Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2024, 02:35   #41
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.276
Standaard

Franse sportminister eist "zware straf" voor Monaco-voetballer die logo tegen homofobie op mouw verbergt

Gestraft worden omdat je geen (meer) zin hebt de regenboogvlag te dragen ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 08:26   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Franse sportminister eist "zware straf" voor Monaco-voetballer die logo tegen homofobie op mouw verbergt

Gestraft worden omdat je geen (meer) zin hebt de regenboogvlag te dragen ...
- lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 09:23   #43
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor Holebi’s is dat inderdaad geen denkbeeldig risico. Maar wat kunnen ze doen? Gewoon “zakelijk” al keuvelend naast elkaar stappen en zeker geen handjes vasthouden.
Ze kunnen al stoppen met zich voor de kar te laten spannen door heteroseksuelen die zich moreel correct willen voelen met het thema.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 09:47   #44
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Franse sportminister eist "zware straf" voor Monaco-voetballer die logo tegen homofobie op mouw verbergt

Gestraft worden omdat je geen (meer) zin hebt de regenboogvlag te dragen ...
Hmm... Op 8 maart 2026 valt de vrouwendag op een zondag, moeten alle voetballers dan een armband met een damesslipje dragen?
Tis voor de vrouwenrechten he
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 10:18   #45
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Men is gewoon te ver gegaan met het hele wokegedoe, het afwijzen van de geslachten, de aandachtshoererij van de 'non-binairen' en de honderden genders, de indoctrinatie op sommige scholen, het affirmatieve transbeleid, het cancelen van andersdenkenden of bestraffen van allerlei zaken, het overal pushen van de agenda zoals nu weer een dragqueen die de olympische vlam zal aansteken, ... men is veel te opdringerig geworden. Vroeger had je een pride en dat was het, tegenwoordig is het elke dag wel iets. Eens de beoogde regels en wetten er waren had men zich wat terughoudender mogen opstellen en alles laten bekoelen. Nu krijgt men een terugslag.
Dat klopt denk ik. Als men nu een regenboogvlag ziet denkt men aan 'transities' van kinderen en mannen in vrouwen competities, niet aan homos die hand in hand over straat wandelen, wat uiteindelijk een onschuldige uiting van affectie is die niemand benadeelt. Maar die krijgen nu wel mee de terugslag.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 mei 2024 om 10:20.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 21:39   #46
GZV
Provinciaal Statenlid
 
GZV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Deze mail kreeg ik in mijn box.

Hoe stem je LGBTI+ inclusief op 9 juni?

Op 9 juni trekken we naar de stembus voor de nationale, regionale en Europese verkiezingen. Met onze campagne 'Stem voor ons allemaal' roepen we jou daarbij op om LGBTI+ inclusief te stemmen.
Maar hoe pak je dat aan?

1. Surf naar www.cavaria.be/stem

2. Lees er onze handige analyse van alle politieke partijprogramma's en ontdek hoe politieke partijen opkomen voor LGBTI+ mensen

3. Praat erover met je familie, vrienden, collega's...

4. Stem op 9 juni LGBTI+ inclusief. Stem voor ons allemaal.

https://www.cavaria.be/stemvooronsallemaal

Mijn antwoord:

Nog niet misschien, dat woke gedoe mag echt stoppen.



Ik kost er van!

Mvg,
RS



Hun antwoord:

Dag RS,



Bedankt voor je mailtje.



Kan je misschien nog even verduidelijken wat je precies bedoelt?

We horen graag van je!



Groeten

Olivier
Even een kijkje genomen op die site zie ik dit: ONDERWIJS
"Onderwijs is de sleutel om onze maatschappij positief te veranderen. Çavaria vormt toekomstige leerkrachten zodat ze met de juiste kennis en vaardigheden over gender en seksuele diversiteit aan de slag kunnen in de klas. We ontwikkelen ook educatief materiaal op maat van het kleuter-, lager en secundair onderwijs."

Poten af van onze kinderen.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 03:42   #47
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het ergste vind ik dat Groen nu ook al in de kleuterklasjes de kindjes “LGTB-enzovoort” voorlichting wil geven. Zou het kunnen dat Peter De Sutter daar achter zit?
Ik vond altijd dat die lijkt op dat individu van die clip "Mein Teil."
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 03:49   #48
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
4 op 5 kinderen ontgroeien de fase van genderdysforie waar men niet bevestigt, genderklinieken sloten na onafhankelijke onderzoeken; maar wij gaan op het kleuterschool introduceren om die 4 op 5 toch maar te misleiden?
Ik bedoel maar als je wat gaat afrukken in het openbaar krijg je van die walg blikken naar je toe. En soms komt de politie ook eens langs. Verstoring van de openbare orde. Kunnen ze hun matrak nog eens gebruiken.

2 maten en 2 gewichten, he.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 22 mei 2024 om 03:50.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 13:34   #49
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Even een kijkje genomen op die site zie ik dit: ONDERWIJS
"Onderwijs is de sleutel om onze maatschappij positief te veranderen. Çavaria vormt toekomstige leerkrachten zodat ze met de juiste kennis en vaardigheden over gender en seksuele diversiteit aan de slag kunnen in de klas. We ontwikkelen ook educatief materiaal op maat van het kleuter-, lager en secundair onderwijs."

Poten af van onze kinderen.
Ik zou dan toch eerst wel eens willen weten wat men juist met onze kinderen doet en wat men ze vertelt.

Als je ze gaat aanmoedigen om te gaan twijfelen over hun geslacht of geaardheid maak ik ook voorbehoud.

Maar als je ze gewoon vertelt wat je tegenwoordig zoal kan tegenkomen in de wereld zie ik niet direct een probleem. Wat ga je doen als Jan volgend jaar plots Janine is geworden? Doen alsof dat niet gebeurd is? Dan gaan kinderen pas twijfelen.

Ik zou niet weten waarom kinderen niet mogen weten dat er homo's zijn, dat er mensen zijn die van geslacht veranderen dmv een operatie, dat er kinderen zijn die 2 mama's of 2 papa's hebben...
't Is niet omdat je ze vertelt dat dat voorkomt dat je ze ook gaat aanmoedigen om ook die richting uit te gaan eh?

Ik heb de indruk dat veel mensen altijd snel op hun achterpoten staan als het over gender en school gaat. Alsof men er altijd vanuit gaat dat men de kinderen wil doen twijfelen.
Kinderen gewoon uitleggen wat je zoal kan tegenkomen als je opgroeit lijkt mij niet direct een probleem.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 16:44   #50
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.286
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=PBvw...msteinOfficial

Aah ja, ik had het beloofd.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 07:44   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik zou dan toch eerst wel eens willen weten wat men juist met onze kinderen doet en wat men ze vertelt.

Als je ze gaat aanmoedigen om te gaan twijfelen over hun geslacht of geaardheid maak ik ook voorbehoud.

Maar als je ze gewoon vertelt wat je tegenwoordig zoal kan tegenkomen in de wereld zie ik niet direct een probleem. Wat ga je doen als Jan volgend jaar plots Janine is geworden? Doen alsof dat niet gebeurd is? Dan gaan kinderen pas twijfelen.

Ik zou niet weten waarom kinderen niet mogen weten dat er homo's zijn, dat er mensen zijn die van geslacht veranderen dmv een operatie, dat er kinderen zijn die 2 mama's of 2 papa's hebben...
't Is niet omdat je ze vertelt dat dat voorkomt dat je ze ook gaat aanmoedigen om ook die richting uit te gaan eh?

Ik heb de indruk dat veel mensen altijd snel op hun achterpoten staan als het over gender en school gaat. Alsof men er altijd vanuit gaat dat men de kinderen wil doen twijfelen.
Kinderen gewoon uitleggen wat je zoal kan tegenkomen als je opgroeit lijkt mij niet direct een probleem.
Ik heb al kennis van scholen waar "pms?" rond ging en de kinderen zélf uithoorde of ze vragen rond hun gender hadden.
Ze zoeken er naar en bespelen de beïnvloedbaarheid van die kinderen. Terwijl de wetenschap bevestigt dat 4 op 5 kinderen de fase ontgroeit als je niet bevestigt en er geen aandacht op vestigt.

Wat voor zieke gestoorde geesten gebruiken de school om op seksualiteit van de kinderen te azen? Hier moeten we als volk eendrachtig zijn en de lijn trekken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 08:26   #52
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb al kennis van scholen waar "pms?" rond ging en de kinderen zélf uithoorde of ze vragen rond hun gender hadden.
Ze zoeken er naar en bespelen de beïnvloedbaarheid van die kinderen. Terwijl de wetenschap bevestigt dat 4 op 5 kinderen de fase ontgroeit als je niet bevestigt en er geen aandacht op vestigt.

Wat voor zieke gestoorde geesten gebruiken de school om op seksualiteit van de kinderen te azen? Hier moeten we als volk eendrachtig zijn en de lijn trekken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Als je ze gaat aanmoedigen om te gaan twijfelen over hun geslacht of geaardheid maak ik ook voorbehoud.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 08:30   #53
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.899
Standaard

En worden zij al niet heel lang aangemoedigd? Ge moet eens observeren wat er over de schermen vandaag allemaal rolt. En wat over de schermen van uw kinderen rolt, is niet wat over uw schermen rolt en er is een MASSA brainwashing op massa schaal bezig.

Het is conversietherapie rechtstreeks naar den duivel.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 08:38   #54
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En worden zij al niet heel lang aangemoedigd?
Ik heb niet die indruk nee. Worden kinderen aangemoedigd te twijfelen over hun gender of geaardheid?
Het is niet omdat je met kinderen in gesprek gaat over sexualiteit dat je hen ook iets op wil dringen eh?

Dus ik zeg niet dat het niet kan maar ik heb momenteel niet de indruk dat men kinderen moedwillig aan het twijfelen zet.

Citaat:
Ge moet eens observeren wat er over de schermen vandaag allemaal rolt. En wat over de schermen van uw kinderen rolt, is niet wat over uw schermen rolt en er is een MASSA brainwashing op massa schaal bezig.
Ten eerste heb ik geen idee over welke schermen je het hebt en ten tweede ga ik echt niet mee in uw idee over "MASSA brainwashing op massa schaal".

Ja, je hoort tegenwoordig regelmatig dingen over sex en gender en dergelijke maar ik heb me (en samen met mij mijn kinderen ook niet) aangesproken gevoeld om me van geslacht te laten veranderen of plots homo te worden.
Wie heeft er trouwens voordeel bij als ik vandaag homo zou worden?

Citaat:
Het is conversietherapie rechtstreeks naar den duivel.
Als we over 'den duivel' gaan beginnen haak ik af hoor Cufi.
Ik zou liever hebben dat ze het met mijn kinderen over sexualiteit hebben dan over religie, want dat veroorzaakt eindeloos meer miserie.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 23 mei 2024 om 08:39.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 08:50   #55
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik heb niet die indruk nee. Worden kinderen aangemoedigd te twijfelen over hun gender of geaardheid?
Het is niet omdat je met kinderen in gesprek gaat over sexualiteit dat je hen ook iets op wil dringen eh?

Dus ik zeg niet dat het niet kan maar ik heb momenteel niet de indruk dat men kinderen moedwillig aan het twijfelen zet.


Ten eerste heb ik geen idee over welke schermen je het hebt en ten tweede ga ik echt niet mee in uw idee over "MASSA brainwashing op massa schaal".

Ja, je hoort tegenwoordig regelmatig dingen over sex en gender en dergelijke maar ik heb me (en samen met mij mijn kinderen ook niet) aangesproken gevoeld om me van geslacht te laten veranderen of plots homo te worden.
Wie heeft er trouwens voordeel bij als ik vandaag homo zou worden?


Als we over 'den duivel' gaan beginnen haak ik af hoor Cufi.
Ik zou liever hebben dat ze het met mijn kinderen over sexualiteit hebben dan over religie, want dat veroorzaakt eindeloos meer miserie.
Er wordt een toon gezet en kinderen die vroeger op een leeftijd onder 10 a 13 niet met hun seksualiteit bezig waren, zijn dat vandaag vaak wel. Dus ik zie wel degelijk dat die Amerikaanse toestanden hier binnen slopen en reeds actief zijn.

Waarom zélf in gesprek gaan met kinderen die nog met Lego bezig zijn? Als een ouder geen gendergedoe rond zijn kinderen wilt, en CLB/PMS gaat dat actief opzoeken, dringt het zich wél op he. Het zaadje planten via social media (schermen, smartphones edm), algoritmes, de school en solidariteitsgevoelens opwekken bij een vlag als nieuwe swastika, is ruim voldoende om tot genderdysforie te komen als nieuwe waan van deze tijd.

Een homoseksueel kind (en zeker een extra beïnvloedbaar kind met ASS) zou zonder deze massapsychose normaal opgroeien tot homoseksueel. Maar doordat deze nu ten prooi valt van dwaalleren, pompen ze die vol met hormonen nog voor die volwassen genoeg is om diens seksualiteit doorworsteld te hebben. Het is zoals de puberteit, iets waar ge door moet om volwassen te worden.
Maar kinderen worden misleid om de puberteit te stoppen.
4 op 5 daarvan ontgroeien de fase van genderdysforie. Door onafhankelijk onderzoek sloten genderklinieken en werd er in buitenland een meer voorzichtige aanpak gelanceerd om amper aandacht op die 1 op 5 te vestigen.
Waarom ze het hier dan in de school willen lanceren, is voorbij alle logica. Het is een duister agenda. Des duivels.

Ze hebben er baat bij om eugenetica terug in te voeren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 mei 2024 om 09:00.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 09:33   #56
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er wordt een toon gezet en kinderen die vroeger op een leeftijd onder 10 a 13 niet met hun seksualiteit bezig waren, zijn dat vandaag vaak wel. Dus ik zie wel degelijk dat die Amerikaanse toestanden hier binnen slopen en reeds actief zijn.
Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken maar op je 13de niet bezig met sexualiteit? Euh...
En waarom is 'op je 13de bezig zijn met sexualiteit' sowieso verkeerd?

Citaat:
Waarom zélf in gesprek gaan met kinderen die nog met Lego bezig zijn?
Ben jij iemand die gelooft dat kinderen, zolang ze met Lego bezig zijn, zich verder geen vragen stellen?
Is het omdat het net een Lego-kasteel in mekaar heeft geknutseld dat het zich geen vragen kan stellen bij bv twee mannen die hand in hand over straat lopen?
Ik zou niet weten waarom je daar niet met een 'Lego-kind' over mag praten.


Citaat:
Als een ouder geen gendergedoe rond zijn kinderen wilt, en CLB/PMS gaat dat actief opzoeken, dringt het zich wél op he.
Om daarover te kunnen oordelen zou ik eerst willen weten hoe het CLB 'actief het gendergedoe bij kinderen gaat opzoeken' en of ze zich dan al dan niet opdringerig opstellen.
Ik heb eerlijk waar geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Ik heb nooit bij zo'n gesprek tussen kind en CLB gezeten en kan dus ook niet oordelen over 'opdringen'.


Citaat:
Het zaadje planten via social media (schermen, smartphones edm), algoritmes, de school en solidariteitsgevoelens opwekken bij een vlag als nieuwe swastika, is ruim voldoende om tot genderdysforie te komen als nieuwe waan van deze tijd.
Ik ben ook niet blind eh Cufi. Ik zie die dingen ook voorbij komen. Ik zie ook de 'parades' door de straten lopen. En ik zie ook een verschil met vroeger, toen zo'n dingen niet in de openbaarheid kwamen.
Maar ik zie in al die dingen geen opdringerigheid naar mijn kinderen toe. Ik heb nog nooit iemand aan mijn dochter weten vragen: "Hey, voel jij je wel echt een meisje?"

Dus waar velen het uiten van geaardheid gelijk stellen met 'beinvloeden' of zelfs 'brainwashing' heb ik dat niet. Je moet daar als ouder ook boven staan. Als ouder ben je het eerste aanspreekpunt voor je kind.
Maar je zal als kind met vragen rond sexualiteit (waar die ook vandaan komen) maar met ouders zitten die vinden dat "kinderen die met Lego spelen niet met sexualiteit lastig gevallen mogen worden". Leuk is anders.

Citaat:
Een homoseksueel kind (en zeker een extra beïnvloedbaar kind met ASS) zou zonder deze massapsychose normaal opgroeien tot homoseksueel.
Jij beweert dus dat kinderen die later opgroeien als homo dat niet meer 'normaal' zullen kunnen doen?

Citaat:
Maar doordat deze nu ten prooi valt van dwaalleren, pompen ze die vol met hormonen nog voor die volwassen genoeg is om diens seksualiteit doorworsteld te hebben.
Euh, kunnen we serieus blijven? Iemand volpompen met hormonen enkel en alleen omdat hij homo is??

Citaat:
Het is zoals de puberteit, iets waar ge door moet om volwassen te worden.
Maar kinderen worden misleid om de puberteit te stoppen.
Kan je me uitleggen hoe dat gebeurt?

Citaat:
4 op 5 daarvan ontgroeien de fase van genderdysforie.
Dat is best mogelijk. Ontken ik ook nergens. Ik zeg zelfs nergens dat we kinderen moeten aanzetten tot. Ik zeg enkel dat we kinderen van antwoorden moeten voorzien als ze vragen hebben. Ook al spelen ze nog met Lego.

Citaat:
Door onafhankelijk onderzoek sloten genderklinieken en werd er in buitenland een meer voorzichtige aanpak gelanceerd om amper aandacht op die 1 op 5 te vestigen.
Die 1 op 5 is dus degene die de genderdysforie niet ontgroeit? En jij bent van mening dat we daar geen aandacht aan mogen geven? Ook al weten we dat die dat niet meer gaat ontgroeien? Die mens heeft een probleem maar de oplossing is dat te negeren?
Sorry, maar daar ga ik niet in mee.

Citaat:
Waarom ze het hier dan in de school willen lanceren, is voorbij alle logica. Het is een duister agenda. [url="https://www.youtube.com/watch?v=HUJU-VvvU0E"]Des duivels.
Maar wat gaan ze lanceren? Gaan ze een programma lanceren dat kinderen aanzet te twijfelen aan hun gender? Dan ga ik akkoord dat dat te ver gaat.
Gaan ze een programma lanceren dat kinderen antwoorden geeft als ze vragen hebben over (hun) gender? Dan lijkt me dat, mits aangepast aan de leeftijd, niet onmiddellijk een ramp.
Wat wil je dan? Kinderen maar wat voorliegen? Als ze vragen hebben over twee mannen die hand in hand over straat lopen, antwoorden dat dat niet kan? Dat ze dat verkeerd gezien hebben? Dat ze daar niet over mogen spreken?

Komaan eh? We leven niet meer in de jaren 1800. Ik ben nog opgegroeid in de tijd dat een gewone echtscheiding nog 'een schande' was. Een klasgenoot van me schaamde zich kapot en durfde er tegen niemand iets over zeggen. Er werd in de klas ook geen aandacht aan besteed. Het was een taboe.
Denk je dat die gast een gelukkige jeugd heeft gehad? Van zijn twaalf tot zijn volwassenheid constant met vragen rondgelopen. Moederziel alleen. Met het idee leven dat je eigen leven niet normaal is.

Wil jij nu echt dat we tegenwoordig terug zo met kinderen om moeten gaan? Verzwijgen dat niet alles rozegeur en maneschijn is? Verzwijgen dat er dingen gebeuren en bestaan die sommigen 'niet normaal' vinden?

Citaat:
Ze hebben er baat bij om eugenetica terug in te voeren.
Hierboven had je het nog over "Amerikaanse toestanden" en nu kom je zelf met zo'n geschift religieus fanaticus??
Zijn dat de mensen waar we ons aan moeten spiegelen?
Zullen we op straat gaan staan met borden "God hate fags!" ?
Gaat dan de wereld er beter uit zien?

Wakker worden Cufi, religie is echt niet het antwoord hoor. (op geen enkele vraag overigens).
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 01:05   #57
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.899
Standaard

BigF,

Dat is geen religie maar doctrine. En heb je wel écht geluisterd? Er is totaal geen haatspraak maar gewoon een standpunt vanuit de christelijke positie.
Fanatiek is dat niet te noemen, daar heb ik wel een andere predikant voor

Kinderen mogen wel vragen stellen, maar het is niet aan volwassenen andermans kinderen het hele aanbod te tonen. In Amerika verspreiden ze al kinderpornografie door boeken die sodomie uitleggen, in kinderbibliotheken. Zeuren daarna dan over boekverbrandingen door "religieuze fanatici." Maar wij willen die zooi gewoon niet rond onze kinderen, punt amen en uit.
Als ze vragen hebben, kunnen ze naar ons komen en zullen wij dat wel zonder een overheid aanpakken die lobbyt met de duivel.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 06:33   #58
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
BigF,

Dat is geen religie maar doctrine. En heb je wel écht geluisterd? Er is totaal geen haatspraak maar gewoon een standpunt vanuit de christelijke positie.
Fanatiek is dat niet te noemen, daar heb ik wel een andere predikant voor
Ja, en binnen de minuut had die gast het over de bijbel.
En dan haak ik af.
Ik ga niet ijveren om onze kinderen op te voeden op basis van een roman.

Citaat:
Kinderen mogen wel vragen stellen, maar het is niet aan volwassenen andermans kinderen het hele aanbod te tonen.
Nee, maar wordt 'het hele aanbod' getoond?
En heb ik niet gezegd dat de info aangeboden moet worden op basis van leeftijd?

Citaat:
In Amerika verspreiden ze al kinderpornografie door boeken die sodomie uitleggen, in kinderbibliotheken. Zeuren daarna dan over boekverbrandingen door "religieuze fanatici." Maar wij willen die zooi gewoon niet rond onze kinderen, punt amen en uit.
Wij wonen niet in Amerika eh Cufi.

Citaat:
Als ze vragen hebben, kunnen ze naar ons komen en zullen wij dat wel zonder een overheid aanpakken die lobbyt met de duivel.
Geloof jij echt dat elk kind met zo'n vragen bij zijn ouders aan kan/durft komen?

Mij gaat het om het punt: als je kinderen op een, aan hun leeftijd aangepaste manier, uitleg geeft over sexualiteit is daar niks mis mee.

En het is niet omdat er boeken of films of verenigingen bestaan die daar volgens ons te ver in gaan, dat we dan maar direct de hele uitleg overboord moeten gooien en ze helemaal niets vertellen.

Het is niet omdat er cinema's zijn waar porno gedraaid wordt dat je niet langer naar Utopolis kan als de nieuwe K3-film uit is eh?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 24 mei 2024 om 06:33.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 08:02   #59
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor Holebi’s is dat inderdaad geen denkbeeldig risico. Maar wat kunnen ze doen? Gewoon “zakelijk” al keuvelend naast elkaar stappen en zeker geen handjes vasthouden.
En vrouwen moeten maar geen korte rokjes aandoen als ze niet lastig willen gevallen worden? Gelijkaardige victim blaming.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 mei 2024 om 08:09.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 08:22   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Deze mail kreeg ik in mijn box.

Hoe stem je LGBTI+ inclusief op 9 juni?

Op 9 juni trekken we naar de stembus voor de nationale, regionale en Europese verkiezingen. Met onze campagne 'Stem voor ons allemaal' roepen we jou daarbij op om LGBTI+ inclusief te stemmen.
Maar hoe pak je dat aan?

1. Surf naar www.cavaria.be/stem

2. Lees er onze handige analyse van alle politieke partijprogramma's en ontdek hoe politieke partijen opkomen voor LGBTI+ mensen

3. Praat erover met je familie, vrienden, collega's...

4. Stem op 9 juni LGBTI+ inclusief. Stem voor ons allemaal.

https://www.cavaria.be/stemvooronsallemaal

Mijn antwoord:

Nog niet misschien, dat woke gedoe mag echt stoppen.



Ik kost er van!

Mvg,
RS



Hun antwoord:

Dag RS,



Bedankt voor je mailtje.



Kan je misschien nog even verduidelijken wat je precies bedoelt?

We horen graag van je!



Groeten

Olivier
Als in jouw mail exact dezelfde spellingfout stond als wat u hier weergeeft, dan valt die reactie van Cavaria.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be