Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2023, 09:51   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mijn vraag is eerder of ze nu nog de Turkse nationaliteit heeft.
Zuhal Demir heeft de Turkse nationaliteit dankzij haar ouders die deze bij het Turks consulaat hebben aangevraagd. Ze heeft heeft dit consulaat - veel te laat - aangeschreven om afstand te doen van haar Turkse nationaliteit maar krijgt daar geen respons op. Het is zéér uitzonderlijk dat Turkije op zo'n aanvragen ingaat.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2023, 09:57   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zuhal Demir heeft de Turkse nationaliteit dankzij haar ouders die deze bij het Turks consulaat hebben aangevraagd. Ze heeft heeft dit consulaat - veel te laat - aangeschreven om afstand te doen van haar Turkse nationaliteit maar krijgt daar geen respons op. Het is zéér uitzonderlijk dat Turkije op zo'n aanvragen ingaat.
Inderdaad. Je kan haar natuurlijk niet aanwrijven van wat haar ouders dachten van goed te doen. Ik begrijp die ouders, die dachten dat elke extra nationaliteit een extra voordeel heeft. Dat zij in de politiek zou moeten gaan aantonen dat ze vooral GEEN Turkse wil zijn, was niet door die ouders ingerekend.

Misschien gaan mijn kinderen mij ooit ook verwijten dat ik ze ingeschreven heb op het Belgische consulaat
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2023, 10:03   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Je kan haar natuurlijk niet aanwrijven van wat haar ouders dachten van goed te doen. Ik begrijp die ouders, die dachten dat elke extra nationaliteit een extra voordeel heeft. Dat zij in de politiek zou moeten gaan aantonen dat ze vooral GEEN Turkse wil zijn, was niet door die ouders ingerekend.

Misschien gaan mijn kinderen mij ooit ook verwijten dat ik ze ingeschreven heb op het Belgische consulaat
Zuhal heeft pas in 2017 het Turks consulaat aangeschreven met haar vraag om afstand te nemen van haar Turkse nationaliteit. Ze was toen al 37 en sinds haar 18de had ze de dubbele nationaliteit.

Het kan niet zijn dat mensen met dubbele nationaliteit in regionale of nationale politiek op lijsten staan. Nog minder als deze geen actie ondernemen om slechts 1 nationaliteit over te houden. Cfr de enige vrouw in de huidige Turkse regering Erdogan heeft zowel de Belgische als de Turkse nationaliteit.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2023, 10:17   #44
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zuhal Demir heeft de Turkse nationaliteit dankzij haar ouders die deze bij het Turks consulaat hebben aangevraagd. Ze heeft heeft dit consulaat - veel te laat - aangeschreven om afstand te doen van haar Turkse nationaliteit maar krijgt daar geen respons op. Het is zéér uitzonderlijk dat Turkije op zo'n aanvragen ingaat.
1) Tot wanneer is het mogelijk dan?
2) Het werd dus niet goedgekeurd?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2023, 10:46   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zuhal heeft pas in 2017 het Turks consulaat aangeschreven met haar vraag om afstand te nemen van haar Turkse nationaliteit. Ze was toen al 37 en sinds haar 18de had ze de dubbele nationaliteit.
Normaal gezien is een dubbele nationaliteit enkel maar een voordeel. Het is enkel als "afstand doen" ervan een communicatie en propaganda voordeel heeft, dat het omgekeerd is he.

Citaat:
Het kan niet zijn dat mensen met dubbele nationaliteit in regionale of nationale politiek op lijsten staan.
Een nationaliteit is eigenlijk iets dat enkel maar uzelf en de administratie waar je die bij hebt, aangaat. De voetbalclub moet geen zaken hebben met uw lidmaatschap van een zwemclub he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2023, 12:10   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.608
Standaard

Ik heb drie kleinkinderen die een dubbele nationaliteit hebben.
Maar hun nationaliteit interesseert me geen kloten.

Zuhal en haar Nederlandse vriendin zijn van Koerdische ORIGINE. Ik bejubel dat niet zoals oenen durven beweren. Dat is gewoon een feit.

Dat er veel immigranten met een oorsprong zoals Zuhal zich heel wat onheuser gedragen, zal ik evenmin ontkennen. Want ook dat is een feit.

Wat ik wel bejubel: Zuhal is een goudhaantje voor mijn voorkeurspartij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2023, 12:15   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zuhal en haar Nederlandse vriendin zijn van Koerdische ORIGINE. Ik bejubel dat niet zoals oenen durven beweren. Dat is gewoon een feit.
Het is wel DAT feit dat naar voren geschoven werd om er "bewondering" voor te hebben.

Want misschien hebben Zuhal en die dame ook dezelfde schoenmaat, maar dat werd NIET naar voren geschoven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be