![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Studie bevestigt stelling Thierry Debels over Belgische ngo's
Er bestaat een studie van de actiegroep Stop Armoede Nu uit 2006 die de stellingen van Thiery Debels over Belgische niet-gouvernementele organisatie (ngo's) bevestigt. Debels is de auteur van het boek "Hoe goed is het goede doel?" dat woensdag op de markt komt. Hij beweert dat van elke geschonken 100 euro slechts 1 euro naar de Derde Wereld gaat. In hun studie van november 2006 maakt Stop Armoede Nu een kritische doorlichting van zowel internationale als Belgische ngo's op basis van bestaand cijfermateriaal. Volgens het onderzoek is er vooral een gebrek aan transparantie in verband met de besteding van de miljoenen die ngo's krijgen, zowel in België als in het partnerland. Bovendien worden subsidies soms ingezet voor doelen die niet overeenkomen met de beleidsdoelstelling van de overheid. (SER) 13:15 - 05/11/2007 Copyright © Belga het werd hoog tijd dat men dit stinkend potje opende. Weet er iemand waar ik dat boeken kan kopen? Bij de Fnac en Standaardboekhandle alvastniet en ik bestel niet graag via internet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waar het boek van T Debels te koop is, weet ik niet. Maar ik vermoed dat je dit boek toch via de boekhandel kan bestellen.
Die andere studie kan je downloaden van verschillende websites, onder andere http://www.doordacht.be/editoriaal/stop_armoede_nu.pdf Op www.doordacht.be staat wel meer interessant nieuws over NGO's. Laatst gewijzigd door ynneb : 14 november 2007 om 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |