![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ben wel benieuwd naar de nationaliteit/afkomst van de dader... Laatst gewijzigd door vercetti : 11 oktober 2007 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze topic hoort hier niet thuis; Laatst gewijzigd door Rudy : 11 oktober 2007 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Zinloos geweld is bij mijn weten toch een maatschappelijk probleem. Géén fait divers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Oud stramien...(geeuw)
Krant of site (ook in 't buitenland) schrijft : X misdoet dit en 't wordt hier gecopiëerd met de suggestieve vraag naar de afkomst of godsdienst van de dader. Als 't een misser van de poster blijkt te zijn vergeet hij 't direct maar ondertussen heeft hij zijn gif weer eens kunnen spuien. Als 't juist blijkt te zijn kan de thread 3 weken warm gehouden worden. In beide gevallen worden gelijkaardige maar niet terzakedoende feiten over de thread uitgestort. Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2007 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scholier doodgestoken op ROC Amsterdam
AMSTERDAM - Een scholier is donderdag rond 12:30 voor het ROC TeC aan de Vlaardingenlaan in Amsterdam doodgestoken door een andere leerling. ![]() Volgens omstanders zou het gaan om een puberale ruzie tussen twee allochtone jongens. Dader en slachtoffer komen allebei uit de derde klas voertuigtechniek. Pen De ruzie zou volgens medeleerlingen zijn ontstaan toen het slachtoffer, in de klas, een pen tegen het achterhoofd van de dader gooide. Buiten liep de ruzie volledig uit de hand waarna 'de pennengooier' werd neergestoken. Het 16-jarige slachtoffer van Marokkaanse afkomst zou in zijn nek zijn geraakt en is later in het ziekenhuis overleden. Het slachtoffer heeft een aantal minuten in een grote plas bloed op de grond gelegen, voordat hij naar het ziekenhuis vervoerd kon worden. De traumahelikopter was ter plaatse om assistentie te verlenen. Vluchtpoging De 14-jarige verdachte van Turkse afkomst vluchtte na het incident naar het metrostation Henk Sneevlietweg. Ongeveer 20 leerlingen van de school gingen hem achterna en hielden hem tegen op het perron van de metro. Volgens een ooggetuige begonnen de leerlingen eerst met hem te praten, waarna ze hem op de grond gooiden en tegen zijn hoofd begonnen te slaan. De jongen riep zeker tien keer "ik heb hem niet geraakt". De scholieren sleurden hem de trap af naar de ingang van het metrostation. Daar sloegen ze hem verder in elkaar totdat hij overgeleverd kon worden aan de politie. Consternatie De steekpartij leidde tot een hoop consternatie op het schoolplein. Scholieren waren volledig overstuur en probeerden de pers het werk onmogelijk te maken. Onderzoek De politie onderzocht donderdagmiddag de achtergrond en de toedracht en zette de straat bij het college af. In het schoolgebouw waren op dat moment mensen maar de lessen leken stilgelegd.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 11 oktober 2007 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kort filmpje van het AD:
http://www.ad.nl/binnenland/article1733357.ece Dit soort incidenten zijn zeker maatschappelijke problemen in veel Europese landen. Ik wil niet alle allochtonen over één kam scheren, maar ze zijn verhoudingsgewijs veel meer betrokken bij geweld dan autochtonen.
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() O, een Turk steekt een Marokkaan neer. Dan is er geen racisme in het spel. Zaak gesloten. Laten we onze jeugd gewoon in een meswerende vest steken en ze kunnen weer veilig naar school.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een half jaar geleden is in mijn straat nog een aardige Turk (ik kende hem van een broodwinkeltje, waar ik wel eens pizza's haal) door 5 Maroc's van zijn scooter beroofd en daarbij volledig total-loss geslagen.
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hypocrisie druipt er weer van af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik weet het, jij hebt liever dat een blanke gestoken wordt hé? Ik niet, ik heb echt liever dat een vreemdeling het slachtoffer is. Niet omdat ik iets tegen vreemdelingen heb. Maar dan alleen nog wordt de dader gestraft. Anders wordt het verdraaid, verzacht, goedgepraat,...
Nu is er wel het probleem dat de dader ook een alloch is. Ik vraag me af hoe ze hiermee gaan omgaan. Maar ik meen dus wat ik zeg: de Antillianen in NL trekken ook rap een mes (als je te lang naar hen kijkt bvb) omdat "dat in hun cultuur zit". Wel dan heb ik liever dat ze elkaar doodsteken dan iemand van ons. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Waar haalt u juist vandaan dat de dader het product is van "een gewelddadig islamitisch geloof en cultuur en opvoeding"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VRT was alvast niet benieuwd naar de partijkaart van de vader van de dader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik inspireer mij op de logica die weldenkend links hanteerde in het geval HVT. Voor meer tekst en uitleg verwijs ik naar de statements van de Pietjes, Rafkes, etc. Vervang VB-lidmaatschap door islamitisch geloof/cultuur/opvoeding, en klaar is kees. We gaan toch niet selectief doen hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
2) Waarom zou je een logica overnemen die je beweert te verwerpen? Discussieer gewoon en consequent op basis van je eigen logica. Dat voorkomt misverstanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||