Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2007, 12:03   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard 15 jarig neefje maakt tante zwanger

Woorden overbodig:
Citaat:
36-jarige vrouw verliet man en vijf kinderen voor 15-jarig aangetrouwd neefje
'We zijn verliefd. Et alors?'

Lohan was amper 15, Françoise 36 én zijn tante. Toch werden ze verliefd op elkaar. De twee belandden in bed waardoor Françoise voor de rechter werd gebracht. Maar hij was het verliefde stelletje gunstig gestemd. Dus steken ze hun gevoelens niet langer weg. Met trots stellen ze hun zoontje van twee maanden voor. 'Ja, wij zijn verliefd! Et alors?'

Françoise Wathelet (37) woont vandaag in een gerenoveerd burgerhuis in het centrum van Hoei. Met haar levenspartner Lohan Michotte (16), de zoon van haar mans broer. Samen hebben ze een zoontje van twee maanden: Lohan. 'Waarom we dezelfde naam kozen? Dat is een lang verhaal. Schrijf maar dat het een symbolische keuze was', zegt Françoise terwijl ze haar vriend een kus op de wang geeft. Hun uit de hand gelopen relatie bracht Françoise voor de strafrechter van Hoei. 'Wegens aanranding van de eerbaarheid van een minderjarige.' Maar de strafrechter sprak opschorting van straf uit. Dat betekent zoveel als: je bent fout maar je krijgt geen echte straf. Wathelet beseft dat ze aan erger is ontsnapt. 'Ik ken het verhaal van die Amerikaanse lerares die verliefd werd op een leerling. Die vrouw zat zeven jaar vast. Zeven jaar cel uit liefde, dat is veel.'

Voor Françoise en Lohan begon het in de herfst van 2006. Françoise: 'Mijn man en zijn broer hadden al jaren geen contact meer. Maar plots waren ze elkaar tegen het lijf gelopen. En zo kwam het dat Lohan na jaren opnieuw bij ons over de vloer kwam. Mijn man en ik hadden samen vijf kinderen, maar een heel slecht huwelijk.'

Volgens Lohan was het bij hem liefde op het eerste gezicht. Françoise probeerde haar neefje naar eigen zeggen aanvankelijk af te blokken. 'Lohan stuurde me steeds vaker sms'jes. En met de dagen die vorderden, werden zijn berichtjes ook altijd maar langer. Tot ik plots een heel kort sms'je kreeg: je t'aime. Ik hou van je. Ik heb hem geantwoord dat het niet kon. Dat hij te jong was. Ik zei hem letterlijk: dat waait wel over.'

Lohan bevestigt: 'We hebben er inderdaad vaak over gepraat. Maar zij deed het gesprek altijd stranden met de dooddoener: het kan niet. Tot we plots hartstochtelijk in de hall bij haar thuis stonden te zoenen. Vijf minuten later zou mijn oom thuis komen. Ik stond te trillen op mijn benen. Het was echt magisch. (grijnst)'

Waarop Françoise Wathelet een drastische beslissing nam. 'Ik verliet mijn man en ging met de kinderen in Namen wonen. Lohan kreeg ik niet uit mijn hoofd. En plots was daar dat zotte idee. Toen de kinderen op een dag bij mijn man waren, zijn Lohan en ik vertrokken. Gewoon: weg van iedereen. Eindelijk tijd voor ons tweetjes.'

De twee doken onder in een hotel in Blankenberge. Omdat hun vlucht niet goed voorbereid was, verkocht Françoise haar auto uit geldgebrek. 'Ik had mijn Hyundai pas vier jaar en er stonden amper 25.000 kilometer op de teller. Maar het was zondag en ik vond nergens een deftige garage. Ik heb die auto dan maar aan de eerste de beste marchand verkocht voor 1.200 euro. Veel te weinig natuurlijk.'

Volgens de twee was het een heerlijke periode. 'Eindelijk kon ik met haar over straat wandelen en haar handje vast houden en samen ravotten op het strand', vertelt Lohan. 'Dat vergeet ik nooit meer. We lieten elkaars hand enkel los wanneer we politiewagens zagen naderen.'

Want de moeder van Lohan had intussen de politie gewaarschuwd. 'Ik belde mijn moeder nochtans elke dag om te zeggen dat we het goed stelden. Maar omdat ik niet wilde zeggen waar we verbleven heeft maman Child Focus ingeschakeld.' Vijf dagen later gooide Françoise Wathelet de handdoek in de ring omdat ze besefte dat er echt naar hen werd gezocht. 'Ik heb de politie zelf getelefoneerd. Even later is de politie ons komen halen met loeiende sirenes. Mij hebben ze meteen gearresteerd. Ik vloog de cel in.'

Françoise Wathelet zegt dat ze toen niet goed besefte wat ze fout deed. 'De onderzoeksrechter noemde me een pedofiel. Ik had de jus niet om te reageren. Ik kon enkel wenen. Ik een pedofiel? Lohan was toch geen vier jaar of zo! Hij was groot en rijp voor zijn leeftijd.' Na vijf dagen wilde de raadkamer haar vrijlaten onder voorwaarden. 'De voorzitter zei dat hij me wilde vrij laten als ik elk contact met Lohan zou mijden. Ik heb geantwoord dat hij me dan even goed nog vijftig jaar in de bak kon houden.' Uiteindelijk zat Françoise Wathelet een maand in voorhechtenis. 'Toen de poort van de gevangenis in Lantin open ging, stond ik plots buiten. Ik heb een taxi genomen en ben meteen een gsm gaan kopen om Lohan te bellen. Even later zat ik al bij hen thuis te eten. Zo sterk was de drang naar hem.'

Volgens Françoise Wathelet liet haar eigen omgeving haar vallen als een baksteen. 'Veel vrienden had ik sowieso al niet. Mijn man had me altijd kort gehouden. Ik moest altijd maar thuis blijven om voor de kinderen te zorgen. Enkel in het weekend mocht ik in het winkelcentrum gaan werken als animatrice.' Maar ook haar familie had geen begrip voor haar nieuwe relatie. 'Mijn moeder heeft me letterlijk gezegd: jij bent mijn dochter niet meer. De enigen op wie ik kon terugvallen, was de familie van Lohan. Buiten zijn vader dan, want die spreekt nog altijd niet tegen me.' Ook Lohans moeder deed in het begin moeilijk. 'Ze zei dat ze niet akkoord kon gaan met onze relatie. Maar ze had snel door dat het geen kalverliefde was. Ze heeft er zich sindsdien bij neergelegd. Ze aanvaardt dat ik samen ben met tatty (tante, nvdr.), sorry mijn liefje bedoel ik natuurlijk (lachje).'

Vrij snel nadat ze uit de gevangenis was vrijgelaten, constateerde Françoise Wathelet dat ze zwanger was. Van Lohan. 'Ik was blij toen ze me het zei. Ik zou vader worden', zegt Lohan. Of hij niet vindt dat hij een groot deel van zijn jeugd heeft gemist? 'Françoise is mijn tweede grote liefde. Ik ben niet jaloers op mijn leeftijdgenoten. Overigens: ik hou niet van discotheken en techno. Ik geef ons zoontje liever zijn papfles.'

'Hij is een goede vader', lacht Françoise. Ook haar kinderen - 5, 9, 10, 12 en 14 jaar - hebben de nieuwe relatie van hun mama min of meer leren aanvaarden. 'Ik was vroeger goed bevriend met haar oudste zoon', vertelt Lohan. 'Hij is maar anderhalf jaar jonger dan mij. Hij had het heel moeilijk toen ik iets met zijn moeder begon. Maar nu gaat het beter.'

Volgens Françoise worden haar kinderen wel vaak gepest omwille van hun mama. 'En dat vind ik erg. Dat ze het in mijn gezicht zeggen: tot daar aan toe. Maar mijn kinderen moeten ze me met rust laten.'

Hoe ze de toekomst zien? 'Als elk ander normaal koppel denken we eraan om een huis te kopen. Nu wonen we in het centrum omdat Lohan dan gemakkelijker overal naartoe kan wandelen. Als hij zijn rijbewijs heeft, kunnen we verhuizen naar het platteland. Dat lijkt ons zalig.' Lohan zelf heeft nog meer plannen. 'Ik zou graag trouwen met Françoise. Ik vind dat belangrijk. Dan zullen mijn vrienden misschien eindelijk beseffen dat onze relatie niets om mee te lachen is. Dat ik haar echt graag zie.'

Voorlopig gaat Lohan nog twee dagen in de week naar school. De rest van de week gaat hij op leercontract als mecanicien. 'Daar zijn ze ook op de hoogte van mijn liefdesleven. Ik verberg mijn vriendin niet. Iedereen mag het weten.' Of er nog kinderen komen? Lohan: 'Ik zou nog een tweede kindje willen. Liefst een meisje. En als het even kan: liefst een tweeling (bloost).' Françoise kijkt bedenkelijk. 'Oei, dan zullen we ons moeten haasten. Ik nader de veertig. Maar eerlijk: ik zou er ook nog eentje willen.'

Zoontje Lohan en de eventuele andere kinderen zullen ooi het dagboek van hun papa en mama te lezen krijgen. Van toen hun relatie begon, houden Françoise en Lohan samen zo'n dagboek bij. 'Opdat ons zoontje later kan lezen dat hij echt wel een liefdesbaby was, en geen ongelukske. En misschien publiceren we het later wel.'

Of ze spijt hebben van iets? 'Misschien mochten we destijds niet weggevlucht zijn. Alhoewel, daardoor staan we vandaag waar we staan', denkt Lohan. En Françoise? 'Ik zou mijn andere kinderen liever iets vaker zien. Nu heeft de rechter een regeling uitgewerkt. Ik krijg de kinderen een weekend op de twee. En de helft van de vakantie mogen ze bij mij doorbrengen.'

Het contact met haar man - van wie ze aan het scheiden is - verloopt volgens haar heel moeilijk. 'Hij had 1 euro morele schadevergoeding gevraagd. De rechter heeft die eis afgewezen. Dat zegt genoeg', vindt Françoise Wathelet. 'De rechter heeft zijn standpunt duidelijk gemaakt. Liefde kent geen grenzen', zegt de opgeschoten puber terwijl hij zijn vriendin een zoveelste kus op de wang geeft. Ze wonen overigens nog maar samen sinds 31 mei 2007. 'Toen werd ik 16. Eerder mocht niet van het gerecht. En ook niet van mijn mama (lachje).'
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=RC1JBRH3
Valt het niet op dat zulke marginale feiten meer in Wallonië voorkomen?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 12:07   #2
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Woorden overbodig:

Daar moeten ze zich de vraag niet stellen, "wie gaat er geld verdienen" , want ze leven toch van het OCMW of iets gelijkaardigs.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 12:42   #3
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Woorden overbodig:

Comme toujours.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 12:44   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Daar moeten ze zich de vraag niet stellen, "wie gaat er geld verdienen" , want ze leven toch van het OCMW of iets gelijkaardigs.
Dat vroeg ik me ook al af!

Citaat:
Françoise Wathelet (37) woont vandaag in een gerenoveerd burgerhuis in het centrum van Hoei.
moet kunnen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 12:45   #5
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Hoe wanhopig moet je zijn om voor dit soort van artikels de communautaire kaart te trekken? Alsof zoiets in andere landen niet voorkomt.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 12:55   #6
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

Als zo'n bericht op NieuwNieuws.nl of Geenstijl.nl verschijnt staat er altijd wel iets van: rare Belgen. Maar... DA'S WALLONIE HOOR! En nu ik er aan denk, al die slechte PR voor België rond pedofilie situeerde zich ook in 't zuiden.
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 13:13   #7
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Hoe wanhopig moet je zijn om voor dit soort van artikels de communautaire kaart te trekken? Alsof zoiets in andere landen niet voorkomt.
²

En buiten dat; who cares?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 13:17   #8
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Dit is nu eenmaal de realiteit. Het verpauperde Wallonië is nu eenmaal een feit. Of ben je nog nooit verder dan je eigen kerktoren geweest.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 13:37   #9
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Krijgt dat gezin nu dubbel kindergeld?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 15:52   #10
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Dit is nu eenmaal de realiteit. Het verpauperde Wallonië is nu eenmaal een feit. Of ben je nog nooit verder dan je eigen kerktoren geweest.
Er is geen enkele reden om zo'n neerbuigende toon aan te slaan. Ik wou er alleen even op wijzen dat het nogal smakeloos is om deze zaak aan de communautaire kwestie te verbinden. Dit soort van zaken komt immers overal ter wereld voor. De link met Wallonië is volgens mij behoorlijk van de pot gerukt.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 15:56   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Er is geen enkele reden om zo'n neerbuigende toon aan te slaan. Ik wou er alleen even op wijzen dat het nogal smakeloos is om deze zaak aan de communautaire kwestie te verbinden. Dit soort van zaken komt immers overal ter wereld voor. De link met Wallonië is volgens mij behoorlijk van de pot gerukt.

Val ik volledig bij.

De situatie op zichzelf is natuurlijk wel eentje die een wenkbrouw van me laat fronsen. Maar binnen 3 jaar is de jongeman wettelijk met alles in orde.
Dat het hele santenkraam lekker mediageil word opgeklopt is wel een andere koek.
Oud 30 oktober 2007, 16:04   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Kom kom, doe toch niet eigenzinnig.

Ik wens die mensen veel geluk samen. Het ziet er schoon uit.
Oud 30 oktober 2007, 16:13   #13
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar binnen 3 jaar is de jongeman wettelijk met alles in orde.
Zoiets had Dutroux ook kunnen zeggen toen hij Laetitia in huis nam. Ik weet, het is niet helemaal hetzelfde, maar het blijft een rare redenering om te zeggen: het is fout, maar 3 jaartjes wachten en dan is het niet meer fout.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:01   #14
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Woorden overbodig:

ik vind dat wel grappig. Dit en dat verhaal van de "stier van marcinelle"...Folklore...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:06   #15
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Zoiets had Dutroux ook kunnen zeggen toen hij Laetitia in huis nam. Ik weet, het is niet helemaal hetzelfde, maar het blijft een rare redenering om te zeggen: het is fout, maar 3 jaartjes wachten en dan is het niet meer fout.
euh...Dutroux heeft die meisjes ontvoerd en verkracht. NIET helemaal hetzelfde hé. Ik ben wel bewust, dat als dit verhaal omgekeerd zou zijn, een huisvader van 36 jaar met 5 kinderen, die het afbolt met zijn nichtje van 15, er dan veel meer schandaligs over zou gezegd worden. Die man zou waarschijnlijk ook daadwerkelijk opgesloten worden. Nu zijn er velen half geamuseerd met dit verhaal.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:20   #16
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Volledig akkoord ziekelijk gewoon.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:20   #17
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
euh...Dutroux heeft die meisjes ontvoerd en verkracht. NIET helemaal hetzelfde hé. Ik ben wel bewust, dat als dit verhaal omgekeerd zou zijn, een huisvader van 36 jaar met 5 kinderen, die het afbolt met zijn nichtje van 15, er dan veel meer schandaligs over zou gezegd worden. Die man zou waarschijnlijk ook daadwerkelijk opgesloten worden. Nu zijn er velen half geamuseerd met dit verhaal.
Dat is juist, blijkbaar is het als een vrouw is met een kind ok, maar niet als het een man en een kind is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 18:28   #18
Stardust
Burger

Stardust's schermafbeelding

Standaard

Die moderne tijd toch
Oud 30 oktober 2007, 18:33   #19
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

In Vlaanderen bezingen ze zulke daden zelfs:

http://www.lyricstime.com/katastroof...ne-lyrics.html
Oud 30 oktober 2007, 18:46   #20
Pallas Athena
Vreemdeling

Pallas Athena's schermafbeelding

Standaard Non of our business

Wat gaat het ons aan wat anderen in hun privéleven doen?
Pallas Athena is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be