Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2013, 14:07   #121
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Havanna, ik ga eens dieper zoeken of de data tastbaar is. Maar niet nu.
C U later
Onderaan wiki pagina's staan altijd bronnen. Een goed begin dus.
Ga systematisch en methodisch tewerk. Succes !
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 23:45   #122
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Het lijkt toch allemaal te kloppen wat men zegt over de onderzoeken omtrent de Bosnia pyramiden.

Wat ik teruvind:

Citaat:
The Sun pyramid stands over 722 feet (220 m) high one third taller than the Great Pyramid of Giza
Radio carbon dating shows the pyramid to be at least 24,800 years old
Material Analysis shows that the structure is from man-made concrete
There is an 8.000 kg ceramic block under the pyramid in the underground labyrinth
An energy beam, electromagnetic in nature with a radius of 4.5 meters and a frequency of 28 kHz, has been detected and measured coming from the top of the Sun pyramid
An ultrasound beam with a radius of 10 meters and frequency of 28-33 kHz has been measured on the top of the pyramid, as well
The pyramids are aligned with the earth’s cardinal points and oriented to stellar North
Wilt U aub eens doorquoten wat aansluit bij uw mening?
Ik heb dit gelezen op wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Osmanag...mid_hypothesis

En ja het lijkt er in het begin bovenaan uit te komen als een grote hoax.
Maar als het bovenstaande klopt dan heeft het toch alle kenmerken om een pyramide te zijn die mangemaakt is?
Lees: the bosnian pyramid has an exact zero degree North orientation
Kan een berg toevallig daar in zo'n vorm erecteren?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 23:57   #123
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik vind deze ook wel goed omtrent de Bosnische pyramide, maar...

Citaat:
Dr. Osmangich stresses that it is time for open sharing of knowledge so we can understand and learn from our past.
http://consciouslifenews.com/houston...mment-page-1/#

Ik deel die mening ook! Overal staat te lezen hoe men stalen naar laboratoria stuurde, men schrijft over ondergrondse netwerken.
Men roept "bewijzen".
Maar zoals ge zegt Havana, ik vind ze niet... :S
Ik vind geen ingescande documenten van labo's.
Ik vind geen geothermische foto's met een tunnelnetwerk.
Wel foto's van tunnels en sterk in vraag te stellen inscripties.

Feit blijft wel, als die steen artificiëel is en het is van een betere structuur dan wat we vandaag kennen (gewapend beton o.a.) dan is het een historische vondst. Als die labo onderzoeken voor mijn neus gezet worden spreek ik niet meer in termen van als.
Ze zouden er zijn, maar waar?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 09:43   #124
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik moet toegeven dat de Bosnische pyramide géén pyramide is.
Dat de stenen die men onderaan gevonden zijn effectief sterker dan beton zijn. MAAR deze zijn niet artificieel en natuurlijk gevormd.
De man die de berg als pyramide naar voren duwt graaft de tunnels zelf, die geniepigaard!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:14   #125
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat de Bosnische pyramide géén pyramide is.
Dat de stenen die men onderaan gevonden zijn effectief sterker dan beton zijn. MAAR deze zijn niet artificieel en natuurlijk gevormd.
De man die de berg als pyramide naar voren duwt graaft de tunnels zelf, die geniepigaard!
Ah, is uw euro gevallen?

Efkes terugkomen op een eerdere opmerking dat de Grote Piramide midden op de landmassa ligt: ik weet niet wat voor kaart jij gebruikt, maar bij mij is Egypte niet bepaald het midden van het Afrikaanse continent!
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:22   #126
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Ah, is uw euro gevallen?

Efkes terugkomen op een eerdere opmerking dat de Grote Piramide midden op de landmassa ligt: ik weet niet wat voor kaart jij gebruikt, maar bij mij is Egypte niet bepaald het midden van het Afrikaanse continent!
Landmassa, alle landmassa. Niet enkel het Afrikaanse continent. All of them.
Als ik terugkijk op het internet zijn niet enkel ancient theorists erover bezig, maar lijkt dat zo te zijn?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 11:05   #127
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik kan het niet, twee uur van mijn leven aan domheid weiden. Zonder hautain te willen overkomen, maar mijn job draait om het verwerven van kennis. 2 uur naar dergelijke onzin kijken is nefast voor mijn brein, carrière, reputatie en eigenwaarde.
Ook van domme mensen kan je leren. Wat je er meestal van leert is, dat ze denken dat ze 'slimmer' zijn dan anderen. (en daarom beter...)
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 11:09   #128
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Moderne mens heb ik gezegd. De homo habilis bestaat inderdaad zo'n goeie 280 000 jaar en de naam impliceert inderdaad dat ze werktuigen maakten. Er is wel een groot verschil tussen vuistbijlen en piramides ...
Dat is ook weer kort door de bocht. Elke keer dat ze 'bepaald' hebben dat er iets juist is, komen er bij latere vondsten-bevindigen-onderzoeken dingen naar boven die dat weer omver gooit.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 11:10   #129
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ook van domme mensen kan je leren. Wat je er meestal van leert is, dat ze denken dat ze 'slimmer' zijn dan anderen. (en daarom beter...)
Inderdaad maar er zijn grenzen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 11:15   #130
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat is ook weer kort door de bocht. Elke keer dat ze 'bepaald' hebben dat er iets juist is, komen er bij latere vondsten-bevindigen-onderzoeken dingen naar boven die dat weer omver gooit.
Omver werpen is nogal kort door de bocht. Meestal worden dingen bijgesteld. Of het nu 260 000 jaar of 280 000 jaar is, is eigenlijk onbelangrijk. Ge blijft met een gat van ruim 200 000 jaar zitten. Terwijl gij net over zo'n details zit te muggenziften en als oplossing vanuit gaat dat het gat dus niet bestaat. Dat is fantasie/domheid/fraude (kies maar)

De piramides zijn niet meer dan 10 000 jaar oud. Er kan veel gevonden worden maar 10 000 en 280 000 met elkaar verzoenen gaat niet zo snel gebeuren. Maar ik sta altijd open voor concreet bewijs (geen twee uur durende youtubevideos dus, ik wil een publicatie in een fatsoenlijk blad). Het team dat zo'n bewijs kan vinden en onweerlegbaar vaststellen wint massa's prestigieuze prijzen. Waarom wint die filmmaker geen prijzen? Waarom heeft hij geen doctoraat? De vraag stellen is ze beantwoorden.

Laatst gewijzigd door Effect : 11 december 2013 om 11:16.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 12:33   #131
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Landmassa, alle landmassa. Niet enkel het Afrikaanse continent. All of them.
Als ik terugkijk op het internet zijn niet enkel ancient theorists erover bezig, maar lijkt dat zo te zijn?
Ok, waar in godsnaam slaat dat nu op? Hoe bepaal je het midden van "alle landmassa's"?
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 12:40   #132
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Ok, waar in godsnaam slaat dat nu op? Hoe bepaal je het midden van "alle landmassa's"?
Toch net zoals het midden van het heelal ?
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 12:46   #133
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het lijkt toch allemaal te kloppen wat men zegt over de onderzoeken omtrent de Bosnia pyramiden.

Wat ik teruvind:



Wilt U aub eens doorquoten wat aansluit bij uw mening?
Ik heb dit gelezen op wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Osmanag...mid_hypothesis

En ja het lijkt er in het begin bovenaan uit te komen als een grote hoax.
Maar als het bovenstaande klopt dan heeft het toch alle kenmerken om een pyramide te zijn die mangemaakt is?
Lees: the bosnian pyramid has an exact zero degree North orientation
Kan een berg toevallig daar in zo'n vorm erecteren?
1) de bosnische pyramides zijn reeds lang als een hoax bekend.
2) die vorm is gemaakt door de "archeoloog" die de ruwe piramide-achtige vorm bijgeschaafd heeft tot een georienteerde piramide door strategisch "opgravingen te doen. Pure fraude dus. (zie wikipedia). De "piramide" is door de mens gemaakt maar wel een moderne mens en oplichter.
De natuurlijke vorm van die berg was gewoon een glooiende heuvel met toevallig 2 relatief vlakke zijden. Dat komt vaker voor.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 20:10   #134
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.319
Standaard

~ > 10.000 jaar oud ook in Israel ?
Is niet zo ver van Zuid-Turkije: http://nl.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6bekli_Tepe

Citaat:
http://www.patheos.com/blogs/slackti...-old-universe/

You can’t have a 10,000-year-old house in a 7,000-year-old universe

The wide range of artifacts there reflects the reality of life in Israel — a place where people have lived continuously for millennia. That continuous history is part of what gives such authority to the findings of the Antiquities Authority. When they say the house discovered under Route 38 is 10,000 years old, that figure is based on a host of data, including the fact that this house is clearly far older than the 6,000-year-old cultic ruins discovered nearby. The 10,000-year-old house is one more piece of the puzzle and the long, continuous timeline of history in Israel allows great confidence about where that puzzle-piece fits.


This house is, in fact, 10,000 years old. If it’s not, then all of archaeology is either a mistake or a lie. (Photo by Ya’akov Vardi, Israel Antiquities Authority.)


This new excavation at Eshtaol is about 15 miles west of Jerusalem. For another example of why such long timelines are so conclusive, just look about the same distance in the other direction, east of Jerusalem in Jericho. That’s the same Jericho as the one in the Bible — the place where Rahab sheltered Joshua’s spies. People have been living there, continuously, for about 11,000 years.
We know this. We have artifacts that show this indisputably. Arti-facts — facts that can be touched, held, photographed. We have evidence of successive settlements — building and rebuilding of the city — with layer upon undeniably older layer.
Fundamentalists and white evangelical Christians in America tend to like archaeology. Biblical Archaeology Review, which claims to have the largest paid circulation of any magazine about archaeology, is a popular magazine among white evangelical clergy. Evangelicals tend to like the idea of “biblical archaeology,” seeing the discovery of new artifacts in the lands of the Bible as evidence confirming the truth of their scriptures.
But American evangelicals do not like biblical archaeology when it finds things like a 10,000-year-old house in Eshtaol, or when it says that Jericho has been continuously occupied for 11,000 years. That’s because many American evangelicals have got it fixed in their heads that the Bible must only be read in such a way that it teaches that nothing is 10,000 years old. They insist that the book of Genesis and the genealogies of the Hebrew scriptures have to be read in a way that says the universe was created by God in six days about 7,000 years ago. For these evangelicals, then, anything said to be older than 7,000 years becomes “controversial.”
Nu halen ze er de Bijbel bij.

Bron met video:
Citaat:
http://www.nbcnews.com/science/10-00...ael-2D11650799

10,000-year-old house among amazing finds unearthed in Israel
Megan Gannon LiveScience

Nov. 25, 2013


Archaeologists think this standing stone, which is worked on all of its sides, is evidence of cultic activity in the Chalcolithic period.
Zinobi Moskowitz, courtesy of the Israel Antiquities Authority
...

"We can see distinctly a settlement that gradually became planned, which included alleys and buildings that were extremely impressive from the standpoint of their size and the manner of their construction," Golani explained in a statement. "We can clearly trace the urban planning and see the guiding hand of the settlement's leadership that chose to regulate the construction in the crowded regions in the center of the settlement and allowed less planning along its periphery."

The buildings and artifacts were discovered ahead of the widening of Highway 38, which runs north-south through the city of Beit Shemesh.

Throughout Israel, construction projects often lead to new archaeological discoveries. For example, during recent expansions of Highway 1, the main road connecting Jerusalem and Tel Aviv, excavators discovered 9,500-year-old animal figurines, a carving of a phallus from the Stone Age and a ritual building from the First Temple era
http://www.haaretz.com/news/national...salem-1.461537
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 december 2013 om 20:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 16:45   #135
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Dit heeft niet echt iets met piramiden te maken, wat wil je hier nu mee zeggen?
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:23   #136
Spirito
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2009
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar het is wel vreemd hoe we plots duizenden jaren geleden het besef van "goden" kregen en seconden later monumenten uitbouwen met wiskundige precisie. Dat men dat TOEN kon, is toch verbluffend? En niemand weet vandaag hoe, enkel de mensen van TOEN zeggen dat het van de goden kwam.
Mindbreaker!
Goh, "van de ene seconde op de andere..."

Citaat:
De grote pyramide is perfect in het midden van de landmassa, is perfect in alignment met het magnetisch noorden en de orion riem.
Da's allemaal allang weerlegd, maar om het toch nog es te benadrukken:

- de pyramide ligt NIET perfect in het midden van de landmassa

- is niet perfect in alignment met het magnetisch noorden (wat is daar trouwens zo moeilijk aan)

- de orion riem is de grootste zever van alles, da's al een miljoen keer weerlegd
Spirito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 06:42   #137
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.180
Standaard

Wetenschappers doen ontdekking die mysterie van de Egyptische piramides zou helpen verklaren

Een verborgen zijrivier of aftakking van de Nijl ontdekt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be