffer is. Niet omdat ik iets tegen vreemdelingen heb. Maar dan alleen nog wordt de dader gestraft. Anders wordt het verdraaid, verzacht, goedgepraat,...
Nu is er wel het probleem dat de dader ook een alloch is. Ik vraag me af hoe ze hiermee gaan omgaan.
Maar ik meen dus wat ik zeg: de Antillianen in NL trekken ook rap een mes (als je te lang naar hen kijkt bvb) omdat "dat in hun cultuur zit". Wel dan heb ik liever dat ze elkaar doodsteken dan iemand van ons.
Oud 11 oktober 2007, 18:33   #15
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
...maar in dit geval durven de linkse media niet eens de nationaliteit van de dader te vermelden en nog minder een verband te leggen tussen zijn gedrag en zijn gewelddadig islamitisch geloof en cultuur en dito opvoeding.
Waar haalt u juist vandaan dat de dader het product is van "een gewelddadig islamitisch geloof en cultuur en opvoeding"?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 18:34   #16
Banneling

Standaard

Citaat:

De VRT was alvast niet benieuwd naar de partijkaart van de vader van de dader.
Oud 11 oktober 2007, 18:37   #17
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Waar haalt u juist vandaan dat de dader het product is van "een gewelddadig islamitisch geloof en cultuur en opvoeding"?

Ik inspireer mij op de logica die weldenkend links hanteerde in het geval HVT. Voor meer tekst en uitleg verwijs ik naar de statements van de Pietjes, Rafkes, etc.
Vervang VB-lidmaatschap door islamitisch geloof/cultuur/opvoeding, en klaar is kees.
We gaan toch niet selectief doen hé?
Oud 11 oktober 2007, 18:43   #18
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik inspireer mij op de logica die weldenkend links hanteerde in het geval HVT. Voor meer tekst en uitleg verwijs ik naar de statements van de Pietjes, Rafkes, etc.
Vervang VB-lidmaatschap door islamitisch geloof/cultuur/opvoeding, en klaar is kees.
We gaan toch niet selectief doen hé?
1) Dat VB-lidmaatschap was een féit.
2) Waarom zou je een logica overnemen die je beweert te verwerpen? Discussieer gewoon en consequent op basis van je eigen logica. Dat voorkomt misverstanden.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 18:45   #19
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Heel juist van U,hup verplaaten naar Internationale
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 18:58   #20
Banneling

Standaard

Citaat:
Den Duisteren Duikboot;2991143]1) Dat VB-lidmaatschap was een féit.
Dat lidmaatschap van de grote oemma is ook een feit. Het bijhorend geloof/cultuur/opvoeding dus ook.

Citaat:
2) Waarom zou je een logica overnemen die je beweert te verwerpen?
Waarom zou jij een logica verwerpen die je normaal altijd hanteert? Past die logica plots niet meer omdat er allochtoontjes in't spel zijn?
Op die vraag had ik graag een antwoord.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be