Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2024, 10:04   #201
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.685
Standaard

Misschien zijn lege brooddozen eigenlijk nog niet zo slecht voor de, kijk maar eens rond, obese kinderen van vandaag?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 10:28   #202
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien zijn lege brooddozen eigenlijk nog niet zo slecht voor de, kijk maar eens rond, obese kinderen van vandaag?
Die zijn enkel leeg omdat die obese kinderen ze 's morgens, onderweg naar school, al leeggefret hebben.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 11:15   #203
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Zeiken over een lege brooddoos.....

Toen ik vijf jaar oud was kwamen de zelfstandige kleermakers in de problemen omdat de confectie opkwam.
Toen mijn vader zijn laatste kleermakersgast moest afdanken en zijn zaak sloot ging hij in de mijn van Zolder werken. Hij moest daar 60KM per dan voor rijden. Met zijn motor want een auto hadden we niet. In alle weer en wind dus. Dat was geen jaren vol te houden. We verhuisden dus. Ik herinner me mijn moeder die huilde in de auto die ons naar Zolder bracht.

Een huis van de mijn, de toenmalige sociale woningen, was voor pa en zijn drie kinderen niet beschikbaar. Gelukkig was de barak van de krijgsgevangenen beschikbaar. We hoefden dus niet onder de blote hemel te slapen. Tussen deze mensen leefden wij:

Citaat:
De koolmijn in Koersel telde in 1920 nog maar 500 arbeiders. De directie wist toen
al dat ze toekomstgericht naar gastarbeiders op zoek zou moeten gaan. Reeds in 1928 trok Frenay naar Polen om er mijnwerkers te rekruteren. In 1930 waren er reeds 4 000 arbeiders werkzaam in onze mijn. Tijdens de oorlogsjaren 1940-1945 werden er eerst Russische burgers, in 1942 Russische krijgsgevangenen en later Duitse krijgsgevan-genen in de mijn tewerkgesteld. Het aantal arbeiders steeg in 1950 tot ruim 5 000. Zestien autobusdiensten zorgden voor het ophalen van de mijnwerkers uit wel 50 gemeenten. Het werk in de kolenmijnen was aanvankelijk onmenselijk, zwaar en levensgevaarlijk. In 1928 werkte men 48 uren per week. Ongevallen en ziektes zoals stoflong waren schering en inslag. De eerste vijf productiejaren van onze kolenmijn hadden reeds aan 169 mensen het leven gekost.
In deze barak werden wij gestopt:


Ook mijn vader werd ziek. Hij leed acht maanden aan een longziekte maar had geluk, want hij genas.

Onze barak grensde aan de wasplaats van de krijgsgevangenen. Vanzelfsprekend hadden we geen badkamer.
Na twee jaar kregen we....een betere barak. Ook zonder badkamer of keuken. We deelden een waterput met de buren, want stromend water was er ook niet. Op de kachel waarmee we ons verwarmden werd gekookt.

Na jaren vergeefs wachten op een woning van de mijn kocht mijn vader een zandberg voor 12.000...frank. Voor en na zijn werk kruide hij, maandenlang, de zandberg weg, met schop en kruiwagen. Daarna bouwde hij er zijn eigen huis op. Er was wel stromend water, maar geen riolering, keuken of badkamer. Er werd nog altijd gekookt op een kacheltje. Maar het was ons eigen, stenen huis.

We hadden het nog altijd zwaar, maar we werden niet langer gediscrimineerd door de "christelijke" nonnen van de Sint Ursulaschool in de Pastoor Paqueylaan van Berkenbos, Halheide. Heusden. Waar ook de barakken van de mijn stonden.

https://www.vlsberkenbos.be/wp-conte...in-Heusden.pdf

Het positieve van dit verhaal is dat niemand uit ons gezin in de criminaliteit verzeilde. We hadden allemaal handen aan ons lijf om mee te WERKEN....alsook een levenservaring die weinigen gegeven is.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 11:16   #204
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien zijn lege brooddozen eigenlijk nog niet zo slecht voor de, kijk maar eens rond, obese kinderen van vandaag?
Dat brengt de moderne tijd met zich mee.
Te weinig beweging
Vroeger zaten de kinderen elk uur dat ze vrij hadden op straat en nu elk vrij uur zitten ze voor hun PC.

In de woning waar ik woon voetbalden wij, dat was toen nog een weide.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 mei 2024 om 11:18.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 11:26   #205
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Beetje te laat, moest gebeuren toen die kinderen waren. En hun kinderen, ook te laat, zijn nu al naar de kloten gedaan.
Hoezo te laat?
Ouders aanspreken en als dat niet helpt kindergeld afnemen, zodat met dit geld wel gezonde voeding gekocht kan worden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 11:30   #206
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien zijn lege brooddozen eigenlijk nog niet zo slecht voor de, kijk maar eens rond, obese kinderen van vandaag?
Eén van de oorzaken van obese is onregelmatig eten.
Toen ik werkte at ik vrij onregelmatig en waarschijnlijk ook niet altijd even gezond.

Als gepensioneerde eet ik nu heel regelmatig en durf ik ook wel eens ongezond eten. Hierdoor ben ik op twee jaar tijd 25 kg afgevallen. Ik zit nu op 70 kg.
Ik moet zeggen dat ik in het begin stopte met honger, omdat de communicatie tussen hersenen en maag niet snel verloopt.
Ondertussen ben ik tevreden met veel kleinere porties en heb ik geen hongergevoel meer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 11:31   #207
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die zijn enkel leeg omdat die obese kinderen ze 's morgens, onderweg naar school, al leeggefret hebben.
Ik denk het niet.
Meestal hebben die zelfs geen brooddoos bij.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:01   #208
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk het niet.
Meestal hebben die zelfs geen brooddoos bij.
Hm, je weet toch wel dat je obese wordt hetzij door te vreten als een varken, of door o.a. schildklier problemen.

Ze hebben toch niet allemaal de ziekte van Graves?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:02   #209
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hoezo te laat?
Ouders aanspreken en als dat niet helpt kindergeld afnemen, zodat met dit geld wel gezonde voeding gekocht kan worden.
Iemand anders gaat dan met dat afgenomen kindergeld naar de winkel, of hoe bedoel je dat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:11   #210
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jullie waren een rijke familie, de rest van Belgie heeft allemaal lege brooddozen. Ik vraag me zelfs af waarom al die kinderen nog die lege brooddozen mee naar school nemen, wat is het punt daarvan?

Het doet me denken aan toen ik nog heel jong was, ons moeder zei ons dan tegen Sint Niklaas dat we hem een brief moesten schrijven met welk speelgoed we allemaal wilden krijgen.
Ik vroeg dan waarom, vermits de goede man ons eigenlijk niets bracht. Het is te zeggen, als vader in het sjottersclubke was, dan bracht de Sint zo'n sjottersbak, of wat de naam dan ook juist is.

Daarom zei ik tegen moederlief, schrijf jullie die brieven maar, ik krijg toch niks. Ze gaf me dan wat peren en ik mocht niet buiten voor een zestal maanden en geen TV zien, die dingen, maar dat had ik er graag voor over.
dat waren geen conferences zeker die peren, ? allee ja kwestie van ge had die dan in uw brooddoos kunnen steken he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:15   #211
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
dat waren geen conferences zeker die peren, ? allee ja kwestie van ge had die dan in uw brooddoos kunnen steken he.
Oh, aan peren was er nooit een gebrek. Je wist tijdens de dag dat er voor 's avonds nog een aantal klaar lagen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:16   #212
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gisteren een leerkracht gezien die in Roermond les geeft aan een soort BUSO kinderen.

In de brooddoos:
  • Koude frieten
  • Een stuk koude pizza
  • Een halve curryworst, verpakt in een zakje van een snackbar
  • Ne halve hamburger in het doosje van MC Donalds

Niet één keer, maar verschillende keren.
Volgens mij moeten er een hoop ouders een opvoeding krijgen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:18   #213
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm, je weet toch wel dat je obese wordt hetzij door te vreten als een varken, of door o.a. schildklier problemen.

Ze hebben toch niet allemaal de ziekte van Graves?
Ik bijna 3 jaar maar heb nooit problemen gehad met mijn gewicht.
In het begin wel, verloor ruim 10 kg op een maand omdat ik nog nauwelijks eten binnen kreeg.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:21   #214
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, aan peren was er nooit een gebrek. Je wist tijdens de dag dat er voor 's avonds nog een aantal klaar lagen.
Ja, mijn vader heeft ook zo van die verhalen, die kreeg wel minder peren, maar die zijnen ouwen was ook gene gewone.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:25   #215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik bijna 3 jaar maar heb nooit problemen gehad met mijn gewicht.
In het begin wel, verloor ruim 10 kg op een maand omdat ik nog nauwelijks eten binnen kreeg.
Ja, maar dat komt dan door de hyperthyroïdie.

Ik ben indertijd op die manier zo'n 26 kilo kwijtgeraakt op minder dan drie weken.

Ik herinner me nog dat ik van de maaltijd één hap in mijn mond kreeg, maar eender hoe lang ik er op kauwde, ik kreeg die hap niet ingeslikt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:26   #216
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja, mijn vader heeft ook zo van die verhalen, die kreeg wel minder peren, maar die zijnen ouwen was ook gene gewone.
Ja, mijn vader en moeder waren/zijn complete gekken.

Ik heb het dus niet van vreemden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:51   #217
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, mijn vader en moeder waren/zijn complete gekken.

Ik heb het dus niet van vreemden.
grootmoeder compenseerde voor de tiraneske , dictatoriale trekskes van der alte.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 14:28   #218
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
grootmoeder compenseerde voor de tiraneske , dictatoriale trekskes van der alte.
Ik was als kind van een jaar of vijf eens bij grootvader. Op een gegeven moment vroeg ik me af hoe het kon dat de tapijt rechtstond tegen mijn gezicht. Dan viel mijn frank, ik lag tegen de grond, hij had mijn licht gewoon uit geslagen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be