Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 12 oktober 2007, 05:43   #1
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard Jongen van 16 dood nadat hij hij door 14-jarige met mes in de keel is gestoken.

ELSEVIER NL

Scholier (16) doodgestoken in Amsterdam
donderdag 11 oktober 2007 15:38

Een zestienjarige Marokkaanse leerling van een ROC in Amsterdam-West is donderdagmiddag overleden nadat hij bij een ruzie voor het schoolgebouw in zijn nek werd gestoken. De politie heeft een veertienjarige Turkse medescholier aangehouden.

De straat voor het ROC werd onmiddellijk door de politie afgezet
Dat meldt de regionale zender RTV Noord-Holland. De steekpartij gebeurde rond half een donderdagmiddag voor het Technisch College aan de Amsterdamse Vlaardingenlaan.

Omstanders melden dat de allochtone jongeren in de klas ruzie kregen nadat een van hen een pen tegen zijn hoofd gegooid kreeg, schrijft De Telegraaf.

Vluchten
Die ruzie zou buiten het schoolgebouw zijn voortgezet. Een van de ruziemakers stak daar een ander in zijn nek. Het slachtoffer is zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis, waar hij overleed.

Volgens RTV Noord-Holland is de veertienjarige Turkse jongen ook gewond: hij zou door een groep medeleerlingen zijn tegengehouden bij het metrostation Henk Sneevlietweg, waar hij probeerde te vluchten.

Daar zou hij in elkaar zijn geslagen, voordat hij werd overgedragen aan de politie. Die heeft hem vervolgens meegenomen naar het politiebureau voor verhoor.

Het schoolplein werd onmiddellijk nadat de politie arriveerde afgezet. Een traumahelikopter verleent assistentie.

Door Robbert de Witt

Ben ik weer racistrisch als ik vaststel dat bijna alle misdrijven waar een mes in't spel is door allochtonen wordt gepleegd?
Zou men (politie) niet meer moeten controleren op wapenbezit ( messen) en dan vooral bij ( jonge) allochtonen?
Waarom gebruiken zij zo snel een mes en zelfs bij de minste onenigheid,zijn zij zo laf dat ze liever met een mes vechten in plaats van de vuisten te gebruiken?
Discus is offline  
Oud 12 oktober 2007, 05:53   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Dit hoort niet thuis in binnenlandse politiek.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 12 oktober 2007, 05:55   #3
born2bewild
Banneling

Standaard

Can you spell kerktorenmentaliteit, rafke?

bokes al gesmeerd?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 oktober 2007 om 05:56.
born2bewild is offline  
Oud 12 oktober 2007, 07:42   #4
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Voor een keer dat een ruzie met een allochtoon (of tussen allochtonen) eens niet uitdraait op een familie-reunie.. die gasten bellen voor alles hun neven op.
Hoe meer dit soort zaken in de media komen, hoe meer ze zullen voorvallen. Het geweld en de absurditeit van de wereld is vandaag de dag dermate ontspoord dat ieder gevoel voor proporties verdwenen is, zeker bij die jongeren.
En een mes... Iedereen die ik kende op die leeftijd had wel een mes, maar wij gebruikten die doorgaans toch enkel om een beetje in stokken te kerven. Daarbij, je hebt absoluut geen mes nodig om iemand te vermoorden, ik geloof dat de meeste moorden nog altijd worden gepleegd met een 'bot voorwerp'...

Trouwens, als de politie gerichte controles op 'wapenbezit' gaat doorvoeren mogen ze weer enkel de autochtonen controleren, anders zijn ze weer aan het provoceren en is er weer een familie-reunie voor het politiekantoor...

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline  
Oud 12 oktober 2007, 07:51   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Messenvechtende Turken en Marokkanen zijn idd geen Rob Klob die zijn vrouw een opdonder geeft omdat ze zich niet aan de wet houdt, he Rafke.

Maar je hebt gelijk hoor. Dit is storend en hoort bij 'Vreemdelingen en Integratie'.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 oktober 2007 om 07:54.
Knuppel is offline  
Oud 12 oktober 2007, 07:54   #6
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
typisch PC reactie : het is niet goed voor het imago van onze (licht) gekleurde vrienden? DIRECT WEGMOFFELEN
Oud 12 oktober 2007, 08:27   #7
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Messenvechtende Turken en Marokkanen zijn idd geen Rob Klob die zijn vrouw een opdonder geeft omdat ze zich niet aan de wet houdt, he Rafke.
Hola...hola: de waarheid heeft zijn rechten.
Rob heeft ingegrepen toen zijn vrouw (weer ladderzat) hem aanviel om aan haar kinderen te geraken....dat zij ook nog eens haar bezoekverbod overtrad was slechts een detail dat de linkies maar al te graag vergeten doch niet de essentie.
Oud 12 oktober 2007, 08:36   #8
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rafke, valt dit voor jou niet onder de categorie faits divers? Je bent er anders zo vlug bij om dit uit te krijsen en deze keer niet?
Oud 12 oktober 2007, 08:40   #9
rookie
Staatssecretaris

Standaard

[quote=Fieseler;2992178]
Citaat:

Rob heeft ingegrepen toen zijn vrouw (weer ladderzat) hem aanviel om aan haar kinderen te geraken....dat zij ook nog eens haar bezoekverbod overtrad was slechts een detail dat de linkies maar al te graag vergeten doch niet de essentie.
zoals ze ook nogal hééééél snel vergeten dat ze een verboden wapen gebruikte (pepperspray)
Oud 12 oktober 2007, 08:44   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

Ik haalde dit voorbeeld enkel aan als voorbeeld, Fieseler. Rafke was er toen niet als de kippen bij om deze draad naar het juiste katern te verwijzen. Integendeel zou ik zeggen. Maar Rob was dan ook geen 'jongere' hé?

Dat doet er me aan denken dat er in mijn database een onderwerp zit dat ik 'Jongeren' noemde. Ik mag niet vergeten daar het 'nieuws' in op te slaan dat radioI vanmorgen als een vechtpartij tussen twee 'jongeren' bracht, met een dode tot gevolg.

En neen, ik heb me eigenlijk niet afgevraagd waarom de BRT enkel de leeftijd van de messenvechtende moordenaar vernoemde. Van racisme kunnen ze hem overigens moeilijk verdenken, hé?

Als dat wél het geval was geweest zou Rafke het ook absoluut niet storend gevonden hebben dat het in 'Politiek Binnenland' werd gepost. Het had dan immers wel degelijk met politiek te maken, hé?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 oktober 2007 om 08:50.
Knuppel is offline  
Oud 12 oktober 2007, 08:49   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

mss hoort het juist wel bij binnenland, want je kan die vele voorvallen van geweld door jongeren en onder jongeren ook anders gaan bekijken, of ze nu in Antwerpen, Brussel of Rotterdam gebeuren maakt eigenlijk niet veel uit.
Ze wijzen allemaal naar de zelfde problemen in de verschillende steden.
Gebrek aan ruimte, gebrek aan toezicht, gebrek aan opvang, gebrek aan begeleiding, gebrek aan bezigheden, enz...

Allemaal gevolgen van een overbevolkte egocentrische maatschappij.
Jantje is offline  
Oud 12 oktober 2007, 08:54   #12
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
bij "godsdienst en levensoveruiging mischien" ? Toch typisch islamietisch, zo een redenloze steekpartijen ?
forumspook is offline  
Oud 12 oktober 2007, 08:55   #13
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
mss hoort het juist wel bij binnenland, want je kan die vele voorvallen van geweld door jongeren en onder jongeren ook anders gaan bekijken, of ze nu in Antwerpen, Brussel of Rotterdam gebeuren maakt eigenlijk niet veel uit.
Gebrek aan ruimte, gebrek aan toezicht, gebrek aan opvang, gebrek aan begeleiding, gebrek aan bezigheden, enz...

Raar dat het ene geval meer of minder media aandacht krijgt dan het andere. Vergelijk de aanpak van het "circus Van Themse" met de moord op Demoor, Mombaerts en Van Holsbeeck( vanzodra men wist wie het deed). Niet dat ik een van deze zaken goedkeur of goedpraat, maar de aanpak van de media is oorverdovend. De dagelijkse geweldplegingen in Antwerpen al iets van gehoord ?

Laatst gewijzigd door rookie : 12 oktober 2007 om 08:56.
rookie is offline  
Oud 12 oktober 2007, 08:55   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Wat een onzin!

Mijn acht broers en zussen en ikzelf leden precies dezelfde tekorten en toch heeft niemand van ons ooit een mes getrokken.
Wij gingen echter naar school, werden zélf verantwoordelijk gesteld voor wat we deden en hielden ons in onze vrije tijd bezig met boeken te lezen die we voor 1 frank per boek in de openbare bibliotheek konden huren.
Oud 12 oktober 2007, 09:04   #15
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

op de VRT vond men het uiteraard niet nodig om de afkomst van deze jongeren te vermelden.

Tja, het is wellicht racistisch, maar het zijn toch maar mooi wéér allochtonen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:05   #16
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik haalde dit voorbeeld enkel aan als voorbeeld, Fieseler. Rafke was er toen niet als de kippen bij om deze draad naar het juiste katern te verwijzen. Integendeel zou ik zeggen. Maar Rob was dan ook geen 'jongere' hé?

Dat doet er me aan denken dat er in mijn database een onderwerp zit dat ik 'Jongeren' noemde. Ik mag niet vergeten daar het 'nieuws' in op te slaan dat radioI vanmorgen als een vechtpartij tussen twee 'jongeren' bracht, met een dode tot gevolg.

En neen, ik heb me eigenlijk niet afgevraagd waarom de BRT enkel de leeftijd van de messenvechtende moordenaar vernoemde. Van racisme kunnen ze hem overigens moeilijk verdenken, hé?

Als dat wél het geval was geweest zou Rafke het ook absoluut niet storend gevonden hebben dat het in 'Politiek Binnenland' werd gepost. Het had dan immers wel degelijk met politiek te maken, hé?
Groot gelijk Knuppel...ik haalde het geval Rob effe onder de schijnwerpers om ook deze hemeltergende selectiviteit van de poco's effe uw stelling te laten bekrachtigen...

Trouwens: ik denk dat het op de redakties van de regimepers stikt van dat soort Rafkes...
Oud 12 oktober 2007, 09:07   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
op de VRT vond men het uiteraard niet nodig om de afkomst van deze jongeren te vermelden.

Tja, het is wellicht racistisch, maar het zijn toch maar mooi wéér allochtonen.
Laat nu d�*t een van de de redenen zijn dat de BRT een extra nieuwsuitzendeing besteedde aan de veroordeling van Hans van Temse.

Niet racistisch zijn hoor want daar weten wij raad mee!
Oud 12 oktober 2007, 09:08   #18
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard De essentie

Citaat:
De Amsterdamse wethouder van Onderwijs, Hennah Buyne, die hem vergezelde, zei geschokt te zijn. "Pijn, dat is wat je voelt", aldus Buyne. "Mijn hart ligt bij de ouders die vanochtend niet wisten dat ze afscheid moesten nemen van hun kind." Staatssecretaris Van Bijsterveldt van Onderwijs reageerde eveneens geschokt op de dodelijke steekpartij. "Dit is een verschrikkelijk bericht. De school moet een veilige plek zijn."
Kortaf is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:08   #19
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Mensen, het is niet erg.

Het slachtoffer was Marokkaan.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:11   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mensen, het is niet erg.

Het slachtoffer was Marokkaan.
Totaal verkeerd.
Het is niet erg, want den dader was ne Turk.
Bob is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be