Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2023, 20:09   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.463
Standaard Puin/afval ruimen...

Langs deze weg toch een dikke proficiat voor al die mensen die zich ingezet hebben om het zwerfvuil en het sluikstort vuil op te ruimen.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 08:14   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.663
Standaard

morgen kunnen ze herbeginnen, er zijn nu eenmaal veel vuilaards van mensen die hun afval om het even waar droppen....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 21:02   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.463
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
morgen kunnen ze herbeginnen, er zijn nu eenmaal veel vuilaards van mensen die hun afval om het even waar droppen....
Die zijn er inderdaad...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 05:56   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.496
Standaard

We zouden allemaal samen die vuilruimers ne ferme kloot moeten aftrekken.

Hoe?

Gewoon door geen vuil meer op de straat te gooien.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 09:00   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We zouden allemaal samen die vuilruimers ne ferme kloot moeten aftrekken.

Hoe?

Gewoon door geen vuil meer op de straat te gooien.
Zoals we de regeringen en de flikken een kloot kunnen aftrekken door geen snelheidsovertredingen meer te maken? Krijg iedereen maar eens gemobiliseerd....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 13:44   #6
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Langs deze weg toch een dikke proficiat voor al die mensen die zich ingezet hebben om het zwerfvuil en het sluikstort vuil op te ruimen.

.....
Euh...ik vind dat domme mensen die als vrijwilligers hun tijd verprutsen om gratis het werk te doen waarvoor wij de overheid/politiek betalen maar die hun plicht verzuimen.
Als er strenger opgetreden zou worden tegen sluikstorters en onverlaten die hun vuil overal achterlaten dan was dat probleem al lang opgelost.

Er staan overal genoeg loerende camera's om dat soort viezeriken te kunnen pakken, alleen ontbreekt de politieke wil weer want dan moeten ze vreemde culturen aanpakken waar het de normale mentaliteit is om hun vuil overal neer te gooien en zelfs aan hun deuren en ramen buiten te smijten....maar dan voelt de politiek zich racistisch, je mag nieuwkomers niet wijzen op hun culturele viezigheid.
Wie ooit in landen zoals egypte, marokko of turkije is geweest, die kent die afval mentaliteit al.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2023, 17:02   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.463
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Euh...ik vind dat domme mensen die als vrijwilligers hun tijd verprutsen om gratis het werk te doen waarvoor wij de overheid/politiek betalen maar die hun plicht verzuimen.
Als er strenger opgetreden zou worden tegen sluikstorters en onverlaten die hun vuil overal achterlaten dan was dat probleem al lang opgelost.

Er staan overal genoeg loerende camera's om dat soort viezeriken te kunnen pakken, alleen ontbreekt de politieke wil weer want dan moeten ze vreemde culturen aanpakken waar het de normale mentaliteit is om hun vuil overal neer te gooien en zelfs aan hun deuren en ramen buiten te smijten....maar dan voelt de politiek zich racistisch, je mag nieuwkomers niet wijzen op hun culturele viezigheid.
Wie ooit in landen zoals egypte, marokko of turkije is geweest, die kent die afval mentaliteit al.
Ik vind het geen domme mensen.

Citaat:
Als er strenger opgetreden zou worden tegen sluikstorters en onverlaten die hun vuil overal achterlaten dan was dat probleem al lang opgelost.
Dat klopt wat u schreef maar of er tegen opgetreden zal worden dat lijkt mij wreed ver gezocht.

Ik geef een praktisch voorbeeld: er zijn hier mensen in de buurt die een bord zetten in hun voortuintje tegen de in het wilde weg 'schijtende' honden.

Denkt u dat er 1 iemand rekening met zal houden met die borden, integendeel.

Er was zelfs een tijd dat men de uitwerpselen in een zakje moest steken om ze daarna in het daarvoor bestemde paaltje of box te droppen.

Geen mens, op enkele na misschien, die dat nog doet.

Op die borden staat zelfs geschreven dacht ik dat er een boete van 250€ of 350€ volgde als men er geen gevolg aan gaf, het gewoon negeerde.

p.s.

In Antwerpen aan de Linker-Oever zijn er die dat ook doen naar het schijnt, aan het gebouw dat al wel eens ter sprake gekomen is: de Chicagoblok op Sintanneke.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 april 2023 om 17:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2023, 12:39   #8
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind het geen domme mensen.
Ik wel want ik vind dat wat zij gratis doen eigenlijk de taak is van de overheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat klopt wat u schreef maar of er tegen opgetreden zal worden dat lijkt mij wreed ver gezocht.
Een wet is enkel maar nuttig als erop toegezien wordt of ze opgevolgd wordt, anders is ze compleet zinloos.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik geef een praktisch voorbeeld: er zijn hier mensen in de buurt die een bord zetten in hun voortuintje tegen de in het wilde weg 'schijtende' honden.

Denkt u dat er 1 iemand rekening met zal houden met die borden, integendeel.

Er was zelfs een tijd dat men de uitwerpselen in een zakje moest steken om ze daarna in het daarvoor bestemde paaltje of box te droppen.

Geen mens, op enkele na misschien, die dat nog doet.

Op die borden staat zelfs geschreven dacht ik dat er een boete van 250€ of 350€ volgde als men er geen gevolg aan gaf, het gewoon negeerde.

p.s.

In Antwerpen aan de Linker-Oever zijn er die dat ook doen naar het schijnt, aan het gebouw dat al wel eens ter sprake gekomen is: de Chicagoblok op Sintanneke.
Dat is net mijn punt, mensen die hun verantwoordelijkheid nemen en begrijpen dat ze ook niet graag een voortuintje zouden hebben vol hondendrollen, die ruimen dat vanzelf op...die hebben zelfs geen bordjes nodig.

Maar voor andere viezeriken, die het niet kan schelen waar hun viervoeter schijt, zijn er gevolgen en boetes nodig om hen te wijzen op hun verantwoordelijkheid om de omgeving proper te houden...en niet enkel met borden maar door een reële pakkans...misschien kunnen de ordehandhavers zich daar ook eens mee bezighouden ipv alleen te jagen op snelheid, dat zou het probleem van hondendrollen na verloop van tijd oplossen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 08:40   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.463
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ik wel want ik vind dat wat zij gratis doen eigenlijk de taak is van de overheid.

Een wet is enkel maar nuttig als erop toegezien wordt of ze opgevolgd wordt, anders is ze compleet zinloos.

Dat is net mijn punt, mensen die hun verantwoordelijkheid nemen en begrijpen dat ze ook niet graag een voortuintje zouden hebben vol hondendrollen, die ruimen dat vanzelf op...die hebben zelfs geen bordjes nodig.

Maar voor andere viezeriken, die het niet kan schelen waar hun viervoeter schijt, zijn er gevolgen en boetes nodig om hen te wijzen op hun verantwoordelijkheid om de omgeving proper te houden...en niet enkel met borden maar door een reële pakkans...misschien kunnen de ordehandhavers zich daar ook eens mee bezighouden ipv alleen te jagen op snelheid, dat zou het probleem van hondendrollen na verloop van tijd oplossen.
De 'overheid' kan die het probleem, de overlast van het zwerfvuil alleen oplossen?

Ik denk het niet dus blijf ik van mening dat het knap is van al die mensen die een handje toesteken.

Mooimakers is er voor iedereen
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be