Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2024, 19:53   #41
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
En u bent een of andere Reichsleiter van de lokale afdeling van de Gestapo?

Als het een lokale afdeling betreft, spreken we over de Gauleiter.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 18:50   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat een opgeroepen maar in Vlaanderen verblijvende Oekraïner die weigert zijn dienstplicht te vervullen, moet opgepakt worden door de flikken, en uitgeleverd.

Hier een beetje komen profiteren van de sociale bescherming en speciale statuut, en dan zijn kameraden niet eens gaan helpen als het jouw beurt is ... een schande.

Ik vind dat nogal bizar.

Itt vele andere vluchtelingen kan je objectief niet anders dan zeggen dat die Ukrainer zijn leven echt wel in gevaar is in zijn thuisland.

Er valt veel voor te zeggen dat de buurlanden - niet België die moet opvangen maar ik vind zo iemand veel meer het vluchtelingenstatuut verdiendend dan de gemiddelde immigrant.

Nu ja, als het zo doorgaat gaan al die ukrainers naar de enige plaats vluchten waar ze echt veilig zijn... Er zitten er daar al meer dan 4 miljoen (meer dan in eender welk ander land dus). Ik denk dat u wel kan raden waar die zitten.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2024, 05:05   #43
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.204
Standaard

Volgens KP van de 27de mei hebben al zowat 5000 Oekrainse gevangenen hun kandidatuur ingediend voor militaire dienst in ruil voor gratie...

Gezien de zware beperkingen die in Oekraine opgelegd worden aan het type gedetineerden die zelfs maar in aanmerking kan genomen worden is dat een excellent cijfer in twee weken tijd....

Er is ook een foto vrijgegeven van Oekrainse militairen (frontveteranen zelfs!) die tijdens meetings in de gevangenissen uitleg komen verstrekken...Die gasten gaan dus niet in een zwart gat springen,ik kan me voorstellen dat de militairen hen niet komen vertellen over madeliefjes en vlindertjes en zo..


Yevgeni is al een jaar dood,maar zijn "non-poco-vernieuwingsrag" aangaande het aanboren van recrutenbronnen waar ze maar gevonden kunnen worden blijft relevant...ook aan UKR zijde...
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 28 mei 2024 om 05:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2024, 22:41   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik had het kunnen denken dat ze ons nog eens bij neus nemen. De UKR willen niet vechten voor een corrupt land.
Daarom dat de Rus na meer dan twee jaar de Oekraïense David nog steeds niet eronder gekregen heeft. Geen idee hoe een land het al die tijd uithoudt als het een leger zou hebben waarvan de manschappen niet willen vechten. Dan krijg je een scenario zoals in 2014 of een golf van desertie zoals onder de Fransen tijdens WO I.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be