Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2024, 11:30   #61
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.554
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Reden te meer om de Afrikanen in Afrika te houden.
Tiens, de slimste collega van een van mijn kinderen aan de KUL was een Ethiopiër.
Die van de andere een Afrikaan met Congolese roots.

Gij hebt dus weinig kennis ter zake.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 11:46   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Tiens, de slimste collega van een van mijn kinderen aan de KUL was een Ethiopiër.
Die van de andere een Afrikaan met Congolese roots.

Gij hebt dus weinig kennis ter zake.
Wat bewijzen uw anekdotes nu precies?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 12:30   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat bewijzen uw anekdotes nu precies?
Dat hij het ok vindt dat we 100 Afrikanen die per ongeluk erin geslaagd zijn om levend over de Middellandse Zee te geraken, hier een levenslange win for life geven, op voorwaarde dat er twee beloftevolle studenten op legale manier naar hier kunnen komen om te studeren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 12:47   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat hij het ok vindt dat we 100 Afrikanen die per ongeluk erin geslaagd zijn om levend over de Middellandse Zee te geraken, hier een levenslange win for life geven, op voorwaarde dat er twee beloftevolle studenten op legale manier naar hier kunnen komen om te studeren.
ik zou zeggen stuurt hem dan de factuur maar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 09:29   #65
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
In een klas van 25 leerlingen zitten er statistisch gezien minder met een hoog IQ dan in een klas van 50 leerlingen.
In een land met 6 miljoen inwoners......
Finland doet het super qua onderwijs.

Finland heeft minder inwoners dan Vlaanderen. Ierland en Estland doen het ook heel goed. Ook minder inwoners dan Vlaanderen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 09:32   #66
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Finland doet het super qua onderwijs.

Finland heeft minder inwoners dan Vlaanderen. Ierland en Estland doen het ook heel goed. Ook minder inwoners dan Vlaanderen.
Nog een voorbeeld: Zwitserland.

Weliswaar meer inwoners dan Vlaanderen, maar onderwijs is daar (grotendeels) de bevoegdheid van de kantons.

Het kanton met de meeste inwoners (Zurich) heeft 1,5 miljoen inwoners. 25% van Vlaanderen.

Dus wat is het punt dat u wil maken, Pajoske?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 09:49   #67
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nog een voorbeeld: Zwitserland.

Weliswaar meer inwoners dan Vlaanderen, maar onderwijs is daar (grotendeels) de bevoegdheid van de kantons.

Het kanton met de meeste inwoners (Zurich) heeft 1,5 miljoen inwoners. 25% van Vlaanderen.

Dus wat is het punt dat u wil maken, Pajoske?
Singapore heeft het beste onderwijs van de hele wereld. Ook minder inwoners dan Vlaanderen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 10:06   #68
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.273
Standaard

Omwille van de taal is het evident dat onderwijs bij ons een gemeenschapsbevoegdheid is.

Ik lees hier het Zwitserse voorbeeld maar betwijfel of een provinciale indeling iets zou bijbrengen. Als het er toch van komt lijkt de post van Antwerps minister van Onderwijs me wel iets.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 11:28   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
1. De Limburgse kiezers blijken heel iets anders te denken dan de redactie van HBVL.
De laatste chef van de Hasseltse BOB liet dat duidelijk horen via een lezersbrief.
Citaat:
Oproerkraaiers
05/03/2003 om 15:17 door Hugo Watzeels – Landen
In het HBvL van vrijdag 28/2 en van zaterdag 1/03 lees ik de titels: "Betoging van extreem-rechts draait uit op relletjes" en "NSV betoging: alle opgepakten vrijgelaten".
Deze titels wekken de indruk: dat het geweld in de NSV betoging van het NSV kwam, en dat de arrestanten leden waren van het NSV. Dit vind ik een misleidende weergave van de werkelijkheid. Het NSV hield een toegelaten betoging en volgde de opgelegde reisweg. Extreem links daarentegen hield een niet eens
aangevraagde, dus niet toegelaten tegenbetoging. Daarbij wierp extreem links barrikaden op met gestolen fietsen, andere gestolen voorwerpen en gebruikten zij levensgevaarlijke molotov-cocktails om de politiediensten te bekogelen of de NSV betoging aan te vallen.. Bovendien richtten zij terloops nog wat vernielingen en inbraken aan. ALLE administratief of gerechtelijk aangehouden personen waren extreem links.
Gelijkaardige verkeerde voorstelling van zaken werd gegeven bij teletekst en in de TV en radioberichten.
Ik verwacht van journalisten in het algemeen en van de krant die ik dagelijks koop in het bijzonder dat zij de intellectuele eerlijkheid zouden aan de dag leggen om de zaken ondubbelzinnig en JUIST voor te stellen, van welke hoek ook het geweld of wangedrag of de misdrijven, en naar welke kant ook de journalistieke sympathie moge uitgaan.
Na de talrijke ordediensten die ik in de Rijkswacht meemaakte weet ik wel dat het meeste geweld komt uit de extreem-linkse boek, alhoewel bet hier steeds anders wordt voorgesteld. Maar de gewone man of vrouw in de straat krijgt het totaal anders voorgeschoteld. En als U uw journalistieke deontologie niet beter gaat naleven hebt u binnenkort een vaste klant minder.
https://www.hbvl.be/cnt/eid6583/extern-oproerkraaiers

Citaat:
Peiling: Cordon sanitaire staat onder grote druk

Moet het cordon sanitaire op de schop? Ja, zo zeggen zes op de tien Limburgers. Als Vlaams Belang en N-VA in 2024 een meerderheid halen in Vlaanderen, moet Vlaams Belang volgens hen meeregeren.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191224_04781141

Citaat:
Woensdag 6 december 2023

Helft Limburgers wil Vlaams Belang in volgende regering: “Druk op systeem zal heel groot worden”

De helft van de Limburgers wil dat Vlaams Belang in een volgende Vlaamse regering zit. Nu al is duidelijk dat de druk op de andere partijen om met extreemrechts te regeren, volgend jaar bijzonder groot zal worden.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231206_95932516
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 mei 2024 om 11:29.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 11:44   #70
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Omwille van de taal is het evident dat onderwijs bij ons een gemeenschapsbevoegdheid is.

Ik lees hier het Zwitserse voorbeeld maar betwijfel of een provinciale indeling iets zou bijbrengen. Als het er toch van komt lijkt de post van Antwerps minister van Onderwijs me wel iets.
Ik ben geen voorstander van verdere uitsplitsing hoor. Ik gaf gewoon een paar voorbeelden van landen die uitstekend onderwijs hebben, hoewel het onderwijs daar wordt georganiseerd op een niveau dat minder inwoners heeft dan Vlaanderen.

Pajoske lijkt immers te impliceren dat Vlaanderen te klein is om deftig onderwijs te kunnen organiseren. Dat het op een hoger niveau moet.

Als men dan toch onderwijs op een hoger niveau zou moeten organiseren (wat naar mijn mening zeker niet hoeft), lijkt Nederland me een logischere kandidaat:
1) dezelfde taal
2) veel beter onderwijs dan in Wallonië

Het is me een raadsel hoe samenwerking met Wallonië voor beter onderwijs in Vlaanderen zou zorgen. De kwaliteit van het onderwijs in Wallonië is enorm laag.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 16:52   #71
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
...

Het is me een raadsel hoe samenwerking met Wallonië voor beter onderwijs in Vlaanderen zou zorgen. De kwaliteit van het onderwijs in Wallonië is enorm laag.
Als leerkracht en bijgevolg wellicht ook 'ervaringsdeskundige' in/van het "Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles" (voorheen "Enseignement de la Communauté française de Belgique") kan ik dat grotendeels bevestigen, met de nuancering dat het 'privé-' en 'vrij' onderwijs alhier doorgaans wél tamelijk hoge toppen scheert.


Nog een bijkomende nuancering: mijn 'bétere' collega's zijn in grote meerderheid 'allochtoon'.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 17:39   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als leerkracht en bijgevolg wellicht ook 'ervaringsdeskundige' in/van het "Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles" (voorheen "Enseignement de la Communauté française de Belgique") kan ik dat grotendeels bevestigen, met de nuancering dat het 'privé-' en 'vrij' onderwijs alhier doorgaans wél tamelijk hoge toppen scheert.

Nog een bijkomende nuancering: mijn 'bétere' collega's zijn in grote meerderheid 'allochtoon'.
Het privé-en "vrij" onderwijs in Brussel is niet Franstalig.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 11:34   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
In een klas van 25 leerlingen zitten er statistisch gezien minder met een hoog IQ dan in een klas van 50 leerlingen.
In een land met 6 miljoen inwoners......

In een klas van 50 leerlingen zitten er statistisch gezien méér 'idioten', 'luilakken' en 'saboteurs' dan in een klas van 25 leerlingen.

In een land met 11 miljoen inwoners......
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 13:10   #74
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In een klas van 50 leerlingen zitten er statistisch gezien méér 'idioten', 'luilakken' en 'saboteurs' dan in een klas van 25 leerlingen.

In een land met 11 miljoen inwoners......
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 13:14   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik zou zeggen stuurt hem dan de factuur maar.
Moet kunnen!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 13:26   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Van een ezel kan je geen paard maken. Zelfs als je daar gans de dag aan werkt. Je kan die ezel met hard werk een beetje sterker maken. Maar het zal nooit een sterk boerenpaard worden.

Kader dat in en hang het in het museum van Bokrijk.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 11:37   #77
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Tiens, de slimste collega van een van mijn kinderen aan de KUL was een Ethiopiër.
Die van de andere een Afrikaan met Congolese roots.

Gij hebt dus weinig kennis ter zake.
Och, heel het mensdom is op dat vlak een Gausskurve. Maar dat er wel een verschil is in attitude, en ook wel in het gemiddelde iq tussen de verschillende rassen lijkt mij toch een feit. Zo lijken mij de Aziaten toch over een betere attitude en een hoger gemiddeld iq te beschikken dan de blanken. Die hebben dan gelukkig de Afrikanen nog, om te denken dat ze goed zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 20:08   #78
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Tiens, de slimste collega van een van mijn kinderen aan de KUL was een Ethiopiër.
Die van de andere een Afrikaan met Congolese roots.

Gij hebt dus weinig kennis ter zake.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg IMG_0098.jpeg‎ (736,9 KB, 9x gelezen)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 mei 2024 om 20:08.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 20:29   #79
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.554
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In een klas van 50 leerlingen zitten er statistisch gezien méér 'idioten', 'luilakken' en 'saboteurs' dan in een klas van 25 leerlingen.

In een land met 11 miljoen inwoners......
Klopt.

Maar in een land met één regering hebt ge meer kans bekwame leiders te hebben dan datzelfde land met 7 regeringen. Als ge begrijpt wat ik bedoel? Want ik heb zo de indruk dat mijn redenering hier bij velen hun petje te boven gaat.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 20:42   #80
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Want ik heb zo de indruk dat mijn redenering hier bij velen hun petje te boven gaat.
Tja, dat komt ervan als ge zo buitenmatig intelligent zijt hé. Leer er maar mee leven.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be