Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2022, 22:23   #1
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.917
Standaard Ghana, het nieuwe Libië?

U weet nog, of niet meer, dat Libië onder Ghadaffi, van een straatarm naar een steenrijk Afrikaans land evolueerde.
Dat verhaal kwam ten einde toen hij het aandurfde het monetair wapen bij uitstek van de hegemon, de petro-dollar, aan te vallen, en voorstelde een gouden dinar in te voeren.
Onder het mom van Libië te bevrijden van armoede en onderdrukking, kwam de hegemon democratie introduceren, en intussen is Libië een failed state, en grondgebied en schuilplaats voor de slechterikken van de wereld.

Ghana stelt nu hetzelfde voor.

Gaat Ghana nu ook gedemocratiseerd worden door de hegemon, of sluiten ze zich aan bij het rus-china blok, en vragen ze door hen “beschermd” te worden?

Een volgend front dus, in de aanval op de unipolaire petrodollar-hegemon?

Wat denkt u?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 22:24   #2
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
U weet nog, of niet meer, dat Libië onder Ghadaffi, van een straatarm naar een steenrijk Afrikaans land evolueerde.
Dat verhaal kwam ten einde toen hij het aandurfde het monetair wapen bij uitstek van de hegemon, de petro-dollar, aan te vallen, en voorstelde een gouden dinar in te voeren.
Onder het mom van Libië te bevrijden van armoede en onderdrukking, kwam de hegemon democratie introduceren, en intussen is Libië een failed state, en grondgebied en schuilplaats voor de slechterikken van de wereld.

Ghana stelt nu hetzelfde voor.

Gaat Ghana nu ook gedemocratiseerd worden door de hegemon, of sluiten ze zich aan bij het rus-china blok, en vragen ze door hen “beschermd” te worden?

Een volgend front dus, in de aanval op de unipolaire petrodollar-hegemon?

Wat denkt u?
Lees hier meer;

https://www.zerohedge.com/news/2022-...xt-us-led-coup
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 22:40   #3
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.278
Standaard

Het schijnt dat Frankrijk ervaring heeft om het deksel op Afrikaanse ontvoogding te houden. Ooit keert zich dat als een massale boemerang tegen het zogenaamde Westen.

"France Has Assassinated 22 African Presidents Since 1963"

https://www.africanexponent.com/post...ialism-with-it

Het aantal lijkt wat aan de hoge kant op het eerste zicht. Noem het desnoods semi fake news. De tendens van westerse regimes om coups en politieke moorden te plegen in landen die aan hun controle pogen te ontsnappen is echter maar al te reëel tot op de dag van vandaag.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 22:45   #4
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het schijnt dat Frankrijk ervaring heeft om het deksel op Afrikaanse ontvoogding te houden. Ooit keert zich dat als een massale boemerang tegen het zogenaamde Westen.

"France Has Assassinated 22 African Presidents Since 1963"

https://www.africanexponent.com/post...ialism-with-it

Het aantal lijkt wat aan de hoge kant op het eerste zicht. Noem het desnoods semi fake news. De tendens van westerse regimes om coups en politieke moorden te plegen in landen die aan hun controle pogen te ontsnappen is echter maar al te reëel tot op de dag van vandaag.
“France has assasinated”

Merk op dat aan Frankrijk een “persoonlijkheid” wordt toegeschreven.

Dat is uiteraard onzin. Je kan dat muggenzifterij vinden, maar ik vind dat zeer significant.

Het is niet het onpersoonlijke “Frankrijk” dat staatshoofden vermoordt. Het zijn mensen die dat deden, en die er de opdracht toe gaven.
Huurdoders, betaald door politieke leiders en captains of industry. Die als ze gaan kakken, evengoed een hoop stank achterlaten.

Wij moeten niet tegen “Frankrijk” strijden. We moeten tegen de mensen strijden die de wereldbevolking als slaven zien.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 22:53   #5
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
“France has assasinated”

Merk op dat aan Frankrijk een “persoonlijkheid” wordt toegeschreven.

Dat is uiteraard onzin. Je kan dat muggenzifterij vinden, maar ik vind dat zeer significant.

Het is niet het onpersoonlijke “Frankrijk” dat staatshoofden vermoordt. Het zijn mensen die dat deden, en die er de opdracht toe gaven.
Huurdoders, betaald door politieke leiders en captains of industry. Die als ze gaan kakken, evengoed een hoop stank achterlaten.

Wij moeten niet tegen “Frankrijk” strijden. We moeten tegen de mensen strijden die de wereldbevolking als slaven zien.
Het is een noodzakelijke nuancering wat u maakt. Het onderscheid tussen bevolking en regime is van belang. Maar ik denk dat als payback day er is voor de Afrikanen het een moeilijk verkoopbaar product zal zijn.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 22:58   #6
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is een noodzakelijke nuancering wat u maakt. Het onderscheid tussen bevolking en regime is van belang. Maar ik denk dat als payback day er is voor de Afrikanen het een moeilijk verkoopbaar product zal zijn.
We kunnen maar 1 ding doen, en dat is ons meer en meer distantiëren van de top van de piramide. Tot ze geen basis meer heeft om op te rusten, en dan verdwijnt die top vanzelf.

Helaas beseffen nog te weinig mensen dat.

Collectivisten weten echter dat hun macht berust op de toelating die ze genieten van de domme massa.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 december 2022 om 22:59.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 23:05   #7
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
We kunnen maar 1 ding doen, en dat is ons meer en meer distantiëren van de top van de piramide. Tot ze geen basis meer heeft om op te rusten, en dan verdwijnt die top vanzelf.

Helaas beseffen nog te weinig mensen dat.

Collectivisten weten echter dat hun macht berust op de toelating die ze genieten van de domme massa.
Soms heb je de massa nodig om verandering te bewerkstelligen. Informatie en organisatie.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 23:11   #8
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.278
Standaard

Castillo is nu net bezig een CIA coup pogen te voorkomen in Peru. Even daarvoor was het Khan in Pakistan die hardop de VS beschuldigde van zijn afzetting. En zo gaat dat maar verder ondertussen dat de media ons in het beste geval voorhouden dat we de goeden zijn van het verhaal, als ze al het hele verhaal vertellen.

Laatst gewijzigd door Bach : 7 december 2022 om 23:13.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 23:17   #9
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Castillo is nu net bezig een CIA coup pogen te voorkomen in Peru. Even daarvoor was het Khan in Pakistan die hardop de VS beschuldigde van zijn afzetting. En zo gaat dat maar verder ondertussen dat de media ons in het beste geval voorhouden dat we de goeden zijn van het verhaal, als ze al het hele verhaal vertellen.
Barbarians at the gate. En damerikanen zijn al zo failliet als de pleuris.
Hoeveel “revoluties” gaan ze nog kunnen dirigeren?

Ze hebben precies een serieuze bliksemafleider nodig.

In ander nieuws; in Duitsland hebben 25 clowns....
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 23:22   #10
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Soms heb je de massa nodig om verandering te bewerkstelligen. Informatie en organisatie.
Ik heb het niet voor de massa. Ze moeten geen gelijk hebben om gelijk te krijgen, en strijden niet met gelijke wapens tegen het individu.

Andersom moet het individu sowieso gelijk hebben om ooit gelijk te kunnen krijgen, maar hij strijdt altijd vanuit morele superioriteit, maar wel in de minderheid.

Anders gezegd, een individu dat ongelijk heeft kan enkel door de massa op te hitsen gelijk krijgen.

Ik supporter voor het individu.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2022, 14:04   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Ghana, het nieuwe Libië?

Ik moest lachen. Gha na hoe belachelijk dat is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be