Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Bekijk resultaten enquête: Welk diplomatisch standpunt mag België innemen ?
1. Joden beschermen. 26 66,67%
2. Zionisten uitdrijven en hun eigendom confisceren. 6 15,38%
3. Geef Gaas, Hamaas ! 2 5,13%
4. Prins Laurent for president. 10 25,64%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2024, 13:13   #1041
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.969
Standaard

De VRT(vakbond) vond het blijkbaar nodig Israël te veroordelen voor een onbestaande genocide tijdens de Eurosonguitzending. Leg de VRT en de vakbonden droog. Ik word er niet goed van dat een deel van mijn belastingafdrachten als alleenstaande en dus zwaarst belaste categorie ter wereld gaat naar de antisemitische VRT die ik dan ook nog eens niet bekijk. Hoe die vakbond het voor elkaar krijgt om een uitzending te onderbreken ontgaat me al helemaal. Ontsla diegene die daar verantwoordelijk voor was, als gesyndikeerde beschermd of niet.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 10 mei 2024 om 13:15.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 14:55   #1042
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De VRT(vakbond) vond het blijkbaar nodig Israël te veroordelen voor een onbestaande genocide tijdens de Eurosonguitzending. Leg de VRT en de vakbonden droog.
Ik ben absoluut niet pro vakbond, maar ben voor het eerst wel eens trots op ons landje dat er iets gebeurt tegen een genocide waar iedereen gewoon met open mond naar zit te kijken. Het is misschien niet veel, maar hoe meer van zulke acties, hoe meer Israël zal beseffen dat ze geïsoleerd zullen staan en onze politiekers beginnen door de protesten toch ook enigszins wakker te worden.

Citaat:
antisemitische VRT
Antisemitisch, zowel Arabieren als Joden zijn semieten. Het woord wordt tegenwoordig te pas en te onpas aangehaald als je het niet eens bent met de Israëlische politiek. Dictatoriale regimes proberen zulke termen wel meer te gebruiken om te doen alsof iedereen tegen de inwoners is, terwijl men eigenlijk enkel tegen de politiek van het land is. Ook Rusland heeft zo'n term uitgevonden, "Russofobie".

Citaat:
die ik dan ook nog eens niet bekijk.
Ik betaal ook belastinggeld voor dingen die ik niet doe of heb. Dat is nu eenmaal nodig, maar als u er voor kiest, kan u de VRT ook bekijken.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 14:57   #1043
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
14 000 dode kinderen in een oorlogsgebied. Niet meer, niet minder.

Israël gaf nochtans duidelijk aan welke gebieden ze gingen uitmesten.
En vervolgens gingen ze er toch bombarderen. Dat is dus gericht burgerbevolking vermoorden, en dat is dus genocide.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 15:03   #1044
Glennos1
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
En vervolgens gingen ze er toch bombarderen. Dat is dus gericht burgerbevolking vermoorden, en dat is dus genocide.
De gijzelaars die Hamas heeft ontvoerd zijn ook burgers.
Hamas streeft er ook naar om zoveel mogelijk burgerslachtoffers mee te nemen in de dood samen met hun. Ze lanceren moedwillig raketten in scholen, ziekenhuizen,...

Voor terreur kan je toch niet verwachten dat dit zomaar kan en dat zonder tegenreactie.

Dat Hamas eerst de gijzelaars vrijlaat, misschien kan er dan gesproken worden over een staakt het vuren.

De genocide die Azerbaijan aanrichtte werd nauwelijks bericht, en velen die nu met een pro Palestijnse vlag staan te zwaaien kwamen toen klaar op de christenenmoord.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 15:33   #1045
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik word er niet goed van dat een deel van mijn belastingafdrachten als alleenstaande en dus zwaarst belaste categorie ter wereld gaat naar de antisemitische VRT
Ik heb die opmerking vandaag al van een paar mensen gehoord. Mensen pikken die bias niet meer.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 15:35   #1046
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Ik betaal ook belastinggeld voor dingen die ik niet doe of heb. Dat is nu eenmaal nodig, maar als u er voor kiest, kan u de VRT ook bekijken.
In een volwassen democratie hoort een overheid niet te "duiden" noch politieke meningen te verspreiden, en een staatsomroep dus zeker niet.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 19:53   #1047
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
De gijzelaars die Hamas heeft ontvoerd zijn ook burgers....
Voor een deel zijn het IDF lieden he.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In een volwassen democratie hoort een overheid niet te "duiden" noch politieke meningen te verspreiden, en een staatsomroep dus zeker niet.
De staatsomroep verspreidt het overheidsnarratief. Al decennia. Is je dat ontgaan.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 mei 2024 om 19:55.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 21:36   #1048
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De staatsomroep verspreidt het overheidsnarratief. Al decennia. Is je dat ontgaan.
Ik herhaal: in een volwassen democratie hoort een overheid niet te "duiden" noch politieke meningen te verspreiden, en een staatsomroep dus zeker niet.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 21:52   #1049
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik herhaal: in een volwassen democratie hoort een overheid niet te "duiden" noch politieke meningen te verspreiden, en een staatsomroep dus zeker niet.
Je hebt gelijk. De vraag is of een volwassen democratie zonder openbare omroep, zoals de USA, een betere place to be is.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 22:27   #1050
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je hebt gelijk. De vraag is of een volwassen democratie zonder openbare omroep, zoals de USA, een betere place to be is.
indien die openbare omroep partijdig is, wel, ja.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 07:35   #1051
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
indien die openbare omroep partijdig is, wel, ja.
Ik heb groot respect en aanzien voor mensen die de knoop doorhakken en elders hun fortuin gaan najagen. Voor velen blijft het bij dromen en onuitgewerkte plannen om zich van onder het Nieuw-Vlaamse juk te onttrekken.

Wanneer vertrek jij naar de USA en voor welke state heb jij gekozen ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 07:54   #1052
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In een volwassen democratie hoort een overheid niet te "duiden" noch politieke meningen te verspreiden, en een staatsomroep dus zeker niet.
Het is dan ook een vakbondsactie. Het initiatief kwam niet van de omroep.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 09:14   #1053
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het is dan ook een vakbondsactie. Het initiatief kwam niet van de omroep.
Vakbonden dienen om werknemers te beschermen tegen "fout" bestuur van hun werkgevers, niet om politieke standpunten in te nemen, en publiek te maken.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 09:21   #1054
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Ik ben absoluut niet pro vakbond, maar ben voor het eerst wel eens trots op ons landje dat er iets gebeurt tegen een genocide waar iedereen gewoon met open mond naar zit te kijken. Het is misschien niet veel, maar hoe meer van zulke acties, hoe meer Israël zal beseffen dat ze geïsoleerd zullen staan en onze politiekers beginnen door de protesten toch ook enigszins wakker te worden.



Antisemitisch, zowel Arabieren als Joden zijn semieten. Het woord wordt tegenwoordig te pas en te onpas aangehaald als je het niet eens bent met de Israëlische politiek. Dictatoriale regimes proberen zulke termen wel meer te gebruiken om te doen alsof iedereen tegen de inwoners is, terwijl men eigenlijk enkel tegen de politiek van het land is. Ook Rusland heeft zo'n term uitgevonden, "Russofobie".
Ik betaal ook belastinggeld voor dingen die ik niet doe of heb. Dat is nu eenmaal nodig, maar als u er voor kiest, kan u de VRT ook bekijken.
OK, dat weten we... maar dat neemt niet weg dat in het courant taalgebruik de term "antisemitisch" nog steeds verwijst naar anti-Joods.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 10:53   #1055
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
De gijzelaars die Hamas heeft ontvoerd zijn ook burgers.
Hamas streeft er ook naar om zoveel mogelijk burgerslachtoffers mee te nemen in de dood samen met hun. Ze lanceren moedwillig raketten in scholen, ziekenhuizen,...
Absoluut, 100% af te keuren. Ze doen inderdaad net hetzelfde als de Israëlische overheid.

Ik heb me wel vaak afgevraagd af hoe het anders had kunnen gaan. Wat had men kunnen doen? In de Westbank kiest Fatah wel voor de vreedzame weg. Met als resultaat, onwettige arrestaties, confiscatie en afbraak van huizen, burgers die neergeschoten worden, kolonisatie, olijfboomplantages afbranden, ... Niemand trekt zich er iets van aan en de Israëlische overheid doet maar verder, wordt met hightech bewapend door de VS en als iemand nog maar het woord sancties in de mond durft nemen misbruikt men het woord antisemitisch. Ook de Joodse journalist Gideon Levy haalde dit al aan in Haartez en voorspelde jaren geleden dat zoiets als nu zou gebeuren. Resultaat, hij mocht van de overheid Gaza niet meer bezoeken.

Ik vrees dat het doel van Hamas was om zoiets verschrikkelijk te doen om de aandacht te trekken op de Palestijnse zaak. En beginnen ze met hun smerige actie wel in te slagen: wereldwijde protesten, de rol van Palestina wordt in de VN versterkt, er komen barsten tussen de VSA en Israël, EU-landen beginnen sancties op te leggen... Ik veroordeel de actie van de terroristen van Hamas 100%, zeker als je ziet hoe beestachtig ze er aan toe zijn gegaan. Maar dus: oprecht de vraag aan jou: hoe zouden ze op een legitieme manier hun rechten hebben kunnen opeisen?

Citaat:
Voor terreur kan je toch niet verwachten dat dit zomaar kan en dat zonder tegenreactie.
Uiteraard. Maar er had een andere tegenactie kunnen komen dan duizenden burgers af te slachten die er niets mee te maken hebben. Men had kunnen onderhandelen over zich terug te trekken uit de bezette gebieden en handel met Gaza toe te laten in ruil voor alle gijzelaars en de Hamas strijders die zijn binnengevallen (die gekken zijn toch graag martelaar). Misschien was het niet gelukt of denk ik daar te optimistisch over, maar het was alleszins een betere poging geweest dan dit. Terreur tegen terreur lost niets op.

Citaat:
Dat Hamas eerst de gijzelaars vrijlaat, misschien kan er dan gesproken worden over een staakt het vuren.
Israël wil over een "tijdelijk" bestand spreken als men de gijzelaars teruggeeft. Terrorist of niet: ze zouden toch gek zijn om dat te doen? Ja, we geven ons drukkingsmiddel af en dan mag je ons pas een week later platbombarderen.

Citaat:
De genocide die Azerbaijan aanrichtte werd nauwelijks bericht, en velen die nu met een pro Palestijnse vlag staan te zwaaien kwamen toen klaar op de christenenmoord.
Whataboutism.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 11:31   #1056
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vakbonden dienen om werknemers te beschermen tegen "fout" bestuur van hun werkgevers,
Gelukkig is het niet aan u om te bepalen waar vakbonden voor dienen. Het is bekend hoe meer men naar rechts schuift hoe kleiner men de rol van de vakbonden wilt. Brrrr...

Citaat:
niet om politieke standpunten in te nemen,
Alles kan politiek zijn. Zowel de keuze voor 2-laags of 4-laags wc-papier in de bedrijfskantine als het ijveren voor een beter loon tot protest tegen het genocideren van een weerloze bevolking.

Citaat:
en publiek te maken.
Au contraire.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 07:49   #1057
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het is dan ook een vakbondsactie. Het initiatief kwam niet van de omroep.
De vakbond maakt dus misbruik van een door iedereen betaalde overheidsomroep om zijn eigen dada's te promoten. Dat maakt het alleen maar erger hé.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 08:33   #1058
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De vakbond maakt dus misbruik van een door iedereen betaalde overheidsomroep om zijn eigen dada's te promoten. Dat maakt het alleen maar erger hé.
De vakbondsafgevaardigden binnen de VRT maken inderdaad gebruik van de middelen eigen aan hun werkveld. Bovendien zouden protesten tegen genocidaire misdaden iedereens dada moeten zijn.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 08:40   #1059
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De vakbondsafgevaardigden binnen de VRT maken inderdaad gebruik van de middelen eigen aan hun werkveld.
Neen, ze misbruiken die middelen waar ze geen recht op hebben.

Citaat:
Bovendien zouden protesten tegen genocidaire misdaden iedereens dada moeten zijn.
Dat is alvast niet wat de kijkers van het Eurovisie Songfestival ervan vonden.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 08:48   #1060
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is alvast niet wat de kijkers van het Eurovisie Songfestival ervan vonden.
Lijkt me toch niet zo representatief. Vergeet niet dat de meeste Belgen (nooit) van het Eurosongfestival wakker liggen en dus waarschijnlijk niet zullen stemmen. Ik ken in elk geval niemand waarvan ik weet dat die ooit gestemd heeft. De Israëlische overheid heeft dit jaar echter massaal opgeroepen om te stemmen op Israël. Als dat geen manipulatie is, dan weet ik het ook niet meer. En hier in België heb je een hele grote groep die hier woont.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be